Jump to content

Renault od 2030. godine potpuno na struju


Med0

Recommended Posts

 

Nisam licno elektro struke.. stari moj i otac od zene su visokonaponski ing bili i radili u industriji a zenin stari cijeli vijek radio na kV instalacijama. Kako me sve zanima tako sam i to pokusavao sto vise uciti od njih dok sam imao prilike. Bio sam ispratio par obnova Hidroelektrana (Bitolja, na glavi Zete u CG, Djerdap kad su radili neke servise).. 

Ali ne volim da diskutujem s bilo kime i da uzimam receno zdravo za gotovo bez ikakvih brojki. 

15 minutes ago, Ninoo said:

 Niti mi se da objašnjavati energetiku sada niti ima smisla to ovdje,

a nego u kojoj temi ima smisla malo podijelit znanje o struji.. nego svi koji citamo samo trebamo da ti vjerujemo o tvojim zakljuccima bez da imalo razumijemo (ili vidimo) argumente za isto

15 minutes ago, Ninoo said:

Ti bi naplatio stranicima što točno? Veću premiju?

nemoram ja nista naplatiti, Elen vec to savrseno odradjuje.. naplacuje elektricnu energiju dduplo skuplje nego ostatak evrope za vrijeme turisticke sezone, a nabavna cijena struje elenu je u najgorem slucaju duplo manja od ostatka.. 

15 minutes ago, Ninoo said:

Badava ti to kada tehnologija ne dopušta, odnosno kapaciteti mreže. To što ti ljudima kažeš "punite po noći" badava. Svi će puniti kad hoće i kad njima treba. Osim ako im zabraniš po danu. A što si onda dobio? Samo probleme.

pa napisao sam gore kako je UK rjesila.. stvar je stvoriti kulturu a ne "e ja hocu punit bas sad, a ne dok mi je parkiran auto pred kucom... naravno ne pricam o tome da ti zatreba nesto i ne dopunis, ali zasto nebi kad dodjes doma spojio auto na punjac i odspojio kad ides negde, a auto se sam puni..

ujedno u Nor recimo svi (preko 95% trzista) placamo trzisnu cijenu struje prema satu.. u nekim satima je struja negativna, tj elektro opskrba placa da je se trosi struja jer ima recimo previse vode u hidroelektranama i treba praznit akumulacijska... direktno stvaras poticaj da se ljudi pune tada kad je to dobro. uz pametne punjace spojis bez problema na informaciju o cijeni i on automatski puni optimalno, ti namjestis kolko zelis da ti napuni i auto ti bude napunjen po najmanjoj cijeni, a najoptimalnije za mrezu.. kad moras ici negde onda punis po cijeni kojoj moras... 

opet bez uvrede pokazujes da nemas prakticno znanje o mogucnostima i postojecim rjesenjima naprotiv toga sta si ing energetike.. ne treba izmisljat toplu vodu kada ona vec postoji.. treba primjenit isprob

15 minutes ago, Ninoo said:

A po noći mogu puniti samo oni u kućama sa svojim punjačima. Stotine tisuća automobila po zgradama to neće imati pa će morati puniti negdje drugdje, jel, možda i po danu, jel.

i da jos uvijek nema rjesenja za metropole di je 20tokatnica i parkinga i ovako nema.. ja licno nemam ni ideju kako bi se to rjesilo.. 

Ali video sam mnoge strucnjake koji su imali predvidjanja kao sta ti govoris (da infrastruktura ne moze podneti) kad je u Nizozemskoj skakao broj EV-a (da mogu bi linkao clanke ali je nemoguce naci danas uz sino smece od stranica) i praksa pokazuje da se ne muce. 

ako uzmes prosjecan EV i gradsku voznju / potrosnju imas 160-180w/km utrosak.. za 100km ti treba 20kWj uz sve gubitke.. ako nam mreza nema mogucnost po domacinstvu isporuciti 20kWh vise nego sada preko noci onda smo stvarno u banani..

ps @Ninoo nemoj uzimat nista osobno.. debil sam i volim raspravljati (sem s zenama, tu uvijek izgubim)

image.png.8c47603fa084d54e4d5dd7a50a2e5116.png

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, MilosB said:

ako uzmes prosjecan EV i gradsku voznju / potrosnju imas 160-180w/km utrosak.. za 100km ti treba 20kWj uz sve gubitke.. ako nam mreza nema mogucnost po domacinstvu isporuciti 20kWh vise nego sada preko noci onda smo stvarno u banani..

S ovim zadnjim si sve zakucao. 20kW više bi ti značilo (kada pomnožiš sa recimo 500.000 električnih automobila) 10 GW više. A računaj da naša mreža u HR sada podnosi maksimalno 4 GW. S ovim sam završio, isključujem se. :)

Edited by Ninoo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Ninoo super ajmo brojke raspravljati... 

super, znaci prva brojka od tebe, imam 4GW raspolozivo (ukupno)

ali imamo i ove brojke, ajmo preracunati da je sve EV.

2 hours ago, MilosB said:

..

Hr reganih 1 795 465 osobnih vozila  https://podaci.dzs.hr/2022/hr/29136

.....

 HR 1 795 465 * 11 000km / 3 900 000=5064 km/stanovniku

......

1 795 465 vozila * 11 000 km/god * 200w/km / (365dana/god*24h/dan) = 450 915 867W tj 0.450GW

ps, ti si zakucao jer to podrazumjeva da 500ooo vozila radi 36 500 km godisnje :) sta je skoro jednako predjenoj kilometrazi SVIH vozila u HR, racunato da se svi pune u sat vremena nocu, u isto vrijeme 😘 

 

ajde ing si, vise racunanja manje "zakucavanja"

image.thumb.png.467dd7083fb2b8dc8e165bab8becf3a1.png

vidje preljepog grafa :D

https://hr.wikipedia.org/wiki/Elektrane_i_elektroenergetske_mreže

1400GWh proizvodimo mjesecno sta znaci 2GW je prosjek proizvodnje energije.. no dajem lijevo mudo da je razlika izmedju max i min potrosnje tokom dana barem 2x

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Miješaš kruške i jabuke. Ti ne znaš koliko će se auti puniti, u kojem periodu i koliko njih odjednom. Ovdje nije poanta nekog prosjeka nego najveća izmjerena vršna vrijednost koja je bitna za mrežu. Znači i da svaki auto vozi 1 km godišnje, to svejedno ne znači i ne garantira da se u jednom trenutku neće dogoditi da je velika količina njih istovremeno priključena na mrežu i uzima energiju. To je problem, a ne šta ti računaš koliko se tko vozi.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MilosB said:

njemci @Max @pere @Domba i svi ostali mogu pisati o tome kolko traje ulaz u grad s AC nakon radnog dana :D (i onda dodju u hr i zale se na jendu guzvu pred naplatnim... a doma svaki dan tako nakon dela i nikom nista :D )

Ja se ne zalim. Ja cu samo reci do Frankfurta imam manje od 100km. Ako je sve ok i nema nesreca do ulaza u Frankfurt (kraja autoceste A66 sam 45min. Onda mi do centra grada, jos nekih 10tak km, treba cca sat vremena. Naravno autom. Od kuce do vlaka, pa vlakom u centar Frankfurta je cca sat i pol. S tim da je pruga Fulda - Frankfurt stara i losa pruga, gdje se vozi 100-150km, ovisi o dionici. 

Ako tako volis  voziti, tj da ti auto stoji i radi u leru, samo naprijed.

BTW Frankfurt je najgori moguci primjer. Grad sa 800k stanovnika, a dnevno jos cca milijon dodje raditi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Ninoo koristis hipotetsku situaciju ali i dalje ocito nisi u pravu ali ne zelis prihvatiti.. no ok... sretno s lupanjem glave u zid...

tvojih 10Gw odgovara da SVI auti u hr odjednom postanu EV ( u Norveskoj je to trajalo 10 god) i da se SVI PUNE u sat vremena na 20kWh prikljucku.. vecina auto to NE MOZE.. vecina ima max brzinu punjenja od 7kW ili neki  11kW, tako da cak i to ne ide tako kako ti zelis pretstaviti. a to bi znacilo da se auti pune bar 3h za tih 100km i to je onda max opterecenje od 3.33GW... a onda opet niko te ne tjera da punis max brzinom.. i pratkicno je nemoguce da se svi pune bas u isto vrijeme.. znaci opterecenje mreze nece biti simultano... cak i da smanjimo vrijeme punjenje s 24h na 8h preko noci mog izracuna od gore.. to je opterecenje od 1.2GW koji bi pokrili DANAS SVE AUTE U PROSJEKU... 

budimo realni jer sad insinuiras kako je cijela mreza dimenzionirana da SVI POTROSACI mogu biti na max i da bi mreze to izdrzala... tj da je svako domacinsntvo na svojoj max zakupljenoj snazi... vecina domacinstva ima zakupljeno barem 16Ax3 sta znaci 11kWh sta a domacinstva ima vise od 500000... sta bi znacilo da hrvatska energetska mreza ne moze opskrbiti ni sva domacinstva jer bi to bilo 5.5GW za sta ima ugovoreno da je sposobna isporuciti...

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, MilosB said:

@Ninoo budimo realni jer sad insinuiras kako je cijela mreza dimenzionirana da SVI POTROSACI mogu biti na max i da bi mreze to izdrzala... tj da je svako domacinsntvo na svojoj max zakupljenoj snazi... vecina domacinstva ima zakupljeno barem 16Ax3 sta znaci 11kWh sta a domacinstva ima vise od 500000... sta bi znacilo da hrvatska energetska mreza ne moze opskrbiti ni sva domacinstva jer bi to bilo 5.5GW za sta ima ugovoreno da je sposobna isporuciti...

 

Ti ni osnove ne kužiš samo napamet pričaš. Javi se malo u HOPS da vidiš šta će ti oni reći. Njima je trenutno glavni cilj podići mrežu barem za još 1 GW, a to traje godinama zbog politike. Sada je situacija gdje deseci projekata elektrana stoje na mjestu jer se ne mogu izgraditi i spojiti na mrežu jer nema kapaciteta ni za proizvodnju, odnosno predaju energije u mrežu, kamoli preuzimanje. Da se iz mreže sada povuče 5.5 GW raspala bi se instant cijela mreža. Ali ti to znaš bolje jer je sve ugovoreno.

Jel postoji neki topic gdje nisi bio glavni, gdje ti nisi sve najbolje znao i nisi bio u pravu? Ja ga još nisam našao, ti si jedan od onih najpametnijih. A tek si u tridesetima, što te sve čeka još u budućnosti.

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

dečki, ostanite pri kvalitetnoj argumentiranoj raspravi molim..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

jbg s16 sam dobio nagradu za tehnolosku inovaciju s najvise bodova ikad i pomeo ziri od 7 doktora znanosti u ing (Evropsko natjecanje u Madjsrskoj pod Von Neuman Janos fondacijom) , na fakultetu sam predavao s 21godine i zivim za tehnologiju, nisam ja kriv sta me vise zanima tehnika (od mehanickog dizajna do elektronike i programiranja) od ispijanja pive ili igranje igri na kompu. Imam i nekoliko velikih istrazivanja ispod guzice kao ucesnik ili pak voditelj istih projekata.
Preko 10 velikih 1st off tehnologija ili konstrukcija (u brodogradnji). Uskoro zelim pokrenut jedno istrazivanje za mostogradnju i opremu za istu.. moje skromno neznanje je za sada na nekim konstrukcijama uspijelo smanjit masu za 40-50% ... 

Ali ti imas vise znanja od mene, zasto ti je problem ispraviti ih a ne ulaziti u demagogiju... 

Ja ne tvrdim da hr moze isporucit 5.5GW... nego koristim isti argument koji si ti naveo da mreza"mora" biti sposobna napuniti SVE aute odma sada.

36 minutes ago, Ninoo said:

.... Ti ne znaš koliko će se auti puniti, u kojem periodu i koliko njih odjednom. Ovdje nije poanta nekog prosjeka nego najveća izmjerena vršna vrijednost koja je bitna za mrežu. Znači i da svaki auto vozi 1 km godišnje, to svejedno ne znači i ne garantira da se u jednom trenutku neće dogoditi da je velika količina njih istovremeno priključena na mrežu i uzima energiju. T.......

izracunao sam ti kolko bi u prosjeku energije trebalo na sat da se godisnja potrosnja SVIH vozila prebaci na EV, ili pak ako to smanjimo da SVI pune u manjem periodu.. 

Link to comment
Share on other sites

Oboje ste u pravu i u krivu. Mensečini da je to već rečeno. 
Hops je u teškom položaju, politika i tako još neke stvari. U našem dijelu je najveći problem Istra po ljeti. Nemamo “opskrbni” trokut, sad su maestralno zakazali jer nisu provukli novi vod kroz novi tunel..

Svako ljeto je istra na rubu, drzi se noktima za rub(stopala su vani) da ne ispadne cijeli sustav kad se upali turistička sezona. I sad da dođe samo 1/10 turista sa strujicima desio bi se fijasko. Ne samo u Istri. Istra i Krk troše po ljeti vise nego ostatak hr skupa sa dalmacijom. Neznam brojke, nisam školovala ali znam kakve su pripreme i napori da se sve čini da ide glatko. Infrastruktura u Istri i pgž je u daleko boljem stanju nego u dalmaciji i ostatku hr.

 

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Znaci ja kad dojdem s Teslom u rodni kraj Nikole ima da izbacim cijelu hr 😛

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ninoo said:

 frekvenciji i stabilnosti mreže neću ni pričati, to još dodatno komplicira stvar.

 

Ovo i je najveci problem ali to objasnit "laicima".. Da su svjesni do kojeg kolapsa moze doci pivali bi druge pisme... Svi faxs u Dodika završavaju sta odlucuju o zakonima... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@MilosB malo si se zaigra sa dvi razlicite stvari nije mehanika-konstrukcije i El mreza isto. Brodski motor kad treba  smanjiš gas i proporcijonalno... El mreza baš nemoze to odradit tako brzo.. Ako se sjecas afere da se TLM-u Šibenik prodavala struja za 1 lipu ili tako nešto... E to je ono što 99% nekuzi da je ta tvornica bila superkondezator..Cuvala mrezu od raspada.. A izracuni ti matematicki stoje... Samo papir i praksa su dvi razlicite stvari... 

A imamo kolegu @loganon ti o El mrezi i problemima kod prjenosa i distribucije moze puno vise reci jer je to njegov our... 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@macak, ali EV moze da radi kao kondenzator... Tj moze smanjit ili povecat  opterecenje u mikisekundi ako treba... 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Opet brkas dva pojma el energija moze... Ali el. mreza  nemože. 

Link to comment
Share on other sites

Macak.. Ako imas trosilo koje moze u trenutku reagirat na zahtjev a na mrezi se nesto u trenutku promjenilo onda zasto nebi mogao auto/ti preuzet taj visak energije tada, tako da na mrezi ukupno opterecenje konstantno, a mijenjaju se samo trosila.. Ili kada treba neki veliki pogon da ae pokrene onda kako se on pali takosmanjuje punjenje auta.. Opet sumana mrezi komstantna.. Mreza/sustav ne mkra nista da radi, trosila se sama "balansiraju"

Link to comment
Share on other sites

E nije to bas sve tako jednostavno ko na papiru.. Ali svacam ja sta ti pricas-logicki samo neide to u sekundi..To je malo duzi proces reagiranja mreze na potrebe i velike oscilacije kontaj od izvora do potrosaca koliki je lanac .. Kad bi vecina punila od recimo 21h do 6 ujutro aj i nekako... 

Ljudi Ev je jedino moguc za masivnu primjenu ako svak ima svoj solar a sve drugo je nemoguce bar kroz sledeci 10god.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pa nece ni EV zamjenit sva vozila u 10 god.. Norveska uz silne poticaje i ogromnu kupovnu moc je tek na ⅓... 

Link to comment
Share on other sites

@MilosB Samo da naglasim, ja nisam njemac ko ova dva druga tam u toj njemackoj  😂

Edited by Max
  • Like 2
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

ti jos govoris, kad se vraitm doma u Zg, a ne "kod nas u njemackoj"

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, laci said:

Infrastruktura u Istri i pgž je u daleko boljem stanju nego u dalmaciji i ostatku hr.

Ovo. Dalmacija je u najgorem stanju jer je mreža na rubu svojih mogućnosti i to je trenutno prvo na redu za dodavanje novih vodova i jačanje mreže, ali to je jako dugotrajan proces. A tamo ljeti dođe najviše turista.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ok mreza je u banani.. ali zar se ne moze ocet od nekud, zar se stvarno mora samo reci "to se nikako ne moze" ?

Opet postavljam pitanje, zasto bi smetalo mrezi da se automatski balansira pomocu auta na punjacima koji stoje na nekim javnim parkinzima. 

Link to comment
Share on other sites

Zato jer to nije konstanta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.