Jump to content

Prometna nezgoda


Antun86

Recommended Posts

Molim pomoć.

Jučer sam imao prometnu nezgodu, zaobilazio sam mopedisticu i zadnjim desnim krajem automobila sam ili ja nju dotaknu pa oborio ili je ona u traci mene kasno skužila/procjenila pa krenula lijevo i dotaknula te pala....kako god gospođa je prošla sa samo nekoliko ogrebotina i manjom štetom (za sada na mopedu), ja imam na autu ogrebotinu na stražnjem desnom blatobranu iza otvora za lijevanje goriva veličine oko pola 3-4milimetra sa malim udubljenjem oko pola centimetra te trag plastike od nekoliko centimetara . Vozio sam svega 30-40km/h, imao sam 0,0 promila, odmah sam stao te pozvao Hitnu pomoć u kojoj i inače radim iako je bilo vrlo vjerojatno da gospođa nema nekih ozljeda osim par ogrebotina. E sad ovi su došli napravili očevid i nisu mi ništa rekli, nisam ništa potpisao osim onog papira kad me ovaj koji je prvi došao alkotestirao , kaže mi samo policajac slobodni ste i doma će te dobiti rješenje. Naknadno sam se raspitao što je s gospođom....u bolnici su je poslikali i poslali kući te kvalificirali ozljede kao lake no gospođa je odbila alkotest pa joj je vađena krv za alkotest. Od kolega saznajem da je imala zadah po alkoholu. No ni tu nije kraj, motor koji je vozila je bio registriran no navodno mu je istekla polica osiguranja. Mene sad zanima što ja mogu od svega očekivati? Kolike i kakve su predviđene kazne u slučaju da sam kriv. Da li moje Kasko pokriva njoj štetu ako je alkoholizirana i/ili neosigurana. Imam kasko kod Allianza pa neznam koliko mi raste cijena kaska u slučaju da njoj plate neku štetu i da li imam i dalje 100 % kasko. Ako ne da li postoji mogućnost naknadne doplate pa da opet imam 100 % kasko ? Svoju štetu budući da je mala mislim riješiti bez kaska. I što ako nisam kriv ili ako je gospođa sukrivac tko onda kome plaća štetu? Vjerojatno mi je ako je ona 100 % kriva a nema osiguranje da ću teško do naknade štete bez privatne tužbe a s tim se nemam namjeru gnjaviti. I za kraj koliko se odprilike čeka to rješenje suda. Sorry na puno pitanja koja nemaju izravno veze sa Renaultom ako izuzmemo da je Renault sudionik prometne. Saki savjet i komentar je dobrodošao.

Link to comment
Share on other sites

U slucaju da si ti kriv,onda tvoje obavezno osiguranje pokriva njenu stetu a svoje kasko koristis za svoj popravak.

Sto se tice kaska imas pravo jednom godisnje popravit si stetu,bez utjecaja na bonus.

Ukoliko je gospodja kriva,svoju stetu ces naplatiti bez problema,imas moju temu di imam istu situaciju,pa malo pogledaj o cemu se radi.

Link to comment
Share on other sites

Prvo pitanje, jesi li ju obilazio na punoj crti? Po tome ce se utvrdivati krivac koji je prouzrocio nezgodu

Link to comment
Share on other sites

Da...moped/motocikl je vozilo ravnopravno automobilu i ne mora nužno voziti uz desni rub kolnika niti se micati automobilima. Ta vozila pretječeš na jednak način kao i automobile..po isprekidanoj crti i kad se za to stvore uvjeti odnosno kad si spreman obaviti tu radnju bez opasnosti po sebe i vozilo koje pretječeš. Iz ovog vidim da ti tu radnju nisi obavio kako si trebao i ako je gospođa bila u svojoj traci a ti si ju pretjecanjem oborio - kriv si. Ne znam sta je s alkoholom...ali po svemu sudeći tvoja polica AO ce obeštetiti gospođu a ti ćeš svojom kasko-policom popraviti svoj auto.

Edit: članak 40 i neki kaže da moped i bicikl moraju voziti sto blize desnom rubu kolnika ako je samo jedna traka za jedan smjer. Dakle trebali su utvrditi gdje si ju oborio...na sredini trake ili uz desni rub.

Edited by Coupe RS
Link to comment
Share on other sites

Coupe, nisi u pravu... ZSPC, pretjecanje i obilaženje, članak 73...  Vrlo je diskutabilno ovako napamet zaključit tko je u pravu... vozač mopeda prilikom skretanja mora prići što bliže strani trake prema onoj u koju skreće, naravno shodno tome, mora se uvjeriti da ga nitko ne zaobilazi... jesam davno polagao vozački, ali nečega se ipak sjećam... ako se nešto promijenilo u međuvremenu, posipam se pepelom :D

Link to comment
Share on other sites

Da...moguce. Polagao sam A kategoriju preklani...kod skretanja dajem zmigavac i dam se uz traku lijevo ili desno, ovisno di skrecem. Za mopede/bicikle izgleda idu drukcija pravila...ja se na cesti motociklom mogu voziti kao i auto...po sredini...mogu desno ako hocu (sto i radim ako netko bas zeli voziti preko 110-120) ali nisam duzan propuštati automobile i micati im se s puta. Ako me on pretjece i ranije se vrati nazad i obori me - nema me više...skupit ce me u vreću iako nisam kriv.

Link to comment
Share on other sites

Ali ljudi covik nije reka jeli bila puna ili isprekidana traka....

Ako ju je obilazio na isprekidanoj ona je kriva jdr ju je prosa sa vise od pola auta...a ako je puna on je kriv

Link to comment
Share on other sites

Tako je... u zakonu je ako se ne varam čak prisutno da moped smiješ obilazit neposredno pred raskrižjem, što je inače kažnjivo kad se pretiču ili obilaze motori, auti i drugi

Link to comment
Share on other sites

Ali ljudi covik nije reka jeli bila puna ili isprekidana traka....

Ako ju je obilazio na isprekidanoj ona je kriva jdr ju je prosa sa vise od pola auta...a ako je puna on je kriv

netočno... napisao sam gore... radi se o obilaženju mopeda, ne preticanju... i naravno, ne znamo je li to baš tako bilo :D

u svakom slučaju ja joj nebi priznao moju krivnju, prije bi se dobro raspitao tko je stvarno u pravu u takvom slučaju

Link to comment
Share on other sites

Moped je takoder jedno od prevoznih sredstava...

Morao si se uvjeriti da je sigurna radnja koju zelis krenuti...

Idi na sud i sve zavisi od sutkinje sta ce presuditi ima puno cimbenika

Kolika ti je bilo ogranicenje brzine na tome dijelu

Link to comment
Share on other sites

Pa zar je netko rekao da je moped radni stroj?

Ukoliko se ne dogovore, odnosno njih dvoje procijene što je najbolja opcija, teško da će bit itko zadovoljan...

Link to comment
Share on other sites

dali moped, motocikl ili bicikl

stagod da išao pretjecati, obilaziti nazovi kako god hoceš

trebaš ukljuciti žmigavac i na suprotnu stranu ceste

ukoliko ga srušiš a u istoj ste taci kriv si

bio on uz desni rub ili na sredini

Link to comment
Share on other sites

Slažem se :)

 

S mobitela nisam vidio nego samo mali dio posta... Tek sad na kompu vidim da se radi o pijanoj gospođi... mislim da će 300% ona biti kriva, neovisno kako si je pretjecao... 

policijski zapisnik se čeka i po mjesec dana, mislim da ovo neće ići na sud. sve je jasno ko dan, osim ako plavci ne odluče da ste jednako krivi iz nekog razloga, mada sumnjam

Edited by twingara
Link to comment
Share on other sites

Evo sad sam prico sa kolegama iz prometne...

Ako je gospoda vozila brzinom od 40 i vise okarakterizirat ce ti kao da si vrsio radnju pretjecanja....

Ako si to radio na punoj crti krivica je obostrana, a ako si to radio na isprekidanoj ona je kriva

Link to comment
Share on other sites

Ne možeš nekoga pretjecati i lupit ga zadnjim krajem da on bude kriv. Meni ovo izgleda kao krivo pretjecanje odnosno loše si se ubacio nakon pretjecanja. Teško češ dokazati da je ona išla skretati dok si je obilazio.

 

Tvoja olakotna okolnost je što je bila pijana i odbila alkotest pa će sigurno snositi određeni postotak krivice, a ne ide joj ni u prilog to što je vozila neosigurano vozilo.

 

U slučaju da ti je ovo prva nesreća i da moram presuditi više bi vjerovao tvojoj priči nego njenoj, a ona neka drugi puta malo razmisli prije nego pijana sjedna na neosigurani moped.

Link to comment
Share on other sites

Evo našao sam sporno raskrižje na G mapsu. Sporna ulica se zove Vjekoslava Maštrovića u Zadru.

 

http://prntscr.com/4dxajv

 

Crvena linija je putanja mopedista

Plava linija je moja putanja.

Ljubičasta kockica je moj suto i mjesto kontakta, znači kontakt se dogodio na samom početku odvajanja trake za desno skretanje.

Iskreno meni je bila namjera ići desno ali ja u trenutku kontakta nisam išao desno nego sam imao upaljen desni pokazivač smjera dotaknuo sam kratko kočnicu (blago sam prikočio) i namjeravao sam se nakon nekoliko metara prebaciti desno nakon što pogledam desni retrovizor. Gospođa je vozila po žutoj isprekidanoj liniji od autobusnog stajališta i u trenutku pretjecanja ja sam pogledao i lijevi retrovizor da mi ne naiđe neki motorist iako uopće nisam prelazio u desnu traku jer smo zaista sporo vozili i ja i ona te je bilo dovoljno mjesta za proći.

Žuta okomita linija je početak gdje sam krenuo pretjecati.

 

E sad nakon nekoliko pregleda situacije iskreno rečeno čini mi se da sam mogao biti oprezniji i pričekati tih 30ak metara pogotovo jer nije bilo neke gužve i nisam nikoga usporavao. Zapravo ja i ona smo bili jedini u raskrižju i vjerojatno sam dijelom kriv. No meni se čini da sam ja  nju prošao cijelom dužinom auta  jer kontakt se dogodio tek kad sam prikočio i još dodatno usporio. Mislim da ona nije u prvi tren uopće vidjela moj i dalje upaljeni desni žmigavac i namjeru skretanja desno, dodatno je ubrzala te je kasno pokušala kočiti da me ne udari iza i dad me pokušala izbjeći no nije uspjela i zapela je svojim lijevim dijelom upravljača nekih 30cm od kraja auta. Po samom tragu gume sa upravljača na mom autu meni to tako izgleda jer se točno vidi mjesto kontakta, takna ravna linija i nagli zavoj dolje koji je nastao u trenutku pada.

Radi uvida u cijlu sitciju na tih nekoliko uzastopnih raskrižja evo još jedne slike na kojoj je plavo moja putanja, crvena točka je mjesto kontakta a žuta je putanja gospođe za koju sam siguran 99 % da je prethodno izašla iz ove uličice desno prije autobusnog stajališta

 

http://prntscr.com/4dxeag

 

Evo na što to liči, čovjek i da hoće ovdje ne može neznam koliko brzo voziti i koliko god je meni sad drago što je gospođa prošla sa nekoliko ogrebotina toliko mi je krivo zbog svega jer niti divljam autom, ne pijem dok vozim, ne vozim brzo , vežem se uvijek, dnevna svijetla mi rade cijelu godinu......jbg radim u hitnoj, nagledam se svega kod tih prometnih i rekao bih da sam vjerojatno oprezniji od nekog hrvatskog prosjeka i da sam procjenio kako postoji i najmanja opasnost nebi ju tu zaobilazio. To se dogodilo oko 14-15 h popodne, znači u pola bjela dana kada nisam ni nenaspavan/nerazbuđen niti je vidljivost bila loša. Uz sve to bili smo jedini na raskrižju. Jbg da sam brzo vozio još bih i rekao to mi se nebi dogodilo da sam pazio i vozio sporije.

Kako god neka je njoj dobro.

I da zanima me još da li moje osiguranje njoj hoće pokriti štetu, eventualno dati neku simboličnu odštetu i sl. ako je ona imala alkohola?

I čisto praktično pitanje budući da je ta žena svojih 60 god., Što ako ona nema vozačku ? Gospođa je inače ruskinja koja živi kod nas a nekako mi nije nemoguće da ona čak nema ni vozačku dozvolu.

 

P.S. tragove gume i plastike na mojoj boji sam skinuo za par minuta uz pomoć nekog spreja za skidanje smole od borovine sa laka auta. Ostalo je udubljenje veličine kovanice i dubine 2-3milimetra te 2-3 milimetra oštečenje laka kod otvora rezervoara . Za ovo kod rezervoara sam mislio uzeti u renaulta onaj set kao lak za nokte pa s tim samo obnoviti bezbojni lak i eventualno debljinu boje jer ogrebotina nije probila do temeljne boje i/ili lima (neznam što i kako ide ispod ove završne boje)

Edited by Antun86
Link to comment
Share on other sites

Kriv si 100%

To je bar jasno svakom normalnom vozaču (meni je još jasnije jer radim u osiguranju 13-u godinu i gotovo svakodnevno se nagledam raznoraznih prijava šteta i svakojakih situacija).

Pretjecao si skuter koji se dakle PROPISNO vozio po rubu vozne trake dozvoljenom legalnom brzinom kretanja, te si nepropisnim (nisi utvrdio da li je radnja koju želiš izvršiti sigurna za sve sudionike u prometu) pokušajem skretanja (još si i kočio(!!!!!) a upravo si pretekao vozilo) u desno oduzeo prednost prolaska vozilu koje si pretjecao. Dakle napravio si ne jednu nego dvije pogrešne radnje za volanom - pretjecao si drugo vozilo u prometu i nisi do kraja obavio radnju preticanja, i još si na to išao skrenuti desno odmah po (neobavljenom do kraja) pretjecanju drugog vozila kojeg si očito pretjecao u raskrižju, što je treća nepropisna radnja, ali ajde, ajmo reć da si krenuo pretjecati prije raskrižja i odvojka u desno.

Slijedeći put malo više pažnje na ostale sudionike u prometu ;) (tako najčešće stradavaju biciklisti i motoristi, upravo zbog nepažnje vozača 'jačih' vozila).

Link to comment
Share on other sites

Tako je... u zakonu je ako se ne varam čak prisutno da moped smiješ obilazit neposredno pred raskrižjem, što je inače kažnjivo kad se pretiču ili obilaze motori, auti i drugi

moped i bicikl mozes preticati I U RASKRIZJU 

Link to comment
Share on other sites

Kriv si 100%

To je bar jasno svakom normalnom vozaču (meni je još jasnije jer radim u osiguranju 13-u godinu i gotovo svakodnevno se nagledam raznoraznih prijava šteta i svakojakih situacija).

Pretjecao si skuter koji se dakle PROPISNO vozio po rubu vozne trake dozvoljenom legalnom brzinom kretanja, te si nepropisnim (nisi utvrdio da li je radnja koju želiš izvršiti sigurna za sve sudionike u prometu) pokušajem skretanja (još si i kočio(!!!!!) a upravo si pretekao vozilo) u desno oduzeo prednost prolaska vozilu koje si pretjecao. Dakle napravio si ne jednu nego dvije pogrešne radnje za volanom - pretjecao si drugo vozilo u prometu i nisi do kraja obavio radnju preticanja, i još si na to išao skrenuti desno odmah po (neobavljenom do kraja) pretjecanju drugog vozila kojeg si očito pretjecao u raskrižju, što je treća nepropisna radnja, ali ajde, ajmo reć da si krenuo pretjecati prije raskrižja i odvojka u desno.

Slijedeći put malo više pažnje na ostale sudionike u prometu ;) (tako najčešće stradavaju biciklisti i motoristi, upravo zbog nepažnje vozača 'jačih' vozila).

 

Potpis.

Link to comment
Share on other sites

Kriv si 100%

To je bar jasno svakom normalnom vozaču (meni je još jasnije jer radim u osiguranju 13-u godinu i gotovo svakodnevno se nagledam raznoraznih prijava šteta i svakojakih situacija).

Pretjecao si skuter koji se dakle PROPISNO vozio po rubu vozne trake dozvoljenom legalnom brzinom kretanja, te si nepropisnim (nisi utvrdio da li je radnja koju želiš izvršiti sigurna za sve sudionike u prometu) pokušajem skretanja (još si i kočio(!!!!!) a upravo si pretekao vozilo) u desno oduzeo prednost prolaska vozilu koje si pretjecao. Dakle napravio si ne jednu nego dvije pogrešne radnje za volanom - pretjecao si drugo vozilo u prometu i nisi do kraja obavio radnju preticanja, i još si na to išao skrenuti desno odmah po (neobavljenom do kraja) pretjecanju drugog vozila kojeg si očito pretjecao u raskrižju, što je treća nepropisna radnja, ali ajde, ajmo reć da si krenuo pretjecati prije raskrižja i odvojka u desno.

Slijedeći put malo više pažnje na ostale sudionike u prometu ;) (tako najčešće stradavaju biciklisti i motoristi, upravo zbog nepažnje vozača 'jačih' vozila).

 

JA baš mislim da je stvar u tome što ja jesam obavio radnju pretjecanja do kraja iza tog ja nisam naglo kočio nego tek toliko da pogledam retrovizor prije skretanja te sam u tom trenutku čuo kontakt i vidio motorista koji pada. Još bih dodao da je motoristica vozlia po žutoj liniji autobusnog stajališta te je motor u padu pao lijevo....nekako mi je logično da padne desno netko koga izbacim odnosno kome se prerano ubacim. Osim toga Fluence je auto od svojih 4m i 80 cm cca a kontakt se dogodio u zadnjih 20ak cm vozila. Kako god, opet ću ponoviti sreća da je žena prošla samo sa ogrebotinama, ako sam kriv osiguranje će joj valjda platiti štetu i ako je pijana a na meni je da budem još oprezniji idući puta. Ovo pitam čisto iz znatiželje jer ne kužim kako se u ovakvim situacijama može 100 % dokazati tko je kriv. Sve je to nekako star osobne prosudbe policajca, odnosno suca

Link to comment
Share on other sites

Motor je pao na lijevo zato jer si joj izbio volan, tj. skrenuo si joj volanom u desno. 

Edited by Raptor6767
Link to comment
Share on other sites

Sad kad vidim skicu vidim da ti se izgleda nije dalo čekati da moped prođe pa si se išao gurati ispred i krivo procijenio. Ne možeš kočiti i skretati ispred onoga koga pretječeš, to je jako opasna radnja.

 

Bojim se da si skrivio ovu nesreću. Iz iskustva poznatih ljudi, žena bi mogla dobiti 20-30% krivice u toj nesreći zbog alkohola.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.