Jump to content

1.5 dci ili 2.0 dci (dvomaseni zamašnjak)


mbubnjaric
 Share

Recommended Posts

Imam jedno laičko pitanje...

Kupujem rabljenu Lagunu 3 Grandtour pa se dvoumim između 1.5 dci i 2.0 dci. Naravno, da je većina mišljenja da uzmem 2.0 dci. Ali, ove 2.0 dvi, em ih ima puno manje nego 1.5 dci, em su skuplje.

A ja nisam (više) neki vozač formule, više uživam u laganoj vožnji (vozim djecu i tako to). Despacito, despacito... [https://mail]

Vožnja je kojih 35 km dnevno (pola grad, pola brza cesta) i vikend vožnje na malo duže relacije, pa si mislim da bi mi i 1.5 dci bio dosta. Žena vozi Fluence 1.5 dci sa 90 KS i auto je čisto "vožljivi".

Istražujući dizelaše (sad vozim Kia Ceed 1.6 CVVT benzinca) uočio sam da je kod održavanja jedan od najskupljih problema upravo ovaj dvomaseni zamašnjak.

I ako planiram kupiti auto sa nekih 100.000 km da mi ne gine promjena istog.

Uglavnom, zanima me kod kojeg motora se taj dvomaseni zamašnjak manje troši odnosno koji duže traje?

Ispričavam se ako je pitanje glupo, ali nekako sam iz googlanja shvatio da bi 2.0 dci prije "rastegnuo" taj zamašnjak zbog puno više snage koja vrišti pod poklopcem motora....

Link to comment
Share on other sites

Ako klinca voziš po varaždinu ja preporučujem 1,5 dci jer nije to neki veliki grad a i opet obilaznica je ljepa za lagana krstarenja :driver;

a opet ako radiš manje od 15.000km godišnje rađe uzmi benzinca, jednostavnij je malo održavanje

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2.0 dci je mnogo bolji motor. To je 16V motor nove generacije dok je 1.5 8V i konstrukcija iz 94....

Potrosnja je naravno manja na 1.5 ali ako ides na AC onda ti je 1.5 malo anemican na tolkom autu.

Sto se tice DMFa 2.0 dci ga manje trosi. Ugladjeniji je motor.

Ali do 200ooo km na dmf netrebas ni razmisljat na renolima, vecina ih gura 300ooo do izmjene.

Dmf je najoptereceniji kad se vozi pod velikim opterecenjem a na niskim okretajima.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Edit: opaska na zadnju recenicu prvog posta. Pa nije isti dmf na 1.5 i na 2.0.. 2.0 ima mnogo jaci dmf, lamelu, sve....

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

2.0dci je pogonjen lancem a 1.5dci je pogonjen zubcastim remenom.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Iste brige su me mučile kao i tebe i nedavno sam kupio 1.5 Auto nije za trke, ali niti je trom, niti je spor. Na autoputu 150-160 komotno, bez da se muči. Mislim ide ona dosta brže ali pošto su presretači na svakom koraku više od toga ti ne treba. Pretežno je koristim za gradsku vožnju, potrošnja mi je 5.5 do 6.0 Prije kupnje sam se dosta raspitivao i manje više svi su mi rekli ako se redovno servisira i ne gazi svakodnevno 300 000 bez većih kvarova. Živi bili pa vidjeli :hop:

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ja ne bih imao dilemu. 2.0 je taman mera za taj auto, 1.5 je kompromis. Vozio, imao 4 godine u posedu i znam sta pricam. Veci motor je rastereceniji i dugovecniji. Plivajuci zamajac nije problem ni na jednom renou, onako kako je rekao Milos. 2.0 dCi je bolji za Lagunu, kao sto je 1.5 bolji za megane. Uostalom, i cena sve govori, ako ne znas sta je bolje, gledaj sta je skuplje. 1.5 je kompromis koji su sebi priustile firme radi manje emisije CO2, potrosnje i nize nabavne cene. Jedina mana 2.0 dCi u odnosu na 1.5 je minimalno veca potrosnja i nesto skuplji mali servis zbog vece kolicine ulja koju treba uliti u njega. 1.5 dCI se na autoputu za moj ukus malo vise vrti u sestoj da bi odrzavao putne brzine koje ti navodis - 140-150.

Posto ne kupujes novi auto, vec polovni, ne mozes znati kako je onaj pre tebe vozio maleni 1.5 u velikoj karoseriji. Jos od doba R18 uzasavam se velikih automobila sa malim motorom.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Baš vlasništvo, davno, na jednom R18 sa slabim motorom od 1400 ccm je odredilo da posle toga nikada nisam imao auto sa manje od 120 KS. Često sebe uhvatim da bih imao rado i svih 200 KS ...

Link to comment
Share on other sites

 

 

2.0 dci je mnogo bolji motor. To je 16V motor nove generacije dok je 1.5 8V i konstrukcija iz 94....

Potrosnja je naravno manja na 1.5 ali ako ides na AC onda ti je 1.5 malo anemican na tolkom autu.

 

Sto se tice DMFa 2.0 dci ga manje trosi. Ugladjeniji je motor.

 

Ali do 200ooo km na dmf netrebas ni razmisljat na renolima, vecina ih gura 300ooo do izmjene.

Dmf je najoptereceniji kad se vozi pod velikim opterecenjem a na niskim okretajima.

 

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

 

 

 

Edit: opaska na zadnju recenicu prvog posta. Pa nije isti dmf na 1.5 i na 2.0.. 2.0 ima mnogo jaci dmf, lamelu, sve....

Ono sto DMF potrosi su obrtni momenat, tj. neravnomjerno i naglo razvijanje obrtnog momenta. Renaultovi motori nemaju s tim problema kao npr. ozloglaseni vauva tedeji. Oni jedu zamasnjake kao grisinije. Tako da ja ne bih birao vezano za DMF, to traje prilicno na renault motorima.

Vezano za snagu, 1.5 dCi ima 110 ks, a 2.0 dCi u najgorem slucaju 20 ks vise, pa do 70 ks vise. Ta se razlika najvise osjeti na autocesti i prilikom kretanja. Ono sta potencijalnog vlasnika polovne lagune moze interesovati osim DMF-a i mogucih problema s DMF-om, je npr. moguci problem sa zamjenom dizni na 2.0 dCi, koji je izrazito neugodan u dosta slucajeva, zbog priode materijala i polozaja same dizne. Na 1.5 dCi odvrnes vijak, izvadis staru diznu, stavis novu i zavrnes vijak. Taj 1.5 dCi je dostatan za Lagunu, ali ko zeli da ima rezervu snage za manevre na autocesti pod punim opterecenjem, taj ce birati 2.0 dCi. Taj 2.0 dCi trosi vise, neznatno je skuplji za odrzavanje, ali uz kvalitetno odrzavanje ni s jendim nema problema.

I nije bas 1.5 dCi tako stara konstrukcija, poceo se ugradjivati 2001, a 8-ventilska tehnologija je ponovno usla na velika vrata nakon eksperimentisanja sa 16-ventilskom kod mnogih proizvodjaca. Renault je M9R uveo 2005.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ipak se automobil vozi i na zapreminu, a ne samo na KS.

Zanimljivo je poredjenje u medjubrzanju od 80 do 120 km/h u petoj brzini. 1.5 to obavi za 13.2 sekunde, a 2.0 150 ks u petoj za 9.6 sekundi. To dosta govori o preticanjima, odnosno bezbednosti u voznji. No, svako za sebe zna najbolje :)

Link to comment
Share on other sites

Pa nema se sta mnogo reci o tome, poredjenje 110 ks i 150 ks je to sto stoji na papiru: 150-110=40. Ne bi ni bilo tih 150 ks da nema 2.000 ccm, tako da se slazem s brojkama na papiru, a i u praksi. Ja ako hocu da nekoga brzo preteknem, uvijek motor drzim u optimalnom rezimu za taj manevar, i ne zapocinjem radnju pretjecanja ako nisam siguran da je mogu bezbjedno zavrsiti. Nebitno da li vozim nesto sa 8 cilindara i 14 litara zapremine ili 4 cilindra i litar i pol zapremine, ili 6 cilindara i litar i 600 zapremine. Da ne odemo sad u krajnost i pocnemo pricu o tome kako su turbo dizeli iste snage brzi od benzinaca iste snage. Jesu sigurno, ako zaboravimo da koristenjem lijeve pedale i rucice mjenjaca mozemo da izaberemo odgovarajuci stupanj prijenosa.

Link to comment
Share on other sites

Rezerva snage je od izuzetne važnosti. Jeste činjenica da i sa slabijim motorom kao i motorom manje zapremine je moguće postići pristojan prosek u vožnji pa i dinamičnost do neke mere; ali je isto tako činjenica d atakva vožnja i te kako ume da umori. Uprošćeno -  s slabijim motorom kao i s manjom radnom zapreminom ako se hoće dinamičnost onda se vozi u gornjoj četvrtini raspoloživih obrtaja, vozi se uz česte izmene brzina dok sa istim autom a snažnijim motorom konfor je za nekoliko dužina ispred.

Priznajem, ima različitih ukusa ali rezervu snage nema ko ne voli, zar ne? Sasvim je drugo pitanje koliko sve to košta.

Link to comment
Share on other sites

Slažem se sa svime što ste napisali, 2.0 motor je sigurno bolji odabir, čak i ja tako mislim iako imam 1.5, ali svakako prije odabira preporučam da se isproba. Ukusi su različiti i mogu reći da je mene ugodno iznenadio. A da me kopka da li ga se može malo chipat, kopka me :hop:  

Link to comment
Share on other sites

Povećanje snage putem izmene tzv 'mape' u elektronici bi trebalo u suštini da bude samo jedan od elemenata pri friziranju auta. Treba tu mnogo što šta uraditi još da bi sve funkcionisalo kako treba a i trajno da bude: opterećeni delovi motora (ležaji, klipnjače, ventili i drugo), menjač i prenosni odnos u diferencijalu, delovi vešanja, kočnice a čak i često ojačanja karoserije. U praksi, izvrši se samo najjednostavniji deo (mapa, ECU, čip ... kako ko već to zove) i smatra se da se nešto postiglo. Svi, ali baš svi ostali delovi automobila su ostali identični (čitaj namenjeni za slabiji motor). Postavlja se pitanje da li je takav auto uopšte za redovan saobraćaj?

Link to comment
Share on other sites

Povećanje snage putem izmene tzv 'mape' u elektronici bi trebalo u suštini da bude samo jedan od elemenata pri friziranju auta. Treba tu mnogo što šta uraditi još da bi sve funkcionisalo kako treba a i trajno da bude: opterećeni delovi motora (ležaji, klipnjače, ventili i drugo), menjač i prenosni odnos u diferencijalu, delovi vešanja, kočnice a čak i često ojačanja karoserije. U praksi, izvrši se samo najjednostavniji deo (mapa, ECU, čip ... kako ko već to zove) i smatra se da se nešto postiglo. Svi, ali baš svi ostali delovi automobila su ostali identični (čitaj namenjeni za slabiji motor). Postavlja se pitanje da li je takav auto uopšte za redovan saobraćaj?

Ma kužim ja sve to, ako mi ikad zafali snage kupit ću 2.0, ali bilo bi fora da se nabrije tako mali motor, samo je pitanje koliko bi trajao. Ali to je sad neka sasvim druga tema, da ne kvarimo čovjeku post :wavey:

Link to comment
Share on other sites

Upravo tako!. Npr. iz malog dvotaktnog motora od 50 ccm možeš da izvučeš toliko snage da on potera taj motocikl i preko 160 km/h ali u principu tako navijen ne izdrži duže od jedne trke. 

Link to comment
Share on other sites

Ma samo pišite, puno čovjek nauči... :) 

Ova tema 1.5 dci <-> 2.0 dci je jako česta i na stranim forumima.

Nema mi druge nego da probam. Problem je što je ovih 2.0 dci jako malo u ponudi dok 1.5 dci su puni oglasnici. Očito ih se i više prodavalo. Dake, nisu baš ni ovi manji za baciti.

Vozim često ženin Fluence 1.5 dci (sa 90 KS), najčešće na more prekrcani da ga jedva zatvorimo. I stigli svaki puta. Mene zadovoljio i taj 90 KS, premda se vidi da na uzbrdici gubi snagu. Tak da vjerujem da bi meni i 110 KS bilo dosta na Laguni iako je Laguna teža. A da bi najbolje sjeo neki 2.0 dci sa 4Control, o yeah... :)

Edited by mbubnjaric
Link to comment
Share on other sites

Zato sam ja tražio čim noviju Lagunu jer redizajni imaju nekih 100-150 kg manje, što baš i nije malo. Ja nemam problema sa uzbrdicama, manje više svuda ide u 6, ako je brzina iznad 80. Baš kao što si napisao 2.0 ima jako malo jer su bili prilično skuplji pa ih je manje na cesti, a posebno me živciraju ovi socijalni modeli, da se tako izrazim, sa nekom minimalnom opremom. Možda jer sam prije imao Lagunu 2, koja je bila super opremljena pa mi je totalno bez veze kupovat novi auto sa manje opreme.. 
Evo ja ti stojim na raspolaganju ako slučajno ideš prema Istri, možemo isprobat, vozat se naokolo itd, da vidiš da li bi te zadovoljio 1.5.. 

Link to comment
Share on other sites

Hvala druže! Godišnji sam iskoristio tako da teško da ću se uputiti tamo, ali javim se ako bude kakva prilika. :)

Stvarno, vezano uz opremu, naletio sam i ja na nekoliko primjeraka sa čudnim kombinacijama opreme (navigacija i samo prednji električni prozori!?)...

Inače ovu Lagunu sam si pikirao ali me malo pokolebalo da mi u ovlaštenom servisu nisu našli nikakve tragove o njoj (uvoz iz Italije):

http://www.avto.net/Ads/details.asp?id=11971895&display=Renault Laguna sport tour 4Control

 

Link to comment
Share on other sites

Jesu ti tražili po broju šasije? Meni su po broju šasije točno rekli čak i kad su gume nove stavljene, kao i kilometražu i sve servise, ali to je zato jer je auto iz leasinga pa je sve rađeno u ovlaštenom servisu, ako je ta Laguna koju si gledao bila recimo od privatne osobe i nisu rađeni servisi u ovlaštenom onda je normalno da nema podataka, makar me čudi jer bar 3 godine dok je pod garancijom svatko manje više ide u ovlašteni.. 

Link to comment
Share on other sites

Tražili po broju šasije u ovlaštenom servisu. Na kraju sam došao do nekog objašnjenja da se "sudjelovanje" u Renault bazi podataka od prije nekoliko godina plaća pa da oni koji ne plate ne mogu ni upisivati servise. Malo čudno da talijani to ne plaćaju...

Link to comment
Share on other sites

Prvi put to čujem, meni su u ovlaštenom rekli da od prije par godina Renault ima Europsku servisnu knjižicu i bilo gdje u Europi kad se radi servis, naravno u ovlaštenom servisu, to bude upisano..

Ali nemoj da te to previše brine, ako si u mogućnosti prije kupnje da se spoji na dijagnostiku i provjeri km i eventualne greške, to ti je sasvim dovoljno. Takav pregled ti u ovlaštenom košta 300-400 kn. Nađeš najbliži ovlašteni servis i pitaš prodavača da odete do njega, ako ne želi onda ne kupuj, ako pristane znači da ništa ne skriva (najvjerojatnije) i lijepo se naručiš, napravite pregled i ako sve štima kupuješ. Tako sam ja kod svakog auta koje sam gledao, najprije sam to pitao. Ako ne može pregled u ovlaštenom, odmah sam prekrižio taj auto. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tražili po broju šasije u ovlaštenom servisu. Na kraju sam došao do nekog objašnjenja da se "sudjelovanje" u Renault bazi podataka od prije nekoliko godina plaća pa da oni koji ne plate ne mogu ni upisivati servise. Malo čudno da talijani to ne plaćaju...

u auto centru kos si bio ?

Link to comment
Share on other sites

radi ti netko tamo ?

Ja kad sam kupio megane 2 u 10mj sam išao tamo na pregled i da mi ga spoje na dijagnostiku i da mi vele servise koji su rađeni. Kao nema veze glavno da je ovlašteni pa se sve vidi kad je kaj rađeno. Uzeli su mi oko 300kn nisam dobio nikakvu informaciju ni o greškama ni o servisima. Kao nema nikakvih informacija (ne vjerujem da su tolko glupi da ne znaju provjeriti po broju šasije kakvi su servisi rađeni) nego im se neda a pregled je bio, pustili ga na valjke, malo digli na dizalici s pajserom pogledali dal je kaj u luftu,rekli da moram mjenjati pakne na kočnicama,a imaju još više od pol "mesa" otvorili haubu reda radi, provjerili akumulator, spojili na dijagnostiku, valjda obrisali greške i vozi. Poslje skužil da mi je zavojnica volana puknuta i da mi letva volana desno ima lufta. a nisu mi o tome ništ rekli.

Frend ima R26 tam je mjenjal zupćasti nakon 5000km je pukel (ORGINAL). JAAAAKOO su se pokvarili i postali bezobrazni.

ne znam dal ima tko drugačije iskustvo s njima ali ja nemam dobro. Tata ima Daciu Logan zadnje je išel puniti klimu. Prepunili su ju i od onda ih izbjegava u širokom luku.

Nakraju sam baš renault grupaciji pisal i tam su mi dali sve podatke o autu i sve servise koji su rađeni u garanciji.

još si razmišljam da ih prijavim baš renault grupaciji, znam da ne budem dobio ništa previše ali bar da neki zanju kaj rade ovlašteni seriveri!

P.S. sry znam da nije vezano za temu oko motora

Edited by Matija_vz
Link to comment
Share on other sites

Ma prijatelj ne radi više, ali zna nekog koji radi pa su dali podatke. A trebali bi svakome davati. 

A kome u Renault grupaciji si pisal za podatke o servisima? Možda su i mojeg frenda za*ebali pa su mu dali "nikakve podatke"....

Kaj da ti velim... Ima ih po VŽ još i gorih... 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.