Jump to content

Clio 3 1.2 16v Problem zvan "druga brzina"


joda8991

Recommended Posts

Kao prvo pozdrav svima na forumu! :)

Imam navedeni Clio III 1.2 16v, 08 godina, kupljen od prvog vlasnika sa 68000 km. Clio je stvarno dobro očuvan i nemam baš nikakve zamjerke osim na jednu jedinu stvar - mjenjač. Zapravo da budem točniji - problem je druga brzina koja zna šta se kaže; zapinjat, štekat itd. osobito u procesu prebacivanja iz više u nižu, odnosno iz 3. u 2. brzinu. Nema nikakvih popratnih zvukova, mislim na struganje prvenstveno. Samo se osjeti na pola puta do druge brzine ta mala blokada, kao mali zid, koji se prijeđe čim se malo jače povuče ručica mjenjača. Sad da kažem kad se to dešava - najizraženije je na hladno, šta je i razumljivo, ulje je gusto i treba vremena da se zagrije. To je u redu. Međutim čim se zagrije problem ostaje (ponavljam; najveći problem je prebacivanje u nižu, iz 3. u 2. brzinu), ali u dosta manjem intezitetu nego kad je hladan, osjeti se svejedno za razliku od ostalih brzina koje su izrazito mekane (u to ne uključujem downshift iz druge u prvu, jer po meni se nikad ne prebacuje u prvu pri više od 10 km/h)

Još par stvari da nadodam. Primjetio sam da na to zapinjanje utječe i brzina povlačenja ručice mjenjača. Budete labavi-zapne. Budete snažan Conan-uleti lipo u drugu, iako se osjeti malo veći otpor. Šta se tiče kuplunga, lamela zna trest pri polasku nekad (rečeno mi je da je to čest slučaj i da se to ne dira dok se ne potroši), odvaja dosta visoko, ali sam kuplung također odvaja dobro - nema onog clutch drag-a. I još jedna stvar, relativno glatko prebacuje iz prve u drugu i pri 5000 okretaja i ulje je promjenjeno prije cca 8 mjeseci.

Za one kojima se ne da čitat ovako dug post:yeah: :

-druga brzina zapinje pri ubacivanju iz više u nižu

-najizraženije je na hladno(tad zna čak i zapet iz 2. u 3. ako ste labavi na mjenjaču.

-nema nikakvih popratnih zvukova grebanja,struganja...

-jedino šta se osjeti veći otpor na pola puta u drugu brzinu (zid,barijera na pola puta do druge)

-kuplung odvaja dobro i visoko, ma da lamela trese nekad 

E sad pitanja,

Da li je ovo čest slučaj? Ima li vas tu na forumu sa istim/sličnim iskustvima? Sinhron? Kuplung? Vjeverica u getribi? :aua:

Ja se unaprid zahvaljujem svima koji budu voljni pružit response na ovo :yeah:

Edited by joda8991
Nadodavanje
Link to comment
Share on other sites

Imam ja slicnu situaciju samo sto nije isti auto...kod mene je vrlo slicno tvome opisu kod prebacivanja iz 5 u 6 brzinu, a ja s time zivim vec 9 godina koliko je proslo od kada sam kupio ovaj auto kao novi...jednostavno nisam se nikada time pozabavio vec sam to prihvatio kao "feature".:yeah:

Sve druge brzine idu lagano i vrlo lijepo, a samo je kod prebacivanja iz 5 u 6 potrebna nesto malo veca snaga...inace auto je na oko 170 tkm i ima jos uvijek sve original sto se mjenjaca tice...sve je jos prva ugradanja...lamela, korpa, potisni lezaj..

Link to comment
Share on other sites

Moze biti do samog kvacila

moze biti do ulja, "gusce" nego sto mu treba

Moze biti koji nosac u pitanju

Ja bi krenuo s uljem

Link to comment
Share on other sites

imal je kompic slican problem na cliu 2 ph 2, njemu je par puta skroz zapeo mjenjač između prve i rikverca... lokalni meštar je to složio na način da je ubacio nekakvu pločicu negdje kod getribe da se fizički onemogući ispadanje sajli... neka sitna lova i problem riješen... 

znam da ima puno nepoznanica al nije bilo na mom autu pa ne zna detalje...

Link to comment
Share on other sites

Clio 2 ph2 nema sajle na biracu brzina nego na starinski poluga od ispod..

Link to comment
Share on other sites

polužje dobro podmazati ispod one gumene manžete za početak

Link to comment
Share on other sites

Zahvaljujem svima na response-u! :)

Kuplung je hidraulika. Mjenjač radi odlično dok je auto ugašen i dok je upaljen, a stoji na mjestu.

Promjenu kuplunga si sad trenutno ne mogu priuštit, al u budućnosti ću definitvno kuplung rješit, bar zbog ovoga šta trese pri polasku. Ne znam kolike su šanse da mjenjač zapinje u jednoj brzini zbog kuplunga koji dobro odvaja?

U svakom slučaju promijenit ću sad uskoro opet ulje za svaki slučaj jer zadnji put kad je mijenjano, to je bilo u Gašperova koji mi nije baš drag. I ako se baš ništa ne bude moglo po tom pitanju napravit-živit ću s tim pa ako se raspadne, dobro se raspadne. Inače navikao sam na mog prošlog Clia II ph1 1.2 8v koji se šalta sa malim prstom, a ima 350000 na satu i još uvijek se vozi u dobrom stanju.

Ako ima netko baš isti model Clia neka se slobodno javi, pa da kaže kako je kod njega. :)

Link to comment
Share on other sites

Ulje getriba ...si sam zamjeni doma...lakse ga zamjeniti nego ulje u masini ?. Ja sam nedugo isto na 197ici zamjenio na getribi.5min posla. 

Link to comment
Share on other sites

To se može dogoditi i ako je stari kuplung prekasno promijenjen, pa je sinkron dobio po piksi.  Može se dogoditi i ako je auto često vraćan iz 3. u 2. brzinu na visokim okretajima. Možda se bivši vlasnik ganjao. Moj stari auto je imao taj problem od prijašnjeg vlasnika. Taj auto je također imao JB getribu kao i naši auti. Moj i tvoj imaju iste getribe samo što su prva i druga brzina kod tebe kraće da teži Clio III lakše krene s mjesta.

Netko mi je jednom pričao o tim brončanim sinkronima u getribi koji se pod prevelikim opterećenjem mogu deformirati na određenom stupnju prijenosa pa zapinjati. Ako je to slučaj nikakvo ulje niti aditiv neće pomoći. Na mjestu će ići glatko jer se ništa ne vrti.  To je dobar razlog za prodati auto jer je reparatura getribe vrlo skupa.

Link to comment
Share on other sites

Med0 hvala ti na ovakvom postu :)

 

Je li mi može neko još nešto reć, da li je normalno da u situaciji stisnutog kuplunga uz dodavanje gasa zakrči prebacivanjem u rikverc? Jel to znači da kuplung ne odvaja dobro? Jer ne krči ako se ne dodaje gas, znači kuplung stisnut, par sekundi da se getriba smiri i tad ne krči.
Jer kad to isto napravim na staroj clio dvojci, stisnem kuplung, malo povisim gas , ubaci u rikverc bez krčanja. Ovo sam samo napravio za test.
Logika mi govori da ako kuplung dobro odvaja da ne bi smijelo zakrčat u rikverc uz dodavanje gasa na mojoj trojci uz stisnut kuplung. Šta vi kažete? Jer ako ne bi smijelo tako, onda mojoj nesretnoj drugoj brzini bi trebao kuplung bit krivac hmmm.
 

Link to comment
Share on other sites

Mislim da te pati potisni lezaj koji se mijenja zajedno sa garniturom kvacila. Ukoliko nije do njega onda je mjenjac.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene na Cliu II je oduvijek bilo da se ne smije prebaciti prenaglo u rikverc jer zakrči. Stari i novi Valeo kuplung set, ista stvar. Auto mora stajati inače opet može zakrčati pri ubacivanju u rikverc. Znači moram zaustaviti auto, dići onu polugicu na mjenjaču i nakon cca. pola sekunde-sekundu lagano ubaciti u rikverc.

Ne znam je li to normalno, ali oduvijek je tako bilo.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Njemu krči kada stisne kuplung i ako doda gas, bez dodavanja gasa ne krči.

@Medo-normalno je to kod tebe

Link to comment
Share on other sites

Joda8991, skoro identičan problem sam imao i ja prije pola godine. Auto je kupljen u 9. mj/2015. (Clio 3, 1.5 dCi 2006. god) i onda je nakon par dana mjenjač zapeo na pola puta iz prve u drugu, i to baš dok sam se vozio na pregled vozila u Renault. Par puta zapeo iz prve u drugu baš kao da nekakav zid ima, i onda vratim natrag i malo jačem povučem i onda ga konačno uspijem ubaciti. Auto se tog dana bio vozio par sati i bilo je toplo, tako da ne znam imaju li vremenski uvjeti kakve veze u mom slučaju.

Taman kada sam se dovezao u Renault, kažem usput da sam upravo sada imao taj problem, ali su mi rekli da se ne brinem, da to tako na Cliju 3 zna doći jednom u godinu dana. Problem je nestao sam od sebe da bi nakon dva tjedna ista stvar bila s prebacivanjem iz druge u treću. Ovo se dogodilo navečer odmah nakon paljenja i izlaska iz ulice. Tu sam se već bio uspaničario, ali mi je jedan rekao da se njemu (Clio 3 1.5 dCi 2011.g.) isti problem pojavio prije par dana kada nije htio u rivkerc dok nije malo jače povukao ručicu. I kao nije nikakav problem jer se zna dogoditi da dođe zub na zub (iako mi to nije jasno kako ako je kvačilo stisnuto), ali eto zna se dogoditi.

Nakon toga se više nikad ništa slično nije dogodilo. Set kvačila je promijenjen prije mjesec dana (200 000 km) jer je lamela počela proklizavati, ali evo već 6 mjeseci mjenjač radi najnormalnije.

Takav problem nisam nikada doživio na Cliju 2 Storiji koji još uvijek znam voziti i čiji mi je mjenjač nekako ljepši. Nije tako direktan kao ovaj u Cliju 3, ali mi se sviđa.

Što se tiče krčanja u rikverc kod dodavanja gasa, to mi se nije nikad dogodilo. Jedino ako na Storiji u rano jutro kad su temperature niske pokušam brzo ubaciti u rikverc (kvačilo skroz pritisnuto i stojim na mjestu) onda zna zakrčati, ali ako idem polako ubaciti i/ili ako su temperature visoke, onda ne.

Edited by VedranSB
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gospodine joda, prvo promijenite ulje ako to nepomogne, rastavljanje mijenjaca i promjena sinhrona... 

Link to comment
Share on other sites

Krčanje je normalno ako motor nije na ler gasu, a pokušava se ubaciti u rikverc kod mjenjača koji nemaju sinhron rikverca. 

Link to comment
Share on other sites

Nije me bilo dugo, tehnologija me malo ujebala. Ja se ispričavam i zahvaljujem svima koji su mi pomogli ili pokušali pomoć!

Šta se tiče Clia i mog problema sa šaltanjem. Promjenjen je kuplung set i ulje. Sad više nema trzanja kod kretanja. ( korpa otišla) i kuplung je dosta mekši. Problem šaltanja u drugu se smanjio na minimum. Više se ne zamaram sa tim. Meho kaže da je imao par trojki sa istim motorom i mjenjačem koje je reparirao. Ali da je kod mene je stvar u onoj vilici vjerovatno više nego u sinhronu. Sad kako god da je, ja zadovoljan i ne žalim se. Ako šta bude po pitanju sinhrona morat ću nekako skucat 3 tisućice ili prodat vozilicu šta ne bi tia stvarno. :)

Sad imam jedan drugi problemčić, uskoro ćete saznat haha :D
 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.