Jump to content

Razlika između 5W40 i 0W40 ulja


Med0

Recommended Posts

Shell_kantice.thumb.jpg.f0f1c3711cb5a1835w40vs0w40.thumb.jpg.e26ce45bdaef37b90ab

Ulje koje Renault/ELF preporuča za 1.2 16V motor me nije zadovoljavalo. 10W40 je bilo pregusto po zimi i auto je dosta teže palio. 5W40 je uzrokovalo zveckanje ventila i metalni zvuk po ljeti. Stoga sam se prebacio na Shell 5W40. Auto je lako palio po zimi i fino je raido po ljeti. ELFova ulja naspram Shella kao da uopće nisu multigradna.

Budući da u temi o motornim uljima ima puno mutne vode, malo sam učio i proučavao iz stručne literature o motornim uljima. Svi smo svašta vidjeli na YT, ali htio sam iz prve ruke vidjeti neke stvari. Evo što sam saznao:

Pri hladnom startu svako ulje je pregusto, tako da što niže to bolje pogotovo jer se 90% trošenja motora događa upravo pri hladno startu. Idealno 0W.

Kad se motor ugrije ulje mora imati propisani viskozitet da bi se dobor podmazivao. Preveliki viskozitet znači da se motor neće dobro podmazivati i čistiti od zaostalih čestica unutar ležajeva, a premali viskozitet znači veću šansu da se dvije metalne površine dodirnu zbog puknuća uljnog filma. Za 1.2 16V motor taj viskozitet treba biti 40.

Imao sam prilike direktno usporediti dva Shell ulja: 5W40 i 0W40. Prije nego sam uzeo 0W40 gledao sam specifikacije na netu. Čudno je bilo što 0W počne teći na višoj temperaturi nego 5W ulje, te je nešto veći viskozitet na 100 stupnjeva na 0W nego 5W. Očekivao sam obrnuto. Kantica od 4L 0W40 košta 22kn više nego 5W40. Uzeo sam 0W40 za probu, a budući da mi je ostalo 5W40 ulja mogao sam direktno usporediti. Long story short:

  1. 5W40 je nešto svjetlije nego 0W40 što se vidi na fotkama
  2. 5W40 se čini da čak nešto bolje/brže teče na sobnoj temperaturi nego 0W40 kad vrtim/tresem čaše
  3. 5W40 ide u više motora nego 0W40 (ima više odobrenja)
  4. Oba ulja odgovaraju RN0700/RN0710 specifikacijama

Ohladio sam ove dvije čaše u frižideru koji je na +4°C. Stavio sam ih na papir i zabrtvio gumicom za pekmez da ne kontaminiram drižider. Kad sam ih izvadio van nakon par sati golim okom nije bilo nikakve razlike u tečnosti. Oba ulja su izgledala kao full rijetki sirup koji teče bez problema.

Zatim sam stavio u škrinju na -15°C. Nakon par sati sam izvadio obje čaše. Po boji i viskoznosti izgledalo kao da je unutra med na sobnoj temperaturi. 0W40 je tekao dosta brže nego 5W40. S obzirom da je 0W40 ulje tamnije i čini se da je na sobnoj temperaturi nešto gušće, ovo bi me iznenadilo da nisam znao da je to 0W40 ulje.

Stoga čini se da je stvarno 0W40 ulje zapravo 5W40 s aditivima koji pomažu da ulje bolje teče na vrlo niskim temperaturama. Zaključak je da mi 0W40 baš treba jedino ako živim npr na Bjelolasici, Rusiji ili Nordijskim zemljama jer na gradskim minusima -5 do +5°C nema razlike ili ima vrlo malo.

Ipak za 1.2 16V motor je možda nešto malo bolji izbor 0W40 jer je gušći i viskozniji na većim temperaturama, a za taj motor bi rekao da je u ono rvijeme prije rađen za 10W40 polusintetiku  nego 5W40 sintetiku.

Link to comment
Share on other sites

Za naše podneblje u mojoj knjižici piše ELF Evolution SXR 5W40 kao preporuka ili kao drugi izbor ELF Competition ST 10W40.

Link to comment
Share on other sites

ma i 1.4 16v brijem da prije ide na 10W40 neg na 5W40.

5W40 je na niskim temperaturama rijeđe.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.