Jump to content

Renault laguna 2, 1.9dci 88kw izmjena termostata


wildD

Recommended Posts

Potaknut svojim problemom, pa da olakšam nekome drugome.

Prvo je puklo crijevo koje ide od termostata prema kabini i kileru grijanja, pa kad sam njega zamijenio onda mi temperatura motora nije rasla na satu. Pretpostavka je da je zaštekao termostat, no kad sam sve rastavio zamijenio sam termostat te indikator temperature jer nije baš to sve dostupno i lakše je promijeniti odjednom oboje nego dvaput ići rastavljati :)

Potrebno je cca 1-1,5h vremena, smireni živci, dijelovi koje mijenjate + masa za brtvljenje

Nemojte to raditi na -9 ko ja, ako nemate radionu :D

 

Prvo skidamo crijevo interkulera i pomaknemo ga u stranu da iammo koliko toliko mjesta ( hint, mjesta nema :D )

Nakon toga neki dio koji je na slici, a ne znam čemu služi i nisam se zamarao saznati ( alat torx ili zvijezda 40, nisam siguran )
2bqwdh.jpg

Ispod njega se nalazi termostat, njega skidamo nakon što sva crijeva s prednje strane koja su na njega spojena otpojimo ( dva koja idu prema kabini skidamo nakon što skinemo termostat jer je tako lakše zbog glupih šelni ( zamijeniti šelne sa onima koje se šarafe jer je jaaako teško ta dva crijeva vratiti na mjesto sa originalnim šelnama)
2s93ngl.jpg

Očistiti staru masu za brtvljenje
2nvduus.jpg

Onda mu suješ sve po redu jer je vani -9, a ti nemaš radionu i patiš se ko žuti
2uy6kr4.jpg

termostat sa unutarnje strane
2iqe83.jpg

Stisnuti i okrenuti pločicu da bi mogli stari termostat izvaditi
rr4h7r.jpg
21oog3l.jpg
3532lq8.jpg

Maknuti indikator temperature
v3dn2b.jpg
11rqjiv.jpg

Novi dijelovi kupljeni u autokreši
e01n35.jpg

Termostat izgleda ovako kad ga se kupi
2w4ejw2.jpg

Bez panike, odreže se kučište i izvuče se termostat van iz tog limenog okvira
16h828i.jpg

Stari vs novi
34yva5k.jpg

Složeno
9ky1xx.jpg

Nakon toga sve vratiti na svoje mjesto i uliti antifriz

Link to comment
Share on other sites

Kolika je razlika u cijeni kad kupuješ posebno termostat i indikator ili termostat sa kućištem i indikatorom.

Link to comment
Share on other sites

Ja baš mijenjao termostat prije 2-3 godine i moram priznati da nigdje nisam vidio termostat u dijelovima. Na kraju uzeo behr-mahle za oko 300kn.

Link to comment
Share on other sites

zamjenski termostat sa kučištem ne bi ni kupovao jer je plastični, a ne znam kolika je razlika u kvaliteti između originala i zamjenskog. 

 

120kn sam platio sa popustom termostat, indikator ( made in france) , brake cleaner i victor reinz masu za brtvljenje

Edited by wildD
Link to comment
Share on other sites

A znam da, plastika... :/

Hvala na tutorialu, u svakom slučaju....

Link to comment
Share on other sites

Pitam jer sam nedavno na espaceu mjenjao i termostat sa indiktaorom i kućištem (cijeli set) me ispao 240kn 

Identičan onom koji je bio na autu.

Borgwarner.

Doduše meni je bio problem što je brtva propustila antifriz.

Termostat i indikator su radili dobro. 

Sad imam rezervni termostat i indikator :hahahe:

Link to comment
Share on other sites

Ono prvo sto si skidai je vakumpumpa za kocnice i vrlo vjerojatno ce ti se pojaviti trag ulja ispod nje ako nisi namazao silikonom ili stavio novu gumicu.

Svaka cast za volju na -9 :yeah:

Link to comment
Share on other sites

ajde super da se da samo to skinuti, a ne ko na mom, termostat zaliven u hrpetinu plastike od kućišta i 15 šarafa..

Link to comment
Share on other sites

zamjenski termostat sa kučištem ne bi ni kupovao jer je plastični, a ne znam kolika je razlika u kvaliteti između originala i zamjenskog. 

 

120kn sam platio sa popustom termostat, indikator ( made in france) , brake cleaner i victor reinz masu za brtvljenje

I original je plastični. Ja sam termostat mijenjao samo zato što mi se plastično kućište doslovno raspalo te je iz njega počeo curiti antifriz.

Link to comment
Share on other sites

ma, znam, mislio sam na kvalitetu plastike u originalu i u zamjenskom dijelu

Link to comment
Share on other sites

Eto koliko je kvalitetan original, raspao se. I kad sam ga skinuo nastavio se mrviti.

Link to comment
Share on other sites

ovaj moj je već 370 000km na autu i još je odličan :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja ne znam tko je i zašto stavljao tamo masu za brtvljenje. Tamo ide gumica bez mase za brtvljenje, jer ista može otpasti s unutarnje strane i začepiti hladnjak, mjesto gdje naliježe potrebno je dobro očistiti, ispolirati a brtvu namazati uljem prije montaže.

Link to comment
Share on other sites

Uljem? Od kad se termostati mazu uljem? Nije to navojni filter.

Znas li ti koliko silikona treba da bi se zacepio hladnjak istim? Da cijelu maju šuput iscijedis nebi ti bilo dovoljno.

Ponekad su mi tvoje izjave u rangu one ako ne budes dobar doci ce babaroga..

Link to comment
Share on other sites

iskreno i ja sve oringe lagano namazem finim uljem (masinsko najfinije ulje) i uglavnom mnogo bolje brtvi tako nego na suvo, i tu pricamo i o orinzima na glavi motora i sl :) ljepit samo ako se mora po meni

Link to comment
Share on other sites

Ne prihvacam i dalje :geek: :laugh: ponekad su mi i tvoji postovi u stilu babaroge :laugh:

 

Link to comment
Share on other sites

Uljem? Od kad se termostati mazu uljem? Nije to navojni filter.

Znas li ti koliko silikona treba da bi se zacepio hladnjak istim? Da cijelu maju šuput iscijedis nebi ti bilo dovoljno.

Ponekad su mi tvoje izjave u rangu one ako ne budes dobar doci ce babaroga..

Nisam napisao da se termostat namaže uljem već brtva, jel namažeš gumenu brtvu na filteru ulja istim tim uljem? Tamo ne ide brtvena masa i točka, ako je sve ispravno ne smije curiti.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ok. Ti svoje brtve mazi uljem a ja cu svoje majom šuput :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

ako je površina glave oštećena gdje sjeda brtva (više puta sam to vidio), često nagrižena od antifriza i ima rupice, malo diht mase će prevenitari da tamo propusti iako je termostat novi i brtva i sve..

Link to comment
Share on other sites

Ako je glava malo nagrižena isto mjesto se pobrusi finim brusnim papirom, brtva se namaže ulje i termostat se postavi na mjesto gdje treba. Ako se koristi brtvena masa izgleda bez veze jer se samo natracka, često se pretjera pa komadići brtvene mase završe u antifrizu i cirkuliraju sustavom te nepotrebno ometaju rad pumpe, hladnjaka itd. Tamo ne ide silikon pošto je brtva gumena i nema potrebe za tim.

 

Dolje primjer kako izgleda na mom autu i ne pušta.

20180420_085442.jpg

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

svatko ima svoje mišljenje i ne treba polemizirati. konkretno ulje nebih tu stavljao. ili malo kvalitetne diht mase ili ništa.

Link to comment
Share on other sites

Ne stavlja se ulje "tamo" već se gumena brtva namaže uljem i postavi se na mjesto. Tamo ne ide brtvena masa, niti prema manualu.

Link to comment
Share on other sites

Kad vidim termostate namrljane silikonom ko da su se djeca igrala to tako izgleda fuserski.

Kao sta je usrmaatre rekao, gdje glava nije ostecena nema potrebe za nikakvim silikonom, potrebno je samo ocistiti dosjed na glavi kako treba i stegnuti termostat kako je propisano, i nema sanse sa curi.

Link to comment
Share on other sites

Inače prema manualu brtva se ne maže uljem već vodom u koju je stavljeno malo detergenta.

Link to comment
Share on other sites

A ako je ostecen ili izgrizen dosjed na glavi (vrlo cesto kod starijih auta)imas tri opcije:

1.Skidati glavu i na strojnoj obradi skinuti 2-3 desete i staviti termostat na ravnu povrsinu

2.namazati brtvu tanko diht masom.

Treca opcija je direkt na glavu koja ima porozitete zasarafiti kuciste bez iceg i onda bude na spoju proslinilo za godinu ili prije.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.