Jump to content

Izmjena kočione tekućine i manžete homo zgloba


overdosed

Recommended Posts

Gledao sam po internetu ali nisam našao ništa konkretno. Trebam promijeniti kočiono ulje na Meganeu I ali nisam siguran kako. Izvadim staro ulje iz posude, nalijem novo i koji kotač ide prvo za za puštanje ulja, koji je slijed? Ako se dobro sjećam pumpa se kočnica dok ne počne teći novo ulje, stisne pedala, zašarafi vijak pa na sljedeći kotač?

Manžetu na duljoj poluosovini treba zamijeniti, dali ima one bolcne do mjenjača, što sve treba odšarafiti da je mogu izvući i vratiti?

Hvala

Link to comment
Share on other sites

Mozda bolje da kocionu prepustis nekom servisu ako nisi siguran sta i kako se radi. 150-200kn je izmjena s tekucinom uracunatom.

Link to comment
Share on other sites

ides pumpati pa razjebes pumpu na tako starom autu, to se radi na tlak/vakuum

 

ako bas zelis sam, izvadi iz posude koliko mozes, stavis novo i samo otpustas kotac po kotac neka ide slobodnim padom, nebitan redoslijed kad nema zraka u sistemu

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Radio sam punjenje kočionog ulja u kućnoj radinosti i nije neka sreća. Sistem je prastari bez serva na kočnici. Samo na pedalu. 

Auto R4. 

Ulijem kočiono ulje u posudu, otvorim ventil na najbližem kotaču i pustim da ulje lagano počne teči. Ispušteno ulje sa jednom prozirnom cjevčicom skupljam u neku posudu. Kad ulje krene curkati stegnem odzračnik. 

Postupak ponovim na ostalim kotačima. 

Tek sad slijedi odzračivanje kad je sistem pun. Za odzračivanje ti treba pomoćnik koji će pumpati pedalu kočnice ili vakum uređaj. Jer bez njega uvijek ostane malo zraka u sustavu i kočnica ostane  "mekana"

U svakom slučaju dosta zezancije i potroši se puno više ulja nego kad odeš kod meštra koji to odradi relativno brzo i jednostavno. 

Jedino ako ti je sustav potpuno prazan (kao što je meni bio jer sam mijenjao kompletne kočnice, glavni kočioni kao i cijevi) pa se s ovim pomogneš da možeš doći do meštra. 

 

Link to comment
Share on other sites

One rucne vakuum pumpice ak na njih mislis i nije neka sreca. Oko navoja odzracnika uvijek vuce zrak pa je skoro nemoguce napumpat vakuum.. U pravilu trebalo bi malo teflon trake oko sarafica ali onda poslje samo s**nje napravis. Za one-man bleeder ima kupit posuda s pumpicom koja se natlaci na cca 1.5bar i zakaci na posudicu od kocione. Najbolji sistem ako sam radis i nemas pomocnika. Ove metode s pumpanjem kocnice cesto i zavrse lose na starijim autima.

Link to comment
Share on other sites

Drugo nisam imao, a trebalo mi je napuniti sustav da se dovučem do meštrof! 

 

Zašto kažeš da metoda pumpanja kočnice loše završi na starim autima? 

Link to comment
Share on other sites

klipovi pumpe idu u donje podrucje pumpe u koje nikad ne idu, a zna biti jako prljav/hrdav cilindar tamo, dvije pumpe sam unistio tako

napumpati posudu je najbolji sistem, 1.5 bar je vecinom debelo previse, posuda se napuse ko balon, a zna i puknuti ako je gnjila, ja na starim autima vadim na vakuum (na kompresor, ne rucno)

Link to comment
Share on other sites

O.K. znači otfurat majstoru. Malo se osjećam kao debil kad za izmjenu ulja idem u servis ali ako mogu napraviti štetu...... Vidim da odzračnici imaju neki drek poput omče na sebi, neznam ni kako bi nabio cijev na njih. Problem je što ima svakakvih majstora pa da mi nesj.... nešto koje sam sreće.

Hvala svima

Link to comment
Share on other sites

Nemoj to dirat, nije to "samo" zamijeniti ulje ko na motoru ispustis na cep i nalijes u cep na poklopcu. Ali za 150 kn nebih to nikom radio. Mozda je u bosni toliko. Ali u normalnom servisu bus platil vise.

Link to comment
Share on other sites

150 mi uzimamo, ulje i pola sata posla, nije to nikakva filozofija

Link to comment
Share on other sites

Onda bum ja doso, neda mi se mazat ruke za 150 kn [emoji28]
A di je radiona?

Link to comment
Share on other sites

klipovi pumpe idu u donje podrucje pumpe u koje nikad ne idu, a zna biti jako prljav/hrdav cilindar tamo, dvije pumpe sam unistio tako
napumpati posudu je najbolji sistem, 1.5 bar je vecinom debelo previse, posuda se napuse ko balon, a zna i puknuti ako je gnjila, ja na starim autima vadim na vakuum (na kompresor, ne rucno)
Za megane sluzbeno ide tlak od 1.5 do 2 bara tlacenja u posudu po dialogysu. Da neki stariji auti imaju posude ko od lidla karnister za stakloper. Kad je bio nov bio je takav pa nije ni cudo sta se napuhava.
@ivan.martinko
Profesionalni sistem s tlacenjem nabijes tlak na regulatoru i ubacis litru ulja u posudu. Najveci je problem ako nemas cep koji pase na posudi. Odes do odzracnika kad je auto na dizalici i otvoris sve 4 sise odjednom. Gotov si jako brzo ako si ispraksiran.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, ivan.martinko said:

Preksutra idem u Pulu pa mi je usput emoji28.png

3.6. nam je prvi slobodni termin 😛

Link to comment
Share on other sites

Za 150 kn moj mestar Anton promijeni plocice, otokari rub diskova, promijeni ulje (moje) u kocnicama i ispita kocenje na valjcima.
Ali bez računa.
Valjda vi pdv jos nabijete u izmjenu ulja? :bigl:

Poslano sa mog koristećiTapatalk

Link to comment
Share on other sites

French, gdje ti je taj majstor da odem sutra?

A sad vidim, Kaštela, jbg.

Link to comment
Share on other sites

Ma napravim si ja to sam sistemom crijevo i bocica od jane sa probusenim cepom.. Navodno bi i i abs trebalo aktivirati da i iz njega izađe staro ulje, ne?

Za 150 kn moj mestar Anton promijeni plocice, otokari rub diskova, promijeni ulje (moje) u kocnicama i ispita kocenje na valjcima.
Ali bez računa.
Valjda vi pdv jos nabijete u izmjenu ulja? default_big.gif

Poslano sa mog koristećiTapatalk


Da, al radi samo kocnice [emoji38]
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, frenchkey said:

Za 150 kn moj mestar Anton promijeni plocice, otokari rub diskova, promijeni ulje (moje) u kocnicama i ispita kocenje na valjcima.
Ali bez računa.
Valjda vi pdv jos nabijete u izmjenu ulja? :bigl:

Poslano sa mog koristećiTapatalk
 

za te pare samo penzioneri mogu raditi 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moj meho ima mašinu i neki dan mi je na scenicu s njom izvukao svo ulje van i stavio sve novo. Pola sata ssm slušao stroj kako siše i vakumira sistem i provjerava dal pušta negdje. Fora stvar. Na mlađim autima nikako ne preporučavam da se to radi doma. Ako se često ne radi zna i puknut ona sisa za odzračivanje pa ti vidi...

Poslano sa mog Redmi Note 8 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

za te pare samo penzioneri mogu raditi [emoji846]
Cuj pomalo ako je covjek umirovljenik 2 na dan odradi i dobro je.
Link to comment
Share on other sites

Tako nekako i radi. I ne svaki dan :D

Poslano sa mog koristećiTapatalk

Link to comment
Share on other sites

Epilog predvidljiv. Uspio me lokalni majstor ubacit da mi promjeni kočionu tekućinu, uzeo mi je 200 kunića. Ali opet stražnji desni koči slabije od lijevog, mada je prije bila razlika duplo lošije a sada nekih 10%. Opet sam pao i više mi se ni neda zajb.... s tim. Bubanj i pakne su O.K. samo što je neki glupi bubanj pričvršćen jednim vijkom (nema ni rupu za drugi), čini mi se da klipić baš ne izlazi kak treba na jednoj strani, vjerojatno je u tom problem.

Manžeta promijenjena i na drugu stavljena izgubljena šelna, to me olakšalo za 300 kunića i 45 minuta čekanja da mi naplate (negdje su išli u lov na dijelove za druge aute).

Izgubio dan a na kraju nisam obavio posao do kraja.

 

Link to comment
Share on other sites

Ipak razlika nije velika pa će to pričekati, ni nesjećam se da mi je neki Renault imao stražnju desnu kočnicu na 100% 😛

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.