Jump to content

Ulje u mjenjaču - getribi


Mafro

Recommended Posts

Danas išao do Bjelovara i nazad. Po povratku, čim sam stao osjetim miris hipenola iz ventilacije. Podignem haubu, kad ono sve zasrano s uljem :jez:.

Pljunuo ulje na iberlauf getribe. Nisam primjetio ništa čudno u radu, a ni getriba nije prevruća. Šta vi mislite?

Moj scenarij je sljedeći.

Prije dva tjedna bio na redovnom servisu i veli on meni da je u getribi falilo i da je nasuo litru ulja :oo:. Odmah sam bio skeptičan i rekao mu da je to skoro 50% (sve skupa ide 2.4 l), a nisam vidio da ostavljam tragove za sobom. On je tvrdio da fali toliko i na tome je ostalo. E sad, 100% posto je nasuo ulje do čepa, a to se ne radi. Ima poseban mjerač na kojem je označena min i max razina i to je dosta niže od razine čepa. Naravno, ako sam u pravu, taj višak ulja je razlog podizanja pritiska i izbacivanja na iberlauf. Pogotovo jer sam malo žešće pritisnuo.

Sutra idem do njega da vidim šta je.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mata73

    14

  • Mafro

    13

  • usrmaatre

    10

  • direstraits

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vjerujem da je tvoj zaključak ispravan.

Nažalost majstori vole načepiti ulje iznad svih granica, tako da sam nekoliko puta poslije servisa morao ispustiti ulje iz motora jer ga je bilo za 0,5l previše. :mad:

Ako si stiskao jače onda se i getriba više zagrijala, pa je višak bacila van.

Sva sreće pa ima iberlauf.

Link to comment
Share on other sites

još će bit dobro ako mu nije utočio ulje kroz iberlauf ima svakakvih stručnjaka...ako je ndo mjenjač mislim da ti je u njega max 2.1 litra

Link to comment
Share on other sites

Kapacitet ulja za PK6 getribu (6 brzina) je 2.4 l, a ovako izgleda šipka za mjerenje razine ulja. Za ovu getribu je oznaka E minimum i F za maksimalnu razinu ulja.

post-11736-008763300 1331242594_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ja sam imao slicni problem na sportu... ulili smo ulja kolko pise da ide u getribu. Ne sjecam se vise kolko, ali 3,7 ili tak nesto. Ocito getriba nije bila skroz prazna, a mi nismo provjeravali. U normalnoj voznji je sve bilo OK. Problem se prvi put javio na autoputu kad sam digao okretaje na cca 7k.... odjednom bijeli dim iza mene. Reko fino, otisla masina. Stao, provjerio i naravno ulje iz getribe kroz iberlauf direktno curilo po ispusnoj grani.

Kasnije smo provjerili nivo ulja i ispustili visak. Nakon toga sve OK. Inace, kad sam isao provjerit nivo ulja bilo ga je preko cepa za provjeru, sto je svakako previse.

Link to comment
Share on other sites

Bio sam u pravu, nasuo ulje do čepa.

Fino mu objasnio i pokazao u njegovom dijagnostičkom programu :doh:. Hvalim ga pred svima, a on radi početničke greške :mad:.

Ispričao se, priznao grešku i bez pogovora ispustio svo ulje iz getribe i nasuo točno 2.4 L, pošto nema šipku za mjerenje.

Sad ga još čekam na sljedećem servisu, spomenuo je prošli put pranje motora. Čini mi se da će biti na njegov trošak, ipak ga je on zamastio :ahaa:.

Link to comment
Share on other sites

Bio sam u pravu, nasuo ulje do čepa.

Fino mu objasnio i pokazao u njegovom dijagnostičkom programu :doh:. Hvalim ga pred svima, a on radi početničke greške :mad:.

Ispričao se, priznao grešku i bez pogovora ispustio svo ulje iz getribe i nasuo točno 2.4 L, pošto nema šipku za mjerenje.

Sad ga još čekam na sljedećem servisu, spomenuo je prošli put pranje motora. Čini mi se da će biti na njegov trošak, ipak ga je on zamastio :ahaa:.

Ja ću poludit, pa Čendeš ga je zajebo na kvadrat, ista stvar za moj auspuh na Twiletu...no svi griješimo...

Bitno da nije nikaj...samo ti zasro motor džabe :tup:

Link to comment
Share on other sites

Hm, i meni je majstor mjenjao ulje u getribi, ista je ta sa 6 brzina, baš ću ga pitati koliko je ulio.

Koje ulje je tebi stavio? Kod mene neki ATF?

Edited by bozidar
Link to comment
Share on other sites

ako je atf onda se malo za.... jer to nije automatski mjenjač :tup:

Edited by marrky112
Link to comment
Share on other sites

Hm, i meni je majstor mjenjao ulje u getribi, ista je ta sa 6 brzina, baš ću ga pitati koliko je ulio.

Koje ulje je tebi stavio? Kod mene neki ATF?

Dobro marrky kaže, nadam se da si pogriješio ti, a ne majstor.

U te getribe ide ulje iz grupe hipenola (GL-4), konkretno SAE 75W/80 Synthetic, proizvođač nebitan.

Link to comment
Share on other sites

valjda je masjtor navikao na stare mjenjače gdje se sa strane ulijevalo dok ne počne curiti preko i to je bila mjera.

Link to comment
Share on other sites

Ma sve to stoji, ali isto tako taj ili bilo koji majstor ima na raspolaganju Autodatu, Workshop ili neki sličan program (ako drži do svog posla), samo treba pogledati.

Link to comment
Share on other sites

Dobro marrky kaže, nadam se da si pogriješio ti, a ne majstor.

U te getribe ide ulje iz grupe hipenola (GL-4), konkretno SAE 75W/80 Synthetic, proizvođač nebitan.

Nije istina da ide GL4 ulje, jer je Elf tranself TRP 75W80 koje je bilo preporučeno ulje za P obitelj getriba bilo deklarirano kao GL5 (više E.P. aditiva-,) sve dok se nije pojavio Elf tranself NFP 75W80 koje je deklarirano kao GL 4+ ulje, a zamjena je za TRP. Bitno je da je ulje sintetičko i gradacije 75W80 a pošto su ove getribe više opterećene GL 4+, ili GL5. Razlika između GL4 i GL5 je u sadržaju E.P. aditiva (Extreme Pressure) GL5 ima dvostruko više tih aditiva od GL4, pošto ti aditivi sadržavaju spojeve sumpora mogu otapati obojene metale (mjed) od kojih su izrađeni sinhroni prsteni pa se stoga ne preporučavaju za getribe koje imaju mjedene sinhrone prstene.

Link to comment
Share on other sites

Nije istina da ide GL4 ulje, jer je Elf tranself TRP 75W80 koje je bilo preporučeno ulje za P obitelj getriba bilo deklarirano kao GL5 (više E.P. aditiva-,) sve dok se nije pojavio Elf tranself NFP 75W80 koje je deklarirano kao GL 4+ ulje, a zamjena je za TRP. Bitno je da je ulje sintetičko i gradacije 75W80 a pošto su ove getribe više opterećene GL 4+, ili GL5. Razlika između GL4 i GL5 je u sadržaju E.P. aditiva (Extreme Pressure) GL5 ima dvostruko više tih aditiva od GL4, pošto ti aditivi sadržavaju spojeve sumpora mogu otapati obojene metale (mjed) od kojih su izrađeni sinhroni prsteni pa se stoga ne preporučavaju za getribe koje imaju mjedene sinhrone prstene.

uf, ne kužim, dakle običnim jezikom jednog laika, jel paše onda to atf?

provjerim točno koje pa javim, uglavnom, auto se puno lakše i mekše šalta

Link to comment
Share on other sites

uf, ne kužim, dakle običnim jezikom jednog laika, jel paše onda to atf?

provjerim točno koje pa javim, uglavnom, auto se puno lakše i mekše šalta

U mojoj getribi je Tutela Zc 75W80 Synth već skoro godinu dana, auto se odlično šalta čak i po hladnom vremenu. Preporučeno ulje za PK 6 je bilo Elf tranself TRP 75W80, pošto je to ulje izbačeno iz ponude zamjenio ga je Elf tranself NFP 75W80 pa ako nisi siguran kupi to ulje. U getribu ti ide 2.2 - 2.4 litre ulja, izliješ sve ulje iz getribe i uliješ oko 2 litre i tri decilitra i miran si.

Link to comment
Share on other sites

Nisam izmislio taj podatak, iz provjerene je dokumentacije. Tamo je samo stavljena napomena da je TRP zamjenjeno s NFP, bez konkretnih podataka o samom TRP ulju.

post-11736-042503400 1331409796_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

@ bozidar, kao što smo ti rekli bitna je gradacija i da je sintetičko, kod mene npr. Shell Spirax GSX 75W80. NIkako nije ATF.

Evo ti specifikacija Elf-ovih ulja za prijenose i njihova namjena.

post-11736-051281500 1331411524_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Nisam izmislio taj podatak, iz provjerene je dokumentacije. Tamo je samo stavljena napomena da je TRP zamjenjeno s NFP, bez konkretnih podataka o samom TRP ulju.

post-11736-042503400 1331409796_thumb.jp

Ovdje je prikazano da je TRX API GL4 ulje što je točno, međutim TRP se deklarirao kao GL5, a negdje kao GL 4+ ulje (za getribe koje su više opterećene, a otporne su na više E.P. aditiva). NFP je GL4+ ulje. Recimo JC5 getribe koriste GL4 ulja dok su getribe PK6/PK4 više opterećene pa je za nih predviđeno GL 4+, ili GL5 ulje. GL4+ ulja su nešto modernija od GL5 jer imaju dosta E.P. aditiva ali su i manje štetna za sinhrone (drugačija formulacija aditiva) . Nadam se da smo sad razjasnili sve vezano za transmisijska ulja:dobroje: . ATF ulja u svakom slučaju nisu transmisijska ulja i ne smiju se stavljati u manualne getribe (osim ako nemaš viška oko 20 kkn koliko košta nova manualna getriba).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Da ne otvaram novi topic.

 

Pri kontroli ulja u mjenjaču vidio sam da nedostaje malo, možda 1-2 dcl.

Mjenjač ima oznaku PK4004  , C001.907 sa 6 brzina.

Ako sam ispravno kontrolirao, odvrne se plastična leptir matica koja je na bočnoj strani mjenjača i gleda u lijevi kotač.

Ulja nema do preljevanja, ali sa prstom mogu doći do ulja.

Da li se tako kontrolira i koje ulje ide u mjenjač?

Link to comment
Share on other sites

Kod PK6 se tako ne kontrolira već postoji posebni mjerač. Ne znam kako je kod PK4, ali mislim da je isto s obzirom da spominješ plastični čep sa strane kakav je i na PK6.

Link to comment
Share on other sites

Evo mjere za izradu mjerača za PK6, ali pogledao sam malo u Autodati i Dialogysu, i koliko sam vidio kod PK4 ide do preljevanja na čep.

Koji je to tip vozila i ako može tvornički broj, ako hoćeš da provjerim da budeš siguran.

 

post-11736-0-39138900-1401561298_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

Na naljepnici na B stupu sa suvozačeve strane. Pod brojem 9 je tip, a pod 12 je tvornički ili proizvodni broj. Ovo vidim i na tvom profilu :) , btw 131kW, zar nije 129?

 

post-11736-0-78750400-1401563673_thumb.j

Edited by Mafro
Link to comment
Share on other sites

TIP KG1S, tvornički 5782799. Osim ako ovaj broj 5 nije S. Ovo sa kW je čudno od prvog dana, piše od 127 do 131kW, zavisi kako gdje. Naravno da u prometnoj piše najviše.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.