Jump to content

Laguna II 1.9dci - Problem sa ubrzanjem


Maxy911

Recommended Posts

Pozdrav,

 

imam problem (opet) sa mojom Lagunom II 1.9dci 2002. god., preko vikenda sam išao na put i naravno očekivao sam probleme sa autom; nije ih bilo dok nisam krenuo preticati. Dešava mi se ta greška (još od prije) da čim pređem 3000 obrtaja prebaci me u Safe Mode, moram stati, ugasiti auto, izvaditi karticu, vratiti i upaliti auto i deremo dalje dok opet ne pređem 3000 obrtaja. Problem je taj što se to ne dešava baš svaki put kad pređem taj broj obrtaja već eto onako, i nekad se aktivira na 3000, nekad na 3200, a nekad se aktivira tek kad pustim gas nakon 3000+ obrtaja...

I evo juče, krenem sa posla i iz čista mira, bez nabijanja obrtaja zakuca mi "EINSPRIZUNG DEFEKT" kao i do sad ali na 2000 obrtaja i ne da preko 2000.; kontam turbina (opet, već sam je mijenjao prije godinu dana, stavljena nova); međutim opet ponovim istu proceduru, upalim auto kad opet stoji greška, ne da preko 2000 obrtaja i nakon što sam prešao par metara ugasi se greška i normalno me pusti da je načepim sa obrtajima...

 

Imam Delphi dijagnostiku pa često i sam odradim sebi. Rezultati:

 

Screenshot_1.thumb.png.449e73ea1e5053c7e

 

 

 

Šta preporučujete da prvo riješim, na šta da obratim pažnju, iskustva, savjeti, sve mi dobro dođe. Hvala svima

Link to comment
Share on other sites

Koja verzija 1.9 dCi, tj. koja snaga? Koja kilometraža na autu?
Turbinu si reparirao ili novu kupio?

Ispustio vodu iz filtera goriva?
Provjerio MAF senzor? Tj. najbolje je novi kupiti ako još nisi mijenjao...
Dizne, provjeravane ikad?
EGR očišćen?

Link to comment
Share on other sites

Ja mislim da ti turbinu nisu podesili kako spada, ili je onaj pneumatski ventil/regulator vakuuma za VNTu banani. A može biti i EGR kao što piše filipbabok.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Koja verzija 1.9 dCi, tj. koja snaga? Koja kilometraža na autu?
Turbinu si reparirao ili novu kupio?

Ispustio vodu iz filtera goriva?
Provjerio MAF senzor? Tj. najbolje je novi kupiti ako još nisi mijenjao...
Dizne, provjeravane ikad?
EGR očišćen?

 

88kW tj. 120KS, kilometraža 273k km (nadam se...)

Turbina nova, nije reparirana, pod garancijom je još otprilike mjesec dana.

Nov filter goriva stavljen skoro...

MAF senzor je ok

Dizne nisam provjeravao, nisam siguran ni kako ni kod koga u mojoj blizini to da odradim a da je taj neko iole normalan...

EGR nije očišćen, probao sam ga lično izvaditi i očistiti ali je toliko zapekao da ga ne mogu odvojiti, onaj unutarnji dio ne mogu, vanjski mogu...

 

 

@usrmaatre

Misliš na geometriju turbine ili ? Pneumatski ventil ? Da to nije vezano sa vakuumom, pošto mi ne radi "meko" gašenje, tj neće da povuće onu klapnicu kada gasim auto; da li to može biti povezano jedno sa drugim?

Edited by Maxy911
Zaboravio kilometražu
Link to comment
Share on other sites

preveliki tlak turba nemoze biti uzrokovan ni egr om ni mafom. a to je vjerojatno uzrok i sotalim greskama,

MAF mozes i istekati iz auta i nece ni gresku izbaciti na ekran. on sluzi samo za fino stelanje smjese.

po meni je zastekan VNT mehanizam i neuspijeva regulirati (rasteretiti) turbinu i overboosta.

Link to comment
Share on other sites

S VNT-om nešto nije u redu, možda je aktuator pneumatskog ventila krivo naštelan, ili je regulator vakuuma rekao pa pa. Treba dobro pregledati sve od vakuum pumpe do aktuatora na turbini.

Link to comment
Share on other sites

da bi digao tlak, vnt aktuator mora potezati koristeci vacuum, a opruga kada nema vacuuma rasterecuje vnt u potpunosti. 

tu je ili mogla puknut opruga pa nema sta da rastereti, ili je pak zaglavljen vnt mehanizam. u svakom slucaju turbina dolje i na provjeru. 

mada ok vnt aktuator se moze provjeriti i na ruku a i na vacuum metar ako ga se ima.. 

Link to comment
Share on other sites

da bi digao tlak, vnt aktuator mora potezati koristeci vacuum, a opruga kada nema vacuuma rasterecuje vnt u potpunosti. 

tu je ili mogla puknut opruga pa nema sta da rastereti, ili je pak zaglavljen vnt mehanizam. u svakom slucaju turbina dolje i na provjeru. 

mada ok vnt aktuator se moze provjeriti i na ruku a i na vacuum metar ako ga se ima.. 

Hvala svima na odgovorima, hvala puno, iako sam isprepadan sad :D

Kratko pitanje: da li ovom sve može biti uzrok to što očigledno imam negdje problem sa vakuumom? Kao što sam već rekao, ne radi mi meko gašenje, ona klapna kad gasim auto neće ni da se mrdne. I još jedna zanimljiva stvar, pri pregledu sam primjetio da mi fali jedno crijevo (nisam siguran da li fali ili ne treba biti tu), na dijelu koji mislim da je vakuum rezervoar (nalazi se kod usisa, crna cilindrična posuda, detaljnije na slici).

 

IMG_20170311_122652.thumb.jpg.bcdee7cd1e

 

 

Nadam se da se vidi dovoljno na slici, zaokružio sam na šta mislim, nije baš pristupačno za neku bolju sliku...Ovo je pogled iznad turbine  prema usisu, i mislim na ovu "sisicu" (ne znam kako da nazovem) sa koje možda fali ili ne fali neko crijevo?

Ako treba slikat ću bolje nekako

 

 

Hvala svima još jednom

Link to comment
Share on other sites

Na nju ide neko crijevo u svakom slucaju. No opet cu ponoviti. Da fali vacuuma problem bi bio da auto nece boostat a ne da overboosta.

Skini crijevo s ove "gljive" metalne tu sto ti je na slici i stavi neko drugo. Uzmi i ustima povlaci. Moras moci dici polugicu. I osjetiti da vacuum drzi.

Ili rukom nadji polugicu i probaj sam micat.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Od vakuum pumpe idu dva voda, jedan za klapnu za meko gašenje a drugi za turbinu (regulator). Dobro pregledaj sva vaakum cijeva. Miloše, vjerojatno mu pneumatski ventil radi, ali nije "nštelan" kako treba pa daje previsoki tlak i zato mu auto ide u "safe mod". 

Link to comment
Share on other sites

To stelanje po pravilu radi turbo servis i strogo zabranjuje samostalno diranje uz gubitak garancije ako se dira... Tako da...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Oičito mu ne radi vnt kako treba, najbolje bi bilo da se obrati turbo servisu.

Link to comment
Share on other sites

Inreresantna je stvar kako u leru mogu lagano nabiti tih preko 3000 obrtaja, pa čak nagurati i do nekih 4800 bez da mi izbaci ikakvu grešku…Ne znam da li to ima kakve veze i da li ta informacija pomaže?

Inače hvala još jednom za pomoć i brze odgovore, ako ste sigurni da je do toga onda nema druge nego da letim u servis prije nego što se desi neka veća havarija…S' tim da očigledno moram ispitati i cijeli vakuum sistem ako sam dobro razumio, jer može biti da i nije do štelovanja turbine već eto samo da ovaj vakuum aktuator ne radi dobro?

Link to comment
Share on other sites

U leru nije pod opterećenjem. Ne mogu biti 100% siguran, ali ima sve simptome.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ako u leru mozes nabiti iznad 4000 obrtaja to je onda jos jedan znak da nesto nije u redu, ne bi smelo.

Link to comment
Share on other sites

Momci stanje je ovako, danas me je mehaničar izradio i odlučio sam uzet stvar u svoje ruke. Skinuo sam šemu spajanja vakuum crijeva i otkrio da mi je na regulatoru turbine (onaj gdje dolaze dva crijeva jedno ispod drugog + žice)…Sad sam postavio tako da mi donja "sisica" bude spojena sa gljivom iznad turbine a gornja ide na vakuum rezervoar i grana se prema vakuum pumpi; dok mi je prije bilo obrnuto.

Može li mi neko potvrditi da li je ovakva postavka ispravna?

Probao sam provozati malo i čini mi se da bolje vuče a dodatak je što sam uspio nabiti preko 3000 obrtaja bez greške na boardu, primjetim i da je startnije auto ali bojim se da nisam šta pogriješio pa da ne uzrokujem neku veću štetu. Još uvijek mi meko gašenje ne radi…

Link to comment
Share on other sites

- Evo da dodam jutros: krenuo na posao, zagrijao motor i reko sad da probam, pređem 3000 obrtaja da preteknem lika i EINSPRITZUNG DEFEKT. Nisam radio dijagnostiku ali vjerujem da je opet ista stvar. Plus kad sam zamijenio ove cjevčice u leru kad nabijam obrtaje ne pomjera mi se VNT uopšte, dok se na prijašnjoj postavci cjevčica pomjerao ali jako malo, možda 1cm ukupno i išao gore-dole…

Link to comment
Share on other sites

Mora aktuator "šetati" to mu je i namjena, vjerujem da je nešto oko vakuuma/vnt-a u pitanju. Opet napominjem, od vakuum pumpe ide jedno crijevo na regulator (dolaz vakuuma) i onda s njega ide drugo crijevo (odlaz vakuuma prema pneumatskom ventilu). Regulator služi da pušta veću ili manju količinu vakuuma u pneumatski ventil i tako regulira zakretanje statorskih krilaca na turbini. Regulator moraš spojiti na način (misim da imaju oznake na njemu, a i crijeva su tako pomaknuta da točno nasjedaju) da se aktuator pomiče kako daješ gas. Ali pošto napominješ da aktuator ide samo 1cm možda je sami pneumatski ventil otišao, ili negdje pušta vakuum. Klapna za meko gašenje ti ne radi zato što, ili nije dobro spojena, ili nema vakuuma (puknule/odspojene cijevi), ili ti  vakuum pumpa ne radi kako treba (ovo vrijedi i za turbinu).

Link to comment
Share on other sites

Vnt je tu otisao definitivno... Zaglavljen je u nekom polozaju oko kojeg se malo mrda i nemoze rasteretiti turbinu.

Ono sto je najbitnije je da za rasterecenje VNTa vakum uopce netreba. Mogu sva crijeva biti busna. On mora moci rasteretiti. I to obavlja sama gljiva i opruga u njoj.

Da bi digao tlak u turbu je potreban vacuum i sto ga jace ima to ce vise boostat. Ako nema vacuuma vnt mehanizam mora stalno ostati u skroz otvorenom polozaju i ne boostat.

Evo za probu uzmi i skini crijevo s te "gljive"

Auto mora ubrzavati jako tromo i skoro pa da nemoze preci 3000 okretaja jer nema snage. Ako tebi bude ubrzavao znaci da je vnt neispravan i pravac na servos turba!

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Ps: ovo sto kaze Total da nemozes u leru dici okretaje je glupost. Nema zasto ne bis trebao moci dici u crveno okretaje i na leru i u bilo kojoj brzini.

Link to comment
Share on other sites

Pa probaj, ako ti je ispravna zastita koja kontrolise racunar ubrizgavanja ne bi smela ici vise od 4200 obrtaja. O leru u mestu pricamo. Kod mene ne moze nikako, medzutim u voznji ode ona bez problema i u crveno.

Link to comment
Share on other sites

moze na 1.9 nije isti ni ecu ni motor :) na 2.2dci je mozda druga prica

Link to comment
Share on other sites

Ovako, danas sam opet bio sam svoj majstor. Utvrdio sam da mi VNT radi, vakuum pumpa radi odlično, turbo regulator radi…Ne radi mi solenoid ispod vakuum rezervoara; ispitao sam ga voltmeteom i na kontaktu ima 12V, upalim auto isto, gasim auto spadne na otprilike 9V i nakon nekog vremena spadne skroz na 0.

Šta mislite kako da ga detaljnije istestiram?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.