Jump to content

Preventivno održavanje 1.5 dci motora u terenskom vozilu


Bosanek

Recommended Posts

Pošto imam vozilo od jednog proizvođača u kojem je motor od drugog proizvođača, to se pokazalo kao teža noćna mora skoro svaki put kada se neki problem u vezi motora u takvom vozilu desi.
Ukratko, takvo vozilo nije prispjelo ni u radionice prvog ni u radionice drugog proizvođača. Nešta kao balkanci iz miješanih brakova 1990-ih godina.


Usljed svega navedenog, a i cilja da vozilo dugoročno posjedujem (cca 10 godina) jer sam uložio dosta u raznorazne dorad(ic)e za terensku vožnju, želim da očuvam motor što bolje i što duže.
Stoga mi trebaju savjeti šta trebam preventivno mijenjati, čistiti, podešavati, provjeravati itd i kad.

 

===========================================


Vozilo je Suzuki Jimny (malo terensko vozilo). Moglo bi se nazvati i Samuraj 2, jer je konstrukcijski skoro isto kao Suzuki Samuraj, samo udobnije i bezbjednije. Samuraj za 21. vijek.
Motor u vozilu je Renault K9K 266 ("1.5 dci"), 63 kW, 86 KS. Godina proizvodnje 2006.

Vozilo sam kupio polovno kada je bilo prešlo 130 000 km. Prošlost vozila nije pouzdano poznata. Sada je prešlo 170 000 km.

U fabričkom uputstvu piše da je preporučeno motorno ulje 0W-40, može i 5W-40 i 10W-40. Nipošto 5W-30. Piše da se mijenja svakih 15 000 km, a pod teškim uslovima svakih 5 000 km.
Do sad sam mijenjao motorno ulje 4 puta, sve 5W-40. Prvi put promijenio nakon 12 000 km, naredna tri puta svakih 8 000 km.
Odlučio sam se na kraće razdoblje zamjene zbog česte terenske vožnje (korištenje sporih brzina, često stajanje iz raznih razloga, dosta vožnje uzbrdo i nizbrdo).

Možda da idem na još kraća razdoblja?


Gledam da vozim što obzirnije - kad tek upalim vozilo, sačekam barem 10s prije kretanja (ako je zima barem 30s), ne 'ćeram ga dok je motor hladan, kad stanem sačekam barem 10-30s prije gašenja motora (zavisno kud sam vozio).
Rijetko kad ga nabijam preko 3000 obr/min. Po terenskim podlogama ne vozim kao reli vozač, nego polagano. Kroz blato i preko kamenja ne prolazi najjači nego najoprezniji.


Motor mi je pri prve tri zamjene ulja trošio cca 0,3-0,5 l ulja između svake zamjene. Pri posljednje dvije zamjene nije potrošio ništa mjerljive količine ulja !?

 

Prilikom druge zamjene ulja (na cca 150 000 km) sam mu bio usuo deterdžent za motorno ulje u motor, s kojim je motor radio cca 10 min pa je onda ulje ispušteno i zamijenjeno.
Istom prilikom je promijenjen filter goriva, te očišćena jako prljava ulazna grana ili tako nešta oko EGR ventila (ali ventil nije - majstor rekao da imam navodno nekakav elektronski ventil kojeg je vrlo zeznuto skidat' i čistit' ... !?).
Nakon svih tih zamjena sam mu bio nasuo i sredstvo za pročišćavanje dizni u rezervoar goriva i dobro ga progorio na autocesti na 3500 obr/min tokom 50 km puta.

 

Vozilo ne dimi, osim kad se krhne po gasu. Međutim, prije cca 15 000 km sam primijetio da je zvuk motora uopšteno postao grublji, zvonkiji. Više slično starinskim dizelima ala Golf kec. Nije sad tolika razlika ali eto primijetim.Osim toga, nemam primijetnih problema u radu motora i vezanih elemenata. Jedino mi malo bali ulje na ulazu u turbinu, od kad sam ga kupio.

 

=========================================


Ako je neko izdržao čitajući dovde, zahvaljujem mnogo na strpljenju i ustrajnosti.


Sada molim za savjete šta i kada bih sve trebao preventivno pregledati, očistiti, podesiti ili promijeniti?

Načitao sam sve svačega - čišćenje EGR ventila, ugradnja posude za prihvat ulja prije turbine, zamjena letećih ležajeva, zamjena hidropodizača ventila, skidanje i čišćenje kartera, skidanje i ultrazvučno čišćenje brizgaljki goriva, zamjena ležajeva u turbini, presađivanje kose, produživanje penisa, povećavanje grudi ....

 

Edited by Bosanek
sitne packe
Link to comment
Share on other sites

Zbog uvjeta vožnje prvo leteće ležajeve mijenjati.

EGR nije problem skinuti, ima na YouTube pa pogledaj.

Ostalo ćeš prema potrebi.

Link to comment
Share on other sites

ulje ako hoces stavi 0W40 to je onda full sitnetika koja je mnnogo prilagodjenija teskim uvjetima nego HC 5W40 ulja (koja nisu full sintetika)

turbine im nisu osjetljive kolko sam ja upoznat.

letece svakako.

i slobodno vrti motor. motoru mnogo  manje steti 3500 okretaja na pol gasa nego 1800 na punom gasu. em je upola manji moment  skoro pa (i na punom gasu) pri 3500 okretaja nego na 1800 a sto je manji moment to je sve manje optereceno (klipnjace, kvacilo, zamasnjak itd itd)

Link to comment
Share on other sites

Zahvaljujem na odgovorima i očekujem ih i od ostalih.

 

Zaboravio sam napisati da u fabričkom uputstvu piše da se strogo trebaju koristiti motorna ulja po ACEA A3/B4 standardu. Tako sam i radio.

Zadnja tri puta sam koristio ovo motorno ulje:

http://www.gazpromneft-oil.com/clients/gpn.nsf/id/A162F257676A7514C2257767002ADCD9/$file/04_G-Energy F Synth 5W-40 eng__.pdf

 

Je li ono potpuno sintetičko? Na ovo ulje dobivam nenadmašnu cijenu (4 EUR/l), a bilo koje 0W-40 ulje je barem 3-4 puta skuplje. Također, za ovo ulje znam da nije dupljak jer ga kupujem izravno od proizvođača.

 

Da li mi je sad vrijeme mijenjati leteće ležajeve ili da pričekam još 10-20 hiljada? Da li da kupim isključivo originalne leteće ležajeve od Renolovog zastupnika ili mogu i neki zamjenski (koji?)?

Pretpostavljam da se leteći ležajevi mijenjaju tako što se prvo skine karter pa se odozdo pristupi (dakle ne dira se glava motora i ne vadi se motor iz vozila)?

 

A to za EGR, ima li kakve veze za čišćenje što je nekakav "elektronski"? Ovu spiku oko EGR-a mi je pričao majstor koji je svojevremeno bio šef održavanja u jednom ovlaštenom Renolovom servisu ...

Ima li se tu još oko motora šta čistiti osim EGR-a i usisne grane?

 

Zahvaljujem na savjetu za obrtaje. Izbjegavao sam preko 3000 jer znam da dizeli svakako nemaju "odziva" na preko 3000 kao benzinci a i reko da ga ne patim kad sve mogu riješiti na oko 2000-2500 dobrim odabirom brzine ...

 

 

Edited by Bosanek
tipo
Link to comment
Share on other sites

To što ti je majstor rekao za EGR je šuplja. Slijedeći put reci Edvinu da se to čisti bez problema, njima je to mrsko skidati. Leteći ležajevi se mijenjaju odozdo, moji su već 300.000 km u karteru, nema naznaka da će napustiti karter uskoro. Ulje koje kupuješ je sasvim ok, pogotovo što si siguran da je unutra to što stoji na ambalaži. Hidropodizače nemaš, sve ostalo mijenjati kad crkne. 

Link to comment
Share on other sites

Hvala na informacijama.

Ispostavilo se da će skidanje kartera biti kamasutra jer smeta kruta osovina ispod. Specifičnost ovog vozila. Morat će se ili poskidati ovjes ili vaditi motor. Al šta je tu je ....

Kad će se sve to već morati rastavljati (i plaćati), šta bi bilo dobro još uraditi kada je karter već skinut (osim zamjene ležajeva)? Promjena zaptivke kartera? Promjena šarafa klipnjača? Provjera ulje pumpe (kako?)? Još šta?

 

Dakle da brizgaljke goriva ništa ne skidam i ne čistim?

 

Još jedno pitanje - Pošto sam prije 25 000 km (prije 3 zamjene ulja) propirao motor "deterdžentom" za motorno ulje, da li bi bilo preporučljivo to opet sad uraditi namalo pred skidanje kartera? Ili je 25 000 km premala razlika?

Link to comment
Share on other sites

mozes ti i pri svakoj izmjeni prati motor ako je ispravan nece mu nista biti. 

Link to comment
Share on other sites

Pokušaj skidanja EGR ventila je bio bezuspješan. Ako sam dobro shvatio majstora, postoji mehanički i električni dio, koji se trebaju razdvojiti. Nakon što su svi šarafi odvrnuti, ono opet neće da se razdvoji. Ni da mrdne. Jedino na silu sa rizikom pucanja - nije prihvatljivo.

 

Može li biti da postoji još nekakav skriveni šaraf ili neka zakačka neko čudo?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.