Jump to content

Nabava dijelova za veliki servis na Renault 1.5 dCi


lastnight

Recommended Posts

Hehe, samo nek se kupuju origigi stvari za cijenu kakva jest, ko hoce i moze, zasto ne... ja sam "riskirao" od samog starta sa "zamjenskim" dijelovima i gle cuda! Sve ko po spagi... isto tak i frend, oba imamo 200 i vise tisuca km, puno exploatacije i razno raznih uvjeta... i samo mogu reci fala lageros kaj postojis :zubo: i da, u pravu si (po mojem misljenju) svakom rjecju... za usparanu lovu sam ako nist drugo kupil baaarem bicikl i komplet opremu :-)... tak da dok si u cakovcu dam ti moje podlozene gace i imas krug hahaha, zivili!

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice OE pumpi rashladne tecnosti za Renault, proizvode ih Valeo i Pierburg, zavisno od modela. Da su nesto specijalno kvalitetne, i nisu. Na K9K 732 nakon nekih 90k km i 5 godina, pumpa je imala aksijalnog "lufta", tj. lezaj nije bio u najboljem stanju. Mozda bi i izgurala propisanih 160k km i 6 godina, a mozda bi i popustila.

 

Originalne kutije s Renault znakom kostaju jako mnogo ako ih kupujete u ovlastenim servisima. A unutar kutije je sve isto:

 

Filteri: MANN, Mahle, Purflux, Valeo, Bosch...

Kocioni sistemi: Ate, TRW, Textar, Bosch...

Ovjes: KYB, Hutchinson, TRW, Sasic...

Remenje: Hutchinson, Conti, Gates, Dayco...

Metalna roba: Pierburg, INA, SKF, SNR...

 

Cesto se u isto vozilo ugradjuju OE dijelovi razlicitih proizvodjaca, zavisno od zemlje proizvodnje, npr. Turska, Spanija, Francuska, a to opet zavisi dodatno od toga da li se nabavna cijena moze dodatno sniziti, ili sniziti kroz cijenu transporta itd. Ne treba biti smijesan pa nasjedati na price mehanicara (cast rijetkim pojedincima koji znaju raditi svoj posao) koji nemaju pojma o torzionim vibracijama i zamoru materijala, a prosipaju pricu o tome kako je samo ono sto je u sarenoj kutiji s Renaultovim znakom original, a sve ostalo u jednobojnim kutijama ili kutijama druge boje fals roba i kopija. Firmama kao sto je Mann, Conti (Ate itd.), TRW i slicnim gigantima ne pada na pamet da im jedan (ili vise proizvodjaca) odredjuje da li ce oni nesto prodavati u aftermarketu. Isto vazi i obrnuto, OEM moze pokusati da ucjeni proizvodjaca automobila, ali to moze da traje samo kratko vrijeme. To funkcionise na nivou zakona, ekonomske racunice, a tu su pravila jasna. Samo se sjetite price sa Boschom i VAG-om. Nema dogovora - ima drugi OEM, nova cijena, nova racunica.

 

Tako da, ja na svoje auto kupim OE, po 50% nizoj cijeni. U plasticnoj vrecici, ne mora biti cak ni kartonska kutija. :D

Link to comment
Share on other sites

Meni moj diler predlozi, onda odem do drugog dilera majstora, on odobri i onda ovoj prvoj dilercini :-) (angelu) platim robu i onda moze u maloga (auto) i onda opet platim dileru majstoru...... cekaj malo svi dilaju, a ja placam....

No bilo kako bilo u mene je suzivot vlastitog zdravog razuma te iskustva i dobrih namjera od obojice dilera u gornjoj prici.

Link to comment
Share on other sites

Kada su dijelovi u pitanju sjetim se samo niskotlacne pumpe na laguni, crkne naravno za vikend poslijepodne i uzmem telefon i zovem. U cijelom sk jedna jedina na stanju i to po rijecima proizvodaca nekakva talijanska. Posto su prve dvije koje su bile na autu jedva 100k km izdrzale reko ova ne moze biti puno gora kako god okrenes. Odem fino pjesice po dio, vratim se kuci i uhvatim posla. Prva je riknula na 10k km i bila je Boschova, druga ugradena pod garanciom isto Bosch. Uzmem ovu "talijansku" otvorim pakiranje i opet dobijem isto Boschovo govno unutra ali 300 kn povoljnije nego li je bila ona u boschovoj kutiji koja trenutno niej bila na stanju. Da pokucam u tvrdo to talijansko cudo radi i dan danas i jos malo je odvrtila vise kilometara nego prve dvije zajedno. Na drugoj i trecoj je uredno pisalo da su made in Germany.

Link to comment
Share on other sites

Potpuno se slažem i drago mi je i da uporno ponavljaš osnovne i dosta bitne stvari. Kad bi svi trgovci bili kao ti, dobar dio problema u začaranom krugu bi se riješio. Majstori jesu glavni dio problema jer ne žele učiti i mjenjati se. Imaju svoj sistem kojeg se slijepo drže i primjenju ga na sve aute i to često loše završi, a da ne pričam kad se radi da se većinom radi preko one stvari i da bude što brže gotovo da se lova okreće.

 

Znam ja da Renault ne proizvodi svoje dijelove i da OEM (pod tim smatram original dio koji kupiš u ovlaštenom, ne na prvu ugradnju koja je nešto drugo) nije svetinja, no on je onaj neki minimalni standard koji se garntira da je taj dio pouzdan i provjeren i u skladu sa standardima koje Renault zahtijeva i u tome je sva priča.

 

Koji je problem kod aftermarketa?

Prvi je da smo mi zemlja nižeg ranga i da roba koja dolazi na naše tržište nije identična onim zapadnim zemljama. Tu diskusije nema, uvjerio se X puta na niz stvari. Motorno ulje nabolji primjer.

Drugi problem su ti fuckin prepakirači. Ja bih to zabranio. Biraš jednu marku jer ima ugled i tradaciju u određenom području a ono dobiš nekog drugog proizvođača. Nakarada teška i čista prijevara kupca. Ako nisi u stanju proizvesti vodenu pumpu pa onda nemoj je niti prodavat pod svojim imenom! Kupiš Ruville, dobiš Metelli, koji je sklepan u Kini od nekog JaoNagrabusioSi proizvođača.

Treći problem je kvaliteta poznatih brandova kod aftermarketa. Dobro informiran kupac zna kvalitetne aftermarket brandove i šta tražit kad nešto kupuje. E vidiš to prosječan kupac kojih je 90%, a i vjerujem većina majstora, ne zna niti zanima. Njih zanima jedno, cijena a tek onda kvaliteta dolazi na red pa si dozvole od strane trgovaca uvaljat svakakav šrot od dijelova jer jednostavno ne znaju.

Da se to eliminira, Motrio je kao stvoren za njih i što se kaže dobiš i ovce i novce, a da nije baš totalni china junk.

 

Meni je potpuno jasno i znam da se većina dijelova proizvodi na istoj traci i da se brusi logo. No isto tako nije uvijek baš tako. Nažalost tu se provlači i dio robe koji je netestiran i neprovjeren, čak i pod zvučnim imenom. Vidio sam i toga. Original dio nije jednak zamjenskom. Primjer Bosch svjećice za VW, svjećice identične samo s jednom razlikom, original je bio made in germany a zamjenski made in india ili pakistan, ne sjećam se više. Pa ti sad reci dal je to ista kvaliteta i dali se isplati riskirat ubacit ove pa da otpadne keramika s njih pod prvim jačim opterećenjem auta, a dogodilo se na jednom autu i to sa svjećicama kupljenim kod Tokića.

 

Zato kažem ako nisi siguran šta kupuješ onda idi na original dio (OEM) ili barem taj Motrio jer dobiš kakvu takvu garanciju da će se taj dio ponašat u skladu s propisanim i da neće na dugoročno štetit motoru.

 

Da ljudi Sretan Božić i Sretna Nova 2014, malo idemo uživati u slobodnim danima i pečenki sa francuskom salatom :D

 

Drago mi je da se dosta toga zna, ali opet nedostaje još malo :)

naime, većina ljudi traži i inzistira na SKF pumpama vode i te pumpe su METELLI (kad je made in Italy) te DOLZ kad je made in SPAIN tako da ja uglavnom sada nudim ove dvije potonje jer su se pokazale vrlo konkretne

i provjerene te do sada nitko nije imao problema sa njima.

S druge pak strane, nije problem do našeg tržišta jer nema tih razlika (jer ja kupujem sa strane distributera iz EU, dakle roba nije kao za naše tržište),

već najveće razlike su u tome što postoji lažna roba i kako se tko od naših trgovina uspijeva snaći na tržištu i pronaći određene dobavljače izvan EU granica, pa čak i u tim istim granicama,

tu onda nastaje problem, jer nije provjereno. Nama dosta često dolaze obavijesti da pazimo od koga smijemo kupovati robu, dok ostalo nije provjereno i može biti lažnjak.

 

Što se tiče tog prepakiravanja, opet se moram vratiti na SKF-a koji je dok nije započeo rad na autoprogramu imao moto: "U SKF kutiju samo SKF proizvod!"

No, autoprogram zahtjeva malo veću prilagodbu ako se želi preživjeti. To ja mogu reći na svojoj vlastitoj koži i firmi, jer da sam ostao vjeran samo SKF-u, ključ u bravi bi bio već odavno,

jer SKF radi samo određene proizvode i ako uzmete u obzir da za set zupčastog remena trebate npr 3 komponente: natezač, klizač i remen, može se dogoditi da proizvođač vozila daje na 3 strane

da se proizvodi roba za njih. Dakle npr: natezač SKF, klizač INA, remen GATES. I onda ili jedna trgovina mora biti distributer za sva 3 branda (pa i više naravno) što je izuzetno "jeftino"

ili da svaki od njih ima set u kojem je to sve skupa složeno. Ekonomičnost da kupac ne mora ići u više dućana je recimo jedna kombinacija ili jedna druga kombinacija je ta da nije dozvoljen monopol

pa se kočioni sistemi na prednjim i stražnjim kotačima razlikuju odnosno budu 2 branda (ATE i TRW npr), a isto tako i sami proizvođači vozila imaju čak i po 3 dobavljača za diskove i disk pločice po tipu vozila.

Razlozi su vrlo jednostavni, javna nabava i rušenje nabavnih cijena.

I onda npr ja, da imam kapitala, znam tko šta proizvodi, napravim i dizajniram svoju kutiju i dođem kod svakoga proizvođača i kažem da želim kupiti njegovih 20 vrsta proizvoda por nekoliko 10-aka tisuća komada od svakoga

i onda dobijem i cijenu, pa čak možda i svoj logo bez njihovoga. Nemam proizvodnju, pogone i zaposlene ljude, odjel za inovacije i slično, te cjenovno mogu biti znatno povoljniji na tržištu.

Ili npr ima brandova koji se niti ne mogu kupiti osim kroz druge kutije (npr kanadski Litens što radi španere), jer ja sam ih još na početku kad sam saznao za njih pokušao kontaktirati i naručiti nekoliko njihovih proizvoda,

pa kad su mi rekli da ne razgovaraju o narudžbama ispod 5000 komada, jednostavno nisam imao druge, nego vidjeti u čijoj kutiji će taj isti biti najpovoljniji, jer i vi kao kupci već znate da taj isti proizvod dolazi u svim kutijama

i da zašto bi platili i 50,00 Kn više za isti proizvod kad ga možete kupiti u drugoj kutiji. Zato ja danas imam šarolike ponude upravo zbog toga da vama kao kupcima ponudim najbolje što se može ponuditi i u to ulazim svjesno,

sa srcem i sa dobrom vjerom te stojim iza svakog proizvoda kojeg prodam, jer praksa i stranke su rekle svoje i meni ne treba još neka dodatna reklama ili slično, jer to je najbolje, a to se vidi i ovdje na forumu.

 

Na žalost danas niti made in Germany nije mjerilo kvalitete jer je i to dobro poznato da se proizvede i Kini ili negdje drugdje te kad stigne u Njemačku se onda ukucava/printa da je proizvedeno u Njemačkoj.

Uglavnom ja tu gledam puno dalje odnosno da globalna kriza je napravljena i zbog toga, jer su se ljudi morali otpuštati tako da je u tom slučaju i manje zaposleniih itd..itd... sve to ide na globalnoj razini.

 

No kako god, od iduće godine će biti nekih novosti i nadam se da će dosta članova foruma odazvati, ali to ćemo s početkom iduće godine pa da počne nešto novo i nadam se konstruktivnije za sve nas (tu uključujem i sebe naravno).

 

I na kraju svega, da nije auto industrije, bilo bi nam svima dosadno :) jer ipak je to jedan globalni kupleraj :D

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.