Jump to content

Kia Sportage 1.6 T-GDI GT line


Brainmind

Recommended Posts

Kia Sportage 1.6 T-GDI GT lineKia Sportage 1.6 T-GDI GT lineKia Sportage 1.6 T-GDI GT lineKia Sportage 1.6 T-GDI GT line

 

Kia Sportage 1.6 T-GDI GT lineKia Sportage 1.6 T-GDI GT lineKia Sportage 1.6 T-GDI GT lineKia Sportage 1.6 T-GDI GT line

 

Prva generacija Kijinog SUV modela Sportage je predstavljena davne 1993. godine. U proizvodnji je opstala sve do 2004. godine, ali je imala uglavnom marginalnu ulogu na tržištu u svom segmentu. Sledeća generacija je usledila 2004. godine, pri čemu je delila platformu i mehaniku sa modelom Hyundai Tucson. Druga generacija prošla je relativno slabo na kreš testu koji je sproveo Institut za bezbednost na autoputevima Amerije (IIHS). Po objavljenim testovima, ova generacija prošlaje sa jedva dovoljnom ocenom, pri čemu je najveća kritika bila upućena deformacijama koje nastaju prilikom frontalnih sudara i slabe krovne konstrukcije, što je ugrožavalo putnike prilikom prevrtanja automobila na krov. Želeći da što pre zaboravi ovu generaciju, Kia već 2010. godine predstavlja treću seriju koja je u ponudi i dalje po specijalnim cenama kod distributera ovog južnokorejskog proizvođača. Ova serija imala je izuzetno uspešan tržišni nastup i dosta kvaliteta, uz značajan dizajnerski iskorak za koji je bio zadužen Peter Schreyer. Četvrta generacija debitovala je 2015. godine na Salonu automobila u Frankfurtu, a svoje prve tržišne korake načinila je naredne godine.

Od dolaska Petera Schreyera, Kia je iz „ružnog pačeta prerasla u labuda“. Na prednjem delu automobila dominantan detalj predstavlja „tigar“ maska hladnjaka, koja je poznata na drugim modelima južno korejskog proizvođača. Osmougaona maska daje crtu dinamičnosti prednjem delu automobila. Svetlosne grupe sada su oštrijih linija u odnosu na prethodnu generaciju. Prednji branik je masivan, sa inkorporianim LED dnevnim svetlima „ice cube“ (ledene kocke) koje su prvo viđene na modelu Ceed, takođe u GT line paketu opreme.

 

Pogled na bok automobila otkriva akcentovane lukove točkova, kao i nešto nižu siluetu u odnosu na prethodnu generaciju, uz gotovo kupeovske linije krova. Aluminijumski naplatci od 19 inča dodaju dozu agresivnosti, dok hromirana lajsna oko prozora potencira eleganciju. Mat crna plastika oko lukova točkova, kao i duž sajtni koketira sa terencima, pružajući zaštitu ovim osetljivim delovima karoserije. Zadnje svetlosne grupe razdvojene su u dva segmenta, slično kao i na prethodnoj generaciji.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

 

Zadnji branik u svom donjem delu prelazi u diskretni difuzor, sa imitacijom aluminijumske zaštite njegovih najnižih segmenta. Dvostruki završetak izduvne cevi otkriva deo sposobnosti potentnog motora, dok hromirana horizontalna lajsna u nivou gornje ivice svetlosnih grupa zaokružuje elegantan nastup. Kao zaključak može se reći da je spoljni dizajn prepoznatljiv po žustrom bočnom profilu, mišićavom stavu i izraženom prednjem i zadnjem delu. Upravo zbog svih tih karakteristika i nova generacija Sportagea zaslužila je prestižnu „Red dot“ nagradu za dizajn.

Novi model je duži četiri centimetra u odnosu na prethodnu generaciju, dok su visina i širina ostale nepromenjene. Međuosovinsko rastojanje povećano je za tri centimetra (na 2.670 mm) što je direktno uticalo na povećanje prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima.

Ulazak u automobil olakšan je bočnim vratima koja se široko otvaraju. Na prednjim sedištima sedi se vrlo udobno, pri čemu su sve komande lako dostupne. Široka amplituda podešavanja kako pozicije sedišta, tako i samog kola upravljača omogućava vozačima svih gabarita da lako zauzmu idealnu poziciju. Zbog visine automobila, olakšan je i ulazak i izlazak iz njega, što je svakako i razlog popularnosti ovog tipa vozila. Zadnja klupa je podeljena u odnosu 1/3 - 2/3, pri čemu je omogućeno i individualno podešavanje nagiba naslona. Sve ovo garantuje udoban smeštaj putnika u drugom redu, čemu pogoduje i produženo međuosovinsko rastojanje.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage


Materijali korišćeni za oblaganje enterijera vrlo su dobrog kvaliteta, pri čemu je primetan skok u odnosu na ranije generacije. Nivo završne obrade je takođe unapređen, spojevi su precizni, a kabina je pošteđena neprijatnih, krckavih zvukova.


Ispred vozača nalazi se klasična instrument tabla, sa dva velika okrugla pokazivača. Levo se nalazi obrtomer, dok je desno brzinomer. Pokazivač nivoa goriva, odnosno temperature rashladne tečnosti smešteni su u okviru brzinomera i obrtomera. Veliki informacioni ekran pruža veoma detaljne podatke putnog računara. Upravljač je blago zasečen u svom donjem delu, pružajući tako utisak vozaču da se nalazi u sportskom automobilu. Zahvaljujući kvalitetnoj koži kojom je obložen, veoma lepo „leži” u rukama. Na njemu su smeštene brojne komande za korišćenje audio sistema i tempomata. Centralnom konzolom dominira ekran multimedijalnog sistema, koji objedinjuje i funkciju navigacionog sistema. Ispod njega su smeštene komande klimatizacije, kao i sasvim nisko prekidači grejača prednjih sedišta. Oko ručice automatskog menjača nalaze se komande koje se odnose na rad 4WD sistema, kao i automatske parkirne kočnice. Neizbežni držači za osvežavajuća pića pronašli su svoje mesto upravo pored ručice menjača, pri čemu nismo sigurni da li im je to baš idealna pozicija.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage


Prilikom konstrukcije karoserije, Kijini inženjeri potrudili su se da joj podare veću čvrstinu, uz poseban razvoj deformabilnih zona, koje apsorbuju energiju prilikom sudara. Na sada već potpuno standardnom Euro NCAP testu, nova Kia Sportage je osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. Zaštita odraslih putnika je vrednovana sa 90, a dece sa 83%. Zaštita pešaka je ocenjena sa 63, a upotreba elektronskih sistema asistencije sa 71%. Spisak bezbednosne opreme je zaista impozantan.

Obaveza svih novih automobila koji se prodaju na teritoriji Evrope je da poseduju ABS i ESP sisteme. Kia nudi još i VSM – Vehicle Stability Management, kao i kontrolu proklizavanja – TCS. Dostupan je i TSA – sistem upravljanja bezbednođću prikolice, zatim DBC – sistem za automatsko kočenje prilikom vožnje nizbrdo, kao i ESS – aktiviranje svih pokazivača pravca prilikom iznenadnih i oštrih kočenja. Takođe, brojni sistemi asistencije značajno podižu bezbednost vozila, tako da su ugrađeni i LKAS (Lane keep assist system – sistem za održavanje kretanja u traci), BSD (sistem za otkrivanje vozila u slepom uglu), AEB (samostalno urgentno kočenje u slučaju nailaska na prepreku), kao i HBA (asistencija dugih svetala). Spisak je zaista dugačak, ali svi ovi sistemi rade i značajno pomažu vozaču u kretanju ulicama i drumovima.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage


GT line paket opreme testiranog vozila je izuzetno bogat. Sedišta su obložena kožom, pri čemu standardnu opremu čine i njihovi grejači za sve putnike, napred i pozadi. Potom, na samim vratima se nalaze sportks ukrasne lajsne. Centralna konzola u GT line paketu opreme je izrađena u visokom sjaju. Obruč upravljača je takođe opremljen grejačima, pri čemu je obložen veoma kvalitetnom kožom, baš kao i ručica DCT menjača. Za potpuni utisak i sportsku atmosferu koja provejava u testiranom Sportageu pobrinule su se i aluminijumske pedale koje deluju vrlo efektno.

Posebna boja vozila – Infrared je pružala savršen kontrast aluminijumskim naplatcima od 19 inča, koji su bili u kombinaciji srebrne i crne boje. Ksenon farovi bili su deo dodatne opreme, ali je zato preostalo kompletno spoljašnje osvetljene izvedeno u LED tehnologiji – dnevna svetla, svetla za maglu, kao i zadnje svetlosne grupe. Deo GT line paketa čini i dvostruka cev izduva, kao i maska motora u mat crnoj boji. U automobil se ulazi uz pomoć ključa po tipu „slobodne ruke” (Smart key and button start), dok opcioni panorama krov podiže utisak o boravku u kabini na jedan zaista viši nivo. Motorizovana vrata prtljažnika ukazuju na dah luksuza koji provejava ovim automobilom, a Sistem Drive Mode Select obavlja prilagođavanje tvrdoće električnog servo upravljača i prilagođavanje načina promene brzina kod  automatskog menjača.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage


Za pogon je iskorišćen benzinski agregat radne zapremine od 1,6 litara. Zahvaljujući turbokompresoru, kao i poslednjoj generaciji tehnologije ubrizgavanja goriva, isporučuje zdravih 177 KS. Radi veoma tiho, snažno povlači u svim režimima vožnje i zaista treba se pomučiti ili imati nerealne želje i zahteve koji se postavljaju pred ovaj automobil da bi ovaj agregat ostao bez daha. Pogled na sirove brojke ukazuje da je maksimalni obrtni moment od 265 Nm dostupan već pri 1.500 obrtaja u minuti, što je i objašnjenje potpunog izostanka turbo rupe. Zahvaljujući direktnom ubrizgavanju goriva u cilindre, i potrošnja, bar po navodima proizvođača, ostaje uvek u razumnim granicama za ovu snagu i ovaj tip vozila. Ipak, obzirom na kvalitete samog automobila, kao i snagu motora, mi smo na testu malo teže uspevali da obuzdamo želju da snažnim ubrzanjima, tako da naši rezultati potrošnje ipak ne mogu da budu reper za potrošnju u dugoročnoj eksploataciji. Prosečna potrošnja kretala se oko 10 litara, uglavnom gradske vožnje, uz par kraćih relacija autoputem i magistralama.


Savršenog partnera u snažnim ubrzanjima i uopšte, lakoći kretanja, ovaj motor pronašao je u menjačkoj kutiji. Rekli bismo, savršena kombinacija. Radi se o menjačkoj kutiji sa dvostrukim kvačilom koju je konstruisala sama Kia. U pitanju je njena druga generacija, poseduje sedam stepena prenosa, a vozaču je ostavljena mogućnost i manuelne promene stepena prenosa. Radi veoma glatko, uglađeno menja brzine, ne ostavljajući mesta trzajima. U odnosu na slične menjače iz automobila nemačkih proizvođača rekli bismo da je za nijansu sporiji, ali je jednako prijatan u eksploataciji. Od motora, preko menjača, stiže se i do pogona. Testirani automobil imao je pogon na sve točkove, koji dolazi iz programa fabrike Magna Steyer iz Austrije.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

 

U odnosu na prethodnu generaciju, prema našem mišljenju, najviše je napredovalo oslanjanje i upravljački sistem. Iako je u pitanju električna asistencija, a ne klasični hidraulični sistem sa servo pumpom, južno korejski proizvođač je napravio veliki korak napred. Sam servo uređaj ne nalazi se više na vratilu volana, već na samoj nazubljenoj letvi. Uz podešavanje jačine električne servo asistencije, koja je dostupna serijski u testiranom GT line paketu opreme, zaista može da pronađe željeno podešavanje za svako raspoloženje vozača, od maksimalne asistencije u slučaju parkiranja i kretanja pretrpanim ulicama, pa do minimalne i diskretne asistencije u sport režimu. Na oslanjanju je izvedeno dosta izmena u odnosu na prethodnu generaciju i to u vidu promene geometrije ogibljenja, kao i izmenu nosećih delova. Takođe, napravljene su promene i na izolaciji samog automobila, i to u prvom redu smanjenja buke koja dolazi od 4WD pogona.

Za novu Kiu Sportage može da se kaže da je zaista kompletan automobil, koji je pokazao drastičan napredak na mnogim poljima u odnosu na prethodnika. Ono gde je Kia standardna, to je svakako dobra garancija (sedmogodišnja garancija), kao i dobar kvalitet izrade. Studija koju izvodi J.D. Power stavila je Sportage na prvo mesto u kategoriji srednje velikih sportskih terenaca, dok je po „IQS” studiji Sportage ocenjen kao najviše plasirani srednje veliki sportski terenac u studiji o kvalitetu. Sve ove činjenice svakako govore u prilog ovog automobila i dodatno potvrđuju njegove kvalitete.

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

 

 

 

 

Tehničke karakteristike

 

Model

Kia Sportage 1.6 T-GDI GT line

Motor

4-cilindarski redni Hyundai – GAMMA GDI serija motora, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno ubrizgavanje benzina, dve bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, Dual CVVT upravljanje ventilima. twin scroll turbo, intercooler, Euro 6

Zapremina

1.591 cm3

Prečnik i hod klipa

77 x 85.4 mm

Odnos kompresije

10.0 :1

Najveća snaga

130 kW (177 KS) pri 5.500 o/min

Najveći obrtni moment

265 Nm pri 1.500 – 4.500 o/min

Prenos snage

Na sve točkove, uključujući i kontrolisan elektronski, automatski menjač sa dva kvačila i sedam brzina i mogućnošću manuelne promene brzina

Hodni sistem

Napred donji i gornji trougaoni nosači, spiralne opruge i gasni amortizeri

Pozadi multilink, spiralne opruge i gasni amortizeri

Upravljač

Servoupravljač s nazubljenom letvom, električna servo asistencija

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi, nazad puni diskovi prečnika 296 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESC, HAC, DBC

Točkovi i pneumatici

245/45 R 19

Radijus okretanja

10,6 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.480 x 1.855 x 1.635 mm, međuosovinsko rastojanje 2.670 mm, trag točkova 1.609 mm napred, pozadi 1620, zapremina prtljažnika 503 / 1.492 litara, rezervoar za gorivo 62 litara

Mase

Prazno vozilo 1.534 kg, najveća dozvoljena težina 2.170 kg, dopušteno opterećenje 636 kg

Performanse

Najveća brzina 201 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9.1 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 9.2 l/100 km, na autoputu 6,5 l/100 km, u mešovitoj vožnji 7,5 l/100 km

Emisija CO2

175 g/km

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

 

Kia Sportage dimenzije

 

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Kia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage

Link to comment
Share on other sites

Nisam ljubitelj Koreanaca, ali bi mogao udomiti jednu ovakvu.

Unutrašnjost u korejcima je puno kvalitetnije složena nego u Renaultu, moje iskustvo je barem takvo. Međutim ovaj model Sportagea je gadan izvana, izgleda ko napuhana žaba. Stari model je neusporedivo bolji.

Link to comment
Share on other sites

Dobar auto, unutrasnjost i mnoga resenja podsecaju na VW, recimo autohold funkcija. Sto se tice spoljneg izgleda, stvar ukusa, ni ja nisam odusevljen nesto posebno.

Link to comment
Share on other sites

Unutrašnjost u korejcima je puno kvalitetnije složena nego u Renaultu, moje iskustvo je barem takvo. Međutim ovaj model Sportagea je gadan izvana, izgleda ko napuhana žaba. Stari model je neusporedivo bolji.

Možda ako je uspoređuješ s onom na Meganeu III (ipak mislim da je je Meg III bolje složen). Ako uspoređuješ recimo Kiu Ceed iz 2010 koju sam ja vozio,  rekao bi da je čak lošije složena od moje Lagune, a i ružnija je puno. Ipak to auto je sad staro skoro 7 godina možda su se u Kia-i popravili, a u Renaultu pokvarili tko zna.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.