Jump to content

Kvačilo - kako zaključiti je li skoro vrijeme za zamjenu


Vedran_M

Recommended Posts

Pozdrav.

Konkretno Twingo II 1.2 16v 97kkm....ima li načina prepoznati/testirati da je kvačilo pri kraju? Mehaničar je komentirao da je pedala kvačila pretvrda, ali nakon zagledavanja pod haubu misli da ipak nije potrošeno, nego da je to tako što se osjeta na pedali tiče. 

Ima li načina testirati i prepoznati da je kvačilo pri kraju? Pročitao sam jedan savjet: 5.brzina, 2000rpm, naglo puštanje kvačila....ako se ne ugasi - zamjena. Nisam isprobao, rado bi prvo poslušao savjet iskusnijih.

Hvala!

Link to comment
Share on other sites

Jedna od stvari je lagano doći do pete da budeš na recimo 1500 okretaja gdje je motor mrtav. Gas do poda i čekaš. Ako se motor razvrti a brzina ne ide gore kvačilo proklizava. Najčešće kada počne razvijati momenta samo skoče okretaji a brzina baš i ne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na mom Cliu je set kvačila 600kn pa je vjerojatno i za Twinga tu negdje. Obzirom na kilometre i godište (2007-2014 valjda) ne možeš fulat izmjenom ako te ne boli financijski i misliš zadržati auto.

Link to comment
Share on other sites

pretvrda pedala i klizanje kvacila nemaju veze jedno sa drugim

korpa jednostavno dode tvrda sa vremenom i kilometrima, novo kvacilo i gas

namijenjao sam se dosta "tvrdih" kvacila koji su jos imali dosta mesa

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Je, ja sam na Focusu mijenjao kvačilo na 225000 km jer je bilo pretvrdo i zbog nekog subjektivnog osjećaja sigurnosti. A lamela je bila takva da je mogla komotno još toliko napraviti.

Link to comment
Share on other sites

Kvacilo uglavnom postane tvrdo jer se stanji lamela i opruge (pera) na korpi koje stisce druk lezaj nisu vise izbocene prema van nego gotovo ravne pa je manja poluga i treba vise snage za pritisnuti ih.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, robyakarider said:

pretvrda pedala i klizanje kvacila nemaju veze jedno sa drugim

korpa jednostavno dode tvrda sa vremenom i kilometrima, novo kvacilo i gas

namijenjao sam se dosta "tvrdih" kvacila koji su jos imali dosta mesa

al kad vec placam ruke 100€ plus, onda nek se cijeli set promjeni, ne samo jedno ? Onda ako ode ostatak opet 100€ i 2 dana bez auta.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, frenchkey said:

Kvacilo uglavnom postane tvrdo jer se stanji lamela i opruge (pera) na korpi koje stisce druk lezaj nisu vise izbocene prema van nego gotovo ravne pa je manja poluga i treba vise snage za pritisnuti ih.

Mala primjedba , dakle trošenjem lamele tj što postaje tanja to kako kažete pera opruga korpe kvačila  se podižu prema potisnom ležaju a ne obratno. U najnižem položaju su onda kad se nova korpa i lamela montiraju i pritegnu na mjesto. To vrijedi za klasična kvačila .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meni je kuplung proklizavao u zavoju. Treća brzina, 3000 okretaja, full gas u dugom zavoju a okretaji u jednom trenutku polete u prazno kao da sam stisnuo kuplung. A nisam [emoji846]

600kn Valeo kuplung, 400kn izmjena.
Usput promijeniš ulje u getribi (TransELF 75W80) jer getriba ionako ide dolje i to je to.

Bolje tako nego da pukne kuplung sajla zbog pretvrdog kuplunga.

600kn je kuplung set (lamela, košara i potisni).

Link to comment
Share on other sites

Testiranje lamele ubacis u 3 brzinu i potegnes rucnu... I provas krenit normalno.. Ako se auto ugasi onda je ok ako ne onda je lamela kraju.... 

22 hours ago, Vedran_M said:

Pozdrav.

Konkretno Twingo II 1.2 16v 97kkm....ima li načina prepoznati/testirati da je kvačilo pri kraju? Mehaničar je komentirao da je pedala kvačila pretvrda, ali nakon zagledavanja pod haubu misli da ipak nije potrošeno, nego da je to tako što se osjeta na pedali tiče. 

Ima li načina testirati i prepoznati da je kvačilo pri kraju? Pročitao sam jedan savjet: 5.brzina, 2000rpm, naglo puštanje kvačila....ako se ne ugasi - zamjena. Nisam isprobao, rado bi prvo poslušao savjet iskusnijih.

Hvala!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima. Zamjena inače ne bi bila problem, ali auto je sada u zemlji gdje je izmjena od 8 do 10k kn (servis/ovlašteni), pa evo kalkuliram ući u taj trošak ili ipak voziti dok traje. Za sada ne pokazuje tragove proklizavanja lamele, bar ne ovde spomenute.

Link to comment
Share on other sites

Pa sumnjam da bi u ovlastenom servisu zamjena bila oko 800kn kako navodite.. stajaznam... to bi bilo samo za dobar dan kad udješ.. a i fušu neznam...

Link to comment
Share on other sites

750kn platili nedavno za meg2 benzinca, i to nam je meho reko da je cijena ko za nas da inace 1000uzima..

 

Link to comment
Share on other sites

Pa sumnjam da bi u ovlastenom servisu zamjena bila oko 800kn kako navodite.. stajaznam... to bi bilo samo za dobar dan kad udješ.. a i fušu neznam...

Most i getriba idu dolje. Motor je možda u zraku i moraš ga osigurati. To je malo veći posao koji je dobro da rade dvojica.

Ovlašteni bi mi prije 10god uzeo 2800kn. Od toga 1500kn za dijelove.
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, pere said:

Bogte koja je to zemlja? :D

Island. Cijena nečijeg rada je visoka ovdje.

Edited by Vedran_M
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mala primjedba , dakle trošenjem lamele tj što postaje tanja to kako kažete pera opruga korpe kvačila  se podižu prema potisnom ležaju a ne obratno. U najnižem položaju su onda kad se nova korpa i lamela montiraju i pritegnu na mjesto. To vrijedi za klasična kvačila .
U pravu si, zamijenio sam smjerove
Link to comment
Share on other sites

Ja sam skuzio po tome sto mi je kod kretanja u prvoj i otpustanja kvacila nenormalno treslo u motornom prostoru. I osjetio sam drmanje i na papucici kvacila i na rucici mjenjaca kao da ce se sve razletiti.

Uzeo sam preko Andjelka original kuplung set za cca 700 kn, ulje za mjenjac i Dolencic mi je uzeo 1000 kn za izmjenu.

Edited by Danchibald
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.