Jump to content

Zamjena kočione tekućine u vozilima s ABS-om


logan

Recommended Posts

Možda će netko reći da je tema promašena i u čemu je razlika u izmjeni kočione tekućine sa ABS-om ili bez njega. Da, razlika postoji jer vozila s ABS-om imaju zatvoreni sustav u kojem ostaje dio tekućine čak i kada izvučemo kompletnu tekućinu iz glavnog i radnih kočionih cilindara te razvodnih cijevi. Kroz ABS kočiona tekućina cirkulira samo kada se ABS aktivira i radi. 

Netko će reći da je zanemarivo i nevažno ako u sustavu nakon izmjene  ostane koji mililitar stare kočione tekućine. U praksi i jeste tako jer ako kočionu  tekućinu redovito mijenjate onda to neće primjetno djelovati na efikasnost kočionog sustava i ne vjerujem da se to ni po čemu ne može primjetiti. Uostalom, svima nam je najvažnije da nas na tehničkom pregledu ne vrate zbog niskog vrelišta kočione tekućine a kasnije o tome rijetko tko razmišlja prije sljedećeg tehničkog pregleda.

Ipak, ima ljudi koji striktno paze na svaki detalj a takav je moj prijatelj koji vozi Yamahu FJR 1300. Po struci kapetan duge plovidbe koji ima vremena na pretek dok plovi svjetskim oceanima i nostalgično mašta o vožnji na dva kotača i svemu onom što mu je u tom trenutku uskraćeno i nedostupno. Tako je surfajući internetskim beskrajima pronašao tutorijal kako ispravno zamjeniti kočionu tekućinu u motoru, uključujući i ABS. Tu se radi o postupku koji provode ovlašteni srevisi a kojim se aktivira ABS dok vozilo miruje. Postupak je prilično jednostavan a umjesto nekog servisnog gadgeta kojim se premoste dvije žice u jednom slobodnom konektoru ja sam napravio obični most od kabela sa odgovarajućim stopicama na krajevima. Najprije smo izvukli svu staru tekućinu iz sustava a onda smo slijedeći predviđenu proceduru, po nekoliko sekundi aktivrali ABS kojim je uz karakterističan zvuk kroz sustav ABS-a procirkulirala nova tekućina a stara iz sustava izišla u kočione cijevi. Nakon toga smo još dodatno izvukli dio tekućine dok nismo bili sigurni da je sva stara tekućina izašla van. To se vrlo zorno primjeti po boji tekućine koja nakon par godina u kočionom sustavu dobije znatno tamniju boju od nove.

Alternativa ovom postupku je nakon primarnog izvlačenja tekućine izaći na cestu te nekoliko puta snažno zakočiti da se pri tom aktivira ABS. Nakon toga napraviti drugi dio postupka zamjene tekućine kako bi bio bezbrižan barem na neko vrijeme. 

Pitat ćete kakve veze ima zamjena kočione tekućine na Yamahi s ovom temom na Renault forumu!? Pa nema direktne veze ali još nisam vidio ni u ovlaštenom Renault servisu da se kod zamjene kočione tekućine aktivira ABS  pa me zanima ima li netko bilo kakvim spoznaja i iskustava s Renaultima? Postojili neki način ili postupak da se "natjera" ABS da radi u mirovanju? Ne smatram da je ovo nužno napraviti svaki put kad se mijenja kočiona tekućina ali ukoliko postoji način i nije prezahtjevan i prerizičan, zašto ne!

Link to comment
Share on other sites

Ak promjenis ulje a ostane to malo, prilikom aktiviranja abs-a pomijesat ce se s novim i bit ce ok. Neznam koliko posto je u abs-u ulja nedostupno na klasican nacin. Znam da se na vagu preko vag com dijagnostike moze aktivirati i abs pa i on odzraciti a ima i reno proceduru odrzacivanja skupa sa abs-om.
Uglavnom mislim da zamjenom ulja na klasican nacin ne mozes pogrijesiti.
Cuo sam za slucaj servisa koji zamijeni ulje samo u posudici ulja i kad na tehnickom mjeri, vreliste je ok.
Naravno da naplati normalnu izmjenu.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam i napisao da nije bed ako u ABS-u ostane neka količina stare tekućine koja se kasnije kroz radi aktiviranje ABS-a pomiješa sa friškom. Nekoliko sam puta već mijenjao kočionu tekućinu  u Loganu od čega dvaput u ovlaštenom Renault servisu  a par puta u kod meni poznatog meštra. I jedni i drugi za izvlačenje stare koriste uređaj koji radi na komprimirani zrak i nikad nisu posebno izvlačili iz ABS-a što ne smatram nikakvim nedostatkom. 

Ali bih ipak volio znati postoji li neki tip&trick za Renaulte kojim se može aktivirati ABS pumpu da radi poput već spomenute porcedure na Yamaha motociklu. Kad sljedeći put budem u ovlaštenom servisu svakako ću se raspitati o tome.

Zamjena kočione tekućine u posudi je uobičajena praksa mnogih. Neki to čak svjesno rade na svojim vozilima uz obrazloženje da je to dovoljno te da će se nova tekućina u radu ionako pomiješati sa preostalom starom i time joj "popraviti" svojstva :zubo:

Link to comment
Share on other sites

S tim valja biti oprezan. Najbolje je ovako kao ti i ne igrati se sa potpunim pražnjenjem iz pumpe ABS-a. Čak je i Renault negdje u uputama naveo da se može napraviti nepopravljiva šteta ako pumpa ostane bez tekućine. Probat ću to iskopati negdje.

Link to comment
Share on other sites

Nije poželjno nikakvo potpuno pražnjenje kočionog sustava čak i bez ABS-a  jer postoji rizik zaostalog zraka. Posuda s kočionom tekućinom nikad ne smije ostati prazna i tijekom izvlačenja stare tekućine treba redovito pratiti nivo i konstantno nadolijevati. 

Ono što ja želi postići nije potpuno pražnjenje pumpe ABS-a nego način kako pumpu pokrenuti da kroz nju procirkulira nova tekućina a stara da izađe van  dok vozilo miruje.

Link to comment
Share on other sites

Spojis na dijagnostiku i postoji komanda kojom se odzracuje. To se radi kod zamjene abs novom pumpom a mozes i na staroj. Nevidim razlog zasto to odzracivati. Ionak nebu auto vjecno trajao a poanta izmjene je da se sto vise nove tekucine navuce na kociona klijesta jel tu je najjace temperaturno podrucje.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dok sam reparirao celjusti (x2) ostalo mi bez ulja sistem 

Dobro sam ga ozracio i nikakvih problema

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ima ta funkcija u Clipu. A za kućnu radinost ako se baš želi to raditi i ako se zbilja zna što se radi se isto može uz pomoć pyrena.

Poslano sa mog STK-L21 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.