Jump to content

Rally Group B


Rain

Recommended Posts

manje price a vise pucanja slika i filmova grupe B :)

BTW na prvom filmu koji sam stavio, poslusajte koje vrijeme su auti grupe B radili u odnosu na F1 :hey:

Link to comment
Share on other sites

gr B nepostoji već 21 g. da, postajalo je sve opasnije a kap koja je prelila čašu je bila utrka na korzici gdje su poginula dva vozača

Link to comment
Share on other sites

gr B nepostoji već 21 g. da, postajalo je sve opasnije a kap koja je prelila čašu je bila utrka na korzici gdje su poginula dva vozača

To sam si i mislio. :tup:

Link to comment
Share on other sites

?

pa ovo nije vezano za grupu B, ovo je vezano opcenito za Rally

tako je, ali dotiće i gupu B, te dočarava "one" dane..

Link to comment
Share on other sites

Imam ja cijeli jedan film o tome,bas o grupi b,kako je nastajala i kako je ukinuta.....ali restepka za autice..... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

C/P - na ekavici

Grupa B - 1980-1986

FIA je 1979. godine dozvolila koriscenje pogona na sva cetiri tocka, ali je vecina proizvodaca tog vremena smatrala da je takav nacin pogona suvise tezak i komplikovan za upotrebu na takmicenjima. Koliko nisu bili u pravu pokazao je Audi predstavljanjem legendarnog Quattro-a 1980. godine najavljujuci '80. i '81. godinu kao razvojne za svoj tim u reli sampionatu.

Audi je svog vozaca Hannu Mikkolu poslao kao predvozaca na jedan reli, a da je ovaj bio registrovan kao takmicar pobedio bi sa neverovatnih devet minuta prednosti ! Kada je 1980. na Janner reliju u Austriji Quattro zvanicno debitovao i naravno pobedio svima je bilo jasno da je era vozila sa pogonom na dva tocka zavrsena.

Audi je nastavio da razvija svoj model i tokom 1981. godine pobedujuci na nekoliko WRC takmicenja ukljucujuci i San Remo koji je bitan po tome sto je to prvi internacionalni reli na kome je pobedila jedna zena-naravno ko drugi do Michèle Mouton. Michele je iduce godine izgubila vozacku titulu bukvalno za dlaku posle borbe sa velikim Walter Rohrl -om u Opel-u. Naravno pored Mikkole i Mouton, kao vozaca Audija treba pomenuti i Stig-a Blomquist-a .

1983. godine formiraju se potpuno nove grupe A i B i tada na scenu stupa prvi pravi Audi-jev rival i takode prvi pravi automobil grupe B Lancia 037 Monte Carlo. Po novim pravilima bilo je dovoljno da se proizvede samo 200 komada automobila da bi dobili homologaciju za ucesce u grupi B. Takode su bile dozvoljene "evolucije" postojecih modela a za to je bilo dovoljno da fabrika napravi samo dvadeset komada. Tako je nastalo takmicenje prototipova ili takozvanih "monstrum" automobila.

Nova 037 bila je u potpunosti drugaciji automobil od Quattra koji je ipak pravljen po pravilima grupe 4. Nije bila turbo, imala je pogon samo na zadnje tockove jer su inzenjeri Lancie jos uvek sumnjali u pogon 4x4. Ipak napravljena je potpuno po novim pravilima, tezina je maksimalno smanjena, korisceni su potpuno novi savremeni materijali. Za volanom 037-mice nasli su se Markku Alen i Attilo Bettega.

Ipak nedostatak pogona na sve tockove u startu je Audiju dalo prednost. Audi je imao mnogo vece iskoriscenje snage, mnogo vise "grip-a", a i bio je "nezniji" prema gumama. Ipak Audijeva nepouzdanost, masivna sasija i motor smesten napred omogucili su Lancia-i da osvoji sampionsku titulu 1983. godine. Sampionski tim su sacinjavali Alen, Rohrl i Miki Biasion. Pored svetske Lancia, je osvojila i evropsku kao i titulu sampiona Italije. Ipak titula u vozackoj kategoriji ostaje u vlasnistvu Audija i Hannu Mikkole.

Medutim Tour de Corse 1984 svetu je prikazao novog kralja - Peugeot 205 T16. Svet je bio sokiran performansama novog automobila, a Peugeot je oformio i jak tim na celu sa Jean Todt-om i Ari Vatanen-om kao prvim vozacem. Iako se Vatanen slupao na Korzici, na 1000 jezera kasnije te godine doneo je 205-tici prvu pobedu. Audi je tada vec predstavio novi Sport Quattro, dok je 037 pokazivala da je vec zastarela.

Ta 1984. ipak se moze okarkterisati kao godina osvete Audija koji je sa svojim Sport Quattrom koji je imao oko 450KS i bio znatno kraci od prve verzije (2204mm u odnosu na predhodnih 2524mm) i sa znatno bolje rasporedenom tezinom-u odnosu 55/45, uspeo da uzme obe titule. Vozackom se okitio Stig Blomqst ispred Mikkole takode sa Audijem.

Peugeot je dominirao cele 1985. godine iako je na reliju u Argentini skoro ostao bez svog prvog vozaca Vatanena koji je imao stravicnu nesrecu. Ipak drugi vozac tima Timo Salonen je preuzeo stafetu i timu doneo obe titule i vozacku i konstruktorsku tako da ce ova godina u reliju ostati zapamcena kao godina Lava. Takode ce ostati zapamcena i Vatanenova pobeda na Monte Carlu kada je drugoplasiranog Rohl-a sa Audijem ostavio za 5min17sec!

Ipak te 1985. godine na RAC reliju predstavljena je citava plejada novih izazivaca. Lancia je prikazala novu S4, Ford prelepi RS200, Austin Metro mali dinamitni 6R4, a Audi svoj radikalni i brutalni S1 Quattro (preko 500KS). Peugeot je odgovorio sa 205 T16 EVO 2 (450KS u odnosu na prvobitnih 350KS), a ranije te godine Renault je predstavio 5 MaxiTurbo. Lancia je taj reli zavrsila u poziciji 1-2 ali vec tada su morala biti dodata nova krilca i spojleri na auto ne bi li ga odrzali na zemlji!

Popularnost grupe B toliko je odusevila FIA-u da je uveliko bila u pripremi grupa S (prototi-samo 10 jedinica je moralo biti napravljeno) kada se desilo neizbezno.

Sezona 1986. pocela je pobedom S4 i Henri Toivonen-a, dok su iza njega ostali novi 205 T16 i najaci reli automobil svih vremena Audi S2 sa vise od 600KS.

Ali na Port Wine reliju u Portugalu 1986 Ford RS200 za cijim volanom je bio iskusni portugalac Lagoa Azul izlece sa staze usmrtivsi tri i povredivsi desetak gledalaca, ali na zalost to je bio samo pocetak kraja. Lancia-in prvi vozac Henri Toivonen koji je dominirao sampionatom sa svojom S4 izleteo je na Tour de Corse na tesko pristupacnom mestu u duboku provaliju lomeci drvece i prevrcuci se preko kamenja. Na sve to auto se jos i zapalio, a nesrecni vozac i njegov suvozac Sergio Cresto na mestu su poginuli. Toplota iz gorece S4 bila je toliko jaka da je od automobila ostala samo konstrukcija od cevi. Ford i Audi su se istog momenta povukli iz sampionata dok su ostali timovi odvozili sezonu do kraja.

1987. godine FIA je ukinula grupu B i grupu S.

WRC se nastavlja dominacijom vozila grupe A i Lancia Delte 4WD za cijim je volanom bio Miki Biasion.

Koliko je grupa B bila brza govore reci velikog Waltera Rohrl-a kada je opisivao osecaj voznje Audija S1:

- "Krivine dolaze tako brzo da nema mnogo vremena za razmisljnje. Ovo su automobili koji ne dopustaju greske i uvek morate misliti unapred inace necete stici da odreagujete na vreme. Ponekad mislim da on upravlja sa mnom, a ne obrnuto."

Bili su to automobili prevrse brzi da bi se vozili !

Gonza Racing

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

učinio mi se poznat, ko da sam ga negdje vidio al nije mi se dalo sve pregledavati :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kako ljudi bjeze sa staze, :laugh:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.