Jump to content

Paljenje lampice za ispušne plinove u samo leru na benzinu (i stalno na LPG-u) - uzrok, posljedica i rješenje


Vuco

Recommended Posts

Pozdrav svima,

nedavno sam imao jedni glupu situaciju u kojoj se od nervoze nisam baš najbolje snašao te sam si uzrokovao još gluplji problem čija je posljedica bila da mi se palila lampica za ispušne plinove cijelo vrijeme na LPG-u (u leru i pod opterećenjem), a na vožnji sa benzinom samo u leru i to kad nije bilo opterećenja i okretaji su bili na tipičnih 700rpm (kad se upalila klima i okretaji na 800, sve je bilo OK).

Auto je bio na 63 000km, zadnjih 7500km na plinu. Svjećice nisu mijenjane od kako je kod mene.

Uzrok i posljedica:

- užasno prenatrpan auto i vožnja uzbrdo po šodru  u drugoj sa klimom na plinu, kada je auto počeo usporavati, a ja nisam dovoljno rano stao i prebacio u prvu, te ugasio klimu i/ili LPG. Onda kad se osjetio neizgoreni plin iz auspuha nakon dužeg mučenja auta, sam ugasio klimu i stavio u prvu, no radi traction controla (greška 2. što ga nisam isključio) i šodra mi se auto ugasio. Nakon ponovnog paljenja i prebacivanja na benzin, počelo se čuti iz auspuha neispravno izgaranje te je blinkala lampica za ispušne plinove/katalizator. Manual kaže da kada blinka da se uspori dok ne prestane blinkati, a ako je stalno upaljena - da se što prije ode kod ovlaštenog servisera.
Sljedeći dan sam išao doma sa fešte i skužio da na plinu radi konstantno loše, pomalo trza i stalno blinka lampica, a na benzinu blinka samo u neopterećenom leru (u normalnoj vožnji se nije ništa osjetilo da je loše, a čak i u leru sa klimom upaljenom je sve bilo ok!?).

Rješenje:

ELM je očitao misfire na cilindrima, a obzirom da su svjećice stare, mislio sam da je do njih. Srednje loša vijest bi bila da je bobina dala svoje (al nisu original nego Beru mislim, crne su), a zapravo najveći strah da je katalizator još nadrapao u svemu tome.

Na kraju je bilo to da se malo izvukla gumena cijev od injektora prema cilindru, a nije bilo šelni na njima pa je vukao falš zrak i kad je bio najveći vakum duže vrijeme (ler) - vukao je zrak/plin što god u cilindar i lamda je davala valjda loš signal, te se palila lampica (odnosno blinkala). Čim je vakuum malo pao ili došlo više goriva, sve ko avion.

Stavili nove svjećice, šelne i sad je sve opet po starome - ide na benzin i na plin dobro kaže majstor, vidjet ćemo po potrošnji valjda jel pušta još negdje.

Pa eto, možda nekome pomogne iako je vjerojatno takvih problema bilo 1/100 000 =)

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Ova gumena cijev na injektoru mi nije jasna?

Od plina?

Link to comment
Share on other sites

Da, malo sam nejasno napisao. Od plinskog injektora do plastike odnosno motora.

Link to comment
Share on other sites

@Vuco  Hvala, imam isti auto kao i ti sa istim motorom, moj samo stariji 1 god... Najgore u svemu, isti problem.. :D

Nadam se da i kod mene je samo koja cijev od plina ili da vuče falši zrak.. Nedavno sam promjenio cijeli vozni parki, imao sam isto na plin ali dr.auto i nisam imao nikada problema s plinom ili slično.. Megana sam kupio s tom "greškom"  gori lampica treperi na leru ponekad upali i service ključ pa ugasi.. Ako vrijeme dozvoli za vikend odpojim nisač dizni i provjerim crijeva pa možda mi i riješiš problem.. Hvala na info u svakom slučaju!

Link to comment
Share on other sites

pa kakve bobine su original ako nisu Beru?

moje su sve 4 crne, beru made in germany, godina proizvodnje kad i auto, onda su valjda tvorničke, ne?

 

 

BOBINA_IGNIÇÃO_RENAULT_CLIO__MEGANE__SCENIC_1.6_16V_ORIGINAL.jpg

bobina-de-ignico-renault-scenic-16-16v-7700875000-original-14046-MLB209849332_9322-F.jpg

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

@Vuco  Hvala, imam isti auto kao i ti sa istim motorom, moj samo stariji 1 god... Najgore u svemu, isti problem.. :D

Nadam se da i kod mene je samo koja cijev od plina ili da vuče falši zrak.. Nedavno sam promjenio cijeli vozni parki, imao sam isto na plin ali dr.auto i nisam imao nikada problema s plinom ili slično.. Megana sam kupio s tom "greškom"  gori lampica treperi na leru ponekad upali i service ključ pa ugasi.. Ako vrijeme dozvoli za vikend odpojim nisač dizni i provjerim crijeva pa možda mi i riješiš problem.. Hvala na info u svakom slučaju!

Svaki majstor za plin bi trebao imati onaj uređaj koji očitava jel plin pušta ili ne, pa im to sigurno pomaže. Ja osobno nisam digao haubu da vidim (što je pak moja isto greška) što se možda dogodilo prilikom tog šugavog uspona. Unutar auta nije ništa smrdilo po plinu.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.