Jump to content

Problem: nakon zamjene, resistor pack opet pregorio


aleeen

Recommended Posts

Dobro dan svima želim,

 umalo zbog ovog nisam mogao sinoć da spavam, nije mi dalo mira. Da započem priču pa skratim maksimalno.

 Jučer u popodnevnim satima na kućnu adresu stigao mi je polovni Valeo resistor pack/otpornik ventilacije/modul/blower heater, kako god. Smiley

 Jedva sam čekao da dođem doma i počnem da se bavi time. Radio sam sve iz položaja tako da su mi noge bile u zraku prema naslonjaču sjedala vozača a glava ispod volana. Dobro sam se namučio i usput porezao svugdje na rukama kako bi se dokopao resistor packa i sa strane ventilatora i strane gdje je zašarafljen sa dva torxa T20. Kako sam ga skinuo sa ventilatora, sa ispitivačem sam provjerio dali ima struje na jacku gore - ne biste vjerovali, ispitivač je zasvjetlio. Nisam mogao da vjerujem, bacio sam 20€ u vjetar i ne znam u čemu je problem (šta je još gore). Rekoh sam sebi, pošto sam se već toliko dobro namučio ima da stavim ovaj novonaručeni rabljeni dio gore, ubio sam se isto skoro ko majka stavljajući ga gore, žašarafim i voila - ventilator radi! Nemate ideje kako sam bio sretan u vezi svega toga!

 Kako ne bi bilo sve idealno kao u bajkama, išao sam da se malo vozikam da stvarno provjerim funkcionalnost - na brzinama 1,2,3 - je radilo sasvim ok i normalno - no, kada bi ga stavio na najveću brzinu, 4 - opet ista priča i prije nego mi je krepao moj stari resistor pack - ventilator bi opet bez ikakvog, meni logičnog objašnjenja počeo da radi TUUUUUU UUUUUUUUUU - dakle brzo brzo bi se okretao, onda jedan momenat KAO DA NAGLO IZGUBI NA SNAZI, i onda opet dobije ubrzanje, vrti se punom brzinom, pa nakon nekog vremena opet kratki fazon u kojem bi na 2-3 sekunde izgubio snagu i skoro se ugasio (!) pa bi opet dobio akceleraciju, itd.

 Nakon nekog vremena kako sam ga držao upaljeni, ventilator je odjednom prestao PONOVO UOPĆE SKROZ DA RADI!  place.gif Nisam mogao da vjerujem... mada, mogao sam naslućivati da će doći do problema jer ni nakon zamjene resistor packa nije radio "zdravo" na 4. brzini potenciometra...

 Odlučio sam otvoriti temu jer nisam pronašao da je bilo kome nakon 2h ukupno od zamjene izgorio ponovo resistor pack, dakle, nije u njima problem, već se problem negdje drugdje krije (mada je i ovaj koji sam naručio za 20€ bio nagorio, vide se kontektori, ali ga je netko prepravljao!).

 Pitanje je sada šta dalje; svakako će doći opet novi drugi resistor pack (ako već nekako ne uspijem osposobiti ovaj), a po meni bi trebalo;

 1) skinuti ventilator dolje i pogledati ga spojenog kako radi direktno na bateriju/akumulator 12V - dali ima taj pad napona/snage ili nema, nadam se zaista da je ovo i da neće biti nekih dodatnih i neočekivanih komplikacija i situacija...

 2) one žice koje vode dalje gore, a spojene su na onaj jack od resistor packa su također ljepljenje otprije izolirkom, onu izolaciju bi trebalo pogledati, dali se tamo šta topilo (http://www.heaterblowerresistor.co.uk/img/megane2/loom2-35pc.jpg) - na ovo mislim

 3) zatim, u kutiji su dva komada releja, crni i rozi, njihovi kontakti i sami oni fizički izgledaju vrlo zdravo, sumnjam da je problem u njima, također, i oni su davali struju

 4) i ono šta me najviše brzine je ovo: http://www.skodacroatia.com/forum/index.php?topic=15686.0;wap2 - dakle, da mi nije u banani taj senzor protoka zraka ilitiga koliko sam uspio pronaći "MAF" senzor  confused.gif

 Nadam se najboljemu. Imate li vi kakvih ideja?

 još bi samo volio napomenuti da dio kojeg sam naručio, stigao je polovan i bio je već jednom izgoren i repariran (dakle, vidi se da je bio istopljen i zalemljen nanovo!), osim toga da napomenem još jedanput da je ventilator na brzinama 1,2,3 radio normalno, uglađeno, ravnomjerno, tek kada bi stavio na 4. brzinu on bi počeo zezati - raditi, pa naglo bi pala vrtnja ventilatora, kao da se ugasio i tako u vremenskim intervalima. DAKLE; ventilator po ovome je ispravan? Kontakti negdje zezaju?

Link to comment
Share on other sites

Sa maf-om se nemoj zamarati na tvom autu on se nalazi nakon filtera zraka, a prije turbine...dakle sa ventilatorom putničkog prostora nikave veze nema...nabavi 100% ispravan resistor i probaj sa njime...skinuti ventilator na meg2 će ti biti bar 10x veći problem nego resistor...

Link to comment
Share on other sites

Ako me sjećanje dobro služi kada okreneš na 4 onda ne ide preko otpornika već direktno ide s akumulatora/alternatora 12V na ventilator? :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Ako me sjećanje dobro služi kada okreneš na 4 onda ne ide preko otpornika već direktno ide s akumulatora/alternatora 12V na ventilator? :nezna:

hm... očito kod mene i konkretno u ovom slučaju i to nije bilo primjer, meni nije radilo ni na jednoj brzini, i kada sam promjenio resistor pack, radilo je na svim brzinama, ali kratko...

Link to comment
Share on other sites

hm... očito kod mene i konkretno u ovom slučaju i to nije bilo primjer, meni nije radilo ni na jednoj brzini, i kada sam promjenio resistor pack, radilo je na svim brzinama, ali kratko...

Možda ti povuče preveliku struju pa pregori?

Link to comment
Share on other sites

Moguce da su ti cetkice ili kolektor poderane na ventilatoru, a reostat ti je vrisnuo bas radi toga sta nije imao hladenja. Ista stvar bi ti se desila da stavis novi reostat i isprobavas ventilator dal radi dok on nije postavljen u "tunel". Znaci moja predpostavka ventilator obavezno dolje(ako imas struju na njega stalno) i pogledati sta je s njim. A za resotat sam ti napisao. On nesmije raditi dok nije u "tunelu" jer nema hladenja i onda izgori. ž

A ovo sta ti jako zuji na full brzini, postoji mogucnost da su poderane pikse na ventilatoru. I da, 4 brzina bi u 99% slucajeva trebala raditi i ako reostat prdne.

Edited by kristijan1710
Link to comment
Share on other sites

nije u redu, a da ne napišem nekakav feedback.

otkrio sam u čemu je štos - oba resistor packa, i moj i ovaj kojeg sam naručio "repariranog" su skroz ispravni. naime, ventilator je izgleda odslužio svoje i sada je u banani, po principu "radi koliko radi". simptomi su kao što sam i naveo, da na nijednoj brzini ne radi, ali, kada sam maknuo plastiku koja se nalazi desno od papučice gasa i zavukao ruku prema ventilatoru, odakle idu žice na resistor pack i povučem ih, ventilator ponovo počne raditi! dakle, ista stvar je bilo s jednim ili drugim resistor packom! dakle, ventilator ima katastrofa kontakte bez obzira što sam ga uspio nekako posprejati contact sprayem. kontakt se jednostavno izgubi, ventilator više ne radi, i kada povučem žice jacka resistor packa koje su spojene plastičnim jackom na ventilator - ventilator počne puhati. međutim, ventilator ne puše ravnomjerno na 4. brzini, brzina vrtnje/snaga otpada ili diže, povremeno je ista stvar i na 3. brzini, dok je na 1. ili 2. brzini prolazno, mada možda opet malo preslabo. nadalje, na 4. brzini ventilator proizvodi izrazitu buku "struganja", isto se dešava i na 3. brzini - ali rjeđe, povremeno. Mislio sam da je to normalan zvuk, kada je na 4. brzini, međutim, osim uglađenog zvuka, tu je previše "vibracija", prilikom rada, pritisnuo sam rukom ventilator prema vani, odnosno prostoru motora i tada nije stvarno ni toliku buku ni vibracije.

Zaključak: uvjerenja sam da ako skinem papučicu gasa, a hoću, uz malo muke dokopati ću se i ventilatora te njega razmontirati, samo mi je potrebna informacija kako njega skinuti. gledajući po youtube, na ventilatoru je nekakva crna kopčica, clip, press&turn, tako barem piše, i nisam shvatio kako ona funkcionira da bi se skinuo ventilator.

 Dakle; 1) naručiti ću novi zamjenski ventilator: https://www.silux.hr/proizvodi/rashladni-sustavi/ventilatori/ventilatori-kabine/184912/ventilator-kabine-renault-megane-ii-02-08

 2) skinuti papučicu gasa, razmaknuti žice kako god da imam što više slobodnog prostora

 3) razmontirati stari ventilator prema uputama

 4) novi namontirati, spojiti stari resistor pack na njega i to je to, gotov posao

Link to comment
Share on other sites

Sto bi znacilo da se moze popraviti?

 

Papatalk

 

 

U teoriji da,ali bolje kupiti novog jer nije preskup i nezgodna je ugradnja.

Link to comment
Share on other sites

gdje bi mogao pronaci upute, odnosno koliko vidim, dva sarafa su gore i jedan dolje, iste velicine, i to je to? papucica gasa i kocnica idu zajedno dolje? na nekom ruskom youtube videu lik je skidao i one male metalne okrugle oaigurace koji si nabijeni na papucice sa ravnim odvijacem...?

p.s. nisam skuzio cemu sluzi taj tunel, dali moze upasti smece, lisce itd. i u njega? kada sam nagurao prat, osjetio sam da je tu nekakva guma?

p.p.s. radi mijenjanja ventilatora dali bi mi bilo lakss razmontirati cijelu konzolu ili preko papucica? kako "otkvaciti" ventilator?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.