Jump to content

Zamjenski kablovi za svjecice na Cliu 3 TCe


Nathaniel

Recommended Posts

Ako sumnjaš da ti probija koji kabel i zato stvara probleme možeš to provjeriti tako da u mraku sa otvorenom haubom upališ auto i pogledaj kabele. Ako neki probija vidit ćeš plavičastu svjetlost, koronu, na mjestu proboja izolacije.

Inače ti kabeli se mogu ispitati i omski. U svakome je ugrađen otporniku za reduciranje smetnji tako da ispravni kabeli imaju otpor od 1 ili 5 kOhma.

 

Jedna napomena.... Auti koji imaju bobinu u kabelu će imati takav otpor, ali koliko znam TCE nema bobinu u kabelu kao što imaju 1.4 i 1.6 motori, već ima bobinu sličnu kao i obični 1.2 16V, znači kabel je normalni kabel bez bobine (ispravite me ako griješim).

 

Otpor primara bobine je 0.3Ohma +- 0.1Ohm, a otpor sekundara je 9.8kOhma +-0.5kOhma. To su referentne vrijednosti za 1.2 16V.

 

Mjerenjem otpora kabela za svječice možeš utvrditi da li je kabel nagorio ili kontakt oksidirao (otpor treba biti što bliži kratkom spoju, znači kao i otpor primara bobine), ali ohmmetrom ne možeš testirati proboj izolacije. Ono što možeš je izvaditi bobinu, spojiti na 12V izvor (ATX napajanje od kompa recimo) i na drugom kraju kabela bi trebao dobiti napon reda veličine 40kV. Ako iskra preskače kroz izolaciju na neki komad naslonjenog metala onda je dielektrička izolacija probijena.

 

EDIT: spajanje direktno na 12V izvor nije dobra ideja ukoliko izvor nema zaštitu od prejake struje ili nije u stanju isporučiti dovoljno jaku struju za bobinu. Trebalo bi tu staviti jedan kondenzator...

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Zamijenio sam kablove danas. Provjera otpora nije nista pokazala, vrijednosti na novim i starim kablovima iste na jednom kablu (na 4 cilindru npr) a jedan malo duzi. Potom na dva kabla razlicite duzine (recimo za drugi cilindar) isti otpor (!) a onda prvi kabl duzi (zamjenski) od ovog originalnog. Na kraju vidim da nista tako ne mogu saznati i stavim nove kablove. 

 

Nema trzanja, auto prima gas od niskih obrtaja. Ugasio mi se na leru doduse jednom al to ce nova plinska mapa rijesit. Eto.

Link to comment
Share on other sites

Kabeli imaju vrlo velik presjek i otpor će im biti vrlo mali toliko da par cm duljine nema nikakvu ulogu. Inače za precizno mjerenje takvih otpora moraš imati RLC metar.

 

Vjerojatno su stari kabeli propuštali vlagu. To se događa kad se skidaju kabeli sa svječica, pa se vrate natrag na svječice bez ponovnog nanošenja one bijele fluoridne paste za vulkanizaciju. Novi Beru kabeli to imaju tvornički, ali jednom kad se skinu kabeli mora se ponovno staviti.

Link to comment
Share on other sites

Pa moguce je da su cak i originalni kablovi bili ok ali da se ta pasta nije nanijela tokom prve i druge zamjene svjecica i da je to uzrokovalo proboje ili pak dopustanje vlage.

 

Da li se ima kupiti te fluroidne paste i koliko bi bila?

 

Hvala tebi Medo, tvoji su postovi bili korisni.

Link to comment
Share on other sites

:dobroje:

Pasta je Beru ZKF 01. Ovdje kod nas košta oko 10€ i ima je dovoljno za staviti nekoliko puta. Stavlja se tako da s njom napraviš tanki prsten s unutarnje strane onog dijela kabela koji ide na svječicu.

Link to comment
Share on other sites

Evo danas sam ga testirao na malo duzu voznju (nekih 100-tinjak km) i nema trzanja nimalo (iz "podruma" broj okretaja ili pak od onog spornog 2500 rpm navise)...ipak cu otici sutra da mi se posteluje plinska mapa pa cu vidjeti dalje.

 

Potrazit cu tu pastu, necu bacati ove stare kablove - probat cu i njih vratiti s tom pastom nanesenom na unutarnje prstenove.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.