Jump to content

Twingo - iskustvo s ležajima amortizera


logan

Recommended Posts

Prošle godine kad sam kupio Twinga bio je prilično raskliman i u ovvlaštenom servisu Autokuće Jerković sam napravio kompletan pregled gdje su između ostalog dijagnosticirali i loše ležajeve amortizera. Sav potreban materijal sam nabavio kod Lagerosa a zamjenu svega sam povjerio jednom dubrovačkom mehaničaru.

Nakon servisa Twingo je bio skockan i neprepoznatljiv bez škripanja i lupkanja ali ne za dugo. Iako ga koristim samo u gradskoj vožnji a posebno ga preko ljeta jako rijetko vozim pa stoga i malo kilometara prelazim već nakon mjesec-dva ponovno se počelo osjećati lupkanje, posebno kod prelaska preko šahtova, neravnina i ležećih policajaca.

Iako sam u nepunu godinu dana prešao tek nešto više od 4000 km vožnja je postala naporna a lupkanje zabrinjavajuće pa sam prije par dana Twinga podigao na dizalicu da se sam uvjerim od čega potječe to lupkanje i škripanje. na moje iznenađenje sam zaključio da su očigledno ležajevi amortizera skroz otišli tako da prednji kotači slobodno ovješeni imaju hod od gotovo jednog centimetra baš u tom ležištu na vrhu amortizera.

Ne sjećam se od kojeg su proizvođača bili ležajevi koje sam kupio od Lagerosa ali bih svakako želio izbjeći kupnju dijelova koji ne mogu izdržati ni par tisuća km.

Na starojm Renaultu 5 sam ležajeve mijenjao kad je bio na oko 100 kkm i onda su ti još uvijek na njemu iako ima preko 320 kkm.

Je li netko već imao sličnih iskustva ili ima preporuku koje uzeti? Čini mi se da ovi koje sam prošle godine kupio nisu bili skupi ali da su i džabe ne bih ih ponovno uzeo.

Link to comment
Share on other sites

Hod u kojem smjeru?

Da nije rijec o kapi amortizera a ne lezaju?

Lezaj kad ode skripi na motanju a kapa kad ode lupka na rupama.

Moj primjer: kad smo kupili zeni c2 imao je cca130tkm i malo su bili mekani amortizeri pa sam ja to isao promjeniti. Kupio nove kayabe i nove kape amortizera monroe(nije mi se dalo cekati druge) jer da ne skidam 2 puta a to im je normalno da kape odlaze. Sve promjenim i napravim krug po selu sve super, auto vise ne pliva..

Odem u grad po zenu kad ono po sahtama oce otpasti prednji kraj na rupama..strasno.

Drugi dan skinuo desnu novu kapu i vratio staru i tisina. Proslo vec vise od 2 god onu sam reklamirao i dobio novu ali ne skidm to vise dok ne prolupa..

 

Link to comment
Share on other sites

Evo da se i ja javim vezano za proizvod.
Konkretno se radi o francuskom proizvođaču SNR (koji je ujedno i jednim dijelom pod Renaultom) te u njihovoj kutiji dolazi jednako ono što i u original Renault kutiju.
Provjereno već nebrojeno puta i na popriličnom broju automobila svih proizvođača.

Dotični set za Twinga izgleda ovako u SNR kutiji:

1449_1402_twingo.jpg

E sad, što se točno dogodilo u ovom slučaju ne mogu točno reći, ali ću se potruditi pokušati saznati gdje bi mogao biti problem,
a isto tako poznajem pedantnost gosp. Zorana. A i eto, ako je još netko imao slična iskustva s istime, svakako neka javi, jer i meni je to bitno.

Gosp. Zorane, ja i dalje stojim iza ovoga branda kao nešto što je istovjetno originalu (zbog gore navedenih činjenica i iskustva u dosadašnjem radu) te bih ponovno učinio isto i preporučio. Razlog tome je taj što istu stvar bi dobili i u SKF kutiji (kao i već spomenutom originalu), kao i SACHS-u itd..itd.

Na netu sam pronašao PDF od SACHS-a gdje ima dosta toga o amortizerima i pratećim elemenitima, a sada sam skenirao izvadak iz SKF priručnika za prepoznavanje neispravnih dijelova vozila (u attachmentu). Pa možda pomogne i to, ne samo u ovom slučaju, već i u svim ostalima tko ima problema s istima.

SACHS

https://www.tokic.hr/TehnickeInformacije/ZF/SACHS - Tehnički priručnik dijelova podvozja automobila.pdf

SKF pdf niše dolje samo kliknuti na njega.

LP

Anđelko

Lageros d.o.o.

SKF neispravno ovjes.pdf

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

Sorry Anđelko, malo sam nespretno napisao post pa je ispalo da opetužujem Lageros za prodani loš dio.

Sad uviđam svoju grešku jer sam ovo pisao prije nego što sam se uvjerio 100% u čemu je problem. 

Auto sam digao na veliku radioničku dizalicu i osobno provjerio sve komponente za koje pretpostavljam da mogu izazivati lupkanje i došao do zaključka da se radi o gore navedenim dijelovima koje sam prošle godine mijenjao.

Ipak, moje uvjerenje su danas pokolebali jedan prodavač auto dijelova i mehaničar koji mi je radio zamjenu tako da mi je sada žao što sam započeo ovaj topic prije nego li je sigurno detektiran problem.

Dogovorio sam s meštrom da idući tjedan on auto uzme i utvrdi što sada lupa a do tada bih najradije zaključao ili izbrisao ovu započetu raspravu.

Anđelko oprosti još jednom ako si se osjetio prozvanim ovim mojim pisanjem. Nije mi bio cilj diskreditirati tebe ni dijelove koje prodaješ. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ma gosp. Zorane, sve ok, nisam se našao pod nečim lošim.
Samo sam htio elaborirati o kojem se proizvodu radi, a i meni samom je bitno da bilo kakav problem sa nečim što prodajem budem upoznat tako da si mogu voditi neku statistiku što se pokazalo loše, što sa ovim SNR-om do sada nije bio slučaj, kad su u pitanju ležajevi amortizera.
Ali uvijek je moguće da bude nešto tvorniški loše napravljeno ili s greškom.
Tako da svakako što god i kad god, nema problema, ne uzimam k srcu takve stvari, jer srećom pa ih nema previše na godišnjem planu :) 

Nema problema nikakvih, uvijek je moguće da bude nešto s nekim dijelom, a koji ne možemo znati da ima neku grešku dok se ne razradi.

Ali svakako se nadam da je i ono što sam naveo tamo u PDF-u da ima bitnu stavku za možebitno saznanje uzroka mogućih problema,
a već sam počeo slagati takve stvari i za ostale dijelove poput ležajeva kotača, pumpi vode, natezača i slično, kako bi se moglo znati što je kod nekih mogući uzrok problema.
A činjenica jest da bude i kod ugradnje isto tako nekih propusta ili nedorečenosti pa se dogodi problem.

U svakom slučaju, tu sam kako god da je, tako da i ja mogu nešto naučiti i saznati više od same prodaje :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Anđelko, dali postoje nekakvi kompletni setovi amortizera. Npr, amortizer, opruga i ležaj amortizera kao jedna cjelina u prodaji

Link to comment
Share on other sites

Anđelko, dali postoje nekakvi kompletni setovi amortizera. Npr, amortizer, opruga i ležaj amortizera kao jedna cjelina u prodaji

Ja to još nisam vidio nigdje!
Sve posebno, a u to još se mora ubrojiti set štitnika prašine amortizera (to su one dvije gume, harmonika i ona žuta na vrhu amortizera), jako bitne komponente.

Link to comment
Share on other sites

Jedino sto ide u setu je lezaj i stop amortizera. Sve ostalo posebno.

Link to comment
Share on other sites

Jučer sam s Twingom bio kod mehaničara koji je na njemu prošle godine izvodio zahvate zamjene kvačila, nosača mjenjača, ležajeva amortizera i još nekih komponenti.
Nakon temeljitog pregleda utvrdio je da ono iritatntno lupkanje ptječe od kočionih čeljhusti koje su dobile nekakav luft na vodilicama. I sam sam se uvjerio da ih se rukom može klimati skoro milimetar a to proizvodi metalni zvuk koji sa onda prenosi na šasiju i prično glasno čuje u vožnji kad se prelazi preko rupa ili ležećih policajaca.

Što se sigurnosti tiče to ne predstavlja prijetnju ali mi to liko smeta da ću se sam malo s time pozabaviti čim se vrijeme popravi bude moguće vani prčkati po autu.

Još je utvrdio malu zračnost negdje u lijevoj strani letve volana ali za sada ništa kritično.

Link to comment
Share on other sites

Eto prilike za upgread kocnica :bigl:

Link to comment
Share on other sites

Tko bi rekao da i to tako može prenositi čudne zvukove. Nikada ne bih rekao. Ali dobro znati :dobroje:

 

Link to comment
Share on other sites

Prije pola godine mi je otišao krajnik. Lupkalo je preko poprečnih pukotina, rupa i ležečih, a čulo se kao da je nešto na kotaču. Nisam znao što lupka dok nisam došao u BB garažu. Čim je pogledao kotač rekao je "krajnik!" :) Ali poanta je da su dečki odmah išli gledati da li kočiona kliješta imaju lufta. Na moje čuđenje rekli su da to može lupati sa istim simptomima.  Dakle, očito nije izolirani slučaj, Moja kliješta su srećom bila ok.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene su se isto pojavila nekakva prigušena lupkanja na lijevoj strani, i to ne uvijek,  ali pretpostavljam da je to ta kapa amortizera..Doduše čitajući forum, mogla bi biti i letva.

Vezano za lupkanje u čeljustima..pojavljivao mi se taj iritantan zvuk kada sam kupio twinga, ali nisu bile čeljusti u pitanju, nego pločice kojima je, ali baš na svakoj, pukla ona oprugica i one su skakutale u čeljusti..skužio sam to tako što sam namjerno gađao rupu i netom prije nje lagano prikočio i držao kočnicu prelazeći preko nje. Promjenio pločice i otad je tišina osim povremenog prigušenog lupkanja kojeg sam spomenuo..

Edited by dodo76os
Link to comment
Share on other sites

Kod mene su se isto pojavila nekakva prigušena lupkanja na lijevoj strani, i to ne uvijek,  ali pretpostavljam da je to ta kapa amortizera..Doduše čitajući forum, mogla bi biti i letva.

Vezano za lupkanje u čeljustima..pojavljivao mi se taj iritantan zvuk kada sam kupio twinga, ali nisu bile čeljusti u pitanju, nego pločice kojima je, ali baš na svakoj, pukla ona oprugica i one su skakutale u čeljusti..skužio sam to tako što sam namjerno gađao rupu i netom prije nje lagano prikočio i držao kočnicu prelazeći preko nje. Promjenio pločice i otad je tišina osim povremenog prigušenog lupkanja kojeg sam spomenuo..

Ovo za plocice je istina takodjer i kod mene lupalo isto sam napravio kao ti sa kocnicom pa na rupe i tisina.Cim promijenio disk plocice unutra tisina nis ne lupa

Link to comment
Share on other sites

E sad! Ovo za disk pločice bi bilo dobro kad bi se sjetili oboje koji brand disk pločica je bio u pitanju.

 

Link to comment
Share on other sites

Nažalost ne mogu se sjetiti koje su bile u pitanju, mogu samo reći da je prije dvije godine koliko imam twinga, bez problem prošao tehnički sa njima, sigurno nisu neki bofl, jer nisu bile ni potrošene jako, nit su cvilile ili strugale, bile su sasma ok, ali taj zveckajući zvuk uzrokovan pucanjem tih oprugica..brrr. Pri izmjeni sam stavio one koje su brandirane kao "Bosch", čine mk se ok,  mada znam da nisu roba iz "prve lige"

Link to comment
Share on other sites

Kod mene su bile od ferodo sad su gore neke nemam blage uglavnom dobro koce za moje potrebe

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.