Jump to content

Ulje u mjenjaču - getribi


Mafro

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mata73

    14

  • Mafro

    13

  • usrmaatre

    10

  • direstraits

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

NFP 75W80, 2.4 L, punjenje do prelivanja. I motor ima 127 kW.

Edited by direstraits
Link to comment
Share on other sites

Eto super, sad znam i to. Dakle tvornički broj je S782799. Sad još samo moramo saznati koje ulje, koliko i do koje mjere kod nadopune. A bez vaše pomoći to neću moći.

Link to comment
Share on other sites

E, jbg. dok sam ja pisao ti već napisao. Nigdje nisam našao da ide NFP. Već TRJ, TRT, TRP ili TRX. Zato i nisam znao koje. To je novi naziv?

Link to comment
Share on other sites

Evo direstraits ti je sve rekao. Da nova je oznaka ulja, imaš na stranici prije, kolega usrmaatre je sve objasnio. Inače mi za taj model izbacuje samo dva motora, 110kW (150KS) i 129kW(175KS).

Link to comment
Share on other sites

Onda smo valjda riješili nedoumicu oko tipa ulja. Sada me mući da li mijenjati sve ili nadolijati, jer su mi u svakom servisu rekli da nije dobro mijenjati ulje zbog trajnosti iste. Logika mi govori da svako ulje ima svoj rok trajanja.

Link to comment
Share on other sites

Ne bi ni ja rekao, mada u kojem got servisu bio kažu da će novo ulje oštetiti načete sinhrone itd.

Nema mi uopće logike.

Auto mi sad ima 97k km i mislim da je vrijeme za promjenu ulja u mjenjaču.

Sutra se bacam u potragu za uljem.

 

Hvala svima na pomoći, od D.Sela, Drniša do Vejla   :serv:

Link to comment
Share on other sites

Mijenjaj ulje, ja sam svoje promijenio. Obavezno stavi propisano ulje jer sam ja eksperimentirao sa Tutelom pa mi se mjenjač puno teže šaltao. Sad je u transmisiji Elf. Bolje da u ulju ima E.P. Aditiva, neće se sinhroni ošretiti ni ako staviš GL5, a ne GL4+ kao što je Elf Tranself NFP 75W80.

Link to comment
Share on other sites

Ne bi ni ja rekao, mada u kojem got servisu bio kažu da će novo ulje oštetiti načete sinhrone itd.

Nema mi uopće logike.

Auto mi sad ima 97k km i mislim da je vrijeme za promjenu ulja u mjenjaču.

Sutra se bacam u potragu za uljem.

 

Hvala svima na pomoći, od D.Sela, Drniša do Vejla   :serv:

 

 

Jedno noob-ovsko pitanje: kod mene ima skoro 115000 km i nije nikad mijenjano ulje u mjenjacu. Ne primjetim greske ili zapinjanja. Da li na benzincima ide izmjena ulja u mjenjacu nesto kasnije ili bih vec trebao to promijeniti?

 

1.2 benzinac :)

Link to comment
Share on other sites

Nemam ni ja nikakvih loših simptoma, ali mislim da je nakon 7g i skoro 100k km vrijeme za zamjenu. Ono sto sam vidio ulje je još uvjek lijepe boje i dobre prozirnosti.

Link to comment
Share on other sites

Ne kužim kako izmjena ulja može štetiti mjenjaču, jesu li barem ponudili neki opravdani razlog svojoj tvrdnji o štetnosti izmjene?

Kod mene novo, evo 2 godine i sitno nakon mehove greške i sve isto.

Inače, možda i nije neka usporedba, vidio sam preko nekoliko puta kako izgleda ulje (hipenol) u reduktorima par strojeva nakon godina ne mjenjanja (15 i više). Najbliži opis, što izgledom, što opipom je blato. Sigurno ću biti opet u prilici za isto, pa poslikam i snimim.

Link to comment
Share on other sites

Trabunjali su o nekim kiselinama u ulju koje su dok je ulje novo dosta jake i da će to dodatno još izgristi i oštetiti sinhrone kao i semeringe. Istina da sam na par trenutaka ostao bez teksta, ali reko valjda zna što priča.

Kako sam kasnije vrtio razgovor u glavi, sve mi je to imalo manje smisla.

Link to comment
Share on other sites

Znači priča se vrti oko aditiva koje je usrmaatre spomenuo i koji kao loše djeluju na mesing, isto tako dodani aditivi to smanjuju na najmanje. A koliko pratim priče o Lagu, sklonije su PK6 tim mogućim kvarovima nego PK4.

Osim toga, zdravo seljački, količina "nagriženih" obojenih metala u ulju, koje samo ulje zbog aditiva izazove, ne može nadomjestiti njihov manjak na "nagriženom" sinhronu/semeringu.  Jednostavno, ako se sjb, sjblo se, mijenjao ulje ili ne. Imao sreće ili ne :D .

Edited by Mafro
Link to comment
Share on other sites

Trabunjali su o nekim kiselinama u ulju koje su dok je ulje novo dosta jake i da će to dodatno još izgristi i oštetiti sinhrone kao i semeringe. Istina da sam na par trenutaka ostao bez teksta, ali reko valjda zna što priča.

Kako sam kasnije vrtio razgovor u glavi, sve mi je to imalo manje smisla.

Radi se u tzv. E.P. Aditivima (Extreme Pressure) koji su uglavnom sadrže sumporne, fosforne i kloridne spojeve. Takovi aditivi ako su dodani u većoj količini od dopuštene za tip sinhronih prstena pojedinog mjenjača uzrokuju otapanje metala od kojeg su izrađeni isti. Ako je dodano ulje propisane specifikacije (GL4+ - Elf NFP) koja sadrži točno određenu količinu istih problema ne bi trebalo biti. Ulje je organski spoj koji s vremenom gubi svoja svojstva, onečeišćuje se vlagom, česticama itd. Tako da ga je potrebno promijeniti.

Link to comment
Share on other sites

Bio u jednom servisu. Kažu da se mijenja na 120k km. Ide 2.4L i provjerava se uz pomoć mjerača. Pitam ja do preljevanja, kažu na mjerač. Konačno jedan servis rekao da se mijenja.

Link to comment
Share on other sites

Za zamijenu ulja u meh. mjenjačima nema strogo određen interval , tj. nema ga uopšte.

Obavezna je jedino zamijena pri svakoj demontaži mijenjača.

 

Iako zamijenom ništa loše neće se uradit , čak naprotiv , pogoduje mijenjaču , posebno rizičnim skupinama...

Edited by djordjep80
Link to comment
Share on other sites

To je isto kao i ona umotvorina da se u AT ne mora nikada mjenjati ulje. Sto je najzalosnije to je sluzbena nota servisa. Druga zalost je ta sto i kada mjenjaju ulje, rade izmjenu tao da ispuste samo ono sto je u karteru (cca. 2L) i toliko doliju novog, a ostatak ostaje staro. Kad uzmemo u obzir da je kapacitet AT oko 7.5L, starog ulja ostane skoro 3/4 tako da hebes "izmjenu"

Link to comment
Share on other sites

Bio u jednom servisu. Kažu da se mijenja na 120k km. Ide 2.4L i provjerava se uz pomoć mjerača. Pitam ja do preljevanja, kažu na mjerač. Konačno jedan servis rekao da se mijenja.

 

Žao mi je što nisam fotkao ispuštanje prvog ulja iz moje getribe nakon 5god i 80,000km. Bilo je crno kao motorno ulje. Novo ulje je praktički bilo prozirno (TransELF NFJ 75W80).

 

Meni su isto govorili u servisu da se to mijenja svakih 100,000km, ali kad sam vidio kako izgleda to staro ulje bilo mi je žao što nisam ranije mijenjao. Mjenjač je imao lakši hod nakon izmjene.

Link to comment
Share on other sites

Žao mi je što nisam fotkao ispuštanje prvog ulja iz moje getribe nakon 5god i 80,000km. Bilo je crno kao motorno ulje. Novo ulje je praktički bilo prozirno (TransELF NFJ 75W80).

 

Meni su isto govorili u servisu da se to mijenja svakih 100,000km, ali kad sam vidio kako izgleda to staro ulje bilo mi je žao što nisam ranije mijenjao. Mjenjač je imao lakši hod nakon izmjene.

I kod mene je bilo crno, mijenjano je nakon 170kkm. Također, nakon izmjene auto se puno bolje šaltao.

Link to comment
Share on other sites

Ulje promijenjeno.

Kao što sam ranije naveo sa šaltanjem nisam imao problema pa nema nikakvih promijena.

Informacija za buduće pothvate sam svoj majstor, u PK4 mjenjač ide ELF NFP 75W80, toči se 2,4L što je ujedno do prelijevanja.

Natočio sam 2,5L , ali je taj 1 dcl iscurio van. Na čepu postoji bakrena brtva unutarnjeg promjera 18mm.

Promjenjeno je na 98k km, prcijenite sami da li je bila potrebna zamjena. Večina servisa tvrdi da ulje nije potrebno mijenjati. :aua:

post-10375-0-09881600-1402244736_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

mene zanima mata dal si auto postavio u približno vagu il je auto stajao na kotačima..to pitam zbog tog preljevanja..jel auto u vagi kad je na kotačima ko i kad je na dizalici?

Edited by viry
Link to comment
Share on other sites

Onako crno je izgledalo i moje prvo ulje koje je išlo van iz getribe.

 

Na zadnjoj izmjeni ulja u motoru sam zamolio dečke da mi provjere razinu ulja u getribi za svaki slučaj. Ulje je napravilo 30,000km u getribi, te je i dalje bilo gotovo prozirno na čepu i onom malom mjeraču koji se gurne kroz rupu u getribu.

 

Trebalo bi ispustiti van za konačnu potvrdu, ali mislim si kako je moguće da je novo ulje u getribi čisto nakon 30,000km, a tvorničko ulje se zacrnilo kao ugljen nakon 80,000km? Šta su stavili unutra??

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.