Jump to content

Opel Astra K 1.6 CDTi Innovation


Brainmind

Recommended Posts

Nova Astra (interna oznaka K) Opelov je predstavnik u kompaktnom segmentu. Ovaj model jedanaesti je po redu predstavnik nemačkog proizvođača u navedenom segmentu. Naime, od 1934. godine pa do 1991. godine u šest generacija proizvedeno je 12 miliona Kadetta i isto toliko naslednika ovog modela, Astre, od 1991. godine do danas u pet generacija. Astra je u razdoblju 1991. do 2015. godine drugi najprodavaniji automobil u Evropi, što dovoljno govori o njegovoj popularnosti. Na ovom mestu ipak treba napraviti manju digresiju i reći da je ime Astra postojalo u Opelovom svetu i pre 1991. godine, jer se na engleskom tržištu popularni Kadett prodavao kao Vauxhall Astra.

Kompaktna klasa okosnica je prodaje većine proizvođača na Starom kontinentu i tu zapravo ne sme da dođe ni do najmanje omaške. Stoga se ogromni napori ulažu upravo u razvoj i kvalitet predstavnika ovog segmenta, tako da u njemu praktično mogu da se nađu najnovija tehnička i tehnološka rešenja, koja su obično bila rezervisana za više segmente. Astra K, koja je predstavljena na Salonu automobila u Frankfurtu septembra 2015. godine, u tom je smislu otišla, slobodno možemo reći, dva koraka dalje i ponudila nešto sasvim novo u svom segmentu. Novi model koristi platformu poslednje generacije (D2XX fleksibilna platforma), koja je predstavljena 2012. godine i u koju je nemački proizvođač uložio preko 220 miliona američkih dolara.

Uzor za jedanaestu generaciju Opelovog kompaktnog modela bio je vizionarski Monza Concept, predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2013. godine. On je pružio uvid u to šta može da se očekuje od Opelovih budućih modela, reflektujući u sebi pojam efikasnosti kroz svaki element dizajna. Nova Astra rigorozno prati tu viziju.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


U zavisnosti od modela i nivoa opreme, ona je do 200 kilograma (najmanje 120 kilograma) lakša u odnosu na prethodni model. Potpuno nova arhitektura automobila igra glavnu ulogu u redukciji mase. Svaka komponenta je proverena u smislu kompaktnog dizajna i lakih materijala. Samo je masa školjke redukovana za 77 kg (više od 20 odsto). , mere primenjene na platformi su rezultirale sa dodatnih 50 kilograma manje. Čelik izuzetno visokog stepena čvrstine i male mase, kompaktni delovi rama šasije, kao i ušteda na masi na prednjoj i zadnjoj osovini, doprineli su sjajnom krajnjem rezultatu. Pored toga, inženjeri su se odlučili protiv limenog profila poda iz jednog dela, a umesto toga su aerodinamički optimizovali elemente platforme i pogonskog sistema. Dalji rezultati optimizacije veličine i mase ogledaju se u kraćim prednjim i zadnjim prepustima i izduvnom sistemu koji je takođe 25 odsto lakši.

Dizajn nove Astre jasno oslikava efikasnost kao osnovnu vrednost ovog automobila. Evolucija Opelove filozofije dizajna „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“ obezbeđuje lakšu, atletski izražajniju pojavu. Vizionarski Monza Concept još jednom bio je inspiracija. Čista efikasnost izražena je u vitkoj i atletskoj interpretaciji tipične Opelove skulpturalne forme. Prostranost Monza Concepta takođe krasi i novu Astru, tako da putnici mogu da uživaju u dodatnom prostoru u pojasu nogu i glava, uprkos tome što je automobil manji od svog prethodnika. Ukupnom dužinom od 4,37 metara, gotovo je 50 milimetara kraći od modela kojeg nasleđuje, dok je širina redukovana za pet milimetara na 1,81 metar (ne računajući spoljne retrovizore). Visina je takođe smanjena, i to za 2,5 centimetra na 1,48 metara.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Međuosovinsko rastojanje Astre skraćeno je za dva centimetra, ali je kabinski prostor povećan. U kombinaciji sa novokreiranim sedištima, putnici pozadi mogu da očekuju dodatnih 35 milimetara prostora za noge, čime se na viši nivo podiže komfor prilikom putovanja, kao i osećaj prostornosti. Takođe, vozač može da uživa u dodatnih 22 milimetra u pojasu glave.

Vitkija građa očigledno ima uticaj na aerodinamiku i efikasnost, jer novu Astru karakteriše prosečan koeficijent otpora vazduha manji od 0,30. Najaerodinamičniji model poseduje koeficijent otpora vazduha od 0,285, što je za 0,04 bolji rezultat od najaerodinamičnijeg modela prethodne generacije i ujedno sjajan rezultat za jedan hečbek.

Mark Adams, potpredsednik Opelovog odeljenja za dizajn, na prezentaciji poslednje generacije Astre istakao je osnovne karakteristike dizajna. Tom prilikom je konstatovano da se dizajn oslanja u najvećoj meri na konceptni model Monza Concept, što garantuje vitku i skulpturalnu formu koja komunicira sa dinamikom i malom masom. Po njegovim rečima, svi elementi dizajna, kao što su način na koji se maska hladnjaka uliva u kućišta svetala, dinamički razdvojen C stub i zategnute, uredne površine bokova, sve to daje podršku vizuelnom efektu koji novu Astru čini nižom, dužom i širom, uz sjajnu ponudu unutrašnjeg prostora. Generalno, dizajn pruža osvrt na ključne poruke koje šalje nova Astra - vitkija, lakša, efikasnija, dinamičnija.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Međutim, jedno su reči iz promotivnih materijala i nastupa šefova dizajna, a sasvim drugo su utisci iz realnog života. “Naša” Astra je zaista privlačila pažnju. Čiste, fluidne i jednostavne linije koje naprosto zrače elegancijom mamile su poglede prolaznika i ostalih učesnika u saobraćaju. Atraktivna crvena boja, “Pull me red” u Opelovoj nomenklaturi, odlično je pristajala novajliji na našim ulicama. Odličan kontrast pružali su 17-inčni aluminijumski naplatci, model Cosmo sa više krakova.

Posmatrajući prednji deo, može se reći da je Opelov dizajnerski tim želeo da novu Astru učini što je moguće širom, da joj podari dinamičan i niži stav. Opelova „munja“, integrisana u centru hromirane pregrade na masci hladnjaka, kao i karakteristična „sečiva“ koja se pružaju ka zadnjem delu, obezbeđuju momentalnu prepoznatljivost Astre kao člana Opelove porodice. Doterana prednja svetla, koja izgledaju dinamično i sportski, glatko se ulivaju u masku hladnjaka, formirajući na taj način karakterističnu grafiku. LED prednja svetla imaju zaista efektan izgled. U celokupnu priču o prednjem delu se savršeno uklapa i masivni branik sa integrisanim maglenkama.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Pogled na profil otkriva čiste i jasne linije, kao i jedan detalj koji nam se izuzetno dopao. Naime, C stub je izveden na poseban način, kreirajući impresiju plutajućeg krova, u isto vreme vizuelno produžujući automobil, čineći da izgleda niže, darujući mu inovativne dizajnerske karakteristike. Na zadnjem delu izuzetno efektno deluju svetlosne grupe u LED tehnologiji, kao i masivna peta vrata. Oni zajedno kreiraju impresiju vitkije, šire i niže forme, ponovo podvlačeći suštinu koja se ogleda u Astrinoj efikasnosti.

Ulazak u novu Astru je izuzetno lak, zahvaljujući vratima koja se otvaraju dovoljno široko. Na prednjim sedištima se sedi izuzetno udobno, rekli bismo, možda i najbolje u klasi. Testirani automobil bio je opremljen opcionim „AGR” sedištima, koja su mogla da se podešavaju u čak 18 smerova, uz dostupnu funkciju masaže i ventilacije, kao i grejanje.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Opel je svojim modelom Signum početkom XXI veka započeo sprovođenje inovacija na polju sedišta. U saradnji sa nemačkom asocijacijom AGR (Aktion Gesunder Rücken – Kampanja zdrava kičma), Opel je dosta radio na razvoju svojih sedišta. Posle Signuma, usledila je Insignia, gde su ova sedišta pobrala mnoge nagrade, pri čemu je nemački proizvođač nastavio sa ugradnjom ovog tipa sedišta i u druge modele svoje game (Mokka, Meriva, Zafira i najzad nova Astra). Poznato je da čak 80 odsto populacije u nekom trenutku ima problema sa bolestima kičmenog stuba, što je danak koji se plaća predugom sedenju i modernom načinu života bez dovoljno fizičke aktivnosti. Opel je prepoznao ovaj problem i zajedno sa AGR-om krenuo u njegovo rešavanje. Na ovom mestu  zaista moramo da odamo priznanje pomenutim sedištima, koja su nam pružila osećaj „wellnesa”. Naime, nakon adekvatnog podešavanja u milimetar, mogućnosti ventilacije, kao i masaže, konstatovali smo da su sedišta jedan od dva detalja koja su nas u novoj Astri snažno impresionirala.

Zauzimanje idealnog položaja olakšano je i podešavanjem položaja obruča upravljača. Preglednost sa vozačkog mesta je vrlo dobra, a sve komande su dostupne i izuzetno se lako koriste. Ispred vozača nalaze se klasični pokazivači obrtaja motora i trenutne brzine kretanja, kao i preostale količine goriva i temperature rashladne tečnosti motora. Između njih, svoje mesto je dobio i informacioni displej putnog kompjutera. Na obruču upravljača nalaze se komande putnog kompjutera, audio uređaja, kao i komande tempomata/limitera.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Na centralnoj konzoli glavno mesto zauzima ekran nagrađivanog IntelliLink sistema, preko koga se takođe može upravljati audio sistemom, ali i navigacionim uređajem, kao i pojedinim drugim podešavanjima. Ispod se nalaze komande automatskog dvozonskog klima uređaja i sasvim nisko, komande grejanja sedišta, grejanja obruča upravljača, kao i sistema za nadzor kretanja u saobraćajnoj traci, rada parking senzora i najzad sistema za parkiranje. Iznad njih je smeštena i Flex adapter centralna konzola, tačnije univerzalni nosač na koji je moguće po želji staviti nosač mobilnog telefona ili pak recimo konzolu za automatizovano ispuštanje mirisa.
Na prednjim sedištima zaista ima i više nego dovoljno mesta. Iznenadila nas je (pozitivno) i količina mesta na zadnjoj klupi, gde se sedi izuzetno udobno. U odnosu na prethodnu generaciju, obezbeđeno je do 35 mm više mesta za kolena putnika, što je zaista za pohvalu.

Kvalitet upotrebljenih materijala je zaista na vrlo visokom nivou, pogotovo imajući u vidu činjenicu da je testirano automobilo posedovalo i kožni paket – Siena II. U noćnim uslovima vožnje, prisutno ambijentalno osvetljenje podiže osećaj boravka u automobilu na viši nivo. Sama izrada, odnosno preciznost spojeva je na veoma visokom nivou .

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Prtljažnik je pravilnog oblika, lako dostupan i odlično tapaciran. Njegova zapremina je 370 litara, što je dovoljno za automobila ovog segmenta, dok se ispod podne prostirke nalazi rezervni točak umanjenih dimenzija, što je daleko bolje rešenje u odnosu na setove za reparaciju.

Bezbednost automobila je na izuzetno visokom nivou. Testiranje po EuroNCAP protokolu donelo je svih pet zvezdica za bezbednost. Posmatrajući po kategorijama, zaštita odraslih putnika je ocenjena sa 86, a dece sa 84%. Zaštita pešaka je vrednovana sa čak 83%, dok je upotreba elektronskih sistema asistencije ocenjena sa 75%. Brojni sistemi doprineli su ovako dobrom rezultatu. Na prvom mestu, svakako treba pomenuti poslednju generaciju AFL+ farova (adaptive forward lighting).

Opel, želeći da se nametne kao jedan od apsolutnih lidera u segmetnu inteligentnih farova, još je sa Astrom H započeo sagu „pametnih farova”. Sve nesavršenosti prve generacije inteligentnih prednjih svetala nemački proizvođač je uklonio sa AFL+ sistemom, odnosno drugom generacijom koja je našla svoje mesto u Insigniji i Astri J. Ovaj sistem je koristio ksenon sijalicu kao izvor svetla, a farovi su imali devet režima rada, u zavisnosti od nivoa osvetljenosti, brzine kretanja automobila, meteoroloških uslova i same konfiguracije puta. Naime, uz pomoć posebnih motora i sistema sočiva, menjan je svetlosni snop i prilagođavan uslovima na putu. Sa novom Astrom K, Opel je odlučio da zameni ksenonski izvor svetla LED tehnologijim kako bi održao korak sa premijum proizvođačima (Mercedes i Audi). Inteligentno IntelliLux LED® matrix osvetljenje u novoj Astri je još jedan apsolutni novitet i vrhunska bezbednosna mera.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Revolucionarni, potpuni LED matrix farovi nove generacije obezbeđuju vožnju sa dugim svetlima bez zaslepljivanja van urbanih oblasti i  po prvi put su dostupni u novoj Astri, kada je reč o kategoriji kompaktnih automobila. Sastoje se iz 16 LED segmenata, po osam sa svake strane automobila, novi LED matrix sistem automatski i konstantno prilagođava dužinu i distribuciju svetlosnog snopa u svakoj saobraćajnoj situaciji. Čim automobil napusti urbano orkuženje, duga svetla se automatski aktiviraju, i ostaju aktivna. Pri brzini od 80 km/h, vozači u ovom slučaju detektuju objekte kraj puta 30 do 40 metara ranije nego što je to slučaj sa konvencionalnim halogenim ili ksenonskim svetlima. Ovo obezbeđuje dodatnih 1,5 sekundi za reakciju. Zaslepljivanje drugih učesnika u saobraćaju takođe nije problem. Kada kamera detektuje izvor svetla od vozila iz dolazećeg ili odlazećeg smera, individualne LED diode u datoj zoni se deaktiviraju, jednostavno „iskrojivši“ željenu osvetljenu zonu oko automobila. Ostatak puta i okruženja ostaju izuzetno dobro osvetljeni. Sa ovim stepenom preciznosti i prilagođavanja, LED matriks sistem osvetljenja podiže ovu tehnologiju na viši nivo. Za razliku od prethodne generacije AFL+ farova, novi su kompaktniji i ne poseduju komplikovan sistem motora za podešavanje svetlosnog snopa, što sasvim sigurno garantuje i duži životni vek čitavog sistema. Pored ovih suvoparnih podataka, moramo da naglasimo da smo zaista bili fascinirani količinom i kvalitetom svetla iz prednjih farova, kao i “igrom” pojedinih segmenata na otvorenom putu.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Pored Opel OnStar i IntelliLux LED® sistema, oba jedinstvena za C segment, vlasnici Astre mogu da očekuju čitav niz bezbednosnih sistema, sistema asistencije vozaču, kao i sistema koji doprinose komforu, koji su uobičajeni u višim kategorijama automobila, ali se ističu u nižoj srednjoj klasi.

Nova generacija Opel Eye prednje kamere, koja takođe ima premijeru u novoj Astri, obezbeđuje značajna poboljšanja: asistencija prepoznavanja saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist) sada kombinuje slike bazirane na kameri sa informacijama iz ugrađenog navigacionog sistema u cilju isporučivanja još preciznijih preporuka vozaču što se rute tiče. Upozorenje neželjenog izlaska iz saobraćajne trake (Lane Departure Warning) je usavršeno sistemom asistencije održavanja saobraćajne trake (Lane Keep Assist) sa automatskom korekcijom upravljanja u slučaju da vozač nenamerno izađe iz saobraćajne trake. Funkcije vezane sa održavanje bezbedne razdaljine u odnosu na automobila ispred takođe su poboljšane. Upozorenje prednjeg sudara (Forward Collision Alert), koje alarmira vozača u vezi sa potencijalnim opasnostima, sada se odlikuje reflektivnim LED diodama u vetrobranu pored zvučnog signala i svetleće ikone. Ukoliko vozačeva reakcija na upozorenje nije odgovarajuća, sistem pojačava kočenje (Integrated Brake Assist) ili automatski zaustavlja automobil (Autonomous Emergency Braking), na taj način doprinoseći izbegavanju ili umanjenju intenziteta sudara pri relativno niskim brzinama (iznad 8 km/h i ispod 80 km/h – pri brzinama ispod 40 km/h, može čak da izvesti potpuno zaustavljanje). Dodatni sistem upozoravanja koji poboljšava bezbednost putem LED ikona i akustičnog signala je upozorenje „mrtvog ugla“ (Side Blind Spot Alert). Reč je o funkciji koja koristi ultrasonične senzore u cilju prepoznavanja prepreka sakrivenih od vidnog polja vozača u radijusu od tri metra sa svake strane i iza automobila.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

 

Tempomat sa limiterom brzine podiže komfor na još viši nivo, obezbeđujući da se brzina uvek kreće u okviru vrednosti koje je zadao vozač. Napredna asistencija pri parkiranju (Advanced Park Assist) čini parkiranje mogućim jednostavnim pritiskom na dugme, dok se zadnja kamera (Rear View Camera) aktivira onog momenta kada se ručica menjača nađe u poziciji za vožnju unazad.

Cosmo paket opreme, odnosno Innovation kako se naziva na srpskom tržištu, već i u samom startu nudi puno. Potpuni električni paket – elektropokretna prednja i zadnja stakla, eletrično podešavanje i preklapanje spoljnih retrovizora, kao i centralna brava dolaze serijski. Automobil poseduje i “pametni” ključ, koji nije potrebno vaditi iz džepa ni prilikom ulaska/izlaska, kao ni prilikom pokretanja motora. Automatski klima uređaj i audio uređaj sa USB i AUX ulazom sa šest zvučnika obezbeđuju prijatan boravak u Astri.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Dodatna oprema na testiranom automobilu je i kožni paket Siena II, koji podrazumeva prednja i zadnja sedišta u crnoj kvalitetnoj koži, kao i obloge vrata. Takođe, ambijentalno svetlo u noćnim uslovima vožnje dolazi diskretno do izražaja. Tu su i prednji i zadnji parking senzori, senzori za kišu, kamera za vožnju unazad, grejači i ventilacija sedišta… Čini se da je spisak opreme beskonačan i da pre pripada nekoj dobro opremljenoj limuzini D segmenta, nego jednom “kompaktu”.

Višestruko nagrađivani IntelliLink sistem zaista predstavlja inovaciju u ovom segmentu. U pitanju konektivnosti, koja je postala popularna tema i lajtmotiv mnogih automobilskih testova u poslednje vreme, može se reći da je Opel “demokratizovao” tehnologije i inovativne sisteme iz viših segmenata, čineći inovacije priuštivim. Nova generacija IntelliLink info-zabavnog sistema svoju premijeru proslavlja zajedno sa novom Astrom. Obzirom da je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay sistemima, u potpunosti uvodi svet mobilnih telefona u automobil i u C segment automobila. Svaki od sistema zasniva se na aplikacijama na koje se korisnici najčešće oslanjaju. Android Auto se zasniva na Google mapama, Google Now, mogućnošću glasovnog komuniciranja sa Googleom, kao i grupi rastućih domena, prvenstveno onih vezanih za slušanje muzike i slanje poruka, gde se ističu WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, kao i plejeri za slušanje muzike sa interneta. Kompletna lista podržanih aplikacija je prisutna na Android.com/auto.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Apple CarPlay izdvaja aplikacije iPhonea kojima vozač želi da pristupi tokom vožnje i prikazuje ih na displeju automobila, na inteligentan i jednostavan način. Na taj način vozač može da obavlja pozive, šalje ili prima poruke i sluša muziku, ili putem ekrana osetljivog na dodir ili glasovnom komandom putem Siri aplikacije. Apple CarPlay podržava aplikacije vezane za telefon, poruke, mape, muziku kao i spoljnje aplikacije, kompatibilne sa sistemom. Kompletna lista aplikacija može da se pronađe na Apple.com/ios/carplay. Funkcije mogu da se kontrolišu putem velikog, razmere do osam inča, ekrana osetljivog na dodir, lociranog na centralnom grebenu, preko komandi na volanu (jačina) ili putem glasovne komande.

Pomenuta AGR sedišta, kao detalj koji nas je najviše impresionirao, uz LED adaptivna prednja svetla, su za sada još uvek na spisku dodatne opreme. Naše mišljenje je da vrede svaki evro doplate i da bi zbog svog kvaliteta, podizanja bezbednosti i brige o čoveku (sve napisano važi i za IntelliLux prednja svetla) defitnitivno trebalo da bude deo svakog automobila, kao što su to ABS i ESP, naprimer.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Za pogon je iskorišćen novi dizel agregat radne zapremine 1,6 litara. Opel već decenijama upotrebljava dizel agregate drugih (Isuzu agregat od 1,7 litara, kao i 1,9  i 1,3 litarski motori od Fiata, dvolitarski motor koji je razvijen zajedno sa Fiatom), ali je za novu Astru upotrebljen dizel agregat koji je predstavljen pre tri godine. Ovaj motor debitovao je tada u Zafiri, a proizvodi se u našem komšiluku, u Sentgotardu u Mađarskoj. Sentgotard proizvodi benzinske motore za putničke automobile, za segment vozila srednje veličine, od 1992. godine. Ova fabrika jedini je proizvođač Family1 (1,6-1,8 litara) motora za Opelove fabrike u Evropi u kojima se sklapaju automobili, a dostavlja motore i delove za motore i drugim GM brendovim preko okeana.

Kako bi se zadovoljile sve potrebe, Opel, tačnije GM investirao je 500 miliona evra u novu fabriku, tako da je ona otvorena 2012. godine. Ova fabrika proizvodi izuzetno ekonomične benzinske (MGE) i dizel (MDE) motore srednje zapremine (1,6 litara). Flex Plant koncept dozvoljava fleksibilnu proizvodnju za sve porodice motora, a Flex proizvodnja može da reaguje na promene na tržištu između dizel/benzinskih motora, postižući time visoku iskorišćenost proizvodnih kapaciteta fabrike.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Upravo je Astrin motor izašao iz pogona te fabrike. Novi agregat poseduje aluminijumski blok, a za pogon bregaste osovine umesto zupčastog kaiša upotrebljen je lanac. Inženjeri koji su radili na njegovom razvoju navode da je najtiši u klasi, te je i dobio nadimak u skladu sa tim – Šaptač (Whisperer). Tu informaciju ne možemo da potvrdimo iz prakse, ali ostaje nam da im verujemo na reč, obzirom da je motor zaista tih i bez nekih karakterističnih vibracija. Inače, konkurencija u klasi kada su u pitanju 1.6 dizel motori, zaista je jaka. Tu su u prvom redu motori francuskih konstuktora, Renaultov 1.6 dCi sa 130 i 160 KS, potom nova generacija Peugeot BlueHDi motora koji su se pokazali izuzetno ekonomični i prijatni. Nikako ne smemo da zaboravimo ni TDI motore od 1,6 litara u nekoliko gradacija snage, kao ni motore dalekoistočnih proizvođača – Kia i Hyndai, ali i Honde. I na kraju, ali ne po kvalitetu, tu je i Fiat sa svojim odličnim 1.6 dizelašem koji malo zaostaje po pitanju snage u odnosu na ove prethodno pomenute. Imajući ovu konkurenciju u vidu, ne možemo da se otmemo utisku da se Opel definitvno uspavao kada su motori ove zapremine u pitanju, ali ipak, bolji poznavaoci prilika setiće se da je u vreme kada je krenuo downsizing dizel motora, Opel zapao u finasijsku krizu iz koje se spasao zahvaljujući Insigniji.

Ipak, da se vratimo motoru. Njegovih 136 KS i 320 Nm deluju vrlo ubedljivo, pogotovo u kombinaciji sa automatskim menjačem. Ubrzanja i preticanja su munjevita i prosto je neverovatno da motor relativno male radne zapremine od 1.6 litara može da pruži tako ubedljive performanse. U radu je veoma tih, pošteđen neprijatnih i dosadnih vibracija, i rekli bismo, izuzetno ekonomičan. Potrošnja na testu kretala se oko pet litara u mešovitom režimu vožnje, uz upotrebu klima uređaja.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Prenos snage na prednje točkove odvija se preko automatskog šestostepenog menjača, koji dozvoljava i ručnu promenu „brzina”. U pitanju je klasični automatski menjač, sa hidrauličnim konverterom i kako proizvođač navodi, smanjenih otpora. Promene brzina su glatke, bez neprijatnih trzaja, ali i sporije nego kod modernih menjača sa dve lamele.

Ono što pomalo čudi je upravo nedostatak menjačke kutije sa dve lamele u proizvodnom programu Opela, ali smo ubeđeni da je to upravo sledeći korak koji će da bude načinjen.

Oslanjanje je podešeno na udobnost, adekvatno filtrirajući kratke uzastopne neravnine. U krivinama upravljač pruža siguran osećaj vođenja automobila, pri čemu se Astra ponaša tipično za automobil sa prednjim pogonom – u brzim krivinama potrebne su blage korekcije upravljačem u smislu „dodavanja”.

Kočni sistem je adekvatano dimenzioniran prema težini i performansama automobila, uz lako zaustavljanje i dobro mogućnost doziranja.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Na autoputu Astra se kreće zaista suvereno. Prenosni odnosi u šestoj brzini su izuzetno dugi, tako da na 2000 obrtaja automobil se kreće oko 130 km/h, što sa druge strane izuzetno pogoduje smanjenju buke i potrošnje, ali i dužoj trajnosti pogonske jedinice. Na magistralnim putevima preticanja sporijih automobila su gotovo trenutna, dok je prisustvo automatskog menjača i potentnog dizel agregata izrazito olakšalo kretanje pretrpanim gradskim bulevarima.

Ipak, izuzetna efikasnost koju nudi nova Astra nije vezana samo za inovativne tehnologije koje se tiču pogona. Zahvaljujući krajnje modernim metodama proizvodnje i visokokvalitetnim materijalima, ona dostiže izvrstan nivo kvaliteta, što takođe ima pozitivan uticaj na ukupne troškove vlasništva, a to je domen gde nova Astra postavlja standarde u svojoj klasi. Predviđena vrednost po isteku lizinga je više od pet odsto veća u odnosu na aktuelnu generaciju. Predviđena rezidualna vrednost Astre 1.6 CDTI Business je do 6,4 odsto veća u periodu od tri godine i pređenih 90.000 kilometara, što znači da ušteda vlasnika iznosi do 2.264 evra. Sve ovo znači da se nova Astra penje na vrh lestvice kada je reč o ukupnim troškovima vlasništva, što znači da niko iz konkurencije nije ukupno ekonomičniji za posedovanje. Ovo su podaci koji će posebno biti cenjeni od strane brojnih lizing kompanija, kao i flotnih kupaca.

 

Opel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI InnovationOpel Astra 1.6 CDTI Innovation


Izdašni servisni intervali od 30.000 kilometara, među najdužima u segmentu, igraju isto tako važnu ulogu, kao i povoljne premije osiguranja i redukovana potrošnja goriva. Kada se uporede kataloške cene sa kompaktnim modelima iz takozvanih premijum marki, kupci Astre profitiraće do 5.000 evra za adekvatne nivoe opreme. Čak i nova, maksimalno opremljena Astra, oko 1.500 evra je jeftinija od nekih osnovnih konkurentskih modela.

Konkurencija u C segmentu nikada nije bila jača. Nekrunisani kralj ove klase, po kome ona nezvanično i nosi naziv, po našem mišljenju, nikada nije bio ugroženiji. Nova Astra zaista ima dovoljno aduta da ugrozi primat Golfa, a nedostaje joj još samo moderniji menjač sa dve lamele, koji je kod konkurencije iz Wolfsburga doveden do savršentva. Ipak, i bez toga, nova Astra ima dosta asova u rukavu koji će vrlo lako zaseniti konkurenciju. Uostalom, titula Automobil godine u Evropi dovoljno govori o kvalitetima nove Astre.

izvor: Netauto

Edited by Brainmind
Link to comment
Share on other sites

Prekrasan auto, uzivotu nisam vozio opela pa nemogu nist rec. Jako mi se svida nova insignia pa slobodno i nju tu prestavi... hehe

Link to comment
Share on other sites

Meni se sviđaju i tete, vidim znaju se i dobro naštimat za slikanje. Testovi isto nisu loši:yeah:

Link to comment
Share on other sites

Tete su sve samo ne lijepe... prije jeftino obucene s losim ukusom i slanjem krive poruke mladim zenama.  Jedina lijepa je kaj testirala scenic i pristojno obucena. Kad vidim danasnje manekenke kak su grde. Lijepa pametna zena se time nezeli bavit. Kod izuzetno lijepe zene ti srce stane kod ove se primam za novcanik i kremem dalje. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Tete su sve samo ne lijepe... prije jeftino obucene s losim ukusom i slanjem krive poruke mladim zenama.  Jedina lijepa je kaj testirala scenic i pristojno obucena. Kad vidim danasnje manekenke kak su grde. Lijepa pametna zena se time nezeli bavit. Kod izuzetno lijepe zene ti srce stane kod ove se primam za novcanik i kremem dalje.

Imaš pravo, ali mora se malo pokazat - lova koja je otišla na silikone

 

 

Opel-Astra-16-00172.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prekrasan auto, uzivotu nisam vozio opela pa nemogu nist rec. Jako mi se svida nova insignia pa slobodno i nju tu prestavi... hehe

Vec se unapred radujem tom susretu. Samo nece biti bas skoro. sasvim sigurno.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

To je solidna Astra vozio sam istu takvu crvenu sa 1.0 3 cilindra benzin iznenadila me kako dobro ide. Zaista sam ostao iznenađen.

Link to comment
Share on other sites

Benzinski je oko 1265kg, a dizel varijanta je 1360kg. Smršavila je Astra unazad par godina.

Link to comment
Share on other sites

Ta Astra ide u jednolitarnoj 3-cilindarskoj varijanti? To pokrece tonu i pol??

Kakve to ima veze? Bitno je kolko konja i Nm daje mašina i kakva je krivulja snage, a koliko ima cilindara, jer turbo, dizel, struja - NE.

Fieste sa onim isto tako 1.0 3 cilindra motorićima izbacuju 140 konja i idu jako dobro.

Link to comment
Share on other sites

Kakve to ima veze? Bitno je kolko konja i Nm daje mašina i kakva je krivulja snage, a koliko ima cilindara, jer turbo, dizel, struja - NE.

Fieste sa onim isto tako 1.0 3 cilindra motorićima izbacuju 140 konja i idu jako dobro.

Naravno da ima veze... pokretat tonu ili tonu i po je poprilicna razlika.

Tnx Vuco... upravo pogledal... nije tak velika razlika u tezini izmedju astre tourer i fieste... nekih 200tinjak kg samo :dobroje:

1.0 Ecoboost ima 101 ks kolko ja znam... je, vjerujem da se moze naboostat na 140, svaki turbak se more posteno naturpijat. A gledajuci unatrag kak su nekad 1.6 i 1.8 benzinjare davale 75 i 90 ks, a sad tolko pa i vise daju 0,9 i 1,0 turbaci uz osjetno bolje performanse... pitanje kak bu za 10 godina.

Link to comment
Share on other sites

Ma bez obzira na kile sam mislio, bitno je kaj je dobiveno iz motora, a ne njegova konstrukcija.

http://www.najboljiauto.com/testirali-smo-ford-focus-1-0-ecoboost/

Ojojoj, koje svrsavanje na fokusic LOL. Al da, motor je poznato dobar i zasluzuje sve pohvale. rado bi ga probao, zajedno s tim "sportskim high tech" stihom... hehe, sorry al moram se malo nasmijat pristranosti autora/autorice. U svakom slucaju tih 170-200Nm moze itekak pokretat novu astru od 1300tinjak Kila :dobroje:

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.