Jump to content

Vibracije zbog ekscentričnih zadnjih kotača (guma)


goge

Recommended Posts

Kad sam se prije par dana vraćao sa mora osjetio sam da prednji kraj pomalo vibrira u vožnji. Vibracije počinju već nakon kretanja sa maksimalnim amplitudama na brzinama između 50-70km/h, da bi se iznad tih brzina povećala njihova frekvencija ali amplitude bi se smanjile. S obzirom da nisam još imao takav problem, pretpostavljam da može biti više uzroka. Auto je prešao  110 000 km i do sada nikada problema sa njime nije bilo.

Krenut ću prvo od balansiranja kotača pa sve redom dok ne stignem do uzroka.

Je li još netko imao ovako što ili sam prvi na forumu?

Pošto najviše sumnjam na disk i debalans kotača, koje mi diskove i pločice preporučujete i kod kojeg dobavljača?

 

 

 

 

 

auto-trese.pdf

Edited by Tiho
Link to comment
Share on other sites

Provjeri prvo gume da nisu dobile "bubreg" negdje. Mozda si opalio negdje i onda se izbocile ili postale jajaste.

Link to comment
Share on other sites

Jučer sam po podne skinuo lijevi kotač i utvrdio da su otpali/odljepili se balans utezi sa al felge (ostali samo tragovi ljepila koje nije držalo zbog prljave podloge). Međutim, disk je jako istrošen i mjerenjem  sam utvrdio debljinu od svega 17mm, što je gotovo 3mm manje od minimalne debljine (19,8mm). Isto tako znalo se dogoditi da pakne stružu po rubu koji je ostao  za 2mm deblji od kanala kojeg su napravile pakne.

Stoga sam odlučio sve zamjeniti; diskove delphi 450kn, pločice delphi 200kn i zadnje pakne delphi 300kn. Dakle trošak od 950kn + balansiranje prednjih kotača.

Nadam se da ću sutra uspjeti  dobiti dijelove od prodavača preko Njuškala i rješiti se vibracija.

Link to comment
Share on other sites

Ja bih to mijenjao sve tek kad bi satro postojeće pločice. Na kočenju ne bi trebalo biti nikakvih dobitaka.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja bih to mijenjao sve tek kad bi satro postojeće pločice. Na kočenju ne bi trebalo biti nikakvih dobitaka.

 

Pločice se mjenjaju, da ne bi poderale nove diskove. Tko zna koje su tvrdoće. Ovako u paru sa istim  proizvođačem, mislim da će biti OK.

Edited by geor06
Link to comment
Share on other sites

Konačno, zamjenio sam prednje diskove zajedno sa pločicama i izbalansirao oba prednja kotača. Zadnje pakne nije trebalo mjenjati jer su tanje samo 1mm od novih koje sam također kupio.

Probna vožnja nije rezultirala očekivanim. Naime, vozilo i dalje vibrira kod brzina između 35-45km/h.

S obzirom da više ne sumnjam na zamjenjene dijelove, slijedi provjera osovina i zglobova. Nije mi jasno da je samo od sebe sve počelo. Vozilo nije pretrpjelo nikakav udar, niti je naletjelo na rupu. Sve je bilo normalno kada sam išao na more, da bih tek na povratku primjetio vibracije.

Preostaje mi da ga dignem na klocne, upalim motor i promatram obe osovine sa zglobovima dok se vrte. Druga mogućnost je da ugradim kameru i da poslije na displeju pregledam šta se dešava u vožnji i ako ne uspije, odlazak do mehaničara.

Edited by goge
Link to comment
Share on other sites

Treća mogućnost je da odeš kod nekog tko zna izbalansirat gumu. Da budeš siguran odi na Hunter stroj u Vulkal da pritisnu gumu na gazni sloj i onda balansiraju. Tek onda razmišljaj o poluosovinama.

Link to comment
Share on other sites

Treća mogućnost je da odeš kod nekog tko zna izbalansirat gumu. Da budeš siguran odi na Hunter stroj u Vulkal da pritisnu gumu na gazni sloj i onda balansiraju. Tek onda razmišljaj o poluosovinama.

To je dobar savjet.

 

Edited by geor06
Link to comment
Share on other sites

Nije sigurno do kotača!!!!!!!!!!!

 Promjenio sam na prednjoj strani dva para kotača, izbalansirana i skinuta nakon zime, samo da na njih više ne sumnjam. Kao što sam ranije naveo, novi su diskovi i pločice.

Zadnje što je rađeno na autu je promjenjen desni krajnik spone.

Sad jedno pitanje za one koji znaju, koji Clio 3 ima špur,  plus ili minus i ako da, koliki je u milimetrima?

Link to comment
Share on other sites

Treća mogućnost je da odeš kod nekog tko zna izbalansirat gumu. Da budeš siguran odi na Hunter stroj u Vulkal da pritisnu gumu na gazni sloj i onda balansiraju. Tek onda razmišljaj o poluosovinama.

Meni su na tom stroju u Vulkalu na Slavonskoj-ZG skužili da mi skače jedna guma i jedna felga. U vožnji se osjetilo tek iznad 150km/h. Felga zamijenjena s onom u rezervnom kotaču jer se nije dalo riješiti utezima. Sad je OK.

Link to comment
Share on other sites

Meni se čini da ovi simptomi imaju veze sa nekim dijelom pogonskog sklopa i da tu treba tražiti uzrok vibracija (ležajevi kotača, HK zglobovi, osovine), ako nisu u pitanju diskovi i kotači (felge+gume).

Link to comment
Share on other sites

Upravo se vratio od mehaničara. Čovjek digao auto iznad glave i prvo što je uradio je bilo ispitivanje lufta kotača po vertikali i horizontali, što sam i ja uradio.

Očekivano, sve je bilo OK.

Nakon što je ispitao stanje prednjih kotača pri rotaciji  (prednji su bili u redu), krenuo je na zadnje kotače. Kad sam već pomislio da nema što naći, kad ono i slijepcu vidljivi ekscentri na površini gazećeg sloja oba zadnja kotača, ne na bočnim stijenkama, što je uobičajeno, već na gaznim površinama. Sad  mi nije jasno kako to nisam uočio. To mi je prvo takvo iskustvo sa gumama i to još Dunlopice.

Bočna bubrenja i vitoperenja sam već iskusio prije dosta godina na Barun gumama i sada kada sam gledao ove gume, imao sam na umu samo kontrolu stanja bočnih stijenki guma.

Kad film malo odvrtim u nazad, jasno mi je zašto se auto više ljuljalo nego treslo, isto kao da je odšarafljen kotač.

Nakon svega si postavljam pitanje, da li je moguće da su se gume raspale nakon mjesec dana stajanja na suncu (vozilo je bilo na Jadranu)? Je li  tlak u gumama možda bio veći uzrok (ljeti naraste čak na 2,8 bara ako se ne ispusti na ventilu, a nisam ispuštao niti kontrolirao taj mjesec)? Da li je možda netko od ukućana naletio na neku grabu na cesti, a nije prenio informaciju misleći da nije  bilo ništa?

U stvari, sretan sam što sam konačno otkrio uzrok i što me kvar nije došao puno, a žao mi je što to nisam  uspio sam jer se radi stvarno o vidljivoj deformaciji.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bilo bi dobro da moderator  promjeni  naslov topika u vibracije zbog ekscentričnih zadnjih kotača (guma), a ne prednjih,  kako sada stoji.

Da ne bi druge dovodili u zabludu.

Link to comment
Share on other sites

Napisal sam ti da su postale jajaste :)

Premekana guma, slabo napumpana i dugu stajala takva na suncu.

Nekad davno su ljudi svakih 7dana pomakli auto za pol metra na moru da to izbjegnu. Premekana guma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zbog nekih forumaša koji nisu imali slična  iskustva sa gumama, a naknadno su me tražili  dodatna objašnjenja, stavio sam slike oba slučaja ispupčenih guma:

1. slika-ispupčenje na bočnoj stijenki gume 

2.slika-ispupčenje na gazećem sloju gume

guma2.jpg

guma.jpg

Edited by goge
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.