Jump to content

Megane III 1.6, tesko upali


olympya

Recommended Posts

Bok, kod prvog paljenja taj megane baš teško upali. Vergla 3 sekunde i onda pali i radi na 400-500 okretaja i to potraje mozda i 10 sekundi i onda dode na normalan miminum i onda radi sve kako treba. Neznam kako bi to ni opisao. Uglavnom uzas. Poslije uvijek pali kako treba. Ali ta prva paljenja su baš problematicna. U cemu bi mogao biti problem? Motor je 1.6 benzin..

Link to comment
Share on other sites

Ako je do plina, postoji šansa da ti plin curi u usisnu granu. To se može dogoditi na 2 načina - pušta membrana na isparivaču pa preko vakuum crijeva ulazi plin iz isparivača u usisnu. Drugi način je da puštaju injektori plin u usisnu (ili jedan injektor). U svakom slučaju, imaš višak plina u usisu pa te 3 sekunde motor izbacuje van višak plina.

Zatvori plin na boci ili ga potroši do kraja da budeš siguran da više nema plina u sustavu, niti u isparivaču niti u crijevu do injektora. Vozi tako dan-dva i ako se sve popravi - plin je uzročnik.

Slično sam vidio da se na nekim sustavim može pojaviti ako je plinska mapa previše sfukana. Ona utječe na benzinsku, a benzinska ima trimove koji se pamte pa isto tako može biti problema i kod paljenja na benzin. No opet - ako dulje voziš na benzin, a nemaš plina u autu - to češ vidjet tada jer će se stanje popraviti.

Ako nije do plina, onda je do sustava dovoda benzina (pumpa, crijeva, brtve, povratni ventili) ili do sustava paljenja smjese (svjećice, bobine).

Link to comment
Share on other sites

Nesto slicno sam vec procitao negdje da je do viska plina u usisnoj. Jooj koje komplikacije :jez:

Probat cu ga zatvorit ako ima koji ventil ili ga potrosit pa da vidim onda situaciju. 

Link to comment
Share on other sites

Mozda ti plinska mapa poremeti benzinsku pa onda prvo paljenje nakon plina bude otezano.

Vuco zna vise o tome

Šlapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nesto slicno sam vec procitao negdje da je do viska plina u usisnoj. Jooj koje komplikacije :jez:

Probat cu ga zatvorit ako ima koji ventil ili ga potrosit pa da vidim onda situaciju. 

Komplikacija je kad imaš dva sustava goriva. No, barem možeš to jeftino odnosno besplatno provjeriti. Ako vjeruješ svim sigurnosnim ventilima (na boci i na isparivaču) da rade svoj posao (a nema razloga da sumnjaš), onda ne trebaš trošiti plin do kraja, već samo plinski dio negdje pusti van (ono plina što ostane od isparivača do injektora). Najbolje je to odraditi kod filtera plinovite faze, taman prije samih injektora se on nalazi. Pazi samo na sebe jer je plin pod sitnim tlakom unutra, ruke, oči i to - ne moram spominjati na oprez. Odšarafi šelne i neka lagano izađe van. Onda vozi auto na benzin (ne smiješ opet pustiti plin do injektora) i sljedeće jutro bi trebao iz prve kresnuti, odnosno normalno.

S druge strane, ako pušta na membrani isparivača, onda imaš drugi test. Imaš tanko crijevo koje ide od isparivača do usisne grane. To je vakuum crijevo koje diktira isparivaču opterećenje auta i pri tome isparivač održava jednak tlak u sustavu. Kada pušta membrana, onda kroz to crijevo ide zrak van. Pa izvadiš stranu crijeva koja je u usisnoj grani i gurneš u čašu vode i ako idu mjehurići van - to je plin. Membrana je od starosti otišla. 50ak eura servis kit i ruke i bit će ko nov.

No opet, možda krivimo plin. Na Meganu 2 je dovod goriva stvarno bedasto napravljen do rail-a od benzinskih injektora i tam ako se to stalno miče - može doći zrak unutra pa imaš slične probleme. Isto tako, ako je benzin stalno na rezervi, pumpa se ne hladi idealno (nadam se da ti majstor za plin nije prekinuo rad pumpe kad je auto na plinu) pa nije nerijetko da i ona ode.

Link to comment
Share on other sites

Da, Lovato sistem

Ali pali na benzin pa kad zagrije prebaci na plin.

I meni se slično dešava kod prvog paljenja, ali odmah dobije lijepe okretaje pa ne sumnjam previše na plin (isto Lovato).

Ja primjećujem da dok ujutro tako duže vergla , istovremeno nešto klikće ispod volana (relej neki?)

I btw, koliko troši taj Megane? Jer na jednom drugom topicu sam vidio da si napisao 11-13 po boardu?!

Pitam zato jer moj Scenic 1.6 2004 je trošio DO 10 litara plina, a ovaj sad 1.6 2006, sa 6 brzina ne troši preko 9, koliko god tud po Istri brzo vozio :)

Link to comment
Share on other sites

Komplikacija je kad imaš dva sustava goriva. No, barem možeš to jeftino odnosno besplatno provjeriti. Ako vjeruješ svim sigurnosnim ventilima (na boci i na isparivaču) da rade svoj posao (a nema razloga da sumnjaš), onda ne trebaš trošiti plin do kraja, već samo plinski dio negdje pusti van (ono plina što ostane od isparivača do injektora). Najbolje je to odraditi kod filtera plinovite faze, taman prije samih injektora se on nalazi. Pazi samo na sebe jer je plin pod sitnim tlakom unutra, ruke, oči i to - ne moram spominjati na oprez. Odšarafi šelne i neka lagano izađe van. Onda vozi auto na benzin (ne smiješ opet pustiti plin do injektora) i sljedeće jutro bi trebao iz prve kresnuti, odnosno normalno.

S druge strane, ako pušta na membrani isparivača, onda imaš drugi test. Imaš tanko crijevo koje ide od isparivača do usisne grane. To je vakuum crijevo koje diktira isparivaču opterećenje auta i pri tome isparivač održava jednak tlak u sustavu. Kada pušta membrana, onda kroz to crijevo ide zrak van. Pa izvadiš stranu crijeva koja je u usisnoj grani i gurneš u čašu vode i ako idu mjehurići van - to je plin. Membrana je od starosti otišla. 50ak eura servis kit i ruke i bit će ko nov.

No opet, možda krivimo plin. Na Meganu 2 je dovod goriva stvarno bedasto napravljen do rail-a od benzinskih injektora i tam ako se to stalno miče - može doći zrak unutra pa imaš slične probleme. Isto tako, ako je benzin stalno na rezervi, pumpa se ne hladi idealno (nadam se da ti majstor za plin nije prekinuo rad pumpe kad je auto na plinu) pa nije nerijetko da i ona ode.

Hvala puno na detaljnom obajšnjenu. Probat cu cim stignem. Ako mi neto ne bude jasno javim se i pitam ?

I meni se slično dešava kod prvog paljenja, ali odmah dobije lijepe okretaje pa ne sumnjam previše na plin (isto Lovato).

Ja primjećujem da dok ujutro tako duže vergla , istovremeno nešto klikće ispod volana (relej neki?)

I btw, koliko troši taj Megane? Jer na jednom drugom topicu sam vidio da si napisao 11-13 po boardu?!

Pitam zato jer moj Scenic 1.6 2004 je trošio DO 10 litara plina, a ovaj sad 1.6 2006, sa 6 brzina ne troši preko 9, koliko god tud po Istri brzo vozio :)

Ma meni je to bas jako izrazeno i auto radi kao da ce raspast kad radi na tih 400-600 okretaja. 

Mislim da sam to napisao za benzin da pije 10-13 litara. Ali ni plina ne trosi baš nesto manje. Nisam bas detaljno mjerio jer auto vozi mama ali u rezervar stane nekih 250 kn a prođe mozda 500 km sto mi se cini da je dosta malo, tj. da potrosi dosta plina

Link to comment
Share on other sites

Prije nego ispustiš plin, odvozi dan-dva na benzinu samo. Time ćeš maknuti mogućnost da je mapa pomaknuta previše. Sad dok su malo niže temperature, auto kod prvog paljenja treba raditi sigurno na 900-1000 rpm-a. Recimo da autu treba sat vremena gradske vožnje, sa dosta kočenja, kuplunga, stajanja da se vrati u normalu iz dosta zeznutog stanja mape.

Dosta ti troši taj Megane moram priznati, i benzina i plina sukladno tome. Čak i za Zagreb bi to bilo fajn. Sa 250kn ja prođem najmanje 600km, a ako je otvorena cesta i 750km.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Možda malo glupo pitanje a bobine i sviječice ? A i ako je gradsksa vožnja moguće da se "zapštopal" ?

 

Link to comment
Share on other sites

Prije nego ispustiš plin, odvozi dan-dva na benzinu samo. Time ćeš maknuti mogućnost da je mapa pomaknuta previše.

 Ovaj citirani dio mi nije baš jasan?

A to da troši puno i meni se čini da. Mada ja sam to gledao kad sam ga tek uzeo s tim da sam ga dosta ganjao posto mi se cini da ne ide ni upola od mog dci-a od 130ks. Ali kad se ga navrti preko 4.500 okretaja onda je to vec fino da. Ali onda i fino popije :geek:

Link to comment
Share on other sites

ako je benzinska mapa pomaknuta lošom plinskom,vožnjom na benzin,benzinska mapa se vrača u normalu...možda je potrebno odvozit 200,300 ili više km na benzin,s time da lambda mora bit ispravna

Link to comment
Share on other sites

Mene je zezalo jutarnje paljenje na Laguni, upali normalno i onda se počne gušit i trokirat, isto je 1.6 sa plinom. Bila je bogata plinska mapa i smrdalo je benzinsku mapu. Komp. je smanjivao dotok benzina umjesto da poveća. Odvozio jedno 150-200 km samo na benzinu i sad je sve ok.

Planiram na proljeće na servis plina pa ću tražit da mi pregleda i plinsku mapu i porikta ju ako bude bilo potrebno.

Poslano sa mog F5321 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ako ti samo lose pali ujutro i prvi minut ti nece da radi kako treba, trese na malim obrtajima, nece bas da porimi gas, gusi se i slicno..

Onda je sa sigurnoscu pomaknuta benziska mapa, hoce to na lovtau, landi renzu ponajvise da poremeti plus ako ti potrosnja na plinu preko 10l i vozis samo na plin (osim kada auto hladan dok se ne zagrije i prebaci s benzina na plin jedino trosi benzin i samo na prvopaljenje) , prebaci salter na bengu, napuni tanki i vozi ga tako nakon vec nekoliko stotinu, dana ces primjetiti  razliku da je bolje, medjutim nemojn se odmah vratiti na plin nego vozi tako dok mapa na benzin ne bude se vratila u normalu (to ces znat po normalnom paljenju i normalnomm radu na hladno, naravno i toplo).. Kada se mapa vrati na svoje, idi na provjeru plinskog sistema jer tada ce ti moci jedino kvalitetno podesiti plin po toj mapi a sada sve stimanje dok benzinska mapa losa je igra bez granica.. Usput, vjerojatno ako plina vise trosi jer je zbog toga i poremetilo benz.mapu, morat ce slijediti ulaganje u plinski sistem.. Najprije injektori, ako je noviji sistem maf senzor, isparivac.. Nadaj se da su injektori ako je lovato provjeri cijene koje ti nude, imas ih jeftinije dosta na ebayu, ako ti to tesko ne znam od kud si u Bihacu ima lika koji ti nabavi nove za male novce..  Toliko od mene.. To mi se desilo na Ibizi s Lovatom, Meganu isto 1.6-16v kojeg sada vozim bio je Landi Renzo plin i sve sam pocupao van stavio od STAG-a cijeli novi sistem i sada... Pistaaaa... :)

Link to comment
Share on other sites

Jasnije mi je sada da. Ali plin je unutra godinu i pol dana. Prosao je nekih 20.000 zato mi je cudno da moze vec bit problema s njim.

A zasto treba mapi toliko da se prilagodi? Ako danas recimo zatvorim plin ili ga potrosim, svejedno... Zato sada treba nekoliko dana ili nekoliko stotina kilometara proci da se ta mapa prilagodi? Kako to funkcionira uopce?

Link to comment
Share on other sites

Valjda 80% problema sa plinom se javlja na zimu. Bubam, ali eto - nekako stvarno ispada tako. Zbog nižih temperatura... S druge strane, u K4M motor rijetko tko će ubaciti iznadprosječni plinski sustav. Najčešće su to spori injektori na tim motorima. A oni na zimu malo lošije rade (talog nečistoća na njima, kruto ulje iz plina se duže zadržava u njima etc.)
Ne znam koji ECU ima Megane 3, brzo guglanje daje podatak da je Valeo (kod Megana 2 je Sagem S3000), no imaš "spore" ECU-e i "brze". Spori ECU treba više vremena da korigira mapu (benzinsku) zbog vanjskih utjecaja (falš zrak, puštanje injektora etc), dok brzi - to odradi brže.

Kada govorimo o mapama, imaš plinsku mapu i benzinsku. Benzinska je tvornički podešena, za svaki RPM/MAP/Engine Load podatak imaš vrijeme ubrizgavanja. Kak se auto troši, brtve popuštaju, ta tvornička vremena se povećavaju ili smanjuju preko fuel trimova (short i long, odnosno fast i slow kako gdje). I to se zove pomicanje benzinske mape.

Plinska mapa se može podesiti ručno preko softvera. Cilj je da imaš takvu plinsku mapu koja ne pomiče benzinsku niti u jednom trenutku (opet, RPM/MAP/Engine load). Trimovi na nuli odnosno na vrijednostima koje su na benzinu. Loša plinska mapa (koja se ne provjerava jednom godišnje jer se i tu injektori troše kao i ostatak motora), uzrokuje pomicanje benzinske mape. A kako se auto pali na benzin - eto problema dok on radi na benzin ili dok on prvi puta prebaci na plin (kada se auti znaju gasiti kod stiskanja kuplunga i kočenja). Neki kažu da se mapa ne pomiče dok lambda nije u closed loop-u, ali nisam siguran da vrijedi to pravilo iz nekih svojih razloga koje ću još provjeriti na svom autu (što opet ne mora vrijediti za druge).

Razmisli si. Majstor je podesio bogatu plinsku smjesu na mapi misleći da je to dobra stvar. No dosta njih uz sve blagodati interneta ne zna da će to sve benzinski ECU preko lambde vratiti u normalu tako da će oduzimati gorivo (ili su upalili automatiku podešavanje plinske mape jer im se nije dalo ići 20min na vožnju autom). Dugotrajno takvo stanje i to se upisuje u mapu benzina. Ako je na plinu u leru puno plina, benzinski ecu to korigira tako da oduzima gorivo (kad kažem  oduzima gorivo, mislim na smanjivanje vremena ubrizgavanja) i zapisuje da je to dugotrajni bio poremećaj i sljedeći puta kada se auto upali, on ima zapisan u leru "Oduzmi 20% sa tvorničkog vremena ubrizgavanja". A ti auto tada upališ na benzin i on u leru daje 20% manje benzina nego što bi trebao. Pa onda dok se ne ugrije auto, opet se to pomiče prema 0%. Dođe sa 20% na 10% (znači nije i dalje ispravio benzinsku mapu jer nije bio dovoljno vremena na benzinu) i prebaci na plin, te onda sa tih 10% opet se pomiče na 20%. I stalno imaš igru mačke i miša, pomična meta kako je netko prije napisao.

Velim, kod mene se sve brzo podesi. Recimo nakon 5-10min se vidi osjetno poboljšanje, mada možda nije svaki podatak benzinske mape uređen, ali 80% koje se najčešće koristi - jest.

Tako da, prvo probaj voziti dan-dva na benzin. Ako nije apsolutno ništa bolje (ovisi koliko sporo curi na injektore), potroši plin ili ga izbaci van u prostoru od isparivača do injektora. Pa opet dan-dva. Trebao bi brzo vidjeti poboljšanja, već sljedeći dan. Pa najsporijim ECU-ima treba punih dan-dva da se riješi problem ako je do plinske mape.

Vezano za potrošnju, nekako dobar benzinski ECU to vrati unutar pola litre, litru (kada govorim o novijim automobilima, ne starima sa fergazerom; ako mapa nije previše otišla, ako je previše otišla - pali ti se check engine lampica). No ako ti je trošio puno benzina, na to će trošiti 10-20% više plina (u litrama). Voziš jače i to je to, do noge je na pedali. Netko tko je vozio turbo dizelaša, atmo benzinac je mrtva krava ispod 4000 rpm-a.

Link to comment
Share on other sites

Eto Vuco to ti "doktoratski" pojasni, sada si svatio da je mapa autoadaptivna.. 

Samo za plin cu jos dodat da kod nas serviseri iako ti je nov plin, vjerojatno je vec zastarjeli tip ugradjen.. Znamo samo da je Lovato vise nista ne znamo,koje dizne, ecu itd. Mada ne trebas ici u takve detalje sada.. Plin iako ti je samo godinu i pol i predjenih 20tkm. se mogao dosta istrositi, zacepiti.. Ovisi gdje, kakav plin tankas, najbitnije kod plina je filter, on cuva injektore a oni su najcesci uzrok sveg desavanja i ludiranja s plinom u kracem roku.. Na starim sistemi koji se ugradjivali na flandju (usisnu granu, alu ) sam prelazio sa Tomaseto plinom po 60-70 tisuca km.bez diranja, zamjene filtera ili membrane na isparivacu.. To su bili jednostavni sistemi, ali isto tako i ne kvarljivi.. Danas sto vise se mudruje, vise poslijedica ima.. Tako kako ti je vec naveo kolega ako ti je ecu brz a spori injektori, negativna Omaza, milijun zahebancija ali sve to ipak sljaka.. Nije bit da komponente budu sve od istog proizvodjaca, nego kompaktibilne jedna s drugom da mogu pratiti i uskladiti jedna drugu..

Uglavnom, ne zamaraj se, provozaj se na benzinu par dana ako u godini i pol si napravio samo 20tkm. onda neces puno km.napraviti niti u tjedan dana nije ti trosak a autu ce ti dobro doci.. Vecina zanemaruje da bas mora neko vrijeme odvoziti se na plinu, ako vozis 1000km npr. 3 tanka plina, pa odvezi se i bar jednu rutu na posao ili neznam gdje se vec vozis u komadu cca. 30-ak km.na bengi.. Bas da on poslozi mapu, da benzinski injektori ne speknu i da izbjegnes sve komplikacije koje ce ti se vjerujem desavati ako ti je ovo prvo auto na plin.. Moj megan nakon godinu dana kupovine novoga je ugradjen plin i vidi koliko ima km.a nikada benziske sprice nisu dirane! Na plin ne treba znati voziti, nego voditi brigu o njemu!IMG_20170924_212745.jpg

Link to comment
Share on other sites

Znaci, autor nevoljko vozi na bengi, nema info, tema umrla..  :)  :)

Link to comment
Share on other sites

Heheh, ovako znači. Na bengi vec skoro cili rezervar. Auto ne da samo tesko radi prvih par sekundi kad upali nego je postalo jos gore, moram puno puta vergla da bi uopce upalio. Znaci vergla po par sekundi nekoliko puta, onda upali, radi jedva na 400-500 okretaja isto par sekundi i onda dode u normalu. Katastrofa uglavnom..

Plin nisam znaci zatvaro nego sam sada samo bio prebacio na bengu i na njoj vozim i palim.

Ide ovih dana mehanicaru pa da vidimo da nije neki senzor ili nesto ili sta ce pokazat dijagnostika

Link to comment
Share on other sites

Onda nema veze s mapom od benzina, nesto je drugo poslrijedi.. Može biti od svjecica bezazlen problem, konektor bobine a ponajprije mi smrdi i na lambda sondu ako na bengi tako.. 

P.S. Morao sam te malo prozvati, dugo si nam sutio.. :) 

Link to comment
Share on other sites

Ajmo reći da plin nije, da je išta bilo u crijevu do injektora vjerojatno bi iscurilo do sada. a smatramo da su solenoidi dobri i da drže plin do isparivača.

Ono što možeš sam ako imaš kakav OBD jest pogledati jesu li senzori koje vidiš ok (senzor rashladne, senzor temperature zraka). Ne znam jel ima taj motor varijabilnu remenicu ?

Majstor mora pogledati tlak u dovodu benzina. Na starim Meganima treba biti između 3.5-4bar ako se dobro sjećam). Ako nije po PS-u, ne treba da je pumpa odma umrla, već može biti da negdje vuće zrak (ako ima mjehurića u crijevu, kod Megana 2 se to može vidjeti). Mogu i oni povratni/prelivni ventili raditi probleme (nabadam).

S treće strane, bobine, svječice i ostatak ekipe važne za paljenje smjese. Znam da se bobine mogu odštekati po pojedinom cilindru i ako nema razlike na jednom - imaš krivca.

Link to comment
Share on other sites

Vuco mislim da uMegane III nea varijabilnu, to su vidjeli da su pogrijesili nije neka razlika u snazi a dosta na odrzavanja i komlikacije su se povecale.. Predpostavljam da je 79kw u tom megiju..  Nebi na nju nista sumlnjao, ne smpominju se cudni zvukovi a ona to "proizvodi" kada je pred/za mjenjanje..

Sve ostalo sto si naveo, vrijedi pregledat.. 

Na plinu kada se vozi vrijedi uvijek imati goriva u rez. iako ga se ne trosi, pogotovo na duze relacije jer to hladi pumpu goriva.. Kod mene pola rezervora znaci da je na rezervi i tankam 20l minimum i opet tako svaki put.. Sa benz. spricama i pumpom, nisam nikada imao prob.

Link to comment
Share on other sites

može li se ta ne-varijabilna staviti na motor s varijabilnom? :bigl:

Di ces to napravit gubis cijela 4kw.. :hahahe:

Moglo bi se ako mijenjas cijelu glavu i usis.. Nisam siguran koji je Ecu ali vjv.da i on se treba mijenjat..

Mada, je trosak ali kodmene je mjenjan samo jedan put na ovoj kilometrazi.. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.