Jump to content

Preporuka servisa klima uređaja


Domagoj84

Recommended Posts

Evo unaprijed se ispričavam ako postoji tema / spomenuto negdje, tražio sam i ne mogu naći ništa.

 

Dali itko zna koji servis za klima uređaj na području Šibenika / Splita / Zadra da je dobar; na nedavno kupljenom Scenicu nakon šta je napunjena prije 10 dana evo gotovo pa ne hladi više, dakle pušta negdje.

 

Ovakvu sam situaciju imao i sa prošli autom i nakon jedne krive dijagnoze koštalo me sve skupa prilično.

Finalni servis na prošlom autu je odradio Frigo-Om iz Draganića, čitao sam da je jedan član nedavno bio tamo i ja također mogu reći sve pohvale za taj servis, ali mi je naprosto daleko od Šibenika.

U Šibeniku ne znam za nikoga tko se primarno bavi klimama, bio sam danas kod nekoliko mehaničarskih radnji, ali osim nekoliko nadađanja što bi moglo biti, ne ulijevaju mi povjerenje, osobito nakon prijašnjih loših iskustava.

Dobio sam preporuku za servis u Kaštelima: Frigo Žalac - dali netko ima iskustva sa ovim servisom? Bavi se samo servisom rashladnih uređaja (hladnjače, klima uređaji, slično kao i servis u Draganiću).

Edited by lovretta
Link to comment
Share on other sites

  • Domagoj84 changed the title to Preporuka servisa klima uređaja

Moje nekakvo iskustvo je da uglavnom hladnjak klime dobije po pi*ki*a.... Stoji naprijed i prije ili kasnije ga dohvati neki kamencic. Vjerovatno ti je prosli put napunjena klima sa bojom, pa mozes i sam probati sa ljubicastim svjetlom vidjeti jel vidis tragove curenja. Bar ces znati na cemu si onda ako je to, onda je lako za majstora.

Link to comment
Share on other sites

Jest, napunjena je sa bojom.

 

TLDR:

 Htio bih odvesti nekom stučnjaku za klime, najviše zbog prošlog iskustva...

 

Duža varijanta:

Na prošlom autu, ironično, isto nedugo nakon kupnje (ipak na njemu je klima radila još neka tri mjeseca ), jedan dan samo prestala hladit, ne čuje se ventilator pod haubom. Otišao ja u jedan servis lokalni, napunili oni klimu (iako naravno vakuum test nije prošao). Odmah meni napominju - ako šta bude dođi. Ja sretan i ohlađen odem, međutim ujutro ne hladi.

Zovem, ne mogu primiti odmah, zovi sljedeći tjedan. I tako dva tjedna prođe, dođem ostavim auto. Nakon četiri sata se vraćam, ne mogu potvrdit, al 90% auto na istom mjestu gdje je i ostavljen. I kažu mi, uz odmahivanje rukom, "probio se kiler klime".

OK, ja budala naručim sa ebay-a kiler original, seller mi mjerio sve, no šifra dijela se nije poklapala, ali aj na moju odgovornost daj ga ipak. I tako stigao taj, kod frenda limara rastavili mi sve i montirali kiler, no konus crijeva mojih i otvora na kileru je bio dovoljno drukčiji da ne paše.

Ništa reko ionako je već jesen, rješit ćemo. I ja budala vratim stari kiler ali ne spojim crijeva nazad (ovo će kasnije uništit kompresor jer je predugo sistem bio otvoren).

Uglavnom bližilo se ljeto sljedeće, ajmo sredit klimu, kupio u Tokića kiler, namontirao, zamjenio i brtve na crijevima, u drugu radnju, ekipa mi poznata, punjenje klime, odmah mi kaže ovaj da mu stroj za punjenje ispušta čudan zvuk koji obično signalizira da je sistem pušta negdje.  Ja ispričam ovo sa kilerom i kako je novi, i adj napunit ćemo da vidimo di pušta. I eto opet isto, sutradan klima ne hladi više. Ajmo nazad kod ovih, pregleda on na brzinu (bez skidanja poklopca ispod motora, meni auto trebao, nisam imao vremena ostavljat ga na duže). Kaže on sutra subota, evo posudit ću ti naočale i lampu. Pregledaj i unutarnji "kiler" (ne mogu se sjetit točnog naziva, znam da nije "kiler").

Uglavnom, sutradan blago raskopavanje kokpita, no nije do kraja otvoren sistem ventilacije unutra - kroz otvor oveći na boku kutije ventilacije se vidi ovaj od klime, i izgleda ko nov novcijat.

Nakon toga pregled sistema uzduž i poprijeko, da bi se na kraju ispostavilo šuplje crijevo koje ide od sušača do kompresora - na način da crijevo u originalu ima plastični držač od 20 kuna koji nije bio prisutan - te je crijevo plesalo i probušilo se na vidu od balans štange.

Skinuto crijevo, nosio ga na reparaciju, stavljeno natrag, klima napunjena, sve super radi.

Premotamo naprijed malo više od godinu dana, i opet klima izdahne.

Ovaj put sam vozio u Frigo_om u Draganić, uglavnom, kompresor umro, sistem prepun špene, ono što je izvučeno van je imalo skoro pa crnu boju.

Auto je proveo prilično vremena na nekavom čiščenju od špene, stavljen novi (reparirani) kompresor i eto tu je konačno bio kraj.. (ovo je bilo jesen 2018)...

 

Eto uglavnom, rado bi ovaj put nekom pravom stručnjaku koji može i isprat sistem kako treba da ne bi svake godine na servis klime hahaha

Edited by lovretta
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Evo malo da se dopisivam sam sa sobom :D Ko da dnevnik pišem.

 

Dakle još uvijek nisam sredio klimu, nekako mi se i ne žuri, meni osobno lipo mi je kad je ima ali za otić dionice od 10 km oko Šibenika uopće mi ne fali. Fali mi kad je žena i dica sa mnom pa ne mogu prozor otvorit kolko triba.

 

Uglavnom, u Splitu Frigo Žalac prezauzet ne može uzet auto.. Pa probao kod mog lokalnog (odnosno nekad-lokalnog) mehaničara iz Drniša, međutim njemu se baš ne da zezat sa tim jer treba prednji kraj auta skinit da bi se kondenzator ("kiler") klime pregledao...

Tako nako nekoliko razgovora, na kraju mi opet posudio uv lampu i naočale, te iza tekme jučer trebao raskopat prednji kraj kod prijatelja limara, međutim njemu nešto iskrslo te je triba odma iza prvog poluvremena ić.. Meni se nakon toga nije išlo na kanal u staroj garaži od ćaće, ne samo šta je u toj garaži jedno 50 stupnjeva nego još i moram micat vani traktor, prikolicu, a unutra žonglirat među hrpom stvari...

 

Tako da sam završio razgledavanjem ispod haube koliko mogu te unutar kabine isparivača (ali samo kroz otvor cijevi koja vodi u hlađeni pretinac...)..

 

Nisam ništa pametniji.. Treba ipak odozdo pogledati sve, i skinut branik.. Iako primjetio sam da mi ne radi topli / hladni zrak kako treba, tako da mi se čini ako ne nađem boju od klime nigdje, treba na neku dijagnostiku da se vidi dali je kakva greška na kompresoru / presostatu / aktuatorima u kabini zabilježena...

 

Primjetio sam da Brother in cars @direstraits znade svašta nešto konkretnoga spomenut o raznim pitanjima vezano za Renault. U slučaju da zna odgovor: U Dialogys-u nema niti nacrtanog isparivača u kabini, dok je za "kiler grijanja" navedena komplet procedura eventualne zamjene, i jasno se vidi gdje ide sa vozačeve strane... Jeli ovo "normalno" ? Iako po netu vidim da ima kupiti isparivača - dali se po tom kutija od "klime" može otvorit za zamjenu?

 

PS. Usprkos ovoj gnjavaži sa klimom, škljocavim vratima, auto mi prilično legao, naročito 1.6 dci.. Kakav će biti dugoročno, vidit ćemo, ali motor je nakon malo navikavanja fantastičan za vozit, tih, a kad ga se stisne preko 3500 okretaja zvuk nije ni blizu traktor-dizela već je kao nekakav prigušeni benzinac (benzinac bez karaktera amo reć). Ali zvučno bolje bilo kakav benzin nego dizlo. I da, potpuno je dovoljno snage za jedan ovakav auto. Na autoputu lako dostiže preko 170, okolne otvorene ceste nijedno preticanje nije problem. Samo se treba unaprijed uzet u obzir turbo rupa i odeeee. 

Link to comment
Share on other sites

Kutija gdje je isparivac moze se otvoriti i zamjeniti isparivac mada nije predvideno. Kao rezervni OEM dio ne postoji jedino s kutijom u kompletu ali ima ih za kupit zamjenskih. Zamjena na scenicu je skidanje table, grede, instalacije ispod table, stup volana se spusti, tunel kod mjenjaca, sve cijevi ventilacije.. zeznut zahvat. Prije toga potrebno je skinut sa strane motora zastitu od brisaca, brisace.. tak reciklirati i plin treba, ispustit antifriz kako bi pristupio sarafu na ekspanzionom ventilu.
ja sam radio konverziji sa manualne na automatsku klimu prije koji mj i posao je slican otprilike dobra 2 dana posla po 8h rada. Najgora ti je stvar kad skines kutiju dole zelis je ocistit a to je isto velik posao odnosno najvise vremena ti uzme. Da ti netko radi tj da ne radis sam neznam koliko tisuca kn to moze kostati.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, frenchkey said:

Draganić kod Karlovca, mislim da baš za Renault ima najviše dijelova i posla. Na Faceu imaš njihove uratke

 

https://www.facebook.com/Autoklima420/

Znam za njega, bio prije nekoliko godina, sve preporuke. Volio bi lokalno ipak rješit, ne samo zbog udaljenosti već i da je nać nekoga ovdje tko uopće ima volje ulovit se ovoga posla.. 

 

Idem za sat vremena ponovo kod limara pa ćemo skinut prednji kraj, vidjet ćemo oće li se nać kakvih fleka :)

 

38 minutes ago, Lowlife said:

Kutija gdje je isparivac moze se otvoriti i zamjeniti isparivac mada nije predvideno. Kao rezervni OEM dio ne postoji jedino s kutijom u kompletu ali ima ih za kupit zamjenskih. Zamjena na scenicu je skidanje table, grede, instalacije ispod table, stup volana se spusti, tunel kod mjenjaca, sve cijevi ventilacije.. zeznut zahvat. Prije toga potrebno je skinut sa strane motora zastitu od brisaca, brisace.. tak reciklirati i plin treba, ispustit antifriz kako bi pristupio sarafu na ekspanzionom ventilu.
ja sam radio konverziji sa manualne na automatsku klimu prije koji mj i posao je slican otprilike dobra 2 dana posla po 8h rada. Najgora ti je stvar kad skines kutiju dole zelis je ocistit a to je isto velik posao odnosno najvise vremena ti uzme. Da ti netko radi tj da ne radis sam neznam koliko tisuca kn to moze kostati.

Gledam... niti očekujem malo posla oko tog i nadam se da ga neću morat iskusit, tu me puno muči oću li polomit koju kopču i odgodit cijelu operaciju sastavljanja, oće li to bit onako uredno i bez cvrčaka nakon šta se to sve sastavi opet...

Kažeš, volan dovoljno spustit, ne treba ga se skroz maknit? Ima logike, jer u biti nije cilj "izvaditi sve van" već omogućit vađenje "kutije od klime", pa volan koji je naslonjen na sic / ili na podnicu ne smeta...

image.thumb.png.96fd7603418186e774ebcddee958b1a0.png

Link to comment
Share on other sites

U pravilu ako se nemoze propustanje nac preko uv svijetla ide se sa snifferom. Nemoj ti nista skidat dok nekom od metoda ne utvrdis gdje pusta.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, frenchkey said:

Draganić kod Karlovca, mislim da baš za Renault ima najviše dijelova i posla. Na Faceu imaš njihove uratke

 

https://www.facebook.com/Autoklima420/

Također preporučujem Frigo-om iz Draganića.

Čovjek je doktor za klime u autima. Profesionalac na najvisem nivou.

Link to comment
Share on other sites

Eto jučer rastavljeno i naručen kondenzator ("kiler klime naprijed") jutros.

Naoko se vidilo gdje je flekavo i "zeleno-žuto" - na donjem desnom kutu - spoj donjeg crijeva i kilera (neposredno ispod presostata). Gledanje sa UV svjetlom sav taj dio fluorescentan. Pola "kilera" "trulo" - na dodir se raspada ko nagorene novine - te sav taj truli dio pun svijetlih točaka i fleka... 

Sutra zamjena "kilera", nove brtve gdje treba, sa kilerom dolazi i novi isušivač. Test nepropusnosti nakon svega, ako prođe - punjenje.  Kažem, ako prođe jer nisam siguran da nije još negdje "šuplje", naime nisam ispratio crijeva skroz do ulaza kabinu, nestaju iza "heat shielda", a auto je bio potpuno zagrijan (čitaj: prilično neugodno za radit oko vrućeg motora i dpf-a na skoro +30 okolne), tako da ako bude trebalo i taj dio prekontrolirati - prvo nek se dobro ohladi sve.

 

Ukloniti branik je prilično jednostavno, ne treba ni nešto puno vremena, iskusnom nekom vjerovatno 15ak minuta dovoljno, naravno uz preduvjet stupne dizalice...

 

23 hours ago, Lowlife said:

U pravilu ako se nemoze propustanje nac preko uv svijetla ide se sa snifferom. Nemoj ti nista skidat dok nekom od metoda ne utvrdis gdje pusta.

Naravno, jasno mi je to potpuno... Ipak se mentalno pripremam za tu mogućnost.

Link to comment
Share on other sites

Evo smontirano danas, vidit ćemo sad kako će radit dalje. Vidim po svemu da je to sad jako dobro, valjda nema još nekih šupljina. Original kiler je stvarno u jadnom stanju, danas sam ga još malo gledao, također mehaničar koji mi je posudio uv lampu i naočale pogledao ga...

Nažalost imam višak dijelova sa branika 😛 Imam tri komada spužve crne koja ima po sebi ljepila, ali su samo poispadale kad smo skidali branika, Bog zna gdje im je original pozicija.. Ostavio ih u auto za neku buduću promjernu ulja da malo pregledam gdje bi išle...

 

Također u braniku sam našao jednu prilično istrunulu pticu. Nije ni čudo s obzirom na otvore za zrak - i da kiler moj se probio i istrunuo uglavnom na donjem dijelu koji je najviše izložen "svemu".

Gledam što je ovaj lik iz Turske napravio na svom, mota mi se po glavi može li se smislit nešto slično, ali da nije ovako gust mesh jer ovo sigurno jako puno smanjuje protok zraka.

 

 

Edited by Domagoj84
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Domagoj84 said:

Imam tri komada spužve crne koja ima po sebi ljepila,

To dolazi na originalnom kondenzatoru odozdo. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, direstraits said:

To dolazi na originalnom kondenzatoru odozdo. 

Na originalnom je bila uska i dužine kao kondenzator, na donjoj strani, nju sam odljepio sa njega i pobrisao ulje sa nje, te ju naljepio na novi.

Ova tri komada koja su mi ostala su otprilike ko nešto deblja kutija cigareta..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.