Jump to content

Megane II grandtour problem s bravom vrata prtljažnika


Arktur

Recommended Posts

Nedavno sam vozio auto u servis jer sam od Renaulta dobio pismo da postoji problem sa stražnjim spojlerom na meganu i da serviseri trebaju to riješiti. Oni su kao sve to i napravili, ali nakon toga (prošlo je par dana) ja jedva otvorih vrata prtljažnika, skoro pa na silu. 

Mislio sam , možda im je  kapnulo negdje ljepilo (pa sam to odlijepio)...Par dana nije bilo problema, pa se nekidan opet ne da otvoriti, ali ovaj put ni silom.  Zvao sam ih i kažu da to nema veze s njihovim radovima, ali da ja dovezem auto, jeli ...kako bi me oderali :taz:

Nakon toga sam konačno bio prisiljen uzeti knjižicu i pročitao sam kako se vrata otvaraju iznutra.

I..nakon toga sada sve opet radi....vjerojatno do trenutka kad prtljažnik bude do vrha  pun stvari , a pristup mehanizmu nemoguć bez pražnjenja gepeka kroz putnička vrata :happy2: .

Inače centralna uredno škljocne sva ostala vrata rade, jedino ova zadnja zeza i to slučajno... baš nakon njihovog prčkanja :freak6: .

Ima li tko kakvog saznanja glede slučaja da se ovako pojedinačno brava zakenja i kako bi se to dalo riješiti sa što manje troška ?

 

Link to comment
Share on other sites

Radi li bravica na vratima kad stisneš tipkalo ? Ako ne čuješ ništa vjerojatno je žica od bravice u prekidu u gumenom bužiru na gornjoj strani između vrata i krova.Tako je bilo kod mene.

Manipuliranjem spojlerom su vjerojatno ubrzali prekid te žice no to bi se desilo i bez njih.Žica je vrlo tanka,par licni, i bila je skoro trula a stalno se pregiba prilikom otvaranja vrata.Ubacio sam komad deblje žice u pregibu te spojeve zaštitio termobužirom i od onda je sve OK.

 

Btw,i mene su prošli tjedan zvali i telefonom i pitali kada ću doći na popravak spojlera,rekli su da lijepe dodatne 3 kopče i mora se čekati 2 sata da se ljepilo osuši.Planiram otići do kraja mjeseca.

Je li spojler kod tebe bio labav,kod mene je čvrsto spojen i ne vidim bojazni da otpadne ali ću ipak otići.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da to šta su oni radili nema nikakve veze sa mehanizmom za otvaranje prtljažnika. Pa spojler je na vrhu vrata a mehanizam skroz na dnu.

Najmanji ti je trošak da sam skineš mehanizam i pogledaš u kakvom je stanju. S obzirom da je cijeli mehanizam od plastike (pišeš da je motor dobar) možda ti se izlizao jezičak koji miče onu bijelu plastičnu polugu koju si ti rukom iznutra maknuo da bi otvorio prtljažnik ili je potrebno samo mehanizam dodatno podmazati. Bez otvaranja mehanizma nema pomoći i pravog odgovora.

Link to comment
Share on other sites

Radi li bravica na vratima kad stisneš tipkalo ? Ako ne čuješ ništa vjerojatno je žica od bravice u prekidu u gumenom bužiru na gornjoj strani između vrata i krova.Tako je bilo kod mene.

Manipuliranjem spojlerom su vjerojatno ubrzali prekid te žice no to bi se desilo i bez njih.Žica je vrlo tanka,par licni, i bila je skoro trula a stalno se pregiba prilikom otvaranja vrata.Ubacio sam komad deblje žice u pregibu te spojeve zaštitio termobužirom i od onda je sve OK.

 

Btw,i mene su prošli tjedan zvali i telefonom i pitali kada ću doći na popravak spojlera,rekli su da lijepe dodatne 3 kopče i mora se čekati 2 sata da se ljepilo osuši.Planiram otići do kraja mjeseca.

Je li spojler kod tebe bio labav,kod mene je čvrsto spojen i ne vidim bojazni da otpadne ali ću ipak otići.

Kod mene je isto prestala raditi bravica gepeka i kod Baotića mi rekao majstor da je otišla bravica(oko 500kn+rad).Na kraju kolega na poslu skinuo bužir između krova i vrata i u snopu žica jedna je bila puknula.Zalemili je i radi do danas. 

kaj se tiče spojlera klimao se ko babin zub ali su ga učvrstili s kopčama i sad je ok.Inače dok sam čekao u servisu bio je tamo neki tip iz zadra radi iste stvari i priča da mu je spojler otpao dva puta tak da nije za zezanciju.

Edited by grandtour
Link to comment
Share on other sites

Trigi je u pravu, zica pravi problem koja istruli i koja se stalno pregiba. I simptomi su da cas otvara, cas zatvara. Problem u spojleru je nastao zato sto je on fiksiran zabicama koje se srafe i koje je tesko skinuti kada stvrdnu, a da ne puknu.

Ako se jednom skine spojler, a ne stave nove zabice, spojler otpada 100% i to najcesce pri vecim brzinama...

Link to comment
Share on other sites

Najvjerovatnije je problem sa žicom na izlazu iz karoserije u gepek vrata , česta pojava kod karavana , uslijed pregibanja pukne i nema nikakve veze sa OTS-om na spojleru.

 

 

@Brainmind

Nema to veze sa skidanjem , jer su se spojleri olabavili i na autima na kojima nisu nikad skidani , tj. problem je što dio do krova bio učvršćen samo na jednom mijestu dvoslojnom trakom , koja je s vremenom popouštala , što je rezultiralo potpirivanjem vijetra pod spojler i lomljenje kopči i na kraju potpunim otpadanjem.

Zato se dodaju 3 nova nosača baš na tom dijelu.

Link to comment
Share on other sites

Radi li bravica na vratima kad stisneš tipkalo ? Ako ne čuješ ništa vjerojatno je žica od bravice u prekidu u gumenom bužiru na gornjoj strani između vrata i krova.Tako je bilo kod mene.

Manipuliranjem spojlerom su vjerojatno ubrzali prekid te žice no to bi se desilo i bez njih.Žica je vrlo tanka,par licni, i bila je skoro trula a stalno se pregiba prilikom otvaranja vrata.Ubacio sam komad deblje žice u pregibu te spojeve zaštitio termobužirom i od onda je sve OK.

 

Btw,i mene su prošli tjedan zvali i telefonom i pitali kada ću doći na popravak spojlera,rekli su da lijepe dodatne 3 kopče i mora se čekati 2 sata da se ljepilo osuši.Planiram otići do kraja mjeseca.

Je li spojler kod tebe bio labav,kod mene je čvrsto spojen i ne vidim bojazni da otpadne ali ću ipak otići.

Ne, spojler mi  nije bio labav. Auto je bilo kod njih dva-tri sata, spominjali su da se ljepilo mora osušiti. 

Link to comment
Share on other sites

Radi li bravica na vratima kad stisneš tipkalo ? Ako ne čuješ ništa vjerojatno je žica od bravice u prekidu u gumenom bužiru na gornjoj strani između vrata i krova.Tako je bilo kod mene.

Manipuliranjem spojlerom su vjerojatno ubrzali prekid te žice no to bi se desilo i bez njih.Žica je vrlo tanka,par licni, i bila je skoro trula a stalno se pregiba prilikom otvaranja vrata.Ubacio sam komad deblje žice u pregibu te spojeve zaštitio termobužirom i od onda je sve OK.

 

Pa nije radila bravica kad bi stisnuo tipkalo.  Sada već dva dana radi  :blink: ?   I ja sam pomislio da bi mogla biti kakva žičica, malo ću prodrmati bužir da vidim jeli se tu gubi kontakt.   

Link to comment
Share on other sites

Pa nije radila bravica kad bi stisnuo tipkalo.  Sada već dva dana radi  :blink: ?   I ja sam pomislio da bi mogla biti kakva žičica, malo ću prodrmati bužir da vidim jeli se tu gubi kontakt.   

Znači da je žica ponekad u prekidu i pitanje je vremena kada će potpuno prekinuti.To se ne vidi jer je izolacija čitava a žica unutar nje je u prekidu.

 

Ako odvojiš gumeni bužir na vratima i karoseriji tada možeš lagano potezati svaku žicu posebno i tada će ti puknuti plastična izolacija sporne žice i time si locirao kvar.

Ja sam skinuo plastičnu oblogu na vratima i pomaknuo tapecirung na krovu te zalemio komad od 10-ak cm puno deblje žice koja prolazi kroz bužir te od tada nemam problema...barem ne sa bravicom.Ako ću imati problema sa ostalim potrošačima u vratima na isti način ću podebljati vodiče.

Link to comment
Share on other sites

Zna li netko kako da dođem do žica, jeli se mora gumena cijev koja spaja karoseriju i vrata rezati ili postoji pametnije rješenje ?

Link to comment
Share on other sites

Zna li netko kako da dođem do žica, jeli se mora gumena cijev koja spaja karoseriju i vrata rezati ili postoji pametnije rješenje ?

Ne moraš ništa rezati,gumena cijev se izvuče/odvoji na oba kraja(vrata i karoserija) i tada dolaziš do snopa žica koji ulazi u vrata.

 

Našao sam jednu sliku kada sam rastavljao:

post-2587-0-05557700-1366823690_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Sjećaš li se možda koje je boje ta žica. Kod mene te žice i nisu baš nešto tanke, mislim da ipak nije do njih. Potezao sam ih, ali nisam uspio izazvati da brava ne radi. 

Nakon što otvorim vrata (iz prtljažnika) i pokušam  simulirati  kvar (sa zatvorenim ili otvorenim vratima) ne uspjevam bravu dovesti u situaciju da ne radi.  Kad se vratim nakon sat-dva, ne radi ..... :taz:  

Jeli netko možda mijenjao bravu, može li se popravljati u "kućnoj radinosti" ? 

Link to comment
Share on other sites

Sve su crne,neke su deblje zbog potrošača (grijač stakla,motorić brisača) ostale su tanke.

Osim bravice koja se može omski ispitati imaš i tipkalo za otvaranje vrata pa treba pregledati i njega(omski).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dakle... nakon promjene brave prtljažnika, opet isto...povremeno ne radi.. :taz:

Što sad.. da mijenjam tipkalo ? 

Na nekom srbijanskom forumu pročitao sam da može problem biti i u računalu, da ne radi modul za to.. Sad... malo mi je čudno da ima modul samo za zadnja vrata ?

Ima li netko kakvu ideju prije  nego krenem na tipkalo ?

Link to comment
Share on other sites

Dakle... nakon promjene brave prtljažnika, opet isto...povremeno ne radi.. :taz:

Što sad.. da mijenjam tipkalo ? 

Na nekom srbijanskom forumu pročitao sam da može problem biti i u računalu, da ne radi modul za to.. Sad... malo mi je čudno da ima modul samo za zadnja vrata ?

Ima li netko kakvu ideju prije  nego krenem na tipkalo ?

Definitivno te hebe žica. Kod mene isti problem. Kada sam rukom dirao po gumenom crijevu (snop žica prikazan na gornjoj slici - post od trigi)  što spaja karoseriju i vrata čulo se prekidanje u bravici.

Simptomi. Bravica ponekad ne otvori od prtiska prvi puta već od drugog puta. A prilikom otvaranja zadnjih vrata čuje se škljocanje u bravici.

Link to comment
Share on other sites

Definitivno te hebe žica. Kod mene isti problem. Kada sam rukom dirao po gumenom crijevu (snop žica prikazan na gornjoj slici - post od trigi)  što spaja karoseriju i vrata čulo se prekidanje u bravici.

Simptomi. Bravica ponekad ne otvori od prtiska prvi puta već od drugog puta. A prilikom otvaranja zadnjih vrata čuje se škljocanje u bravici.

 

Ma ne bih rekao, sve sam žice ispipao, potezao, vukao, ništa se ne događa. 

Kad radi ne mogu mrdanjem žica postići da prestane raditi, nema nekog škljocanja u bravi i sl.  

Ispod gumenog crijeva, žice su kao nove (auto je 4 godine star), nema ni traga prljavštini, pregibima i slično.... :conf:

Link to comment
Share on other sites

Sistem ti radi ovako:

Kada stisneš na kartici botun od portapaka UCH jedinica "otključa bravu" tj. pošalje +12V na motor. Druga žica od motora preko tipkala na vratima je spojena na masu. Kada stisneš tipkalo motor zavrti i otvori vrata.

Tako da mi nije jasno ovo šta su neke kolege rekle da kad mrdaju žice u bužiru da se čuje škljocanje u bravi. Da bi se čulo bilo kakvo škljocanje trebalo bi u isto vrime držati pritisnuto tipkalo (dovest masu na motor).

Pošto si promjenio bravu sa motorom i opet zeza skini i provjeri tipkalo (moguće da mu je kontakt oksidirao).

Možeš ga ispitati omski (tipkalo je normalno otvoreni kontakt). Kad ga nediraš treba ti biti beskonačni otpor, a kad ga stisneš moraš imati otpor 0 ohma. Možeš ga i jednostavno rastaviti da vidiš u kakvom je stanju kontakt.

post-14075-0-49175000-1374053364_thumb.j

Provjeri i njegov konektor sa žicama (dvi žice crna-masa i zelena-prema motoru). Izvuci koliko može i pogledaj žice. Ispitaj crnu žicu od mase.

post-14075-0-13084200-1374054825_thumb.j

A možeš i jednostavno simulirati tipkalo sa komadom žice. Izvuci konektor maksimalno koliko ide, zatvori vrata portapaka i sa komadom žice krato spoji oba pina konektora (spoji i odspoji). Motor bi triba zavrtiti i otvoriti vrata.

Ako je sve OK ajde dalje:

Zelena žica sa tipkala ide na motor, ali ne direktno nego preko jednog konektora. Provjeri i njega. Na slijedećoj slici ti je otprilike pokazana njegova pozicija. Oznaka mu je R372.

S23.pdf

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Sistem ti radi ovako:

Kada stisneš na kartici botun od portapaka UCH jedinica "otključa bravu" tj. pošalje +12V na motor. Druga žica od motora preko tipkala na vratima je spojena na masu. Kada stisneš tipkalo motor zavrti i otvori vrata.

Tako da mi nije jasno ovo šta su neke kolege rekle da kad mrdaju žice u bužiru da se čuje škljocanje u bravi. Da bi se čulo bilo kakvo škljocanje trebalo bi u isto vrime držati pritisnuto tipkalo (dovest masu na motor).

Pošto si promjenio bravu sa motorom i opet zeza skini i provjeri tipkalo (moguće da mu je kontakt oksidirao).

Možeš ga ispitati omski (tipkalo je normalno otvoreni kontakt). Kad ga nediraš treba ti biti beskonačni otpor, a kad ga stisneš moraš imati otpor 0 ohma. Možeš ga i jednostavno rastaviti da vidiš u kakvom je stanju kontakt.

Provjeri i njegov konektor sa žicama (dvi žice crna-masa i zelena-prema motoru). Izvuci koliko može i pogledaj žice. Ispitaj crnu žicu od mase.

A možeš i jednostavno simulirati tipkalo sa komadom žice. Izvuci konektor maksimalno koliko ide, zatvori vrata portapaka i sa komadom žice krato spoji oba pina konektora (spoji i odspoji). Motor bi triba zavrtiti i otvoriti vrata.

Ako je sve OK ajde dalje:

Zelena žica sa tipkala ide na motor, ali ne direktno nego preko jednog konektora. Provjeri i njega. Na slijedećoj slici ti je otprilike pokazana njegova pozicija. Oznaka mu je R372.

 

Kod mene se čuje škljocanje bravice kada diram žice između vrata i karoserije.

Probat ću posnimit prije nego što ga odvezem kod majstora ovih dana, pa ću zakačit video da čujete i vidite kakav je kod mene problem.

Link to comment
Share on other sites

Ono šta sam u svom prethodnom postu pisao, je gledajući strujnu shemu, princip rada kod Megana II Grandtour sa "običnom" karticom. Tu nema šanse da išta škljoca ako se istovremeno ne drži i tipkalo (tipkalo i motor su u istom strujnom krugu).

Međutim u shemi za Megane II Grandtour sa "Hands-free" karticom je princip drugačiji i izgleda mi po shemi i po tome šta kažeš da ti imaš ovakvu karticu.

Ovdje signal iz tipkala ide direktno u UCH i onda UCH pali i gasi motor. Nemoguće je da UCH stalno drži motor pod naponom pa da ga ti mrdajući žice pališ i gasiš (škljocanje).

Iz brave u UCH ide i signal iz mikro switcha na osnovu kojega UCH pali svjetla u bunkeru i unutrašnjosti vozila, a ujedno na osnovu ovoga signala gasi i motor. Tebi je očito u prekidu ova žica, pa mrdajući javljaš kompu čas da su vrata bunkera otvorena čas da su zatvorena i onda on zaključava i otključava vrata i zato ti škljoca. U isto vrime miganje unutarnjih svjetala nemožeš vidit jer imaju delay u gašenju nakon zatvaranja svih vrata.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Nije uspio još jedan edit.

Sulle htio sam ti dodati da možeš provjeriti još jednu stvar. Zatvori sva vrata osim bunkera. Sada bi ti tribala svjetliti lampica na instrument tabli koja signalizira otvorena vrata. E sada drmaj žice i u trenutku kada čuješ škljocanje motora brave trebala bi i ova lampica zamigati jer kao što sam rekao šalješ kompu informaciju otvorena/zatvorena vrata, jer ti je očito ta žica u laganom prekidu.

Link to comment
Share on other sites

Nije uspio još jedan edit.

Sulle htio sam ti dodati da možeš provjeriti još jednu stvar. Zatvori sva vrata osim bunkera. Sada bi ti tribala svjetliti lampica na instrument tabli koja signalizira otvorena vrata. E sada drmaj žice i u trenutku kada čuješ škljocanje motora brave trebala bi i ova lampica zamigati jer kao što sam rekao šalješ kompu informaciju otvorena/zatvorena vrata, jer ti je očito ta žica u laganom prekidu.

 

Probat ću to sutra kada pokupim auto od majstora. Ovaj mi radi samo mehaniku.

Drugi mi radi samo elektroniku

Link to comment
Share on other sites

1.Tako da mi nije jasno ovo šta su neke kolege rekle da kad mrdaju žice u bužiru da se čuje škljocanje u bravi. Da bi se čulo bilo kakvo škljocanje trebalo bi u isto vrime  

držati pritisnuto tipkalo (dovest masu na motor).

2.Pošto si promjenio bravu sa motorom i opet zeza skini i provjeri tipkalo (moguće da mu je kontakt oksidirao).

Možeš ga ispitati omski (tipkalo je normalno otvoreni kontakt). Kad ga nediraš treba ti biti beskonačni otpor, a kad ga stisneš moraš imati otpor 0 ohma. Možeš ga i jednostavno rastaviti da vidiš u kakvom je stanju kontakt.

 

1.Logično,treba držati stisnuto tipkalo i mrdati žice u gumenom bužiru da se čuje škljocanje brave ako je žica u prekidu a to je u 99% slučajeva i ako imaš sreće da mrdanjem uspostavljaš kontakt.

Problem je što su sve žice sa crnom izolacijom i istog presjeka osim dvije pa ne znaš koja je od bravice.

 

2.Bolje je ne skidati i rastavljati samo tipkalo jer ima plastične kopče koje lako pucaju nego sa cjevastim ključem 10 skinuti sa unutarnje strane (prvo skinuti plastičnu oblogu vrata) nosač tipkala i svjetala za registraciju(2 vijka) te onda omski ispitati tipkalo a može se i popratiti žica koja ide u bužir između vrata i karoserije.

 

Imao sam taj kvar pa pišem iz osobnog iskustva kada sam ga dijagnosticirao i popravio.

Edited by trigi
Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na savjetima. Ovaj vikend ću skinuti dio s tipkalom pa ću ga ispitati. :anbetung:

Link to comment
Share on other sites

A jeste nauku napravili od jednostavne stvari. :-D

Po mom iskustvu, od zatvori-otvori vrata precvika se debela (2 mm2) zica od mase grijaca zadnjeg stakla i onda grijac korist i "spali" zicu mase (0,75 mm2) od bravice zadnjih vrata. Promjeni ili poduplaj te dve zice, naspricaj unutarnju stranu gumenog buzira silikonskim sprejom da zice klize i to je to ...

Link to comment
Share on other sites

Evo danas sam se uhvatio posla, ali nažalost opet ništa. Utvrdio sam da je tipklao ispravno, da kad se dogodi da  brava ne radi, da ni kratki spoj na R372 (na njega su dovedene žice s tipkala) ne pokreće motorić brave. Onda sam krenuo na konektor od brave (1322).

Odvojio sam ga i malo gledao napone. E tu mi već ima nekih nejasnoća.  Dakle na njemu su četiri utora (za četiri ušice) Dva krajna su masa.  Kad  se daljinskim otključa auto, na ta dva srednja utora napon je  0,6 V. Kad se auto zaključa napon se ne mijenja, ali nakon otprilike 1 minute pada na 0,1 V i tako stoji stalno dok je auto zaključan. 

Ovo mi je bilo čudno pa sam skinuo konektor motora brisača, ali slično je i tu. Tu kod otključanog auto bude 0,8V a  kad se zaključa padne na 0V.

E sad, kad je auto otključano i mjerim ovih 0,6 V na konektoru brave, kad pritisnem tipkalo, napon impulsno skoči na 10-ak V i odmah pada na 0,6V i to samo na jednom od ova dva srednja utora. Na ovom drugom trenutno skoči na 1,5 V, pa se vrati na 0,6 V. 

Kako je napisano očekivao sam da će tu negdje biti stalnih 12 V i da tipkalo samo spaja masu..

 

Nisam siguran što dalje, kad sve spojim, do konektora brave više ne mogu doći za nešto mjeriti (jer je spojen iza brave koja ulazi u dupli lim).

Ideja mi je da kad opet ne budem mogao otvorit da pokušam negdje gdje mi je dostupno iglom probiti izolaciju na ove dvije žice koje vode do srednja dva utora konektora da vidim ima li tu napona kad se ne želi otvoriti. :blush:

post-10914-0-87056300-1374322791_thumb.j

post-10914-0-58792900-1374322815_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.