Jump to content

Zamjena lijevog krajnika spone


geor06

Recommended Posts

U subotu sam imao tehnički pred produžetak registracije i  tom je prilikom utvrđen prevelik luft u lijevom krajniku zbog čega vozilo nije prošlo. Nije ni čudo kada se vidi koliko po gradu ima ležećih policajaca, a vozilo je iz 2007 sa 100 000km.

S obzirom da  sam planirao svakako proći tehnički, a servisi subotom rade samo za naručene mušterije, odlučio sam to odraditi u DIY varijanti pa sam skočio do prve  "R" trgovine i kupio krajnik marke TRW za 120kn, uz popust od 25%.

U garaži sam skinuo lijevi prednji kotač, odvio  vijak na vrhu krajnika(k-17)  i drugi  vijak (k-20) koji osigurava krajnik od okretanja, radacipgerom kućne izrade odvojio krajnik od ručice glavčine, zapisao postojeće stanje vidljivih navoja na sponi (8), odvio krajnik do kraja i zamjenio ga novim samo obrnutim redoslijedom radnji, bez da sam zategnuo vijak (k-20). Stegnuo sam samo vijak (k-17) sa 37Nm.

Nakon toga sam trebao podesiti špur, montirao  sam lijevi prednji kotač, provjerio tlakove u svim gumama, te podigao prednji kraj vozila na podmetače, toliko da su prednji kotači ostali 99% rasterećeni. Onaj jedan posto je samo zbog kontakta sa podlogom radi preciznijeg mjerenja špura i preciznijeg pozicioniranja upravljača u osnovni položaj, te lakše i jednostavnije procedure podešavanja.

Nabavio sam reflektivni čvršći konac, zavezao ga za  vučnu kuku  odostraga, provukao ga pored centra osovine oba kotača na lijevoj strani vozila, zatim na vanjski  podesivi nosač konca lijeve strane postavljen 50cm ispred prvog lijevog kotača, zatim na sličan nosač na desnoj strani, te provukao ga pored oba kotača desne strane vozila i na kraju ga zavezao ponovo na vučnu kuku.

Nakon izvršene pripreme izvršio sam provjeru geometrije kotača na obe osovine,  te utvrdio da špur prednjeg lijevog odstupa 3mm u odnosu na desni, naravno kod centriranog upravljača. Naime, na desnoj strani je špur bio 2mm koliko je iznosio na kotačima zadnje osovine, a na lijevoj 5mm. S obzirom na veći špur lijevog kotača trebao sam lijevu sponu "skratiti" smanjujući broj vidljivih navoja koje pokriva krajnik. Kako spona ima vlastiti prihvat za ključ kojim se regulira špur istu sam okrenuo za otprilike1+1/4 okretaja(u smjeru sata) da bi dobio luft od 2mm između konca i prednjeg kraja gume kotača na lijevoj strani. Kad sam utvrdio da je podešavanje OK, zategnuo sam vijak (k-20) sa 53Nm i otišao ponovo na tehnički i naravno, prošao bez problema. Sve skupa sa kupovinom 2:30.

track rod.jpg

track rod-2.jpg

track rod-3.jpg

wp_20160418_19_30_46_pro.jpg

wp_20160418_19_31_35_pro.jpg

wp_20160418_21_12_47_pro.jpg

wp_20160418_21_03_57_pro.jpg

Edited by geor06
Link to comment
Share on other sites

Sad samo odi na redovnu optiku/spur da sve bude po spagi a ne po koncu :)

Lako moguce da si dobeo dovoljno da auto nigde ne vuce al gume itekako osjete sve to.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mogao si i bez konca to rijesiti recimo sa drskom metle i sipkom ili sa sipkom od metle i punom cijevi bitno da jedno ulazi u drugo..

S tim podizanjem auta na 99% u biti nisi napravio nista jako dobro, bolje da si pod kotace stavio 2 najobicnija komada lima ili komade laminata ili sl tek toliko da lakse "klize" po podlozi dok su pod opterecenjem.

I volio bi da slikas taj vilicasti kilokljuc kojim si stisnuo maticu na nutarnjoj sponi na 53nm??

Link to comment
Share on other sites

Ako ima potezni dinamometar (nalik vagi za ribu) i zna duzinu kljuca ima moment tocno kojim zateze. Za 33cm dugi kljuc bi trebao potezati s 15kg

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja prekjučer otišao kod vulkanizera staviti ljetne gume i veli on da treba mijenjati krajnice, pokazujući kako ima lufta i pitajući me jel ja to ne osjetim u vožnji. A doista se ništa ne osjeti.

Link to comment
Share on other sites

 

Ako ima potezni dinamometar (nalik vagi za ribu) i zna duzinu kljuca ima moment tocno kojim zateze. Za 33cm dugi kljuc bi trebao potezati s 15kg

U pravu ste kolega, vidi se da imate iskustva, gore sam dodao slike alata koji sam koristio ..........uz napomenu da sam upotrebio silu od  cca 13 kg zbog 41 cm kraka ključa.........

Naravno, prvom prilikom ću skočiti na optiku.

Edited by geor06
Link to comment
Share on other sites

 

 

Čini mi se da neki ne shvaćaju razliku špura između opterećenih i neopterećenih kotača..moja preporuka neka probaju jednu i drugu varijantu i nakon svake nek odu na optiku.......ovo je iskustvo još iz doba Fićeka&Pegli i još može poslužiti privremeno

Naravno, prvom prilikom ću skočiti na optiku.

 

Jako dobro znam kako se radi optika. Tjedno odradim barem 3-4 takva posla, je na heavy duty vozilima ali bude i auta..

Na lasere,  na infra red, na spagu, na metlu, na metar, na magnete, od oka..ima nacina i niti jedan ispravan nije sa podignutom osovinom.

Za prvu pomoc u subotu popodne jer je sila nebi uopce toliko nepotrebno filozofirao niti se mucio i skakutao oko "centriranja" trapa u svrhu da se pojavim na tehnickom i onda jos taj "uspjeh" podijeliti on line..

Ovakve i slicne stvari je opasno izvoditi u sam svoj majstor reziji i to bi trebalo svima biti jasno.

Link to comment
Share on other sites

""i skakutao oko "centriranja" trapa u svrhu da se pojavim na tehnickom i onda jos taj "uspjeh" podijeliti on line..""

??????????????

 

-Danas su vlasnici vozila izloženi prevelikim troškovima i bilo bi stupidno onemogućavati one, koji jedva sastavljaju kraj sa krajem a imaju potrebno znanje, alat i vještine, da si u neprilici pomognu sa  trikovima ili savjetima od nekoga tko je  u vlastitoj režiji otklonio neki tehnički kvar ili zna kako se to radi. Dakle, na svakom je da procjeni rizik onoga u što se upušta. Ako čovjek nema osnovnog tehničkog znanja vjerojatno ne će niti pokušavati i moj im je savjet neka ne pokušavaju. 

 

 

Edited by geor06
Link to comment
Share on other sites

Zato se tako i ponašajte,nemojmo dizat tenzije bezveze. Unaprijed upozoravam,jasno. :D 

Ajmo dalje. :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Ja prekjučer otišao kod vulkanizera staviti ljetne gume i veli on da treba mijenjati krajnice, pokazujući kako ima lufta i pitajući me jel ja to ne osjetim u vožnji. A doista se ništa ne osjeti.

Točno da se ne osjeti u početku ali kasnije malo vuče na jednu stranu što se može uočiti po poziciji upravljača u vožnji na ravnom dijelu ceste. 

Edited by geor06
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.