Jump to content

Torzija


jure

Recommended Posts

Naslov topica je ovakav zbog lakseg "search-a" jer znam kako je meni kad trazim nesto...

Proces stelanja je obavljen na R5 GTT-u ali se ne razlikuje (znatno) od drugih auta pogotovo Renault-a.

U biti cuvena "torzija" se sastoji od dvije sipke tako da proces objasnjen na slikama ispod treba obaviti dvaput.

Pa ajmo...

1. Alat: Vida M10, odgovarajuca matica, podloska, gedor 32 i kljuc 16/17:

post-737-1224518279_thumb.jpg

2. Mehanizacija: Dva podupiraca/coketa i rucna dizalica:

post-737-1224520752_thumb.jpg

3. Skiniti kotace nakon sto smo stavili podupirace na odgovarajuce mjesto:

post-737-1224518363_thumb.jpg

4. Idealno mjesto za podupirac - tocno ispod torzije:

post-737-1224518472_thumb.jpg

5. Potrebno je skinuti zastitni cep:

post-737-1224518420_thumb.jpg

6. Pogled od straga:

post-737-1224518547_thumb.jpg

7. Potrebno je odpustiti donju vidu amortizera:

post-737-1224518637_thumb.jpg

8. U mom slucaju velicina vide je 18:

post-737-1224518674_thumb.jpg

9. Kod GTT-a nista nije jednostavno, tako da se mora skinuti bocno prosirenje da bi sve bilo po PS-u:

post-737-1224518703_thumb.jpg

10. Sada kada su amortizeri otpusteni treba izmjeriti udanjenost od centralne vide na glavcini do blatobrana:

post-737-1224520720_thumb.jpg

11. Stavite "specijalizirani" alat na otvor torzije:

post-737-1224518925_thumb.jpg

12. Uvidajte vidu kolko god je moguce:

post-737-1224518987_thumb.jpg

13. Maticu treba navidavati tako da se torzija pocne izvlaciti:

post-737-1224519080_thumb.jpg

14. Izvucena torzija - mozete je lagano povuci prema sebi:

post-737-1224519206_thumb.jpg

15. Kod GTT-a sajle rucne kocnice su pricvrscene za torziju tako da i to treba provjeriti:

post-737-1224519287_thumb.jpg

16. Izvucena torzija (treba je ocistiti i staviti mast na zupce):

post-737-1224520796_thumb.jpg

17. Podmetnuti dizalicu i podignuti most za onoliko centimetara za koliko zelimo spustiti auto:

post-737-1224520863_thumb.jpg

18. Ociscenu i podmazanu torziju treba vratiti u utor i rotirati dok sama ne uklize do kraja:

post-737-1224520987_thumb.jpg

19. Ponovno jedna mala sitnica koja otezava postupak kad je GTT u pitanju - treba odpustiti pomocni rezervoar da bi se amortizer mogao zavidati nazad:

post-737-1224521088_thumb.jpg

Evo kako izgleda nakon sto je obavljen posao...

post-737-1224521168_thumb.jpg

Cilj je bio da auto bude "ravan" po krovu.

post-737-1224521193_thumb.jpg

Za bilo kakve dodatne informacije i pomoc slobodno pitajte jer bolje da se pita nego da se nesto s.ebe ;)

Pozdrav

Edited by jure
Link to comment
Share on other sites

Odlicno objasnjeno :klap:

Tako da ono price okreni za zub padaju u vodu kao sto neki tvrde u drugom topicu , a onaj tko ''reparira'' 40 mostova bi to treba znat :tup:

Link to comment
Share on other sites

Super, samo nisam shvatio kako se uglave vide i matice u gedoru i koji princip "dejstvovanja", a i slika je mutna? :nezna:

Link to comment
Share on other sites

U torziji postoji rupa za vidu M10. Najnormalnije se vidi kad skines cep. Ovako ide princip uvidavanja... Na vidu duzine cca. 8cm navidas prvo maticu onda stavis siroku sajbu i nakon toga gedor 32. Najbolje je maticu navidati skroz do glave vide tako da ima dovoljno mjesta za sajbu i gedor i da se vida moze uvidati u torziju. Kad uvidas vidu pocnes zatezati maticu prema torziji. Sajba sluzi da matica lakse klizi i ne upadne u gedor, dok je gedor dovoljno sirok da torzija upadne u njega. Ovdje gedor sluzi samo kao valjak u koji ce torzija "izlaziti" dok je ti potezes zavidavanjem matice.

Link to comment
Share on other sites

To je to...po PS-u. Tako smo spuštali Meganea kod lika u Grabaštici samo šta on ima stupnu dizalicu.

Bravo jure...ovo će ljudima uštedit i vrimena i

Link to comment
Share on other sites

svaka čast majstore dobro opisano i prikazano ;)

nego kako ćemo kod mene spuštati torziju kad je kod mene "zalipljeno"(nije bilo posebno skinuto kad se farbalo auto) ono bočno proširenje :ljut:

Link to comment
Share on other sites

svaka čast majstore dobro opisano i prikazano ;)

nego kako ćemo kod mene spuštati torziju kad je kod mene "zalipljeno"(nije bilo posebno skinuto kad se farbalo auto) ono bočno proširenje :ljut:

Vidis da treba skidati prosirenja :plazi:

Link to comment
Share on other sites

Zahrdjali su ti sarafi na felgama... :laugh:

Posto nemas sad nista od tuninga, daj se bavi barem stylingom... :plazi:

Link to comment
Share on other sites

U torziji postoji rupa za vidu M10. Najnormalnije se vidi kad skines cep. Ovako ide princip uvidavanja... Na vidu duzine cca. 8cm navidas prvo maticu onda stavis siroku sajbu i nakon toga gedor 32. Najbolje je maticu navidati skroz do glave vide tako da ima dovoljno mjesta za sajbu i gedor i da se vida moze uvidati u torziju. Kad uvidas vidu pocnes zatezati maticu prema torziji. Sajba sluzi da matica lakse klizi i ne upadne u gedor, dok je gedor dovoljno sirok da torzija upadne u njega. Ovdje gedor sluzi samo kao valjak u koji ce torzija "izlaziti" dok je ti potezes zavidavanjem matice.

Ma bravo, sad mi je sve jasno! :klap:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Spustanjem torzije kratis hod amortizera. Znaci ako na standardnoj visini amortizer ima hod do krajnje tocke (recimo) 15cm kad spustis torziju za 3cm otprilike za toliko ti se skrati hod amortizera. Kraci hod amortizera=tvrde auto + povecana frekvencija rada amortizera.

Edited by jure
Link to comment
Share on other sites

Ma, bravo Jura :hura:

Buš meni spustio auto kad dođeš u zg :plazi:

Link to comment
Share on other sites

To je stvar proslosti. Dobio bi tvrde auto koje cesce lupa u krajnju tocku. Napred ionako reguliras visinu oprugom, a nazad torzijom. Ako hoces kvalitetno, a jeftino prizemljit auto onda nazad stavi Kayaba amortizere od GTT-a i ustelaj torziju po volji, a napred vidi sto se nudi od Kayabe ili "crvenog" Konija.

Kracenje "obicnog" amortizera je ravno kidanju opruge bez da joj se poravna dio koji nasjeda na tanjuric. Ja sam na svom GTT-u imao gewinde (Bilstein + HR) koje je Balev platio po suho zlato i njumu su radili odlicno ali u meduvremenu je u njih stavljeno gusce ulje i frekvencija amortizera i opruge su bili neuskladeni pa je auto skakutao i nije amortizirao ama bas nista. Lupao bi cak preko bijele crte po sredini ceste :laugh:

2Cardak: U tebe je ono torzija i napred?

Edited by jure
Link to comment
Share on other sites

a jel torzijai šta kruća na gtt-u u odnosu na ostale modele?

Probaj negdje naći torziju od onog dostavnog modela R5, onaj furgon...kako se ono zove...Express mislim.

Link to comment
Share on other sites

Probaj negdje naći torziju od onog dostavnog modela R5, onaj furgon...kako se ono zove...Express mislim.

Da renault Express, upravo se takvom torzijom planiram poigrat u neko dogledno vrijeme, tj do proljeća da bude spremno i testirano... ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.