Jump to content

Amortizeri i ovjes


Alen

Recommended Posts

Vozio danas  naizmjence mojeg scenica 3 i od frenda, njegov 2g mlađi i 30t km manje i osjetno bolje amortizira na cesti. Moj nekako poskakuje na kratkim oštrim preprekama, kao da su gume prenapumpane. Npr. one trakice koje glume ležeće, asfalt tamo di su one poprečne pukotine i sl. Na velikim i sporim grabama se ne osjeti toliko, ali osjećaj je malo kao da amortizeri ne rade svoj posao pa opruge zatitraju.

Amortizeri?

Molim preporuke što uzeti, ništa sportsko, nikakvo spuštanje, udobnija/mekša varijanta.

Nešto sam imao frku namjestiti špur/trap ovih dana pa bi to zamijenio. Ništa drugo nema lufta na ovjesu, sve tvrdo. Kad već to sve rasturam, što bi se još moglo promijeniti?

 

Link to comment
Share on other sites

imao sam na starom cliu 2 isti problem, bilo je grozno za voziti. I nisam nista mislio mijenjati već su mi pukle opruge pa silom stavio nove (bile na njemu original 10g. stare). Auto posao potpuno drugi, postao baš normalan za vozit preko tih sitnih neravnina, nije više preskakivao već upijao.
Neka drugi preporuče, nove opruge su najmanji ulog, pa tek onda amortizeri ako baš bude sila?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Danas sam ga imao na dizalici sa skinutim kotačima, nisam primijetio puknute opruge, valjda bi se vidjelo negdje. Preko duljih i većih graba ide relativno normalno.

Da li se opruge ikad mijenjaju ako nisu puknute?

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Alen said:

...nisam primijetio puknute opruge, valjda bi se vidjelo negdje. ..

Ne mora se vidjeti golim okom da je opruga puknuta,barem ja kod sebe nisam vidio stražnju kad je pukla u donjoj zoni na zadnjem zavoju.

Možeš probati kuckanjem po njoj i čuti drugačiji zvuk kao što željezničari udaraju čekićem po kotačima vagona.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, trigi said:

Ne mora se vidjeti golim okom da je opruga puknuta,barem ja kod sebe nisam vidio stražnju kad je pukla u donjoj zoni na zadnjem zavoju.

Možeš probati kuckanjem po njoj i čuti drugačiji zvuk kao što željezničari udaraju čekićem po kotačima vagona.

Zar ne bi auto visio na jednu stranu da je koja opruga pukla?

Probao sam kuckati, ali ne čujem razliku.

Link to comment
Share on other sites

Opruga u pravilu pukne dole, pri dnu, nje 10-15 cm. Tamo di se vec pocinje preklapat gdje nalijeze.
Pa ne mora nuzno past auto osjetno da se vidi.
Sto je svakako opasno jer je dole malo uza pa se moze i sasukat dole iz lezista i probit dole.
Svakako ti je najlaksa detekcija skinuti kotac na poziciji opruge na koju sumnjas i lijepo pogledati sve.
Sad je aktualna i promjena guma i kotaca na zimske pa i tada mozes.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Alen said:

Zar ne bi auto visio na jednu stranu da je koja opruga pukla?

Meni je pukla kako je mario8 napisao,pri dnu, na zadnjem navoju,a tek kada sam mjerio metrom lijeva strana je legla oko 5 mm.

Probaj izvijačem "izbiti" oprugu na donjoj strani kada je ta strana u zraku a opruga rasterećena.Ako je pukla na dnu taj puknuti dio bi se trebao pomaknuti i tada ćeš skužiti gdje je puklo.

Ako je puklo,naravno.

Link to comment
Share on other sites

Pregledali su sve mehaničar i nakon toga lik kod kojeg sam radio špur i tvrde da je sve ok. Mogu i ja dignuti auto na dizalicu i pogledati opruge, ali ne vidim izvana ništa posebno zabrinjavajuće. Samo to ružno poskakivanje koje se pojačava zadnjih par tjedana, nešto je definitivno otišlo. Nikakvih posebnih zvukova nema iz ovjesa.

Idem pitati lageros prvo za amortizere, to sigurno uzimam, a kad skinemo dolje vidjeti će se kakve su opruge, ako nisu pukle, ne bi ih dirao. Ležajevi amortizera gore nemaju lufta, ništa ne krcka, isto dolje sa silent blokovima. Možda i ležajeve odmah uzet?

Pa sam miran jer ako riknu za par mjeseci i oni, opet treba raskopavati sve. Na scenicu je dosta posla jer treba skidati gore plastike ispod šajbe, motoriće brisača,...

Link to comment
Share on other sites

poskakivanje obično ukazuje na loše amortizere, a opruge inače novijim autima pucaju ko keksi, tako da pogledaš i jedno i drugo. Pukne prvi krug pa auto ne visi.

clio-spring.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dimenzije opruge ?

Tako ih je vjerojatno lako označiti i lako očitati oznake kada su opruge montirane.

Link to comment
Share on other sites

Točke ili crte na oprugama označavaju za taj auto tvrdoću opruga tj. opremu. Možda Scenic ima i neku "sport" wanabe varijantu ili tako nešto...

 Npr na cliu 197 je ovako:

image.png.95df5251049c6115ef3e89e3e2d65721.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scenic te generacije ima 3 varijante: običan, grand i x-mod. Koliko ja znam, ovaj zadnji je nešto sitno viši pa možda ima drugačije opruge. Meni ovo izbacuje dialogys točno za mojega i vidim da ne to po boji negdje u sredini. Prvi put vidim da proizvođač ima opruge na biranje za neki model.

Link to comment
Share on other sites

Ako mislip na Scenic 2, ima bar 7-8 varijanti opruga, možda i više, davno sam tražio za moj pa sam zaboravio. U zavisnosti od motora, opreme, izvedbe zavisi i težina, te i tvrdoća opruga

Sent from my x2 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ima netko iskustva s TRW i Kayaba amortizerima na renaultu?

Imam ponudu za ili sve stock renault ili naprijed TRW, otraga Kayaba, a razlika u cijeni je 500kn što i nije baš za baciti.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Alen said:

Ima netko iskustva s TRW i Kayaba amortizerima na renaultu?

Imam ponudu za ili sve stock renault ili naprijed TRW, otraga Kayaba, a razlika u cijeni je 500kn što i nije baš za baciti.

 

Kayaba nije los, cak je medu boljima. Ako mozes probaj i prednje kayaba uzet.

Trw je inace u kocnicama, neznam kud je sad otisao u amortizere.

Link to comment
Share on other sites

Za TRW je i meni čudno, ako se ne varam, French je to stavljao još na megana prije par godina.

Da li je kayaba bolja od stock renault amortizera?

Samo tu kombinaciju imam ponuđeno: naprijed renault ili TRW, otraga renault ili kayaba. Jedino da idem prednje negdje drugdje tražiti. Razlika je skoro 500 kn do renaulta za sva 4. Vidim sad da imaju i drugi shopovi u ponudi kayabu prednje, ali ispadne me skuplje nego stock renault.

TRW i ta kayaba Excel-G su plinski koliko sam uspio pronaći, za stock nemam pojma.

Znači li mi to nešto, plinski ili ulje?

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.