Jump to content

Tuning kočionog sistema vašeg Renault-a


Hrci

Recommended Posts

Topic je pokrenut s ciljem da usporedimo iskustva s preradama kočionih sistema vaših Renaulta.

Nema pitanja što da stavimo, gdje da kupimo, kod koga da namontiramo,već komentirajmo na temelju iskusta. Pitanja gdje je što i kako šaljite na PM osobi koja ima ono što vas zanima.

Evo da krenem…

Clio mi je serijski došao sa 259 mm diskovima, te (Lucas?) kočionim pločicama. Serijala kao serijala, pločice su “grizle” već na lagani pritisak, no kod dugotrajnijeg snažnog kočenja, odnosno njihovog pregrijavanja, produljivao se zaustavni put.

Nakon toga sam zamijenio pločice, te su stavljene Ferodo DS 2000, poznatije kao DS Performance http://www.europerfo...rake-pads.mhtml. Ujedno je promjenjeno kočiono ulje, te je stavljeno Mintex Racing, DOT 4.0 i ugrađeni su opleteni lajtunzi. Diskovi su ostali serijski. Razlika nakon svega je bila i više nego očita. Zaustavni put je bio kraći. Iako su pločice predviđene za veće temperature, dok su bile hladne su također grizle, iako se zvuk struganja neznatno povećao. Dosta brzo su se zagrijavale i postizale radnu temperaturu.Dugotrajne vožnje pod snažnim kočenjima su ostavile traga na serijskim diskovima koji jednostavno nisu za to predviđeni, kao rezultat toga je mehaničar prilikom njihove izmjene uočio kako su bili blago iskrivljeni.

Slijedeća izmjena je uključivala izmjenu diskova, te su stavljeni Brembo Max diskovi http://www.brembo.co...tsBremboMAX.htm.Uz postojeće Ferodove pločice, nije bilo nikakvog odstupanja u učinku kod dugotrajnih kočenja, npr. spuštanje s Učke, Platka i sličnih brdskih cesta. Cviljenja nije bilo, iako samo “grebanje” prilikom kočenja je bilo nešto jače izraženo,no sve u granicama normale. Uz ove diskove, vrijeme zagrijavanja na radnu temepraturu se nešto skratilo, kroz možda 300-tinjak metara normalne vožnje.

Kad je nakon nekog vremena došla izmjena pločica, odlučio sam potražiti iste, no u tom trenutku na HR tržištu ih nigdje nisam mogao pronaći, već je bila dostupna skuplja verzija Ferodovih pločica - Ferodo DS-2500 http://www.europerfo...rake-pads.mhtml i http://www.ferodorac...ing/ds_2500.htm Veća zrnca, viša radna temperatura. Rezultat: treba im nešto dulje vremena da se zagriju. Bučnije su, pogotovo dok su hladne. Hvataju tek kod jačeg prtiska kočione papučice, ali kad uhvate dok su zagrijane, bolje da se čvrsto držite za volan, LOL, također se nije pametno naći u situaciji gdje ulazite u zavoj velikom brzinom te iznenadno trebate kočiti, uz dobre gume Clio se ukopava u cestu a zadnji kraj postaje opasno lagan. Sa cliom koji teži oko tone, do sada nisam naišao na situaciju u kojoj sam ih uspio pregrijati. Očito bi morao otići na Grobnik i vadit mu mast, no za takve hard core igre Ferodo je pripremio DS – 3000 http://www.ferodorac...ing/DS_3000.htm .

Eventualni upgrade, koji najvjerojatnije neću nikad imati potrebe napraviti, je uzimanje cijelog brake kita sa većim kliještima, diskovima, teflonskim crijevima itd...al o tom potom :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Koliko te drže pločice Ferodo DS-2500 u kombinaciji z maxom....

JA sam prvo imao mintexa i maxa ali su cvilile i diska su mi drapale a sad sam prošao na brembo pločice i max i sve 5 je....I ak možeš daj mi šapni cijenu pločica može i na Pm. :hey:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

pozz...možda sam fulao topic, sorry novi sam..haha..zanima me ako bi pasale čeljusti i diskovi sa clio 1.8 16v na moj 1.4, 97god?

Link to comment
Share on other sites

pozz...možda sam fulao topic, sorry novi sam..haha..zanima me ako bi pasale čeljusti i diskovi sa clio 1.8 16v na moj 1.4, 97god?

Bi!

Link to comment
Share on other sites

Bi!

čak i sa felgama 14"...prijatelj govori da su diskovi veći i da bi onda trebao stavit 15" felge

Link to comment
Share on other sites

moralo bi moc stat jer 257mm disk ide pod 14" bez problema

Link to comment
Share on other sites

Sto se mene tice dooljno su jake a jos je automatik. Problem je sto su mi nakon tokarenja opet pocele tresti. Stavljeni nakon toga diskovi Brembo i nove plocice i opet ista stvar. Nakon brusenja novih diskova se tek popravila stvar i sad nema tresnje. Jedino iritira sto kad duze ne zakocim jako kao da stvori neki s loj na nijima pa pustaju neki zvuk, ali koce.

E sad, postoji jedan problem koji navodno nitko ne zna rijesiti, mislim da sam pisao o tome vec na forumu. Naime, na niskoj temperaturi, oko 0 zimi, a kad je bljuzga ili mokro nakon duze voznje autoputom bez kocenja kocnice jednostavno ne hvataju kako treba, kao da su pregrijane!? U servisu kazu da je to normalno jer se stvori sloj vode i dok se kocnice u kocenju ne ugriju jednostavno ne koce dobro! Navodno rjesenje imaju Bmw, Merc i slicni kojima se na tim temperaturama na autoputu kocnice mrvicu same stisnu svakih nekoliko, tako da maknu taj sloj koji eventualno skupio... Ugl, to bi ja volio poboljsati a ne znam kako?

Link to comment
Share on other sites

Da to je normalno da odmah ne love, a kao što si naveo noviji i bolji auti to riješavaju na način da sami lagano koče.

Meni su kočnice na manjim brzinama uredu, ali na većim kao da su preslabe. Uglavnom mišljenja sam da ovjes i kočnice na Laguni nisu dorasli jačim motorima.

Link to comment
Share on other sites

I nema rjesenja za to osim kupiti novi auto?:)

Ovjes je katastrofa za bilo kakvu brzu voznju zavojima, kao da brodom kormilarim a ne autom, toliko bezosjecajan volan i plivajuci ovjes je stvarno previse! Ali zato je u gradu car po zagrebackim rupetinama, bome i lada na autoputu.

Sto se tice kocnica, meni se tek na 180 i vise kad treba jako kociti cini da bi mogle biti jace, inace sam zadovoljan, nikad se nisu pregrijale sto mi se na Meganeu znalo dogoditi!

Link to comment
Share on other sites

Stavite narezane diskove i mekane pločice pa neće bit tih problema. Barem ne toliko.

Link to comment
Share on other sites

Stisnut kočnicu svako malo kad pada kiša. :D Novi i skuplji auti to imaju serijski - kad si u takvim uvjetima kočnice uvijek rade savršeno jer ih stisne tu i tamo. Ja sam skroz zaboravio na to kad sam bio na praznom autoputu i kad je počela padat kiša. Nakon 50km je trebalo zakočit za izlaz. Stisnem kočnicu, a ono - ništa. :D Mogla je biti katastrofa samo takva da je auto bio ispred mene.

 

U Laguni su mi kočnice čudne, neodređene. Kao da ne voli kočit. Pedala je spužvasta i imam osjećaj kojeg bi najbolje opisao kao da je napravljena od tankog lima pa se savija dok kočiš. Bilo što osim slabog kočenja je takvo i to me baš smeta. Koči u redu, ali moglo bi puno, puno bolje. Ako cu ju ja ikad za stalno vozit sigurno bi prije il kasnije promijenio 296mm sa onima od 175dci - 320mm. I ovo sto Blue kaze.

Pričate o ovjesu. Nisam vozio Lagunu II, ali III Coupe je nešto tvrđi što mi paše i nije pretjerano loš u zavojima. U usporedbi sa Meganeom koji se naginje, Laguna je bolid F1. :p

 

U Meganeu pak mislim da se prečesto pali ABS. Pod prečesto mislim nepotrebno, nije sad da je svaki dan. Gume imaju gripa, pogotovo sad kad je toplo. Nekad koči kao zvijer, nekad pali ABS iz nepoznatog razloga ili male neravnine na cesti. Jel je moguće da je preosjetljiv?

Edited by IcyTexx
Link to comment
Share on other sites

Ja necu sad nista stavljati jer auto ide u prodaju kad se vratim s mora, ali zanimljiv savjet, hvala!

Link to comment
Share on other sites

U Meganeu pak mislim da se prečesto pali ABS. Pod prečesto mislim nepotrebno, nije sad da je svaki dan. Gume imaju gripa, pogotovo sad kad je toplo. Nekad koči kao zvijer, nekad pali ABS iz nepoznatog razloga ili male neravnine na cesti. Jel je moguće da je preosjetljiv?

 

Možda su ti amoritizeri otišli pa kotač poskakuje i aktivira abs. abs ne može bit preosjetljiv. Radi kak radi i to je to.

Link to comment
Share on other sites

Aj super, to kocenje po kisi sam primjetio na cliu, takodjer na autoputu. sad znam sta je :-)

Link to comment
Share on other sites

Možda su ti amoritizeri otišli pa kotač poskakuje i aktivira abs. abs ne može bit preosjetljiv. Radi kak radi i to je to.

 

Lako moguće nakon tolke kilometraže. Vjerojatno ću ih trebat zamijenit. Al ak krenem u proces zamjene onda ću prvo gledat amortizere. Pa ću malo škicnut opruge za spuštanje. Pa kad mijenjam i jedno i drugo škicnut ću gewinde, a onda nema kraja. A ni potrebe na tom autu. :D

Živcira me što taman kad zamijenim sve "potrošne" dijelove onda će ić auto u prodaju. xD Već ima novi set diskova i pločica, ležajeva, zamašnjak, set kvačila, sve nosače motora, itd. itd. :D Bliži mu se i veliki servis...

Edited by IcyTexx
Link to comment
Share on other sites

Noviji automobili imaju ispred diskova napijed jednu malu zavjesicu, vidi se kad čučnete i pogledate pod auto. Ona brani da se diskovi namoče tijekom vožnje, pa onda bolje grize na prvom kočenju.

Spužvasti osjećaj na pedali može značiti staru kočionu tekućinu, stara crijeva koja se napuhuju pri kočenju (staviti nova ili nova opletena još bolje) ili propuštanje nekog od cilindara

Link to comment
Share on other sites

Po meni laguna nije za ikakvo obaranje rekorda i vozenje brzinaca. Udoban i mekan auto, lagano se zavaliti i uzivati u ugodnoj voznji. Ali, probao sam ja to i malo brze voziti i kocnice su stvarno na velikim brzinama klimave, koci to, ali nikada stati. Pogotovo kada je vise osoba u autu i voznja po autocesti. Volan je skroz bezosjecajan i dosta se naginje po zavojima, kod nagle promjene smjera mislim da se vozim na 2 kotaca, a sva 4 su na cesti i dalje. Imam osjecaj da zadnji most zeli otpasti s tog auta jednostavno, prvo se "namjesta" pa onda tek pocne drzati... Seleni su zamjenjeni ali opet nije to to. Mogu samo zamisliti kako je s jacim i tezim motorima. Definitivno nije auto za ljude zeljne predinamicne voznje, ali koliko je udobnija od konkurencije tog doba, toliko i slabije drzi :)

Link to comment
Share on other sites

Možda su amortizeri dali svoje.

Nego kakva je talaguna inače, frend mi je uvezao neku lagunu 1,9 dci iz 2001 godine, samo sam vidio da ima polukožne siceve i 6 brzina, alu-felge... Kaže da mu nešto klapa otpozadi. Možda seleni ili nešto drugo?

Link to comment
Share on other sites

Lako moguće da su seleni, dosta brzo propadnu i prvo se počne pojavljivati nekakav metalni zvuk na jakim poprečnim prijelazima. Meni su riknuli na nekih 100-110k km. Promjenjeni su tada i opet imam osjećaj da se cijeli most giba, kao da su oni premekani. Amortizeri su ok još, ali da, daleko su od novih. Od kako vozim taj auto imam takav osjećaj u zadnjem kraju, tada je imao 60-ak k km. U biti ovaj moj primjerak je bio ok većinom, nije bilo većih kvarova osim ležaja u mjenjaču na 140k km...Kompletna reparatura 4500 kn i udobno se kotrlja dalje. Velika većina sitnica se može popraviti u vlastitoj režiji i valjda se radi o dobrom rabljenom autu jer ih vidim sve više po cesti u mom gradu...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam mijenjao komplet diskove i pločice prije 5tkm, sve stavio ATE, ali i dalje sam mišljenja da treba bolje gristi. Istina kad sjednem iz Mercedesa ili Citroena u Lagunu onda se prvih par kočenja zapikavam jer grizu bolje, ali na brzini većoj od 130-140 nisu tako agilne.

Sa ovjesom za sada nemam problema, ali definitivno ne može pratiti ono što isporuči motor od 180KS. Previše korekcija volanom pri jačem ubrzanju ili kočenju. Nije nekako fluidno.

Taj motor u Laguni III sa 4 control sistemom je sasvim nešto drugo, tamo je pak preslab za ono što ovjes nudi. Vozio sam pa znam. 

Link to comment
Share on other sites

Bok ekipa! Imam pitanje , dakle moja Laguna 2.0 94g, straga ima dobose, auto nema ABS, te pri naglim kocenjima prednji kotači samo proklizuju, što si nikako ne mogu dopustiti. S obzirom da na dvorištu imam drugu lagunu koja ima diskove straga, recite mi jel ikako moguće da se diskovi stave, bez da se vadi most (selenii su loši i želio bih si skratiti muke).

Unaprijed hvala!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kupljeno na akciji, jos ih nisam postavio jer cekam mjesecima da Kreso (CG) dobije Brembo za Clia .

imag0002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kod mene je serijala 259mm ventilirani diskovi i ne znam koje disk pločice u originalu. Kočnice su grizle odmah, po mom ukusu preosjetljive. Kod jakog kočenja pločice bi se lijepile za diskove i ABS se mučio s njima. Izdržale su jedva 40,000km.

 

Zamijenio sam ih sa tri puta skupljim Brembo MAX diskovima u kombinaciji sa Jurid disk pločicama jer u Auto Kreši nisu imali pripadajuće Brembo disk pločice. Kočnice su se puno bolje dozirale iako je trebalo samo malo jače stisnuti pedalu kod laganog kočenja. Auto je kočio bolje, ABS nije lupao kao prije i nisam primjetio efekt pregrijavanja. Diskovi imaju brazde preko kojih se čiste, pa po kiši love odmah kao da je suho. Sad na 114,000km su brazde gotovo nestale i vrijeme je za nove diskove. Vjerojatno bi izdržali dulje da su disk pločice originalne i malo mekše jer imaju još dosta mesa i troše se manje nego diskovi.

 

Buraz je na Twingo GT stavio Brembo MAX 259mm + Brembo disk pločice. Super je zadovoljan, diskovi i pločice se ravnomjerno troše, auto izvrsno koči.

Link to comment
Share on other sites

A cijena u odnosu na non-Brembo? Mislim na komplet diskovi i pločice.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.