Jump to content

Modul za automatsko paljenje dnevnih svjetala


wifi

Recommended Posts

Modul za automatsko paljenje svjetala na autu DRL LED H4 H7 H1 i indikaciju
 
Posto sam ima volje, za vlasnike nesto starijih vozila koji nemaju drl i/ili automatsko paljenje svjetala sam napravia jedan uredjaj koji se moze iskoristit na vise nacina, kao indikacija (svjetlosna, a moze i zvucna) da je potrebno upaliti svjetla, za automatsko paljenje oborenih svjetala (H4, H7 i slicno), ili za automatsko paljenje dodatnih dnevnih svjetala (zarulja ili led). 

svjetla_automatsko_paljenje.thumb.jpg.7d

 Dakle, kako stvar radi:
Lijevi dio je detekcijski/indikacijski, a desni (dodani) ce posluzit za automatsko paljenje svjetala.
Na inventirajuci ulaz OP dovedena je naponska referenca (odabrano 2.7V). OP se napaja kad je ukljucen kontakt na autu, i taj ulaz nam ujedno sluzi za mjerenje napona. Kad je motor ugasen ocito nema potrebe da svjetla gore, dapace, nebi ni tribala da se akumulator nepotrebno ne trosi. Kako s iskljucenim motorom ne radi alternator, onda je napon u sustavu u rangu 12-tak volti. Kad se motor upali, alternator puni akumulator, i napon naraste na 13-14V ovisno o alternatoru. Po tom naponu znamo da je motor upaljen pa je potrebno upaliti svjetla (indikatorski dio). 
Otpori R4, R5 i trimer R3 odabrani su tako da je moguce podesiti napon pri kojem dolazi do prebacivanja. Trimer cemo podesit tako da se LED upali kad je motor upaljen, a ostane ugasena kad je motor ugasen. Uloga ulaznog pina Svjetla je da "podigne" napon neinvertirajuceg ulaza s 2.7 na 12+V i samim time ugasi indikaciju, a njega dobijemo tako da se spajamo na prekidac (+) pozicijskih svjetala, dakle, dovodimo + kad vozac upali pozicije. Za one koji su na VI s operacijskim pojacalima ukratko: ukoliko je + (neinvertirajuci ulaz) na visem naponu od - (invertirajuci ulaz), tada ce izlaz biti na visokom naponskom nivou (12V). Ako je + ulaz manji od - ulaza, tada ce izlaz biti na niskom naponskom nivou (0V). Posto je invertirajuci ulaz fiksiran na 2,7V, onda nam stanje izlaza ovisi o naponu u sustavu, pa kad napon doveden otpornickom mrezom (R3-R5) predje 2.7V (upaljen motor), led na izlazu ce se upalit. Kad napon sustava padne, past ce i napon na + ulazu (ispod 2,7V djeljiteljem) pa ce i izlaz otic u nulu sto gasi led. U trenutku kad vozac upali svjetla, inventirajuci ulaz ce otic na napon sustava, dok ce zbog djelitelja neinvertirajuci ulaz ostat na oko 2-4V, sto je nedovoljno da se led upali.
 
Desni dio je dodatak na citavu pricu koji omogucava da potpuno zaboravimo na rucno paljenje svjetala danju. Posto prvi dio uspjesno signalizira da je vrijeme za paljenje svjetla, desni dio samo pomocu tranzistora (npr. Ic>5A) ukljucuje relej koji ce ukljucit neku varijantu dnevnih svjetala (oborena ili led). zavojnica releja je spojena na stalni + automobila, bas kao i aktivni kraj releja. E sad ostatak ovisi o tome koristimo li primjerice LED DRL (zasebna dnevna svjetla) ili postojeca oborena svjetla. 
U slucaju da koristimo LED DRL, na pasivni kraj releja se ne spaja nista, a na zajednicki pin ide upravo LED string ili druga varijanta zasebnih DRL svjetala. 
Ako pak koristimo postojeca oborena svjetla, tada se na vod koji napaja oborena svjetla (za rasvjetu) treba prekinuti, pa na pasivni kraj naseg releja dolazi zica s releja samog vozila (za paljenje oborenih) i time smo omogucili koristenje svjetala (nocu), a zajednicki pin naseg releja se spaja na same zarulje (H4, H7...). 
Ukoliko se koristi funkcija automatskog paljenja, tada se s lijeve strane mogu izostaviti R1 i L1 koji sluze za indikaciju. 
 
Nadam se da ce nekome posluzit, i nabacite koju sliku ako se odlucite izradit stvar i montirat u auto... 

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast za ovo!

Jel imaš ideju kako od dugih H1 napraviti dnevna sa 50% dimanja i da zadrze mogućnost blicanja?

Link to comment
Share on other sites

znam kako i to mi je sljedeci projektic, jer upravo to zelim stavit sebi na elantru. kad budem stvar slozia stavit cu shemu. tamo mi trenutno najveci problem predstavlja high-side driver za n-mosfet jer pokusavam izbjec gotovi cip. radje bi to rijesia diskretno s charge pump varijantom. alternativno mogu ic s p-mosfetom bez nekog problema, ali on ima vece gubitke (grijanje). 

Link to comment
Share on other sites

Wifi zasto ne bi uzeo timer i napraviti pwm modulaciju i samo odaberes koji napon. Za drl na dugima treba biti 8V

Link to comment
Share on other sites

Upravo sa pwm-om ću ja sebi napraviti ovog proljeća nadam se... Moram još riješiti kako gasit sklop kad se upali kratko, pozicija ili dugo u kabini... Što se tiče ožičenja na meg 2 je lako i ne treba dirati originalnu instalaciju, samo kupiti kutne utičnice za osigurače...

Link to comment
Share on other sites

za pwm mogu iskoristit 555, i podesit duty cycle na 70-80% trimerom, ali problem je u izlaznom dijelu. n-mosfeti imaju manji Rdson (Drain-Source Resistance) od p-mosfeta. a veci otpor=vece zagrijavanje. stvar je u tome sto pwm mora radit, odnosno prekidat + stranu zarulje jer je sva elektronika u autu vezana na zajednicku masu. p-mosfet to radi bez problema, ali da bi n-mosfet otvoria, izmedju gatea i sourcea se mora dovest barem 4V, pa i vise, a s obzirom da kad provede, source mosfeta ce bit na naponu zarulje (12V), da bi mosfet i dalje vodia potrebno je na gate dovest vise od 16V (u odnosu na masu auta). Zato se inace koriste cip-driveri koji to obavljaju, ali volia bi to izbjec jer mosfetu ne triba struja na gateu, samo napon, pa se to moze nekolicinom dioda/kondenzatora postic. 

marrky, upravo radi nekih dodatnih funkcija nisam ima u planu koristit 555, vec cu najvjerojatnije ic na attiny85 (isto 8 nozica), a koji mi moze provjeravat napone auta, ulaz od svitala, ulaz od rucne (da se drl gasi ako stojim s upaljenim autom i grijem(o) se), itd. fancy varijanta mogla bi imat rtc modul pa bi se liti automatski gasila, cim se promini zimsko-litnje racunanje vrimena. 

p.s. neka mi netko s resursima nabavi el.shemu auta (prekidaca) od start&stop botuna (captur, clio, a mozda i ostali), pa da na (sveopce) zadovoljstvo skemijam modul za automatsko gasenje start-stopa... ako sam dobro vidia, prekidac straga ima 4 pina, ali bi mi triba pinout. 

Link to comment
Share on other sites

Wifi a koristiti "obican" voltage regulator stao mi mozak koje su oznake chipa al sam imao shemu za do 10A kad se slozi u paraleli. Cak sam to sebi i napravio no na kraju odustao jer mi se nije dalo dalje to slozit.

Edit:

LM78xx

Samo shemu jos da nadjem.

Edit:

Ovako nesto: www.eleccircuit.com/boosting-regulator-current-for-ic-78xx-by-mj2955/

Link to comment
Share on other sites

To bi ti mogao netko tko ima noviju varijantu autodate, moja ne pokriva tu generaciju a, ako ti se da možeš ju i sam potražiti na "free" tržištu

Link to comment
Share on other sites

Modul za automatsko paljenje svjetala na autu DRL LED H4 H7 H1 i indikaciju

 

Posto sam ima volje, za vlasnike nesto starijih vozila koji nemaju drl i/ili automatsko paljenje svjetala sam napravia jedan uredjaj koji se moze iskoristit na vise nacina, kao indikacija (svjetlosna, a moze i zvucna) da je potrebno upaliti svjetla, za automatsko paljenje oborenih svjetala (H4, H7 i slicno), ili za automatsko paljenje dodatnih dnevnih svjetala (zarulja ili led). 

svjetla_automatsko_paljenje.thumb.jpg.7de6f8e103fa57639ff24ad358f106e3.jpg

 Dakle, kako stvar radi:

Lijevi dio je detekcijski/indikacijski, a desni (dodani) ce posluzit za automatsko paljenje svjetala.

Na inventirajuci ulaz OP dovedena je naponska referenca (odabrano 2.7V). OP se napaja kad je ukljucen kontakt na autu, i taj ulaz nam ujedno sluzi za mjerenje napona. Kad je motor ugasen ocito nema potrebe da svjetla gore, dapace, nebi ni tribala da se akumulator nepotrebno ne trosi. Kako s iskljucenim motorom ne radi alternator, onda je napon u sustavu u rangu 12-tak volti. Kad se motor upali, alternator puni akumulator, i napon naraste na 13-14V ovisno o alternatoru. Po tom naponu znamo da je motor upaljen pa je potrebno upaliti svjetla (indikatorski dio). 

Otpori R4, R5 i trimer R3 odabrani su tako da je moguce podesiti napon pri kojem dolazi do prebacivanja. Trimer cemo podesit tako da se LED upali kad je motor upaljen, a ostane ugasena kad je motor ugasen. Uloga ulaznog pina Svjetla je da "podigne" napon neinvertirajuceg ulaza s 2.7 na 12+V i samim time ugasi indikaciju, a njega dobijemo tako da se spajamo na prekidac (+) pozicijskih svjetala, dakle, dovodimo + kad vozac upali pozicije. Za one koji su na VI s operacijskim pojacalima ukratko: ukoliko je + (neinvertirajuci ulaz) na visem naponu od - (invertirajuci ulaz), tada ce izlaz biti na visokom naponskom nivou (12V). Ako je + ulaz manji od - ulaza, tada ce izlaz biti na niskom naponskom nivou (0V). Posto je invertirajuci ulaz fiksiran na 2,7V, onda nam stanje izlaza ovisi o naponu u sustavu, pa kad napon doveden otpornickom mrezom (R3-R5) predje 2.7V (upaljen motor), led na izlazu ce se upalit. Kad napon sustava padne, past ce i napon na + ulazu (ispod 2,7V djeljiteljem) pa ce i izlaz otic u nulu sto gasi led. U trenutku kad vozac upali svjetla, inventirajuci ulaz ce otic na napon sustava, dok ce zbog djelitelja neinvertirajuci ulaz ostat na oko 2-4V, sto je nedovoljno da se led upali.

 

Desni dio je dodatak na citavu pricu koji omogucava da potpuno zaboravimo na rucno paljenje svjetala danju. Posto prvi dio uspjesno signalizira da je vrijeme za paljenje svjetla, desni dio samo pomocu tranzistora (npr. Ic>5A) ukljucuje relej koji ce ukljucit neku varijantu dnevnih svjetala (oborena ili led). zavojnica releja je spojena na stalni + automobila, bas kao i aktivni kraj releja. E sad ostatak ovisi o tome koristimo li primjerice LED DRL (zasebna dnevna svjetla) ili postojeca oborena svjetla. 

U slucaju da koristimo LED DRL, na pasivni kraj releja se ne spaja nista, a na zajednicki pin ide upravo LED string ili druga varijanta zasebnih DRL svjetala. 

Ako pak koristimo postojeca oborena svjetla, tada se na vod koji napaja oborena svjetla (za rasvjetu) treba prekinuti, pa na pasivni kraj naseg releja dolazi zica s releja samog vozila (za paljenje oborenih) i time smo omogucili koristenje svjetala (nocu), a zajednicki pin naseg releja se spaja na same zarulje (H4, H7...). 

Ukoliko se koristi funkcija automatskog paljenja, tada se s lijeve strane mogu izostaviti R1 i L1 koji sluze za indikaciju. 

 

Nadam se da ce nekome posluzit, i nabacite koju sliku ako se odlucite izradit stvar i montirat u auto... 

za pwm mogu iskoristit 555, i podesit duty cycle na 70-80% trimerom, ali problem je u izlaznom dijelu. n-mosfeti imaju manji Rdson (Drain-Source Resistance) od p-mosfeta. a veci otpor=vece zagrijavanje. stvar je u tome sto pwm mora radit, odnosno prekidat + stranu zarulje jer je sva elektronika u autu vezana na zajednicku masu. p-mosfet to radi bez problema, ali da bi n-mosfet otvoria, izmedju gatea i sourcea se mora dovest barem 4V, pa i vise, a s obzirom da kad provede, source mosfeta ce bit na naponu zarulje (12V), da bi mosfet i dalje vodia potrebno je na gate dovest vise od 16V (u odnosu na masu auta). Zato se inace koriste cip-driveri koji to obavljaju, ali volia bi to izbjec jer mosfetu ne triba struja na gateu, samo napon, pa se to moze nekolicinom dioda/kondenzatora postic. 

marrky, upravo radi nekih dodatnih funkcija nisam ima u planu koristit 555, vec cu najvjerojatnije ic na attiny85 (isto 8 nozica), a koji mi moze provjeravat napone auta, ulaz od svitala, ulaz od rucne (da se drl gasi ako stojim s upaljenim autom i grijem(o) se), itd. fancy varijanta mogla bi imat rtc modul pa bi se liti automatski gasila, cim se promini zimsko-litnje racunanje vrimena. 

p.s. neka mi netko s resursima nabavi el.shemu auta (prekidaca) od start&stop botuna (captur, clio, a mozda i ostali), pa da na (sveopce) zadovoljstvo skemijam modul za automatsko gasenje start-stopa... ako sam dobro vidia, prekidac straga ima 4 pina, ali bi mi triba pinout. 

ideja je OK, ali može i jednostavnije. složio sam to bio,negdje je po forumu.

Link to comment
Share on other sites

Ili ovako cak. Neznam kolko se to grije (nemam iskustva) cdn.instructables.com/FHR/ORRK/I760P6YT/FHRORRKI760P6YT.LARGE.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wifi a koristiti "obican" voltage regulator stao mi mozak koje su oznake chipa al sam imao shemu za do 10A kad se slozi u paraleli. Cak sam to sebi i napravio no na kraju odustao jer mi se nije dalo dalje to slozit.

Edit:

LM78xx

Samo shemu jos da nadjem.

Edit:

Ovako nesto: www.eleccircuit.com/boosting-regulator-current-for-ic-78xx-by-mj2955/

da, 78xx serija regulatora je linearni regulator napona, samim time nevjerojatno neefikasno za velike potrosace... 

Ili ovako cak. Neznam kolko se to grije (nemam iskustva) cdn.instructables.com/FHR/ORRK/I760P6YT/FHRORRKI760P6YT.LARGE.jpg

u principu ista stvar... rjesenje definitivno jednostavno, ali na shemi nema najskupljeg dijela - hladnjaka! jedan osobito veliki nedostatak je sto realno nisi nista postiga po pitanju smanjenja potrosnje struje u autu, jer ce trosit isto ili vise nego da upalis obicna oborena svitla. Konkretno, za napon od 12V, a zarulju na 8V, kroz svaku zarulju ce prolazit otprilike 3,5A, znaci sve skupa 7A. Na tranzistorima ce se u toplinu pretvarat ukupno 28W (7A*4V)... kad napon poraste na 14V, onda je to vec 42W topline. zato je ovo jako lose rjesenje... 

ideja je OK, ali može i jednostavnije. složio sam to bio,negdje je po forumu.

najjednostavnije je pomocu releja i bez provjeravanja napona samo upalit oborena/drl... aj ako nadjes baci link da vidim sto si skemija... 

To bi ti mogao netko tko ima noviju varijantu autodate, moja ne pokriva tu generaciju a, ako ti se da možeš ju i sam potražiti na "free" tržištu

pa kad sam se prijavia na renault forum, nada sam se da ima forumasa koji su ujedno serviseri za renault (po mogucnosti ovlasteni s insider informacijama)... jos nisam skuzia ima li takvih i tko su... tu vas hyundai forum sisa sa maverickom (hy-birt)...

izbjegavam kopat u ilegali ako ne moram, ali stvarno zelim rjesit taj "problem" s s&s sustavom... iritantan je, a svaki put kad ga zaboravin ugasit posaljen auto i francuze u 3pm... 

Link to comment
Share on other sites

Razlog pakjenja dugih na 50% svjetlosti (cca 8V) je da su ista znatno znatno bolje uocljivija po danu nego oborena na 100% a duga na 100% su prejaka.

Link to comment
Share on other sites

evo link, trebalo bi biti i ovdje na forumu,nemogu sada pronaci,na mobu sam. uglavnom radilo je godinama perfektno,a možda još radi (vozilo je prodano). sve dijelove sam ubacio u kućište releja tako da izvana sve izgleda kao jedan sasvim običan auto relay

http://free-st.t-com.hr/mamic/auto/

Link to comment
Share on other sites

Razlog pakjenja dugih na 50% svjetlosti (cca 8V) je da su ista znatno znatno bolje uocljivija po danu nego oborena na 100% a duga na 100% su prejaka.

frenchkey me na forum.hr-u upozoria na talozenje volframa na staklenoj stjenci zarulje i tamnjenje (kraci vijek) kad je dimmana. Da bi se to izbjeglo, intenzitet bi triba bit barem 70%. Znam zbog cega idu duga svitla i zbog cega se mora smanjit njihov intenzitet, medjutim nacin na koji je to izvedeno sa 78xx serijom linearnih regulatora je neefikasan i los. Zbog toga je pwm u ovom slucaju jedino (meni) prihvatljivo rjesenje. 

evo link, trebalo bi biti i ovdje na forumu,nemogu sada pronaci,na mobu sam. uglavnom radilo je godinama perfektno,a možda još radi (vozilo je prodano). sve dijelove sam ubacio u kućište releja tako da izvana sve izgleda kao jedan sasvim običan auto relay

http://free-st.t-com.hr/mamic/auto/

elegantno rjesenje! nego odakle si na alternatoru izvuka signalnu zicu? 

Link to comment
Share on other sites

Sve žice sam našao ispod volana (imao sam dobru dokumentaciju instalacije). Dosta je i samo shema instrument table.

Link to comment
Share on other sites

da, puuuuno je lakse kad imas shemu el.instalacije za auto... bez toga je i najbolji modul nabadanje u mraku... 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Naletio na jednom forumu na ovo i dečko veli da je stavio na 25% i da nakon 1g žarulje dugog svijetla nisu potamnile.

Može se spojiti na maglenke ili duga svijetla

Ako se direktno naručuje sa stranice cijena sa shipingom je 254kn, model AM.010.1

http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

http://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_am010-ML_DRL Module.pdf

 

Konfiguracija: na PC se instalira software i preko USB se spoji. A aktivacija/deaktivacija se može raditi i pomoću dugog svjetla. Ako se 5 puta za redom blicne, modul se pali/gasi.

DRL_modul_SW.thumb.JPG.5fc3d39a6d9cf908d

Link to comment
Share on other sites

neće potamniti ako se dovoljno često noću pali dugo svjetlo. Tada se halogeni proces u potpunosti odvija i nema naslaga

Link to comment
Share on other sites

Tako je i ukoliko se i natalozi se ocisti ako se zarulja ne pregrije :D

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stiglo ovo čudo pa bih ga spojio.

Ajmo prijedlog što da bude DRL, maglenke ili dugo svijetlo?

Fotografija-0107_-_kopija.thumb.jpg.8797

 

Mislio sam staviti maglenke da mi funkcija blicanja na dugom svijetlu tokom dana bude jasno vidljiva.

Na službenom imam tvornički dugo napravljeno kao DRL pa kad blicnem nekome koga propuštam ne skuži odmah. Istina dimano je na 50%.

S tim da je kod ovog modula napravljeno ako blicneš 5x automatski se deaktivira.

Link to comment
Share on other sites

Naglasak na "službenom autu" hahaha :D

IMHO bolje na dugo. Kulturnije izgleda. Seljački mi je kad ekipa sa maglenkama glumi DRL.

 

Zanimljivo kako ne nude preko ebaya iako na stranici reklamiraju. Tamo si barem zaštićen u slučaju da ti uvale neispravno.

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Stiglo ovo čudo pa bih ga spojio.

Ajmo prijedlog što da bude DRL, maglenke ili dugo svijetlo?

Jesi ugradio?

Link to comment
Share on other sites

Krecem poslije kavice [emoji4]

Kavica popijena, modul montiran i za sada radi :hop:

 

Edited by mata73
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evo u završnoj fazi testiranja je novi modul za automatsko paljenje kratkih ili dnevnih svjetla za vozila koja nemaju tvornički ugrađenu tu opciju.

Ukratko,

modul detektira napon prilikom davanja kontakta i prati ga. Ukoliko se vozilo upalilo, napon poraste i to je stanje koje okida relej koji dalje pali kratka(dnevna) svjetla.

Modul je malih dimenzija, cca 5x4x3cm.

Za spajanje se koriste dvije žice (+nakon kontakta i masa) te druge dvije sa releja.

Ukoliko se koriste kratak svjetla kontakt releja se spaja paralelno sa postojećim prekidačem bez rezanja žica, a također i sve funkcije postojećeg prekidača ostaju kakve su i bile.

Ukoliko se koriste dnevna svjetla spaja se malo drugačije.

Modul ima 2 režima rada, i to :

- zimski (automatsko paljenje)

- ljetni (nema paljenja)

Modovi se odabiru bez intervencije po žicama, bez dodatnih prekidača i slično.

Slike uskoro

Poslano sa mog Redmi Note 2 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

dobra ideja, ali ne vidim razloga da i ljeti ne gore dnevna svjetla, neš ti potrošnje led lampica. No naravno dobro da i škrtiji korisnik ima izbora ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.