Jump to content

Potrošnja struje u mirovanju


ChILd_ReBoRn

Recommended Posts

Sjedim danas u autu i slusam radio. Auto ugašen. Nakon par minuta, radio se sam ugasi. Kontrolna ploca radi. Nakon nekog vremena, ugasi se i ona. Upalim opet.. Radio se ugasi, a ploca radi. Sjedim tako sat vremena sa ugasenim radiom, kad evo poruke, battery low, start engine. Akumulator je star mjesec dana, exide AGM 75Ah...jel to normalno ili me opet hebe nešto? Pali uredno, nakon poruke start engine, napise battery charging... 

Link to comment
Share on other sites

Rekao bi normalno.
Kad napon padne ispod neke granice gasi potrosace kako bi se mogao pokrenuti motor.
Na Citroenu mi radi to svakodnevno evo vec 5-u godinu. Aku je još originalan. Kad ugasi radio i svjetlo u kabini na tabli ispiše "economy mode"

Link to comment
Share on other sites

Ne bi trebalo biti baš par minuta. Obično je kod Renaulta podešeno da se radio gasi nakon 20min. Za dugotrajnost akumulatora dobro je da se on puni-prazni te da nije uvijek nakon što ugasiš auto napunjen do kraja. Iz istog razloga na modernijim autima ne pali se uvijek start-stop sistem već se čeka da ključni kriteriji budu zadovoljeni, a među njima je i % napunjenosti akumulatora, odnosno napon

Edited by tomidix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nije isto ako si imao 5 startova motora u 3 min ili ako je motor radio 30 min.
Kako rekoh kad napon padne ispod xy vrijednosti gasi potrošače

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

aha.. ok.. Naviko samna starom autu.. upalit radio i dernek koliko treba :)

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, tomidix said:

 Za dugotrajnost akumulatora dobro je da se on puni-prazni te da nije uvijek nakon što ugasiš auto napunjen do kraja. Iz istog razloga na modernijim autima ne pali se uvijek start-stop sistem već se čeka da ključni kriteriji budu zadovoljeni, a među njima je i % napunjenosti akumulatora, odnosno napon

Za dugotrajnost akumulatora je ključno da uvijek bude 100% napunjen. Što manje ciklusa pun-prazan, to će duže trajati. Te priče "puno-prazno" su obične gluposti. Primjer: pravi servisni deep-cycle akumulator (općenito govoreći), ukoliko ga praznimo do 30%, podnijet će 1400-1600 takvih ciklusa; ako ga praznimo do 50%, podnijet će oko 800-100 takvih ciklusa; ako ga praznimo do 75%, podnijet će 300-400 takvih ciklusa. To su podaci za servisni akumulator. A kod ovih startnih koje svi mi imamo u autima, ti podaci su masu puta manji, pogotovo za klasične akumulatore s tekućim elektrolitom koji jednostavno nisu složeni da ih se prazni, oni to ne podnose. Slušanje radija u autu satima i slične egzibicije će vas jedan dan sigurno ostavit na cesti, a neće bit struje niti za upalit sva četiri žmigavca. Zato je agm puno zahvalniji. Jest da je duplo skuplji od klasičnog, ali je otporniji na pražnjenja. Zadatak akumulatora je upaliti auto, i alternator ga dopuni kroz svega 3-5 minuta. Svaki startni aku je napravljen da može podnijeti određeni broj startanja motora. Agm je za otprilike 300iljada startanja. Uz to, agm je masu otporniji na pražnjenje u odnosu na klasične aku. Ali nije svemoguć. Slušanje radija, svjetla itd dok motor ne radi naravno da crpi aku, a ovi današnji pametni auti, kad procijene da je napon pao ispod neke granice, gase te potrošače. Btw prvi pouzdan znak da je originalni aku pri kraju je taj što će sistem prvo pogasiti start/stop.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evo zašto agm. U svibnju san kupcu prodao 6 komada agm-a, i to 4 komada 140ah i 2 komada 180ah, za brod. Ova dva veća za start motora, a ova četiri manja za napajanje. Jedva san čovika nagovorio da uzme agm, a ne obične kiselinske, ne zato da mu uzmen više para nego zato jer znam da će biti miran godinama. Sve je bilo super cilo lito, na jesen je izvukao brod na suhi vez, a baterije ostavio spojene kako bi kaljužna pumpa mogla izbacivat vodu kad je kiša. Kako je cijeli studeni bilo masu kiše u Zadru, pumpa se palila svako malo, a na brod nitko nije dolazio 20-ak dana. I šta se dogodilo, akumulatori su pali na 6V, i to svi do jednog. I kupac me zove imam li punjač za prodati, kako bi ih napunio. Rekao sam mu da će ih običan punjač teško napuniti, nisam mu htio prodati punjač nego da donese akumulatore pa ću mu ih ja napuniti. Jer u ovom slučaju, iako ctek punjači jesu super, ali za ovakav slučaj nisu dovoljni. Kupac ih je donio, i sve akumulatore sam provukao preko dva punjača na moj "patentirani" način. I ostavio nekoliko dana nakon punjenja da odležu. Nakon nekoliko dana stajanja sam ih testirao, i svi su se vratili na 12,7V, i obnovio kapacitet na 80-90%. Šta san ovin htio reći. Da je kupac kupio klasične akumulatore s tekućim elektrolitom, u ovom slučaju bi ih sve mogao baciti i kupiti druge, jer kiselinski aku ne bi podnijeli ovako duboko pražnjenje i ne bi se dali ponovo napuniti, a ako bi se eventualno i napunili, ne bi im ni blizu uspio obnoviti kapacitet. Kupac je u startu kesnuo 50% više novčića za agm, i to mu se pokazalo kao dobra investicija, umjesto šest novih aku ovo ga je koštalo samo 300kn koliko sam naplatio punjenje.

Link to comment
Share on other sites

Ne znam cemu sad digresije na odabir LAB ili AGM akumulatora. Kupio sam novi AGM i to exide. Dakle nikakav poluproizvod u pola cijene. Pun kk košta, al nadam se da će potrajati

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ChILd_ReBoRn said:

Ne znam cemu sad digresije na odabir LAB ili AGM akumulatora. Kupio sam novi AGM i to exide. Dakle nikakav poluproizvod u pola cijene. Pun kk košta, al nadam se da će potrajati

Naravno da će potrajati. To je izvrstan akumulator.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, aquarius said:

Za dugotrajnost akumulatora je ključno da uvijek bude 100% napunjen. Što manje ciklusa pun-prazan, to će duže trajati. Te priče "puno-prazno" su obične gluposti. Primjer: pravi servisni deep-cycle akumulator (općenito govoreći), ukoliko ga praznimo do 30%, podnijet će 1400-1600 takvih ciklusa; ako ga praznimo do 50%, podnijet će oko 800-100 takvih ciklusa; ako ga praznimo do 75%, podnijet će 300-400 takvih ciklusa. To su podaci za servisni akumulator. A kod ovih startnih koje svi mi imamo u autima, ti podaci su masu puta manji, pogotovo za klasične akumulatore s tekućim elektrolitom koji jednostavno nisu složeni da ih se prazni, oni to ne podnose. Slušanje radija u autu satima i slične egzibicije će vas jedan dan sigurno ostavit na cesti, a neće bit struje niti za upalit sva četiri žmigavca. Zato je agm puno zahvalniji. Jest da je duplo skuplji od klasičnog, ali je otporniji na pražnjenja. Zadatak akumulatora je upaliti auto, i alternator ga dopuni kroz svega 3-5 minuta. Svaki startni aku je napravljen da može podnijeti određeni broj startanja motora. Agm je za otprilike 300iljada startanja. Uz to, agm je masu otporniji na pražnjenje u odnosu na klasične aku. Ali nije svemoguć. Slušanje radija, svjetla itd dok motor ne radi naravno da crpi aku, a ovi današnji pametni auti, kad procijene da je napon pao ispod neke granice, gase te potrošače. Btw prvi pouzdan znak da je originalni aku pri kraju je taj što će sistem prvo pogasiti start/stop.

Ne i ne! Pročitaj opet što sam napisao.. Puni-prazni ne znači da se isprazni do kraja već da baterija odnosno akumulator 'odrađuje' svoj posao. Po ovome što si napisao, posao baterije je da pokreće auto i napaja uređaje samo dok motor ne radi što jednostavno nije slučaj. 

Najveća iskoristivost baterija (omjer uložene struje i dobivene natrag, dugotrajnosti itd.) generalno je ako se one pune i prazne u između 30-90% međutim automobili su ipak malo drugačiji sklop te je taj omjer ipak drugačije podešen u korist punijeg akumulatora, ali to svakako nije konstantno na 100%.

Dokaz svemu ovome je nedavno jedan Golf 7, 2017.g., ispravan. Upaljen u mirovanju s klimom ovog ljeta nekih cca pola sata, nakon pola sata vožnje. Jednostavno se ugasio i ostao s praznim akumulatorom. Da su stvari jednostavne kao što si napisao, taj auto bi se nakon gašenja upalio da mu je akumulator uvijek na 100%. Upaljen je na kleme, provozan pola sata i dalje vozi i radi normalno.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Svaki tip akumulatora ima svoj nacin optimalnog očuvanja kapaciteta, od NiMh AAA akumulatora, do LiPo baterija, LiIon baterija, akumulatora caca, efb, agm, gel...

Poslano sa mog SM-G965F koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mislim da je za aku najoptimalnije da je stalno na 90% do 100%... U prilog tome ide kako su regulatori od solarnih ploča podešeni kad pune akumulatore... Tj stalno ih drže na max vidi se po voltaži. Znam jel imam jedan doma pa sam se malo igrao sa time. Ali vjerujem da ovisi i o tipu akumulatora. Lithium baterije ne bi tu mješao u priču.

Edited by macan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak je. Noviji auti imaju tzv pametne reglere i zahtjevaju efb ili agm akumulatore koji ne trebaju biti na 100% puni konstantmo ko stari tipovi.
Odrzavaju napunjenost dovoljnu za nekoliko startova, napon punjenja 13.5V znaci na granici, a povecavaju ga samo ako kapacitet padne vise. Sve zbog ekologije. Motor koji ima stalno opterecen alternator da puni aku na 100% trosi vise goriva uz vise emisija. Na ovaj varijabilan nacin punjenja to se umanjuje.
Uocio sam to na skodi 2.0 tdi iz 2012, jer napon nije bio gotovo nikad iznad 14V, neg od 13.5-14. tak je i na meganeu kojeg imam sad, 2011. Stariji meg2 je konstantno davao 14,2V bez obzira na išta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 21. 12. 2019. at 16:27, tomidix said:

Ne i ne! Pročitaj opet što sam napisao.. Puni-prazni ne znači da se isprazni do kraja već da baterija odnosno akumulator 'odrađuje' svoj posao. Po ovome što si napisao, posao baterije je da pokreće auto i napaja uređaje samo dok motor ne radi što jednostavno nije slučaj. 

Jedini posao akumulatora je da upali auto, i eventualno napaja potrošače dok motor ne radi. Što drugo akumulator radi u autu?

On 21. 12. 2019. at 16:27, tomidix said:

Najveća iskoristivost baterija (omjer uložene struje i dobivene natrag, dugotrajnosti itd.) generalno je ako se one pune i prazne u između 30-90% međutim automobili su ipak malo drugačiji sklop te je taj omjer ipak drugačije podešen u korist punijeg akumulatora, ali to svakako nije konstantno na 100%.

Najveća iskoristivost akumulatora je kad je napunjen 100%. Što je manje ciklusa punjenja/pražnjenja te što su ti ciklusi "plići", to će akumulator duže trajati.

On 21. 12. 2019. at 16:27, tomidix said:

Dokaz svemu ovome je nedavno jedan Golf 7, 2017.g., ispravan. Upaljen u mirovanju s klimom ovog ljeta nekih cca pola sata, nakon pola sata vožnje. Jednostavno se ugasio i ostao s praznim akumulatorom. Da su stvari jednostavne kao što si napisao, taj auto bi se nakon gašenja upalio da mu je akumulator uvijek na 100%. Upaljen je na kleme, provozan pola sata i dalje vozi i radi normalno.

Pretprošlo ljeto, Clio IV 0.9tce, tvornički akumulator iz 2015.-te, granica hr-cg, vanjska temperatura +40C (početak kolovoza), 4 sata čekanja na granici, znači motor radi konstatno u mirovanju 4+ sati, upaljena klima na max, svjetla, radio. Jednostavno se nije ugasio i nije ostao s praznim akumulatorom. Kako to, kako to?

Link to comment
Share on other sites

ma drži on napon, ali pogledaj neki noviji auto, nijedan ne zakucava napon punjenja na 14.2 volta i drži ga non stop tak  ko prije.. nego napon varira. puni ga kad treba i ne drži ga na 100%. a nije neispravan regler. vidio sam to na više auta godišta novijih od 2012.  megane 2 je držao na 14+ non stop, ali ovaj ne, a na škodi slično radi. 

novi regleri nisu podređeni tome da pune akumulator da bi on imao najduži životni vijek, nego da vozilo bude čim ekološkije.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, ivan.martinko said:

ma drži on napon, ali pogledaj neki noviji auto, nijedan ne zakucava napon punjenja na 14.2 volta i drži ga non stop tak  ko prije.. nego napon varira. puni ga kad treba i ne drži ga na 100%. a nije neispravan regler. vidio sam to na više auta godišta novijih od 2012.  megane 2 je držao na 14+ non stop, ali ovaj ne, a na škodi slično radi. 

novi regleri nisu podređeni tome da pune akumulator da bi on imao najduži životni vijek, nego da vozilo bude čim ekološkije.

Upravo tako kako kažeš. Na Škodi (tvornički agm 70Ah start/stop) napon kod upaljenog motora, u mirovanju, je oko 12,9-13,0V. Tijekom vožnje varira 13-14V, a tijekom kočenja preko 14V. Al' nema nekog pravila. Sustav ga dopunjava po potrebi. Sve za ekologiju, ekologiju ni za što :-)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, aquarius said:

Jedini posao akumulatora je da upali auto, i eventualno napaja potrošače dok motor ne radi. Što drugo akumulator radi u autu?

 

As well as starting the engine, an SLI battery supplies the extra power necessary when the vehicle's electrical requirements exceed the supply from the charging system. It is also a stabilizer, evening out potentially damaging voltage spikes.[2] While the engine is running, most of the power is provided by the alternator, which includes a voltage regulator to keep the output between 13.5 and 14.5 V.[3] Modern SLI batteries are lead-acid type, using six series-connected cells to provide a nominal 12 volt system (in most passenger vehicles and light trucks), or twelve cells for a 24 volt system in heavy trucks or earth-moving equipment, for example.[4]
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_battery#Gasoline_and_Diesel_engine
Dalje mi se više neda na ovu temu osvrtati.. Kompliciranije je od 0 i 1, alternator nije u svakom stadiju dovoljan da pokrije sva trošila a sve ovo ovisi o puno parametara na jednom vozilu..

3 hours ago, aquarius said:

Najveća iskoristivost akumulatora je kad je napunjen 100%. Što je manje ciklusa punjenja/pražnjenja te što su ti ciklusi "plići", to će akumulator duže trajati.

 

Tada će akumulator dati najviše struje i najbolje odgovoriti starteru na funkciju paljenja, da. Iskoristivost akumulatora odnosno baterije mjeri se utrškom/povratom električne energije. Slikovito, potrebno je više struje da napuniš akumulator sa 95 na 100% nego što je potrebno da ga napuniš sa 50 na 55% kapaciteta.. Samim time što filaš akumulator sa više struje, više ga oštećuješ, opet nije sve baš tako jednostavno da bi sveo ciklus na isti nazivnik. Opet pojednostavljeno, dio ciklusa punjenja sa 95 na 100% baterije ima veći impact nego punjenje sa 50-55% na zdravlje baterije. Iz istog razloga već par godina ti npr. enterprise laptopi imaju ugrađenu funkcionalnost kontrole dopune baterije, gdje se by default ciklus punjenja pokreće tek kad baterija padne ispod 60% i staje kada se napuni na 90%. To se naravno može ugasiti i ne, nisam rekao da su tako kalibrirani akumulatori na vozilima, da to odmah raščistimo.

 

3 hours ago, aquarius said:

Pretprošlo ljeto, Clio IV 0.9tce, tvornički akumulator iz 2015.-te, granica hr-cg, vanjska temperatura +40C (početak kolovoza), 4 sata čekanja na granici, znači motor radi konstatno u mirovanju 4+ sati, upaljena klima na max, svjetla, radio. Jednostavno se nije ugasio i nije ostao s praznim akumulatorom. Kako to, kako to?

Navesti ću n razloga zašto je to moguće, što ne znači da je nužno tako. Clio pod haubom ima slabiji kompresor klime koji ima zadatak ohladiti manju kabinu nego je Golfova, prema tome troši manje struje i ne opterećuje bateriju u mirovanju jer je alternator dovoljan da ga napaja. Uz to je Cliov kompresor tehnološki napredniji te dodatno troši manje struje. Clio od opreme nema svu silu senzora koja je prisutna na Golfu a koja vidi čuda radi i kada je vozilo u mirovanju. Naposlijetku, Golf ima bug softwareu i ne detektira pad napona akumulatora kada je motor upaljen te sukladno tome ne gasi trošila koja su ga i ispraznila pa vozilo ostaje s praznim akumulatorom.. šbbkbb..
Poanta je da akumulator sudjeluje i kada motor radi u napajanju trošila i tu je, mislim, daljnja diskusija nepotrebna..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

apropos ovog tvorničkog setinga da gasi radio i ekran nakon cca 20 minuta, može li se to potpuno zaobić dok ja ne izvadim karticu?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.