Jump to content

Renault ZOE INTENS (Selection) R135 Z.E. 50


lagunav6

Recommended Posts

"Elektriziran" sam vec poduze sa raznim autima, a u medjuvremenu se "punim" sa Zoe. 🤪😂
..ako nekoga kaj bude zanimalo  😆

Ukratko, nemam ugradjen DC inverter, "samo" AC, a Zoe-va karakteristika da ima AC/DC inverter od 22 kW je bio glavni argument da ga uopce uzmem.
Zivim u D u stanu, pa nemam mogucnost WallBox-a, tak da je AC punjenje sa 22 kW bio glavni argument zakaj trenutno vozim i Zoe..😇
U HR za ekipu koja je u stanu najvjerojatnije bi to isto bio najveci argument...

Nakon 18 mjeseci mogu potvrditi da je 22kW AC kod Zoe fenomelnao dobra i UZASNO prakticna stvar, i prava steta da se ZOE Cameleon Inverter vise ne nudi.
Defitivno neshvatljiva odluka Renaulta...i mnogih drugih proizvidjaca...

Meni je Zoe primarno radni magarac za grad, iako je vec bio i na putu od preko 800km u jednom smjeru 🙃, i....nije ni to lose...mada ima bolje 🤪

Problema nemam osim "sitnica", antena napukla, kamera zadnja trenutno ima neki problem sa kontaktom, nista strasno ponkeada ne radi pa nema slike, zavinso tko zatvara gepek 🤪🤪

Potrosnja ljeti 18,2 kWh/100km, sada po zimi kada jako cesto grijemo auto prije voznje 21,3 kWh/100km...

I najbitnije, AC 22kW kod punjenja vuce bez problema na svim punionicama bez problema, ukljucujuci i Teslin ..

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Znaci tankas uvijek vani... sad je kwh ca. 60 centi minimum je tak? Nije ludo velika usteda al je znatna u odnosu na nekog benzinca il dizelasa za kojeg jos ide i porez... Kupio ili lizes?

Link to comment
Share on other sites

slazem se, 22kW je game changer! omogucava relativno brzo punjenje, i to na povoljnijim ili besplatnim punjacima...

Link to comment
Share on other sites

vecinom jos uvijek tankam besplatno, no time se dobiva nerealna slika..

Morao bih pogledati ali mislim da najvise ipak tankamo kod Lidl za 29 Centi, dok smo u kupovini i super je kaj je i Lidl uveo placanje, pa su sada punionice cesto slobodne, a ako nisu to stoje budale sa klasicnim autima jer koriste ta mjesta kao parking 🤪
Nakon zadnjeg poskupljenja, relana punjenje je za 49 odnosno 54 Centi zavisno koje kartice  koristim, kako god, besplatno defitivno nije

Ionity je 1,10€, pa ispada basnoslovno ako uzmemo npr Audi e-tron koji pozdere 35kWh/100km...
Nerelano je ocekivati da ce se ikoja drzava odreci poreza od goriva (a struja je vec poduze "gorivo")...
Naravno da je u D industrijska struja jeftina (ca 8 Centi), a nitko me ne moze sprijeciti da ustekam kabel i u takvu uticnicu 🤪😂

No opcenito, e-auto je sadasnjost, tu nema dileme, sve ostalo je borba protiv vjetrenjace...
E-auto i benzinci je usporedba kao i parni strojevi i benzinci, vrijeme ce odraditi svoje....😆
 

Inace prva generacija Zoe je imala inverter od 43 kW, no takvih punionica je bilo i ima jos uvijek malo...
Zoe nije bez razloga jos uvijek daleko naprodavaniji primjerak e-vozila, ali uskoro ga skida "netko" sa trona 😜

i da leasing...imam firmu pa mi se ne "isplati" kupiti jer preferiram malo promjene kod e-auta 😂

 

Link to comment
Share on other sites

malo statistike, vjerujuem da se lako prevodi

Kak sam naveo, najvise gradske voznje, kratke relacije, sa puno predgrijanja (Zoe ima toplinsku pumpu, nema klasican grijac), konstatno ukljuceno grijanje sitzeva i volana..
...i sa olovnom nogom...🤣
Kaj cu kada je e-kutijica ko karting...😆

391 KM
103 kWh ukupno potroseno, od toga ca 30 kWh na klimatizaciju tj grijanje
14 kWh struje dobiveno rekuperacijom..

Prosjecna potrosnja ca 21 kWh/100km...moze to pazljivom voznjom ispod 15 kWh i po zimi....😇

Zoe.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nije mi dala mira tvoja prica pa sam malo probao izmjeriti kak to kod nas izgleda. Jucer navecer sam zastekal auto na ciglu. Puni se s oko 2,3 kwh, 10,1 A. Vanjska Temperatura je bila oko nule. Auto je bio pred garazom, a vecina kabla i cigla se nalazi u garazi na nekih 7-8 stupnjeva. Nakon 8 sati punjenja glavno brojilo veli da je potroseno malo ispod 19 kw, Cigla veli je kroz nju proslo 18.4. Preostalih ca. 0,5 kw pripisujem tv-u koji je radio 2 sata, pokojoj zarulji, frizideru, ruteru i slicnim malim potrosacima. Dakle to stima skoro tocno. Kolko je tocno uslo u auto je nazalost tesko procjeniti jer nemam pokazivac u kWh nek postotocima i range. Ak gledam te brojke, auto veli da je baterija s 41% otisla na 87%, dakle 46%.

Vrijednost koju pokazuje cigla je pretpostavljam struja koja je kroz nju prosla. Nakon cigle nema nis vise osim 6 m Kabla i utikaca u auto. Al kak izgleda od brojila do cigle se nije zgubilo nista znacajno (20-25m kabla + shuko). Tih 18.4 kWh iznosi oko 44% baterije od 42 kWh. Prema tome kaj veli ficek, primljeno je cak 46% kaj je nemoguce. Iz tog razloga pretpostavljam da taj pokazivac postotka ne mogu uzet kao mjerodavan. S druge strane do sad su se range i prikazani postoci napunjenosti baterije pokazali izuzetno prezicnima i nekih odstupanja nije bilo. U svakom slucaju bi, a vjerojatno i budem, stavil Walbox. Cisto da imam mogucnost u kratkom vremenu ubacit u auto vise struje.

Zakljucak, nijesam naso dokaza da bacam struju niz vjetar. :zubo: Ne znam dal se tjesim ili sam nekaj propustil... Kolega @lagunav6 aj molim te za komentar. Tnx.

Nasa e-kanta se vozi u pravilu 40-50 km dnevno i od toga je 70-75% otvorena cesta al ima brda i zavoja. Ljeti smo trosili oko 15, zimi oko 18 kwh na 100 km, a svaki dan se pali preheating na nekih 7-8 minuta da zenu auto doceka topli i odledjeni. Prosjek u 7500 km je 16,5 kWh/100km.

Link to comment
Share on other sites

da ne trazim 😇
koji ficek imas ?
Mislim na baterija i koji AC punjac
Mislim da ficeki imaju (AC --> izmjenicna struja) 3 faze 11kW kod jacih baterija i 7,2 kW (ne sjecam se jel jednofazno) na manjim baterijama , ili ?

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam shvatio, u 8h si potrošio cca 19kw energije. Ako je baterija kapaciteta od 42kwh, i bila je na cca 41%, imao si okvirno 17,22 kwh energije u njoj, i napunio si je na 87% sto je cca 36,54kwh. Razlika je 19,32 kwh, što nas vraća na početak, dakle otprilike odgovara vrijednosti na brojilu.

Ovdje vidim problem, što Fiat ne pokazuje vrijednosti napunjenosti baterije u prvoj decimali, dakle ako je on napunjen na 41%, vjerojatno to znači da je napunjen negdje između 40,5%(17kwh i 41,4%(17,4kwh) što je razlika od skoro 400W... uzmeš isto odstupanje i za gornji postotak dakle, tu smo negdje... nije toliko netočno...

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk



Link to comment
Share on other sites

SoC bateirje, kod litij ion a pogotvo LiFePo4 je jakoooooooo neprecizan podatak i pogresno je korisiti ga u bilo kojem racunjanju...

Potreban je podatak u voltima i to u najmanje na 3 decimale , kod auta najbolje na 5 decimala...za bilo kakvu analizu

za zoe se koristi npr CanZE softach

https://play.google.com/store/apps/details?id=lu.fisch.canze

ovdje ima dovoljno slika, a i informacija

Najbitnije je stanje celija tj "Strang-ova"

Blog-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ovo ne preporucam da radite, ali znam da mnogi rade 🤣 kod punjenja sa snagama do 3 kW.
Prije cigle stavite recimo neki 16A utikac-mjerac tipa Shelly Plug, D-Link Wlan...toga ima danas na kile sve po svuda za kupiti...ipak pazite da vam se ne pregrije i ne zapali,
Problem je sto su ti mjeraci cesto neprecizni, ali eto...posluze....

Ono sto je dobro a nije skupo (relativni pojam) je npr Shelly 3EM , ili neka kvalitetna strunja klijesta koja su ipak osjetno skuplja....no sa time mozete mjeriti kak se spada....

Ima i cigli koje imaju "mjerac" u sebi, a svaki malo bolji WallBox ima to isto u sebi pa mjeri koliko je kW proslo kroz njega.

Naravno ima dovoljno kineza koje mozete nabaviti za vrlo sitne novce, ali trebate ugraditi u razvodnu kutiju ili nekak spojiti prije cigle ili wallbox pa se fino mjeri kolicina utrosene struje (na slici)

Da bi podatak bio precizan mora se mjeriti fi faze, a to ipak rijetki rade...
 

51GrebBJO1L._AC_SL1000_.jpg

Link to comment
Share on other sites

Brojke samo potvrduju cinjenicu kak radi elektronika kaj se ugraduje u AC/DC inverter koji se nalazi u autu (vise manje 🤪)

Na zalost treba malo znanja oko svega toga, ali i tocno znati sto je u kojem autu ili wallbox ili cigli ugradjeno...a to zna biti dosta tesko nabavljiva "roba"..

Gubici mogu biti veliki, 25% je vec puno, a struja je vec danas skupa, barem u D 🤪

Renault ima 22 kW trofazni inverter i on je najvjerojatnije najefikasniji na 22kW i tri faze...
Ficek ima 11 kW trofazno i najjefikasniji je na 11kW na tri faze....bas kao i VW...Tesla stavimo van...Tesla je kao i Apple...trebau uzeti ciglu od Tesle pa malo izmjeriti...pa ce se vidjeti odmah zasto se ostali e-auteki mogu pospremiti u misiju rupu...

Gubitak na jednoj fazi (2,3 kW) je jasan kao dan i razumljiv....kod Renaulta je to skoro 25%, a kak je ficke duplo slabiji inverter sa najvjerojatnije istim ili slicnim komponentama, gubitak ispada upola manji (13%)

Kod 3 faza na 11 kW, to vise manje ista situacija...ca 3-4% veci gubitak kod Renaulta jer ipak je to 22 kW inverter...a i mjerenje koje je odradio ADAC nije dobro odradjeno, ali barem su se potrudili malo 🤪🤣 i defitivno daje neki uvid tj usporedbu.

Ono kaj je jako interesatno je sto ficek gubi vise struje na "samo" 3,6 kW i tri faze, ali i to je razumljivo jer tu je punjenje na tri faze, i onda je inverter u stvari samo na 1,2 kW po fazi sto je jakoooooo neeifkasno...

2.3 kW mjerenje i gubici su kada se auti pune samo na jednu fazu...

No ono najbitnije....ovdje se u principu govori o gubicima do baterija.....e sada prica pocinje opet ispocetka...kada recimo na bateriju kapaziteta 23 kWh i ugradjeni inverter u autu dovede DC od 400V i 2 kW koliko se one efikasno pune !?????
Za Litij Ion bateriju kapaziteta 23 kWh bi bilo najbolje tocno pola, 11,5 kW ...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣, za 50 kWh bateriju bi na 400V bilo to 25kW...ali na 800V bateriju se prica opet mijenja 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nije Tesla bez veze "napuhana" firma koja si moze dozvoliti katastrofalnu kvalitetu inetrijera i karoserije....sve ostalo...Tesla je jos uvijek kralj....🤪

 

Link to comment
Share on other sites

Ček, koja je priča oko Tesle? QA/QC je u totalnoj banani, ali mehanika, tj. u ovim slučajevima elektrika je ok?

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mehanika (tkz DU --> Drive Unit), elektromotori, kontroleri,software, baterije i cijelokupna infrastruktura je onako kako treba...od pocetka radjena kako treba...sa naglaskom na efikasnost...
Sam auto je bomba efikasnosti na kotacima, svaki......dosta je vidjeti podatke potrosnje kod brzina i sve ce biti jasno

EV6 parira tu opasno, no on ima DU sa mehanickom sklopkom pa iskljucuje e-motor , a nekak ne odgovara mehanika u e-auto bas 🤪

Poduza je to prica, no Tesla je jos uvijek u tome kralj....i trajati ce jos neko vrijeme da ga netko skine sa trona....
Danas je najvjerojatnije najbolji e-auto Mercedes EQS, defitivno je po meni bolji u mnogome od Tesle , ali ne i u svemu....a kosta isto kao i Tesla S...ali ima veliko ali.....😆

Sto se tice malih auta..Zoe (i Nissan Leaf) je kralj sa svoji motorom i kontolerom...no eto...Renault ga ubio...i sve sto se pokazalo odlicnom spremio u ladice......
Nije Zoe nesto revolucinoarno, ali ima neke osobine koje nema ni jedan drugi auto...pa ni Tesla
Tesla ima e-motore sa permanetnim magnetom (skupooooo), Zoe nema (jeftinooooo) a opet je motor Zoe odlicno efikasan...naravno nije efikasniji od motora sa permanetnim magnetom, ali nema neodym
Tu smo tek u razvoju, danasnji e-motori ( i Teslin) su max na nivou duplog fergazera , dakle tam rane 50-te benzinca 🤣

Svakak preporucam pogledati film Who Killed The Electric Car Movie (nadam se da je link OK), i pitanje je da li se povijest ponavlja 🤣. GM je doslovce uz pomoc vojske i vlade USA vlasnicima oduzimao e-aute...jer nisu se kvarili i ljudi su ih htjeli imati...

Mislim da se ide masovno na DC punjenja koja se ne mogu i tesko da ce biti dozvoljena za odraditi u kuci....a kod tog punjena je zarada ogromna.
Samo je Ionity progutao 102 miljarde EU novca, dakle naseg novca....
Trenutni najveci svjetski vlasnik DC punionica je Shell Recharge....i oni su trenutno br 1 u svijetu...preko njih najvise struje ode u aute...i ne zna se koliko je Shell ulozio, no velike miljarde su u pitanju...

Ma nemamo problema....cekaju nas jos jako zanimljiva vremena oko e-auta....🤣😆

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 06. 02. 2023. at 17:34, lagunav6 said:

Mehanika (tkz DU --> Drive Unit), elektromotori, kontroleri,software, baterije i cijelokupna infrastruktura je onako kako treba...od pocetka radjena kako treba...sa naglaskom na efikasnost...
Sam auto je bomba efikasnosti na kotacima, svaki......dosta je vidjeti podatke potrosnje kod brzina i sve ce biti jasno

EV6 parira tu opasno, no on ima DU sa mehanickom sklopkom pa iskljucuje e-motor , a nekak ne odgovara mehanika u e-auto bas 🤪

Poduza je to prica, no Tesla je jos uvijek u tome kralj....i trajati ce jos neko vrijeme da ga netko skine sa trona....
Danas je najvjerojatnije najbolji e-auto Mercedes EQS, defitivno je po meni bolji u mnogome od Tesle , ali ne i u svemu....a kosta isto kao i Tesla S...ali ima veliko ali.....😆

Sto se tice malih auta..Zoe (i Nissan Leaf) je kralj sa svoji motorom i kontolerom...no eto...Renault ga ubio...i sve sto se pokazalo odlicnom spremio u ladice......
Nije Zoe nesto revolucinoarno, ali ima neke osobine koje nema ni jedan drugi auto...pa ni Tesla
Tesla ima e-motore sa permanetnim magnetom (skupooooo), Zoe nema (jeftinooooo) a opet je motor Zoe odlicno efikasan...naravno nije efikasniji od motora sa permanetnim magnetom, ali nema neodym
Tu smo tek u razvoju, danasnji e-motori ( i Teslin) su max na nivou duplog fergazera , dakle tam rane 50-te benzinca 🤣

Svakak preporucam pogledati film Who Killed The Electric Car Movie (nadam se da je link OK), i pitanje je da li se povijest ponavlja 🤣. GM je doslovce uz pomoc vojske i vlade USA vlasnicima oduzimao e-aute...jer nisu se kvarili i ljudi su ih htjeli imati...

Mislim da se ide masovno na DC punjenja koja se ne mogu i tesko da ce biti dozvoljena za odraditi u kuci....a kod tog punjena je zarada ogromna.
Samo je Ionity progutao 102 miljarde EU novca, dakle naseg novca....
Trenutni najveci svjetski vlasnik DC punionica je Shell Recharge....i oni su trenutno br 1 u svijetu...preko njih najvise struje ode u aute...i ne zna se koliko je Shell ulozio, no velike miljarde su u pitanju...

Ma nemamo problema....cekaju nas jos jako zanimljiva vremena oko e-auta....🤣😆

 

 

Molim te kraktko mišljenje između: BMW i3s, Kona EV 64 kw/ KIA E-niro 64 KW i ZOEi 135.  Gledam rabljene cca 2020g, na firmu su mi OK sa cijenom. Tesla je naj ali mi se ne proteže toliko financ u ovome trenutku za to. Namjena gradska vožnja 95%, punjenje doma AV 7 kw i 50 DC kad će biti potrebe. Visok sam 191, ZOE mi se čini skučeom/ nema podešavanje sica što mi se sluti na dobro iako je best buy. 

 

Hvala ti 

Link to comment
Share on other sites

Evo ja ti mogu reći iz svog iskustva sa Zoe. Ja sam visok 189cm i nemam problem sa mjestom, ni za glavu ni za noge. Iza mene sjedi dijete od 12 god sa koljenima par cm od mog naslona. Odrasla osoba bi vjerojatno već imala problem iza mene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cijena struje doma je 4/8 centa (ako hepove stranice ne lazu)? To je badava bome... ja sam sretan s 30 centi 🤣🤣🤣🤣... Dosta ih placa 38-40 centi, 10 x skuplje, ludo!

Se isplati u Hr opce solare na krov stavljat??

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.