Jump to content

Upgrade brakes - Renault Scenic


xxx

Recommended Posts

auto: Renault Scenic 1.6-16v 82Kw

godina: 2007

tkm: 103000

 

Od kad sam počeja voziti Scenica iman jedan problem a to je pregrijavanje kočnica, probao sam s razlićitim ploćicama "TRW, Ferodo" s Ferodo je malo bolje šljakalo "kočilo"... Kako su diskovi dali svoje bacio sam se u potragu za adekvatnim rješenjem.

 

 

diskovi: Speedmax

pločice: ATE

kočiono ulje: Ate super blue recing

post-10098-0-08478000-1364379223_thumb.j

post-10098-0-25038800-1364379235_thumb.j

post-10098-0-09532300-1364379245_thumb.j

post-10098-0-35902300-1364379259_thumb.j

post-10098-0-56144700-1364379273_thumb.j

post-10098-0-02998900-1364379288_thumb.j

post-10098-0-78181500-1364379298_thumb.j

post-10098-0-94681500-1364379321_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxx

    20

  • DU-roller

    13

  • MilosB

    13

  • twingara

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

kad su ti se pregrijavale? nakon par jakih uzastopnih kocenja ili nakon jednog jaceg?

jesi montirao to na auto? kako je sad?

Link to comment
Share on other sites

Razlika u samoj snazi kočenja i nije neka, pregrijavanje više nema zasad sve radi ok "nema cviljenja, podrhtavanja"...

Link to comment
Share on other sites

kad su ti se pregrijavale? nakon par jakih uzastopnih kocenja ili nakon jednog jaceg?

jesi montirao to na auto? kako je sad?

 

Počele bi se pregrijavati nakon 3x uzastopna kočenja, inaće vozim "malo" življe...

 

Na autu je kit nekih 1000tkm, kažem za sad radi sve ok vrime će pokazati hoće li biti podrhtavanja ili nešto slično...

Link to comment
Share on other sites

bas zato i pitao, nije uobicajeno da netko sa scenicom otvori ovakav topic :zubo:

se pregrije ulje u kocnicama ili same plocice? ovo pitam opcenito :)

Link to comment
Share on other sites

pa nema veze ulje sa tresnjom. imaju iskrivljeni diskovi koji se iskrive zbog pregrijavanja.

opletena criva ce puno pomoc u osijecaju kod kocenja, nece pedala propadat.

i evo jedan savjet, npr vozis 120 i dolazis na crveno na semaforu, nemoj ugazit kocnicu i drzat je dok ne stanes jer ces zapalit i plocice i diskove pa ce trest nakon 3kocenja. bolje to zaustavljanje podijeli u 2 ili 3naglija kocenja. znaci zakociš 120-90 pa pustis kocnicu 10metara da se malo oladi, pa opet 90-60 pa stanes pa opet 60-0. puno dulje ce ti trajat kocnice, a kad jednom spalis plocicu mos ju u smece bacit.

Link to comment
Share on other sites

bas zato i pitao, nije uobicajeno da netko sa scenicom otvori ovakav topic :zubo:

se pregrije ulje u kocnicama ili same plocice? ovo pitam opcenito :)

 

he he nije uobićajeno, a tko me pozna privatno zna u ćemu je kvaka...

 

da, prije mi se znalo dešavati tj, na nekih 60tkm da se ulje pregrije + kondenzacija... nakon toga sam stavija novo ulje i nije bilo problema s te strane...

Edited by xxx
Link to comment
Share on other sites

Koliko koštaju diskovi?

Nakon koliko kočenja se sad pregriju?

Link to comment
Share on other sites

Koliko koštaju diskovi?

Nakon koliko kočenja se sad pregriju?

 

1000kn

 

zasad mi se nisu pregrijavali...

Link to comment
Share on other sites

@ xxx, ako su diskovi jos imali mesa nisi ih trebao mijenjati, najbitnija stavka su plocice i kociona tekucina :)

 

 

pa nema veze ulje sa tresnjom. imaju iskrivljeni diskovi koji se iskrive zbog pregrijavanja.
opletena criva ce puno pomoc u osijecaju kod kocenja, nece pedala propadat.

i evo jedan savjet, npr vozis 120 i dolazis na crveno na semaforu, nemoj ugazit kocnicu i drzat je dok ne stanes jer ces zapalit i plocice i diskove pa ce trest nakon 3kocenja. bolje to zaustavljanje podijeli u 2 ili 3naglija kocenja. znaci zakociš 120-90 pa pustis kocnicu 10metara da se malo oladi, pa opet 90-60 pa stanes pa opet 60-0. puno dulje ce ti trajat kocnice, a kad jednom spalis plocicu mos ju u smece bacit.

 

Tako je, diskovi pocnu tresti ako su puno puta pregrijani, jer su se sirili i samim time mijenjali strukturu, pa kad se vrate, ne vrate se u prvobitan polozaj, ali to je u ekstremnim slucajevima... Taj problem se rijesi sa dvodjelmim diskovima koji se mogu neometano siriti :) Cesca stvar je da diskovi pocnu tresti zbog sloja materijala na disku... I jos jedna stvar, ne tokariti diskove, posebno ako su samoventilirajuci :)

 

 

Evo jedna prica koja ide pod kategoriju "putting your money where you mouth is...":
 
suprotno uvrijezenom misljenju da se diskovi pigaju samo tak i onda tresu, oduvijek sam bio proponent teorije da se diskovi ne pigaju (u principu) vec da tresnja dolazi od krivo raskocenih diskova, neravnomjernih slojeva materijala s plocica na disku.....
te da je tresnja vecinom posljedica nesrazmjera izmedju stila voznje i plocica koje se koriste..
 
e, sad.. nedavno sam naletio na decka koji je kupio EVO 8.. on je imal gore skupe DBA diskove i ferodo ds2500 plocice (plocice samo naprijed... straga ATE..)... Uglavnom, njemu je to strasno treslo.. On je to pripisao losim diskovima/pranju vrucih kocnica... itd... Uglavnom skinul ih je dole i zamijenio cijeli set.. sad je happy s EBC bremzama.. Uglavnom kupil sam taj cijeli set kaj je treso, platio koliko je trazio... i iso probat teoriju...
 
Naime, na EVOima je ds2500 poznata kao plocica koja voli ostavljat neravnomjerne naslage na disku i dost cesto uzrokuje tresnju diskova..
Ideja je bila da uzmem diskove i bez ikakvog tokarenja probam ih dovest u red koristeci plocice koje inace preferiram a to je Carbotech XP10...
 
Kako sam taman potrosio set, zmontirao sam na auto DBA sa ferodo plocicama koje su dosle s njima.. dakle ovima koje su tresle... Ideja je bila da ih probam raskocit na grobniku, jer cu ih tam moc zgrijat kak spada..
 
uglavnom... auto je fakat grozno treso.. Na grobniku pogotovo.. kocenje u onaj S poslje rijeckog je trgal volan iz ruku.... Uglavnom, fakat koma.. jasno mi je zakaj je to hitil s auta...
 
no, doso noi set XP10.... hitil sam to na auto i isprva je naravno treslo, no nakon dva seta jakih raskocavanja (kocenje 160 - 80 km/h vise puta dok se bremze skoro pa pregriju..) uz pravilno lagano hladjenje poslje...+ jedno sljeme mogu rec da sam ipak uspio.... Auto vise uopce ne trese, jedino je zamjetno lagano podrhtvanje pri jako laganom kocenju... no to ce postepeno otic..
Da sam eventualno potokario diskove mozda bi si malo ubrzao ovaj postupak no samo tokarenje bez promjene plocica nebi rjesilo stvar...
 
pouka:
 
1. diskovi se ne pigaju
2. ako konstantno tresu, promijeni plocice i raaskoci auto kak spada..
3. ak se vozis lagano, onda kupi obicne plocice
4. nikad ne ostani lezat na bremzi nakon sto si naglo stao, nikad ne ostati stisnutih bremzi ako su iste vruce
.
.
.
 
.......
 
 


Jos upravo sebi gledam i proucavam to oko diskova i plocica za EVO IX, npr. DBA imaju Kangaroo Paw "ventilaciju", ali to je i dalje pillar vane tehnologija, koja je doduse bolja od standardnih ravnih krilaca i zauzimaju vise povrsine sto bi znacilo bolju apsorpciju topline, no PFC i Girodisc imaju zakrivljena krilca, i u voznji djeluju kao aktivna zracna pumpa ili turbo i tako dodatno hlade diskove... 
 
Tu je jos i toplina koju diskovi podnose, DBA navodno do 700 ºC, dok PFC i Girodisc navodno oko 1000 ºC... E, sad potonji se brze trose, dok DBA duze traju... I zgodna stvar je sto DBA dolaze sa thermal heat paint oznakama... A na stazu bas i necu, tako da sumnjam da cu dolaziti do tako visokih temperatura...
 
Naravno i pri odabiru plocica treba biti oprezan, Carbone Lorraine RC6 pojedu diskove u manje od 10.000 km ako se koriste za voznju gradom i ako se slabo koci s njima, dapace, ako se upotrebljavaju za ono sto su namijenjene i za njihov temperaturni raspon onda manje trose diskove... Problem je u tome sto su RC6 sinter plocice, kad su hladne rade u abrazivnom nacinu rada i doslovno jedu diskove, a na adhezijskom, odnosno sloj koji prijanja i koristi i drugi sloj materijala koji se stvorio na samim diskovima se prebace tek na visim temperaturama... Zato je uvijek dobro propisno napraviti bedding in, odnosno "uhodati" disk plocice, tako da se stvori konzistentni sloj materijala sa plocice na samom disku, jer kocnice najbolje rade kad se materijal s plocica tare o sloj istog tog materijala koji se spojio sa samim diskom... Cista adhezija na molekularnom nivou... Zato su recimo DS2500 odlicne jer se prebace na adhezijski na puno manjim temperaturama (negdje na otprilike ambijentalnoj temperaturi), ali nisu bas za usporedbu sa CL RC6 koja je full trkaca plocica, tako da je razlika ocigledna na prvi dodir pedale... Zato bi isao na Carbotech jer imaju manje metala u sebi i manje su abrazivne, navodno su prilicno njezni prema diskovima, a XP10 ima temperaturni raspon do otprilike 900 °C sto bi takodjer odgovaralo...


I ako nekoga zanima detaljnije, tu sve pise :)

 

http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers

Link to comment
Share on other sites

Taj problem se rijesi sa dvodjelmim diskovima koji se mogu neometano siriti - tzv plivajuci diskovi, to je posal al kosta koliko scenic pa na vise.

buseni i narezani diskovi bi trebali bit bolji od tvorničkih. kazem trebali, jer sam ja imao lose iskustvo sa OMP road&sport diskovima, takodjer busenim i narezanim. tresli su odma od prvog dana na svakom kocenju. diskove sam vratio u ducan i uzeo novce nazad. ispostavilo se da su imali tvornicku gresku, bili su krivi za nekih 0.nesto mm. ali jbg to je jedan od tisucu takav bio.

ako si zadovoljan sa tom kombinacijom, to je najbitnije.

p.s. ali svejedno kad nije zurba probaj kocit kako sam ti napisao, ustedit ces kocnice pa ces dulje moc gustat :-)

Link to comment
Share on other sites

Taj problem se rijesi sa dvodjelmim diskovima koji se mogu neometano siriti - tzv plivajuci diskovi, to je posal al kosta koliko scenic pa na vise.

buseni i narezani diskovi bi trebali bit bolji od tvorničkih. kazem trebali, jer sam ja imao lose iskustvo sa OMP road&sport diskovima, takodjer busenim i narezanim. tresli su odma od prvog dana na svakom kocenju. diskove sam vratio u ducan i uzeo novce nazad. ispostavilo se da su imali tvornicku gresku, bili su krivi za nekih 0.nesto mm. ali jbg to je jedan od tisucu takav bio.

ako si zadovoljan sa tom kombinacijom, to je najbitnije.

p.s. ali svejedno kad nije zurba probaj kocit kako sam ti napisao, ustedit ces kocnice pa ces dulje moc gustat :-)

 

Tako je, ja gledam te dvodijelne/plivajuce, ali preskupi su :)

 

Cist OK su i obicni diskovi, (dapace u Gr.N diskovi moraju biti serijski, iako smiju biti od drugacijeg materijala), narezani malo bolje hvataju, mogu i odvoditi vodu i vise trose plocice, buseni su laksi, ali se rupice cesto znaju napuniti ostatcima plocica i onda pucaju...

 

Nisam pobornik busenih diskova, jedino sto dobijes je izgled i manju masu diska, a poanta dobrog rada diskova je primanje i odvodjenje topline, a sa busenjem smanjujes povrsinu diska... Odvodjenje plinova je stvar proslosti, vise se ne proizvode plocice koje u tolikoj mjeri proizvode plinove koji su nastajali usred trenja izmedju diskova i plocica... Jos kaj se tice busenih diskova, pogledajte utrke i profi momcadi i vidjeti cete da nitko vise ne upotrebljava busene diskove...

 

Da rezimiram, s vecim diskom dobivas vecu masu diska, tj. vecu termalnu stabilnost i vecu povrsinu kroz koju isijavas toplinu. S druge strane, poanta je ne samo veci, nego i deblji disk (iz istog razloga) i veci zracni prorez u sredini diska za hladjenje (to je vec bitno), no za deblji disk obicno trebas druge celjusti... Mana je sto je veci i deblji disk, to je tezi, pa povecavas neovjesenu masu na autu...Jos kod novijih diskova imas usmjeravajuca krilca/lopatice u unutrasnjosti samoventilirajucih diskova, zbog sto boljeg odvodjenja topline ili kao kod DBA diskova "kangaroo paw"... Uglavnom veci disk, ista plocica jednako veci moment kocenja (sila x krak) iako to nije toliko bitno jer i s malim diskom mozes dobiti veliki moment. Pa onda jos dvodjelni/plivajuci diskovi... Poanta dobrog rada diskova je primanje i odvodjenje topline... Pravilni odabir celjusti daje ti dobar osjecaj na kocnici i kratak hod iste... Naravno ovo je jako pojednostavljeno... Prva stvar koja bi se trebala napraviti ako zelis bolje kocnice su bolje disk plocice i kociona tekucina, dalje mozes mijenjati kocione vodove, druga veca klijesta sa vise klipova, veci dvodjelni diskovi, jaci kocioni cilindar, crijeva spojena na diskove za hladjenje zrakom i za kraj vodeno hladjenje... I na kraju je uvijek limitirajuci faktor guma, jer ona odredjuje maksimalni moment...

 

Clio 197/200 i Megane imaju odlicno pogodjene kocnice, stavis bolje plocice i kocionu tekucinu i to je strava kako koci... Za novog Clia RS sam malo skeptican, ima obicne dvoklipne celjusti sa Lagune/Latitudea automatik, 320 mm, vjerojatno ce kociti OK, ali faliti ce osjecaja i mogucnosti doziranja i preciznosti u usporedbi sa 4-klipnima kakve je imao stari RS...

Edited by ND4SPD
Link to comment
Share on other sites

Osim plavoga Stojadina u pozadini, imam pitanje, uzeo si samo prednje diskove ili sva 4-ri?

Da li oni mogu ići i na moj 1.9 dci?Primjetio sam da sada prilikom kočenja me baca i lijevo i desno i trese dosta.Sa ovim diskovima sam prešao 80 ooo km..

Link to comment
Share on other sites

Imam relativno nove diskove Brembo prednje i plocice nove, 15000km. Prvi put je pocelo tresti nakon 3000 km, potokareni diskovi, opet nakon par zisuca isto. Sad je bolje, ne trese ali jako nekako struze pri samom zaustavljanju, a plocice imaju puno mesa jos?! Laguna automatik 2.2dci.

Link to comment
Share on other sites

Tako je, ja gledam te dvodijelne/plivajuce, ali preskupi su :)

 

Cist OK su i obicni diskovi, (dapace u Gr.N diskovi moraju biti serijski, iako smiju biti od drugacijeg materijala), narezani malo bolje hvataju, mogu i odvoditi vodu i vise trose plocice, buseni su laksi, ali se rupice cesto znaju napuniti ostatcima plocica i onda pucaju...

 

Nisam pobornik busenih diskova, jedino sto dobijes je izgled i manju masu diska, a poanta dobrog rada diskova je primanje i odvodjenje topline, a sa busenjem smanjujes povrsinu diska... Odvodjenje plinova je stvar proslosti, vise se ne proizvode plocice koje u tolikoj mjeri proizvode plinove koji su nastajali usred trenja izmedju diskova i plocica... Jos kaj se tice busenih diskova, pogledajte utrke i profi momcadi i vidjeti cete da nitko vise ne upotrebljava busene diskove...

 

Da rezimiram, s vecim diskom dobivas vecu masu diska, tj. vecu termalnu stabilnost i vecu povrsinu kroz koju isijavas toplinu. S druge strane, poanta je ne samo veci, nego i deblji disk (iz istog razloga) i veci zracni prorez u sredini diska za hladjenje (to je vec bitno), no za deblji disk obicno trebas druge celjusti... Mana je sto je veci i deblji disk, to je tezi, pa povecavas neovjesenu masu na autu...Jos kod novijih diskova imas usmjeravajuca krilca/lopatice u unutrasnjosti samoventilirajucih diskova, zbog sto boljeg odvodjenja topline ili kao kod DBA diskova "kangaroo paw"... Uglavnom veci disk, ista plocica jednako veci moment kocenja (sila x krak) iako to nije toliko bitno jer i s malim diskom mozes dobiti veliki moment. Pa onda jos dvodjelni/plivajuci diskovi... Poanta dobrog rada diskova je primanje i odvodjenje topline... Pravilni odabir celjusti daje ti dobar osjecaj na kocnici i kratak hod iste... Naravno ovo je jako pojednostavljeno... Prva stvar koja bi se trebala napraviti ako zelis bolje kocnice su bolje disk plocice i kociona tekucina, dalje mozes mijenjati kocione vodove, druga veca klijesta sa vise klipova, veci dvodjelni diskovi, jaci kocioni cilindar, crijeva spojena na diskove za hladjenje zrakom i za kraj vodeno hladjenje... I na kraju je uvijek limitirajuci faktor guma, jer ona odredjuje maksimalni moment...

 

Clio 197/200 i Megane imaju odlicno pogodjene kocnice, stavis bolje plocice i kocionu tekucinu i to je strava kako koci... Za novog Clia RS sam malo skeptican, ima obicne dvoklipne celjusti sa Lagune/Latitudea automatik, 320 mm, vjerojatno ce kociti OK, ali faliti ce osjecaja i mogucnosti doziranja i preciznosti u usporedbi sa 4-klipnima kakve je imao stari RS...

 

slažem se... Sportmanx ima u ponudi i samo rizane diskove... na meganu RS su jako dobre kočnice samo kad se vozi isključivo po gradu poćnu cviliti poprilićno...

post-10098-0-28323000-1364481824_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Osim plavoga Stojadina u pozadini, imam pitanje, uzeo si samo prednje diskove ili sva 4-ri?

Da li oni mogu ići i na moj 1.9 dci?Primjetio sam da sada prilikom kočenja me baca i lijevo i desno i trese dosta.Sa ovim diskovima sam prešao 80 ooo km..

 

he he plavi Stojadin baci oko:

 

samo prednji diskovi za zadnje nema u ponudi... ima u ponudi i za GS samo mislim da su veći diskovi kod tebe...

Edited by xxx
Link to comment
Share on other sites

slažem se... Sportmanx ima u ponudi i samo rizane diskove... na meganu RS su jako dobre kočnice samo kad se vozi isključivo po gradu poćnu cviliti poprilićno...

 

To su DS2500 zar ne? Cvile i kod mene. :)

Link to comment
Share on other sites

Meni na 197 RS nisu cvilile, ajde, mozda tu i tamo, ali bio sam prezadovoljan sa plocicama i kocenjem :)

Link to comment
Share on other sites

Cvile dok su hladne kod laganih kočenja, zaustavljanje pred semafor i tak to, al nema cviljenja kad zagrizu il se malo topline stvori. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Update:

 

Diskovi i pločice su odradile 42tkm disk je dobio mali zub pločice još nisam mijenjao ima još mesa... 

Link to comment
Share on other sites

su to 280 ili 300mm diskovi ? jer znam da scenic ima obe verzije. 

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.