Jump to content

R19 1.8 16V PH1


Edin

Recommended Posts

Pozdravljam forum i sve njegove članove. Moje ime je Edin i iz Bihaća sam.

Pristupio odnosno vratio sam se na forum nakon što sam razgovarao sa Vedranom iz Splita koji je takođe član foruma.

Predložio mi je da se uključim i predstavim svoj projekat na kojem radim od Februara 2015 god. pa evo me :)

 

Osnovni farički podaci vozila:

Model: R19

Generacija: PH1 C53D 

Godina proizvodnje: 1992

Motor: 1.8 16V

 

Kupio sam ga u Sarajevu 2015 god. a radove na njemu sam počeo nakon samo jednog dana vlasništva. Uopšte me nije zanimala vožnja nego 

da što prije počnem sa rastavljanjem. Nažalost bilo je dosta hrđe ali meni je vrijedilo. Nakon nekoliko padova i razočarenja u periodu rastavljanja 

i analiziranja općeg stanja ipak nisam odustao od svega. U suštini mene gotovo pa nije zanimalo kakvo je stanje jer u tom trenutku sam bio već

odmoran od prošlog projekta i u punom naletu da ja to sredim :)

 

Za početak evo samo tri fotorgrafije prije kupovine:

453d5e52113416a97da875b663187696.jpg

6accb45b1be50a664619cc7ce5e22367.jpg

189a132c5b2ac649fc10ffbca1170fda.jpg

Edited by Edin
Link to comment
Share on other sites

Pošto sam projekat već prije tri i pol godine počeo bilo bi korisno da na prvoj stranici ipak uredim detaljniji uvod. Ipak sam na autu puno toga uradio i detalja ima stvarno pre više. 

Prva i ona naj bitnija stvar je da sam od samog početka imao tačno određen okvir cijelog projekta i sve do sad sam se istog držao. Zbog iste te upornosti da ne izlazim iz lično zadanih okvira sve se je to jako razvuklo u vremenu. Važno je napomenuti i to da prije nego što sam uopšte mogao da se posvetim estetskim stvarima, ovaj R19 je zahtjevao bukvalno kompletnu obnovu limarije. Hrđa je bila naj veća prepreka ali sam to ipak po svom mišljenju odlično riješio. Vanjski izgled sam usmjerio tako da na kraju dobijem auto sa manjim estetskim, ako mogu reći korekcijama i dosta nižim ležanjem. Sve to je trebalo da se nosi na urednim 17" alu felgama sa razvučenim gumama. Kao što rekoh detalja je pre više da bi ih sve sad opisao pa mi je lakše postaviti listu radova i promjena.

 

Prvi radovi:

  • Vozilo kompletno rastavljeno i ogoljeno do gole karoserije
  • Uklonjena sva korozija i zamjenjeni svi ishrđali dijelovi karoserije
  • Nanešene sve potrebne zaštite u unutrašnjem kao i vanjskom dijelu vozila 
  • Sva antivibraciona zaštita podova zamjenjena novom te dorađena Armaflexom
  • Vrata i bokovi sa unutrašnje strane dorađeni antivibracionim materijalima i Armaflexom
  • U sve šupljine, vrata i ostale dijelove nanešen antikorozioni vosak proizvođača "Dinitrol"

 

Exterijer: 

  • Kompletno lakiranje u Subaru Impreza Pearl Blue
  • Zaglađni utori za ukrasne lajsne na prednjem i zadnjem braniku (naprijed žmigavci i nazad osvjetljenje za tablice ostali na svom mjestu)
  • Izrez na zadnjem braniku uredno proširen kako bi mogao stati 2x100mm izlaz zadnjeg lonca
  • Sa vrata prtljažnika ukinuo sve oznake, brisač i bravu sa kvakom
  • Sa krova ukinuo mlaznicu zadnjeg stakla i antenu 
  • Takođe sa krova ukinuo i zagladio plastične ukrasne lajsine (one male koje su tačno na spoju krova i zadnjeg boka)
  • Sa vrata ukinuo brave (kvake ostale na svom mjestu ali lakirane u boju auta)
  • Prednje rubove na blatobranima uredno obradio (nisu prošireni)
  • Zadnje rubove ručno izradio te samo 0.5cm proširio dok sam unutrašnje rubove isjekao i na novo prilagodio vanjskim rubovima 
  • Farovi rastavljeni, obnovljeni te pomoćna sjenila lakirana u crno

Interijer:

  • Kompletna unutrašnjost presvučena u kombinaciju atharcite sivu alkantaru i crnu eko kožu sa plavim šavovima ( volan, ručica mjenjača, ručka ručne kočnice te ručke vrata presvučeni pravom kožom
  • Instrument tabla od ph2 (lični ukus) kompletno rastavljena i na novo složena nakon presvlačenja
  • Kilometar sat sa žutim ciframa zamjenjen za kilometar sat iz novijeg modela sa bijelim ciframa i putnim računalom
  • Kompletna instalacija table raspetljana, modificirana i na novo složena
  • Svi konektori instalacije insturment table rastavljeni i prilagođeni
  • Instalacija vrata raspetljana, modificirana i na novo složena
  • Konektori instalacije vrata rastavljeni i prilagođeni
  • Komandna ručica svjetlosne grupe i brisača zamjenjene za komandne ručice iz ph2 (ručica brisača sa kontrolom putnog računala)
  • Ručke vrata od ph2 sa prekidačima podizača stakala (zahtjevna prerada zbog razlike instalacije između ph1 i ph2)
  • Komanda el. retrovizora zamjenjena komandom iz ph2
  • Kvake vrata zamjenjene za niklovane kvake (ne znam iz kojeg su modela)
  • Analogni sat zamjenjen digitalnim (pokazivač vremena)
  • Srednja konzola modificirana u multimedijalne svrhe
  • Paneli zvučnika blago modificirani 

Motorni prostor:

  • Kompletan motorni prostor detaljno zaglađen zajedno sa veznim limom
  • Kompletna instalacija motornog prostora i svjetlosne grupe u cijelosti raspetljana modificirana, i na novo složena
  • Baterija premještena u posebno izrađen prostor u prtljažniku te napajne na novo izrađeno
  • Kutija sa relejima premještena
  • ECU premješten
  • Boca sa tekućinom za pranje stakala zamjenjena drugom i premještena
  • Bendix ABS izbačen i zamjenjen običnim kočionim sistemom (estetski razlozi pored toga što je Bendix smeće)

Motor i mjenjač:

  • Sa motora poskidani svi dijelovi (blok i glava ostali netaknuti)
  • Instalacija motora kompletno raspetljana, modificirana i na novo složena
  • Polirana usisna grana
  • Poliran poklopac motora
  • Poliran alternator i još nekih manjih dijelova
  • Blok motora detaljno obrušen, očišćen te lakiran u crno
  • Ostali dijelovi motora obnovljeni i lakirani u crno
  • Karter ispjeskaren
  • Mjenjač kompletno rastavljen, očišćen, na novo složen i lakiran u crno
  •  

Servis motora:

  • Motor nije otvaran te čak posjeduje servisnu knjigu i razne račune održavanja
  • Zamjena motornog ulja Castrol 10W-60 te filter ulja
  • Zamjena zubčastog remena i svih zatezača
  • Zamjena vodene pumpe
  • Zamjena brtve poklopca motora
  • Zamjena brtve usisa
  • Zamjena brtve izduva
  • Zamjena termostata
  • Fabrički filter zraka zamjenjen K&N otvorenim filterom
  • Usisna plastična cijev zamjenjena silikonskom redukcijom i inox koljenom
  • Zamjenjena sva tri nosača motora

Podvozje, kočnice i točkovi:

  • Alu Felge RH 17" 8J sa Nankang NS2 gumama u dimenzijama 185/35R17
  • Naprijed 2cm distanceri
  • Štelajući ovjes Raceland 
  • Zadnja osovina preuzeta od Renault Megane/Scenic te podešena visina (veće kočnice, jače torzione šipke i ukupno šira za 6cm)
  • Prdnji most pjeskaren i lakiran u crno
  • Svi sastavni dijelovi mosta obnovljeni
  • Letva volana kompletno obnovljena i zamjenjene potrošene gumene obloge zglobova
  • Servisiran kompletan kočioni sistem naprijed i nazad

Pošto sam siguran da sam dosta toga zaboravio biće i dopunska lista.

Napominjem da sam sve radove ali baš sve osim lakiranja karoserije i presvlačenja unutrašnjosti lično obavio :) a slike sa opisima u slijedećem postu stižu :)

Edited by Edin
Link to comment
Share on other sites

Ovako je to izgledalo kad je stigao crni ph1 pa se je prije rastavljanja slikao sa mojim tadašnjim ph2

IMG_20150225_163806.thumb.jpg.3313df209c

IMG_20150225_193332.thumb.jpg.1a62e6a67f

A onda je krenulo rastavljanje i uvid u stvarno stanje koje je bilo jako loše nažalost. Ovog prizora se ni malo ne volim sjetiti :)IMG_20150303_172900.thumb.jpg.eb51699d3620150920_161153.thumb.jpg.f265f8cea83be320151122_161145.thumb.jpg.3824844de0f37aDSC02550.thumb.JPG.405c14bc8c2584e4568b2DSC02553.thumb.JPG.247f1b557fa17f666e472DSC02465.thumb.JPG.973b1748ffa157bb5aba2

DSC_0343b.thumb.jpg.c4161386214b385b4005DSC_1083.thumb.JPG.aa6d33f5caf634341a08a

Pozicija vidljiva na fotografiji dole je bila tako loša da sam je odlučio ručno na novo izraditi. Pored ovog što ove fotografije do sad prikazuju bilo je naravno dosta onih manjih uništenih hrđom. Svaki dio je dobio poseban tretman dok god nije bilo kao novo. Vjerovatno se sad neko pita pa zašto nije pjeskareno sve to. S obzirom da sam na autu radio tad kad sam imao vremena znao sam da će sve to potrajati i nisam htjeo rizikovati da pojedini dijelovi ili oni koji su i ovako bili zdravi budu napadnuti od korozije. 

DSC_0649.thumb.JPG.4bb0350f9010f68bc6fc8DSC_0651.thumb.JPG.073e618cb71c9601465bcDSC_0658.thumb.JPG.15b50a0bd5f7109295056

Na ovom mjestu počela je i obnova svega.DSC_0137.thumb.JPG.a732e22f7764f6e57ddd3DSC_0140.thumb.JPG.c4369bb6d4b94215279fdDSC_0298.thumb.JPG.35efec1ce1c1b989c2ed9DSC_0153.thumb.JPG.e56d53b172cc097861ddfDSC_0189.thumb.JPG.2510881605807838ed046DSC_0019_5.thumb.JPG.8bb26ad6fcdfd697551DSC_0022.thumb.JPG.c9ecde936fb585fb20150DSC_1096.thumb.JPG.f8c0ccbb7730634bdd87eDSC_0038_2.thumb.JPG.e9c7bcda3b4c100ab2a

Pošto sam odlučio premjestiti akumulator u prtljažnik odredio sam tačnu lokaciju i počeo sa radovima. Prostor unutar samog prtljažnika mi je trebao za druge stvari tako da je moralo doći neko dublje rješenje a da budem naj iskreniji htjeo sam nešto drugačije a to sam i uradio. Na ovom mjestu nek fotografije govore.DSC_0043.thumb.JPG.a654c7dcc4bebe95e910eDSC_0057_1.thumb.JPG.50401f93bc8e466e186DSC_0053_1.thumb.JPG.df7f2651dad92fc72e8DSC_0060.thumb.JPG.f5be2fe94fe16328d3425DSC_0127.thumb.JPG.765cc7a17ffc54b0b6ff7DSC_0128.thumb.JPG.2eea5fe3c5004928491c3DSC_0129.thumb.JPG.192d3f57f8f87a1b2a3d5DSC_0142.thumb.JPG.22832b6ba221b4edcf323

Opći izgled vjerovatno ne pogađa ukus većine ali ovdje je funkcionalnost bila na prvom mjestu. U nastavku napokon sam mogao završiti pod i početi sa nanošenjem zaštite.DSC_0175.thumb.JPG.643f64b07335f648fa276DSC_0190.thumb.JPG.75398201673a98961c2fb

Tek nakon ove faze projekta počeo sam biti opušteniji jer sam shvatio da sam završio gadan dio posla :)   

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bome si s "dobrom" bazom počeo..

Drago mi je da si predstavio projekt.

Link to comment
Share on other sites

Sve ok al kad sam procitao da si ga fabrao u impreza plavu prestao sam citatu. O ukusima se ne raspravlja i nisam vidio taj auto u toj boji al nekako mi se cini da mi uopce ne lezi

Link to comment
Share on other sites

@Optimista hvala puno. Ma baza je takva kakva je. Da, loša je za počet ali ja sam bio uvjeren da ću to srediti i uspjelo mi je ? a nisam ja ni morao ubaciti ove grozne fotke na forum nego samo one lijepe i sjajne međutim to bi bilo lažno predstavljanje svega ? 

@Fredy Ma to se podrazumjeva, ukusi su različiti i tako i treba da bude. U ovom slučaju možda i nisi u pravu ali ako ti se bude dalo uleti ponovo pa pogledaj danas ostatak fotografija. Hvala ?

 

Link to comment
Share on other sites

Ima par ljudi ovdje koji znaju kakva je ovo borba...
:respect: za uloženi trud i volju!

Link to comment
Share on other sites

samo napred! boja mi je vrh, a ne sumnjam da ce stajati odlicno na 19ki...plus neke zlatne felgice...u tom djiru sam ja sredivao iz nule karoseriju svog megana :)

received_bWVzc2FnZV9ibG9iX2F0dGFjaG1lbnQ

Link to comment
Share on other sites

Ja imam da poklonim branike i blatobrane od shamade ph2. Ima josnjekih sitnica ...

Nalazim se u Podgorici.

Link to comment
Share on other sites

Kao bivši vlasnik jednog takvog crnog ventilera mogu reći samo :hail::hail::hail::hail::hail:
Ima tu na forumu.

Rubnjaci i pragovi ispod plastika su im slaba točka. Tu je ruzina prvo izbijala. Ne čudi me da je sad u 2018. hrđa toliko pojela.

Dobro zaštiti plus od akumulatora u bunkeru jer u slučaju (nedajbože) sudara ako te netko naguzi imaš požar samo tako.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

@asfalteka hvala ?

@borny hehe znam da ima, vidim da se dosta lijepog ovdje dešava i dobrih projekata ima stvarno ?

@eto tako hvala puno ? a jesu li ti branici od 16V-a?

@Ruske megi je lijep i zlato je uvjek išlo uz plavo. Ja sam se odlučio za jednu Audi mat antharcite za felge i sjelo je stvarno, danas ću ubaciti ostale fotke. Vjerujem da će ti se svidjeti. Nisu uopšte zatvorile felge jer sam onaj mali rub ispolirao do visokog sjaja tako da taj prsten otvara sve. 

@Med0 hvala puno na pohvalama ? u pravi si za sve. Za akumulator isto, njega sam naravno osigurao i u slučaju nedaj Bože bilo čeka sve se jednostavno isključi ali dokumentovat ću to isto ovdje. 

Link to comment
Share on other sites

Svaka cast na trudu, jedva cekam ostatak slika :hura:

Link to comment
Share on other sites

Poznato mi djelo još od ranije......još dok je bh forum bio živ......

Čestitam ti na volji i želji za odraditi posao kako treba.

A i hrabrosti i ludosti.....sve to treba imati da bi se upustio u ovakav projekt.

Sa oduševljenjem ću pratiti napredak. 

Pogotovo jer sam dugo vozio R19 GTS ph1 1.7 54kw (mislim) 1988 godište.

Limarija je ključna kako bi se projekt kvalitetno napravio.

 

Link to comment
Share on other sites

Ovo je projekt. A ne na clio sport gevinde i to je projekt..

Bravo!!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@kristijan1710 hvala puno :)

@petak kod mene je više ludost nego hrabrost odigrala haha a na BH forumu je do sad bio samo moj bijeli ph2. Crni odnosno trenutno plavi je sad po prvi put na forumu. Na FB imam kompletan projekt al to nije ista draž kao što to jedan forum nudi. 

@zac7654321  @ivan.martinko hvala vam puno :) :) 

 

Nažalost ne mogu sve fotografije od jednom ubaciti jer ih je stvarno puno. Nadam se da nećete zamjeriti što ubacim po nekoliko :)  Ubacivat ću redom onako kako sam i radio.

Nastavio sam sa zadnjim rubovima koji su bili dosta loši ali je to bilo manje važno jer sam ih svakako htjeo uraditi po svom. Na ovom mjestu naj bitnije mi je bilo da na kraju adekvatno zaštitim rubove. Prije svega detaljno sam sve mjerio i postepeno radio dio po dio jer nisam htjeo imati proširene rubove nego zadržati izvorni oblik. Problem je samo bio što sam ljubitelj nižeg ležanja auta pa sam unutrašnje dijelove rubova prilagodio tako da se ne može dogoditi kontakt gume sa rubom. Prije svega montirao sam osovinu od Scenika koja je ukupno šira cca 6cm i torzione šipke su jače. Amortizer sada stoji pod uglom što nikakve probleme ne stvara osim što se moraju izraditi ja ću ih nazvati adapteri između amortizera i osovine. U gornjem dijelu sam takođe uradio manju modifikaciju ali o tome kasnije. U trenutku izrade kombinacija točka je bila (8J 17" 205 40 R17) a naknadno sam kupio gume (185 35 R17) i montirao ih na iste felge. 

06082014148.thumb.JPG.57ae9b0bb239f8c81cDSC_0256.thumb.JPG.2bb10f40e5c7f5a503ee4DSC_0250.thumb.JPG.a023185a5b51a774baec01642.thumb.JPG.ba5950621cd908ea6b97303531694.thumb.JPG.f15bace9f6fdb3aeaef03d57e

Pored ostalog nabavio sam još jednu standardnu haubu i skratio je :) I ona će kasnije imati svoju svrhu ;)1732.thumb.JPG.0bcd04529d363bd21b1d5deab

Na ovom mjestu počeo sam sa rubovima.3460.thumb.JPG.d036b0db639fb9113b6ce8cba3463.thumb.JPG.e6b3ca2e0117a83bbdef839586407.thumb.JPG.844852c9dc969a854020d9611DSC_0891.thumb.JPG.48d9125ac070c188b8f0bDSC_0887.thumb.JPG.6c8f0f8399cc9d37f0c3c

A nakon ovoga uslijedilo je pocinčavanje i kalajisanje istih sa odgovarjućim materijalima :)IMG_20150227_092700.thumb.jpg.7ad0a64362DSC_0901.thumb.JPG.ab2369a097fbbe516a9e5DSC_0902.thumb.JPG.3f54bff66482125f95610DSC_0904.thumb.JPG.21826c1f773b0d874f084DSC_0906.thumb.JPG.bfac1c3ad5f6be3bf42afDSC_0908.thumb.JPG.0f5545fd31bc467a29043DSC_0913.thumb.JPG.d9b8f9015eb3e64c5b4e9

Mislim da je većini poznat ovaj način obrade i zaštite. Jako je zahtjevno ali sigurno vrijedi truda.

  

Edited by Edin
Link to comment
Share on other sites

jel možeš malo opisati taj način obrade i zaštite? onako u kratkim crtama, mene baš zanima. nisam se susretao još s tim. inače, svaka čast za trud, tak se to radi

Link to comment
Share on other sites

Da, da bijeli je bio na Bh forumu. Mislim da je crni došao taman nekako pred kraj mojih posjeta tom forumu.

Ovo što je radio je "kitanje" legurom cinka i kositra (barem mislim da je to unutra). 

Mislim da se u HR postupak zove "cinanje" (ili tako nekako)

Zahtjevno je jer se štangica topi na breneru i onda lopaticom pune rupe i ravna , nakon što se stisne treba brusiti i pripremiti za bojanje, a kako se radi o metalu nije baš lako

Vrlo pohvalno za postupak. 

Očeš reći da na R19 imaš zadnji most od scenica ? Stvarno zanimljivo.

Definitivno ću pratiti temu. Sa napetošću i iščekivanjem.

Link to comment
Share on other sites

@Krule hvala puno :) evo pokušat ću ja to opisati

 

Cinanje bi isto bio ispravan naziv za taj postupak.

Meni je ovo postalo zanimljivo nakon što sam obilazio neke njemačke forume gdje sam pratio nekoliko različitih restauracija. To je ustvari stari način kitanja jer ranije nije postajao današnji "Polyester Filler". Nakon što sam saznao za ovu metodu počeo sam kopati po netu da detaljno shvatim kako i šta.

Danas se ipak novim materijalima postižu bolji rezulati jer se kao vezivni materijal između lima i kalaja koristi namjenska pasta. Koliko ja znam prije se je koristila solna kiselina koja je jako agresivna i ako se zavuče između duplih limova počne da hrđa ispod svega. Način na koji sam ja radio jedini je ispravan jer sam stvarno prije svega dugo istraživao pa tek onda počeo. Pokušat ću u kratkim ali jasnim crtama.

  1. Površina koja se obrađuje detaljno se obrusi i temeljito se očisti 
  2. Sad se na uredno pripremljenu površinu nanosi autolimarska pasta za kalajisanje/cinanje
  3. Nanešenu pastu se brenerom sa umjerenom vatrom grije sve dok ona ne počne dobivati srebrenu boju. Prije nego što se ona počne hladiti potrebno je čistom krpom skidati gornji sloj kako bi ostao samo onaj sloj srebrene boje. Ova reakcija na metal je jako bitna jer se ovako postiže taj savršeni spoj između lima i kalaja. Kod ovog koraka većina pogriejši. 
  4. U nastavku se šipka grije toliko da se vrh postepeno topi i komad po komad se nanosi na površinu koja se obrađuje. Jako je bitno da se ne pretjera sa brenerom u bilo kojem dijelu postupka jer se od pretjerane toplote mjenja struktura lima što nipošto nije poželjno.
  5. Ravnomjerno nanešena masa sad se ponovo pažljivo grije samo toliko da dobije mekanu strukturu. U takvom stanju lagano se utiskuje prvo u sve pore a onda se raspoređuje po cijeloj površini tako da na kraju što manje ostaje za brusiti. Ovo se radi sa npr. drvenim predmetom koji je bar dva dana ranije trebalo natopiti lanenim uljem. Na taj način se kalaj neće lijepiti za drvo. Naravno postoje i namjenski alati za ovaj dio ali se to isplati kupovati samo ako se time bavite i redovno imate potrebu za tim. 
  6. Sad je površina spremna za brušenje što se radi sa dovoljno grubom turpijom na početku a završava se sa brusnim papirom. Naknadno je dozvoljeno ponovo ugrijati dio s kojim niste zadovoljni i ponovo oblikovati isti.
  7. U slučaju da na kraju ipak imate neželjen rezulat dozvoljeno je nanošenje Polyester kita te na taj način postići željeni rezultat. 

 

Nadam se da sam to dobro opisao ali možda bi mogao kad stignem urediti jedan DIY sa slikama i opisom :)

 

Edited by Edin
Link to comment
Share on other sites

Ovo je način na koji bi trebali raditi limari ako žele kvalitetno napraviti.

Znam samo jednog koji tako radi i to je naš klubski limar.

Edine bravo za posao?

Link to comment
Share on other sites

 

Očeš reći da na R19 imaš zadnji most od scenica ? Stvarno zanimljivo.

Definitivno ću pratiti temu. Sa napetošću i iščekivanjem.

Da da, zadnji most je od Scenica. Nisam prvi s tim. Prijatelj u njemačkoj isti ima na Cabriu R19 a od njega sam i saznao za tu mogućnost. Stvarno paše na šeraf. Most koji je bio na autu u trenutku kad sam ga kupio i ovako je bio u lošem stanju tako da sam se odlučio nabaviti ovaj umjesto od R19. Ranije sam na svom bijelom koristio distancere 3cm sa svake strane kako bi dobio željeni izgled. Sad ne koristim nikako distancere a sad rub felge blago izlazi. Tad sam imao et35 kao a sad na drugim felga isti et.

Ovo je način na koji bi trebali raditi limari ako žele kvalitetno napraviti.

Znam samo jednog koji tako radi i to je naš klubski limar.

 

Edine bravo za posao?

Da ali je ovo puno zahtjevnije i nemaju današnji limari to vrijeme a ni volju. Pa draže im danas uzeti tri puta umjesto jednom :aua:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.