Jump to content

Megane 3 Grandtour dci110 check injection


filiplolic

Recommended Posts

Prije par dana mi se pri pokretanju motora pojavila greška "Check injection system" koja se nakon desetak sekundi promijeni u "Check antipollution system". Ne primjećujem nikakve probleme s radom motora, normalno vuče i ne ide u safe mod.

Danas sam ga spajao na dijagnostiku i našao par starih grešaka koje sam uspio izbrisati, međutim dvije greške su aktivne i nakon brisanja se opet pojave nakon par sekundi.
Greške su:
DTC010016 - Air flow sensor circuit - Circuit voltage below threshold
DTC1525F3 - Consistent multiplex signals for CC/SL - (nema opisa)

Druga greška je onemogućila tempomat i limitator (CC/SL), ali vjerujem da je ona posljedica one prve jer se iz logova vidi da su se dogodile u istom trenutku.

Ima netko ideju što pogledati? Konektore MAF senzora sam pregledao, prodrmao i malo očistio kontakt sprejom (iako izgledaju savršeno čisto), ali nema nikakve promjene. Međutim sumnjam uopće da je problem u njemu jer uredno mogu očitati količinu zraka i temperaturu...

Ima netko električne sheme za Meg3?

Link to comment
Share on other sites

Otkopčaj maf pa vidi ima li promjene. Imaju tu osobinu da crknu iz čista mira. 

Link to comment
Share on other sites

Iz mog skromnog iskustva s check injection, check antipolution, engine failure hazard i sličnim porukama mogu ti reći da ako greška kaže da senzor ne valja, onda ne valja i zamijeni ga, a to možeš dijagnosticirati kako ti je rekao kolega gore.

Link to comment
Share on other sites

Check antipollution system, kod mene i primjetio sam po internetu na dosta 1.5dci 81kw, već sam pisao meni se palila svakih cca. 100-200 km, dijagnostika uvijek pokaže grešku druge dizne no nije problem u diznama, reklo više servisa, a već zadnjih 40 tisuća koliko je kod mene auto radi normalno, nakon update-a softwera u ovlaštenom greška se upali ali puno rjeđe, zadnji put se nije palila 6 tisuća km, poništio sam sa elm 327, od tad prešao dvije tisuće i još se nije palila, probat ću kroz neko vrijeme vidjet u ovlaštenom da li se pojavio kakav još noviji update pa probat nadograditi, inače što sam ja primjetio da se uvijek ili bar u 90% slučajeva upalila kada sam vozio nizbrdo.

Link to comment
Share on other sites

Meni kako se to upalilo više se nikako ne gasi. Jutros sam bio na autoputu i razvukao ga do 190, znači snagu nije izgubio. Držao sam ga desetak minuta iznad 3000 okretaja da malo izgori čađu, ali on sve po starom.

Našao sam sheme, idem sad osciloskopom pogledati što daje MAF...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jel možeš dijagnostikom očitati protok/temperaturu zraka? Ako možeš probaj naći na net-u protoke u normalnim režimima vožnje pa ih usporedi sa svojima. Nekad se zna dogoditi da MAF očitava krive podatke. Puno bi ti pomoglo da imaš servisne manuale za spomenuti auto tako da točno možeš utvrditi koliki su otpori za pojedine vrijednosti protoka/temperature usisanog zraka. Ako je MAF ispravan onda nešto nije u redu s multipleks mrežom, ili ECU-om.

Link to comment
Share on other sites

Meni kako se to upalilo više se nikako ne gasi. Jutros sam bio na autoputu i razvukao ga do 190, znači snagu nije izgubio. Držao sam ga desetak minuta iznad 3000 okretaja da malo izgori čađu, ali on sve po starom.

Našao sam sheme, idem sad osciloskopom pogledati što daje MAF...

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

neće se ugasiti sama dok ne poništiš, ja sam brisao grešku sa elm327 od cca. 30kn. auto normalno vozi i radi i uz upaljane grešku

Link to comment
Share on other sites

Neda se ugasiti, odnosno ugasim ju ali se ponovno upali za par sekundi. Koristio sam Clip.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Koje godište i koliko km? Nažalost nemam iskustva i ne mogu ti pomoć samo me zanima.

Link to comment
Share on other sites

Zna netko kako se pokrene prisilna regeneracija DPF-a (kroz Clip)?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Skužio da stvarno imam problem s neispravnim MAF senzorom. Ali to nije sve! Našao sam i što mu se dogodilo da je prestao raditi. Detalji sa slikama kasnije ;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Skužio da stvarno imam problem s neispravnim MAF senzorom. Ali to nije sve! Našao sam i što mu se dogodilo da je prestao raditi. Detalji sa slikama kasnije ;)

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

ajde kad objaviš detalje pa ću pogledat možda i kod mene zato javlja check anti pollution, iako mi dijagnostika nije javljala grešku maf senzora

Link to comment
Share on other sites

Dakle, evo što sam radio danas. Prije par dana sam našao električne sheme, a među njima i raspored pinova na MAF senzoru. Dva srednja pina su napajanje i masa, a dva krajnja izlaz iz MAF-a i izlaz iz senzora temperature usisnog zraka (NTC otpornik). 

Skinuo sam senzor s auta i spojio ga na laboratorijski ispravljač podešen na 12V i odmah uočio problem, -senzor ne vuče apsolutno nikakvu struju. A to može značiti dvije stvari, ili je nešto totalno pregorilo ili je nešto u prekidu. Senzor temperature je ispravan, promijenio je otpor kad sam ga malo ugrijao vrućim zrakom.

Kako sam definitivno utvrdio da je MAF senzor neispravan, odlučio sam ga pokušati otvoriti jer nisam imao što izgubiti. Senzor je zalijepljen na cijev i tvori jedno tijelo, ne može se otvoriti nikako osim pilom. Plastika se vrlo lako pila.

Najprije sam otpilao onaj dio (poklopac) na kojem piše oznaka, ali ispod toga nema ništa zanimljivo, vide se samo vodovi koji idu iz konektora u donji dio gdje je elektronika. Onda sam otpilao malo niže i odvojio senzor od cijevi.

Sama elektronika je hibridni modul izveden na keramičkoj pločici i zaštićena je od vlage tako što je zalivena u vrlo mekanu ljepljivu prozirnu masu.
Instrumentom sam popratio imam li spoj sa konektora do pločice, nisam našao nikakvu grešku i do pločice je dolazila i masa i napajanje. Znači problem je u samoj pločici. Na njoj baš i nema puno toga, par keramičkih kondenzatora, desetak thick film otpornika kalibriranih laserom u tvornici i silicijski chip koji je srce samog sklopa.

Što nas dovodi do toga da je problem ili u chipu ili u zlatnoj žičici koja ga povezuje s pločicom i dovodi mu napajanje. Kako već imam iskustva sa sličnim stvarima, prva sumnja je pala na tu žičicu i bio sam u pravu! Žičica se odvojila od chipa i nije mu dovodila napajanje. To sam i potvrdio kad sam iglom malo taknuo žičicu, senzor je povukao struju (cca 45mA, taman koliko bi i očekivao od takvog sklopa).

E sad, kako to popraviti? Na silicij se ne može lemiti...
Rješenje sam pronašao na način da sam na pločicu zalemio komadić tanke bakrene žice (fi 0.2mm) i njen drugi kraj prislonio na kontakt na chipu. Sve skupa sam zalio vodljivom srebrnom bojom. Rješenje se pokazalo kao dobro i stvar je proradila. Mjesto "operacije" sam zalio s malo neutralnog RTV silikona kako vlaga ne bi napravila štetu.

Senzor sam ponovno zalijepio za cijev, montirao na motor i probao da li radi. Greška je opet iskočila na instrument tabli, ali sam je Clipom ovaj put bez problema izbrisao :)
Znači stvar je popravljena :)

Evo par slika

MAF.jpg

prekid_žice.jpg

ovo_treba_povezati.jpg

nova_žica.jpg

silikonirano.jpg

zalijepljeno.jpg

gotovo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izlaz iz senzora sam provjerio i na osciloskopu, senzor na izlazu daje napon čija frekvencija ovisi o brzini strujanja zraka. Frekvencija dok nema strujanja je oko 12kHz i što je brzina strujanja veća frekvencija je niža.

Video:
https://www.youtube.com/embed/4JzwbcfMxBs

I još da napomenem da ovaj moj opis gore ne shvatite kao poziv da sami idete čačkati po MAF senzoru, jer popravak zahtijeva minimalno stereo mikroskop, mikro lemilicu, mikro pincete, mirnu ruku i godine iskustva ;)

Edited by filiplolic
Link to comment
Share on other sites

Bravo,ovo već liči na kirurgiju.

Sad je pitanje zašto se žičica odvojila od chipa.Pretpostavljam da je zbog vibracija.Možda si zbog toga trebao staviti silikon i na ostale žičice koje su spojene na chip.

Link to comment
Share on other sites

odlično opisano i popravljeno, svaka čast na živcima i mirnoj ruci :D

Link to comment
Share on other sites

Iz mog skromnog iskustva s check injection, check antipolution, engine failure hazard i sličnim porukama mogu ti reći da ako greška kaže da senzor ne valja, onda ne valja i zamijeni ga, a to možeš dijagnosticirati kako ti je rekao kolega gore.

Svaka čast. Za sve nas manje spretne, citirat ću se još jednom: ako greška kaže da je senzor, onda je senzor i treba ga promijenit.

Link to comment
Share on other sites

svaka čast majstore, na učinjenom a još više na detaljno opisanom popravku

žao mi je što ja nemam takav alat/iskustvo za tako nešto baš mi djeluje zanimljivo...

ako mi ikad pregori MAF senzor ja ću ga ipak morati  kupiti novo

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Dali je netko mijenjao MAF senzor i koliko kosta? (Megane 1,5dci 2010.god)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.