Jump to content

1.5 dci radna temperatura


labrax

Recommended Posts

Čitao sam po forumu (više njih) ove šeme o sporom zagrijavanju 1.5 dci makina i o padu temp kod slabijeg opterećenja ili zimi itd. Ista stvar je i kod mene (1.5 dci 78kw iz 2011.). Pokrenuo sam ovu temu da bi možda došli do nekih brojeva jer se ljudi često pozivaju na one crtice digitalnog pokazivača na meganu 3 koje i ne govore baš puno osim ako pređe pola - pregrijavanje.

Spojio sam OBDII jutros na hladno i pratio temp ℃.  Početne vrijednosti temp vode 18 vanjska 14 intake zraka 18. Nakon 5 min vožnje do 2000 rpm temp je išla na 50 i pali se prvi mali segment na tabli. Još par minuta vožnje i temp je došla na 72, intake 20. Nakon toga vozio sam ga ma malo većim rpm i temp je išla maksimalno do 76 i svako toliko termostat bi otvarao i držao linijski 72. Kad je prvi put došla do 75 upalio se drugi segment do pola pokazivača. Nakon toga OBD je očitao opet pad na 72 ali  pokazivač je ostao na pola. Čini se temp zacementirana na 72.

Testirao grijanjem u mjestu. Početna temp 68. Nakon paljenja grijanja na hi, koje grije dobro, temp je krenula stupanj po stupanj padati (što je ok). Nakon gašenja grijanja stupanj po stupanj se povećavala do 72.

E sad da li je moguće da termostat otvara na 72-73 odnosno da je radna temp ovog motora 72? Nekako mi se malo čini?

Edited by labrax
Link to comment
Share on other sites

Termostat ti je u banani. Ispravan termostat otvara na preko 80 stupnjeva. Zimi tesko dostize tih 80-tak stupnjeva, ali su termostati originalni generalno losi, ne treba im dugo da pocnu da otvaraju ranije nego treba.

Link to comment
Share on other sites

Termostat ti je u banani. Ispravan termostat otvara na preko 80 stupnjeva. Zimi tesko dostize tih 80-tak stupnjeva, ali su termostati originalni generalno losi, ne treba im dugo da pocnu da otvaraju ranije nego treba.

Hvala.

Toliko i o preciznosti ovog digitalnog pokazivača. Ispada da pokazuje radnu temp od 75 pa, predpostavljam, do 90.

Edited by labrax
Link to comment
Share on other sites

Imao sam negdje ovdje na forumu screenshot temperature s termostatom koji otvara ranije i novim termostatom, vidi se razlika iz aviona.

 

Nasao sam upravo:

 

post-11370-0-69089900-1388920025.jpg

post-11370-0-81957300-1388919580.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Da. To je upravo to. Danas je kolega spojio svog megana II sa istom makinom za usporedbu i njegov se ponaša kao ovaj drugi graf. Moj je kao prvi. Morat ću ga promijeniti. Znači trebao bi staviti neki što otvara oko 84?

Kakve su posljedice za makinu termostata sa prvog grafa?

Edited by labrax
pravopis
Link to comment
Share on other sites

Veca potrosnja goriva, ali ne drasticno, bolje hladjenje turbine i egr-a. Ljeti nije problem, zimi vozis uvijek s poluhladnim motorom, a to nije ok. Ja sam nedavno stavio novi na Lagunu, Facet je proizvodjac, 7.8710S (11 06 055 36R) je kataloski broj, otvara na 83 stupnja, kosta nekih 15 €, bez senzora temperature, s gumicom senzora. Senzor temperature skines i iskoristis sa starog kucista termostata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Veca potrosnja goriva, ali ne drasticno, bolje hladjenje turbine i egr-a. Ljeti nije problem, zimi vozis uvijek s poluhladnim motorom, a to nije ok. Ja sam nedavno stavio novi na Lagunu, Facet je proizvodjac, 7.8710S (11 06 055 36R) je kataloski broj, otvara na 83 stupnja, kosta nekih 15 €, bez senzora temperature, s gumicom senzora. Senzor temperature skines i iskoristis sa starog kucista termostata.

Bio kod majstora. Rekao je da mi ne bi preporučio Facet. Stavio sam Whaler (Renault). Otvara na 83 ℃, na koliko je trebao otvarati i stari. S obzirom da sam u Dalmaciji i da su temperature ljeti jako visoke nisam se htio zafrkavati da mi zbog termostata baci vodu. Nije čak problem što mi je otvarao malo ranije jer su visoke temp nego nepravilan rad koji je mogao rezultirati i da blokira.

Vidio sam da bi mi sa starim kod vožnje do 2000 okretaja temp padala na prvi segment (ispod 75 ℃) pri vanjskoj temp od 20-21 ℃. Sa novim temp stoji na sredini skale i drži je do 85 ℃. Motor prije dosegne radnu temp i mirnije radi (osjetno manje trese na leru) i najbitnije je da temp na skali u vožnji ne pada na prvi segment.

Mislim da dosta ljudi ne bi niti išlo za ovim a i u malo servisa bi išli za istim jer se dosta piše kako kod 1.5 dci motora ima jako malo disipacije topline i kako je "normalno" da se motor hladi na leru. Možda kod jako niskih temperatura. U biti bez dijagnostike se ne može skužiti razlika od 10 ℃.

Nije mi jedino jasno što bi Renaultu da je stavio onako neprecizan termometar na tablu?

Edited by labrax
Link to comment
Share on other sites

Renault nije izuzetak, i kod drugih proizvodjaca variranje nakon dostizanja radne temprature se pegla softwareski. Isti slucaj s kazaljkom obrtaja motora. I drugim pokazivacima. Inace bi ovi sa slabim nervima svaki put dozivili slom kad bi sjeli u auto. Ovaj Facet sto sam stavio se razlikuje od fabrickog (Dauphinoise Thomson, ili ko vec drzi proizvodnju trenutno), duhtung nije isti, i opruga je nesto drugacija. Ali drzi kazaljku na mjestu.

Link to comment
Share on other sites

Malo sam bolje testirao i temp je od 80-83 sinusoidna. To bi trebalo biti to. Inače ovaj Whaler ima znak od Renaulta pa pretpostavljam da rade za Renault.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Imao sam isti problem s 1.5 81 kw kada je prikopčan bio na dijagnostiku temperatura je max bila na 166 f odnosno 72 i tada je termostat otvarao i nikako nije došao na pola na displayu temperature,promjenio sam samo termostat neznam koja marka i sada normalno nabije temperaturu na pola.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.