Jump to content

Nabijanje pritiska u eksp. posudu - 1.6e Classic


Zaleks

Recommended Posts

S obzirom da sam isto pitanje postavio i na forum.hr pa ću samo c/p ovdje jer smatram da ovdje ima stručnjaka ili korisnika koji su imali sličan problem pa ako može pomoć:

 

Zanima me razlog zbog kojeg je moguce da auto vraca pritisak u ekspanzionu posudu? Vozim se normalno, temperatura se ponasa normalno samo ponekad varira. Ali auto mi vraca pritisak u posudu na kojoj ima rupica i na cca 100km izbci mi van vise od 1l tekicine..

Nedugo rađen dihtung glave i brušena glava...

 

Dobio sam odgovore da se vjerojatno radi od dihtungu glave motora pa me zanima da li može biti još nešto...

Evo i dodatnog teksta:


Stvar je u tome što mi gubi 1l tekućine na 30tak kilometara. Nema mi smisla točiti antifriz unutra...

Definitivno mi se ne isplati dati 3000kn za auto star 18 godina... bitno mi je da ide i da ga pokrpam...

Da nije možda i do termostata? Ili nema što drugo biti osim dihtunga?

Sad sam stao nakon 30km, kipjelo je i čekao sam da prestane... otvorio čep, ulio 1l tekućine i upalio auto...

S obzirom da je već bio na radnoj temp malo sam mu dodavao gasa i gledao u posudu. Kako se temp dizala tako se i razina vode dizala. Stavio sam ruku na otvor i osjetio kako se stvar pritisak. Maknuo sam ruku i kada se popela temp do razine kada se pali ventilator voda je počela izlaziti van iz boce...

Ne znam što da radim sad kao sljedeći korak. Izgleda da je prošlo nešto više od 1 god od izmjene dihtunga, proletjelo mi vrijeme...

Auto ide super, vuče super, ne dimi, radi lijepo, mirno i tiho.

Jedino me to muči... zadnji puta kad sam mijenjao dimio je i miješao ulje i vodu... sada ništa...

A ako termostat zašteka na pola nekako? Jel moguća takva solucija?

Hvala vam svima na bilo kakvoj pomoći... 

 

Link to comment
Share on other sites

Prije 15g imao sam nešto slično.

Promjenio dihtung glave i pojavio se pritisak u sistemu.

Tekućina bi počela ključati i curiti van. Mjerenjem sa termometrom pokazalo je da počne ključati na 60°C

Ponovnim raskapanjem došli smo do toga da je glava pukla između ventila, i pukotina nije radila problema dok se ne bi zagrijala na 60°C.

Link to comment
Share on other sites

Prije 15g imao sam nešto slično.

Promjenio dihtung glave i pojavio se pritisak u sistemu.

Tekućina bi počela ključati i curiti van. Mjerenjem sa termometrom pokazalo je da počne ključati na 60°C

Ponovnim raskapanjem došli smo do toga da je glava pukla između ventila, i pukotina nije radila problema dok se ne bi zagrijala na 60°C.

Auffff...

Koliko te to sve kostalo? Morao si glavu mijenjat ili?

Cudno mi je bilo da ovaj dok je brusio nebi primjetio tako nesto na glavi ... hmmm

Link to comment
Share on other sites

Glava je zavarena, kupio novi dihtung, majstor koji je radio smilovao se i dao ruke skoro džabe.

Nisu ni kod mene skužili kod brušenja, već na moje inzistiranje da testiraju glavu pod pritiskom kad je zagrijana našli su da negdje pušta. Nakon nekoliko grijanja i testiranja našli su i gdje.

Mene je taj cijeli problem koštao 1200 DM, ali to jer bilo onda.

Link to comment
Share on other sites

radi se o tome da su majstori ostali u osamdesetima :svada:

hebeš takvo brušenje bez da se ispita glava.

sad sve treba opet

Link to comment
Share on other sites

Prijatelju meni se dešavalo prije 2 mjeseca i pisalo se o tome naforumu meni je bio toliki pritisak da mi je probilo i posudu i hladnjak promijenio posudu i hladnjak (jer su bili probušeni)  I ČEP na posudi koji je bio uzrok svemu brtvu i glavu nisam dirao i sad je već 2 mjeseca sve ok. Nadam se da i tebi čep ne ispušta višak pritiska (zaglavio) probaj za prvo samo čep zamijeniti i dobro ozraći sistem.

Link to comment
Share on other sites

Prijatelju meni se dešavalo prije 2 mjeseca i pisalo se o tome naforumu meni je bio toliki pritisak da mi je probilo i posudu i hladnjak promijenio posudu i hladnjak (jer su bili probušeni) I ČEP na posudi koji je bio uzrok svemu brtvu i glavu nisam dirao i sad je već 2 mjeseca sve ok. Nadam se da i tebi čep ne ispušta višak pritiska (zaglavio) probaj za prvo samo čep zamijeniti i dobro ozraći sistem.

Ja ti imam rupicu na posudi, tj pukotinu gdje "piša" voda kad se napravi pritisak...

Za čep ne znam... nekad prije je radio kad mi je skoro zakuhao, al bilo to prije 3-4 god...

Ali otkud pritisak u posudi? To je ono bitno. Mislim rekli su ljudi otkud ali zar tebi nema sad pritiska?

Kakva ti je temperatura?

Link to comment
Share on other sites

Pritiska ima dok vozim čim stanem nakon 3 sata sve ok vratio sam i stari čep da ga testiram vozio auto ostao cijelu noć stajati sa starim čepom i ujutro opet tvrda crijeva, sa novim čepom sve ok crijeva budu tvrda dok vozim to je normalno ali ni upola tvrda kao sa starim čepom i dok stoji novi čep ispusti višak pritiska.Temperatura je malo ispod pola u vožnji ako stoji i radi auto dodje do pola i pali ventilator.

Link to comment
Share on other sites

Eh kad bi to riješilo problem... nitko sretniji od mene.

Samo meni vraca vodu tak da mislim da bi mi vodu bacao van ko sto sad radi kroz rupicu...

Tebi ne gubi vodu uopce? Samo pritisak ima?

Link to comment
Share on other sites

I meni je bacao vodu na rupicu na posudi i na hladnjaku sa starim čepom i svi su mi pokazatelji bili da je otišla brtva glave ili glava ali sva sreća da sam promijenio majstora koji mi je rekao da probam samo čep zamijeniti naravno i probušen hladnjak i posudu i od onda ni kapi vode nije potrošio. Ja se nadam da je i kod tebe problem samo čep to ti je najjeftinije čep je oko 20 kn i posuda oko 70 ja sam morao i hladnjak mijenjati. Moj savjet ti je da probaš kupiti samo čep i posudu dobro ozračiš i prati stanje.

Link to comment
Share on other sites

Evo da se javim...

Bio danas kod majstora koji je samo nakratko pogledao to. Turirao ga je malo i gledao pritisak i rekao mi da prema svemu sudeći to ne izleda kao dihtung ili propuštanje glave nego da bi problem mogao biti puknuta posuda koja ne podnosi niti najmanji pritisak i brzo izbaci vodu pa samim time temperatura skače, auto ne grije i sl.

Savjetovao mi je da najprije zamijenim posudu, i ulijem tekućinu te odzračim sistem. Nakon toga da pratim temperaturu, grijanje i pritisak u crijevima (kilera i ostalim)...

Isto tako je rekao da određeni pritisak kod opterećenja motora nije ništa nepbično, posebno na autima starim 17 godina i 300+ tkm.

Uglavnom, rekao mi je ako i nakon zamjene posude bude dolazilo do velikog pritiska (koji dovodi do tvrdoće crijeva ili pak ispuštanja na čepu) da ćemo onda morati gledati dalje (dihtung, glava i sl.). U svakom slučaju rekao je da ne vjeruje da je majstor koji je mijenjao dihtung prije godinu dana mogao toliko pogriješiti. Prije da bi bila onda puknuta glava iako prema pritisku sumnja u to. Njemu to ne izgleda nimalo loše... 

Kupio odmah drugu posudu (100kn) i ulio tekućinu te napravio nekoliko desetaka km (nisam odzračio sistem još). Temperaturu ne diže, auto ide ok, crijeva nisu neobično tvrda ali postoji pritisak u boci (doduše ne neki enormni). Nakon gašenja auta išao sam otvoriti posudu i napravilo je samo kssssss, odšarafio čep i ostavio je otvorenu i onda sam čuo kako mjehurići zraka dolaze iz motora u bocu (netko mi je bio rekao da se moj auto sam odzrači, ja iskreno pojma nemam).

Sutra ide malo veća ruta pa ćemo vidjeti kako će se ponašati...

Link to comment
Share on other sites

Moj savjet ti je da obavezno  promijeniš i čep posude prije puta meni je toliko muke zadao i imao sam iste simptome kao i ti , a košta oko 20 kn jer posuda nije pukla sama od sebe. Sretno...

Link to comment
Share on other sites

Moj savjet ti je da obavezno promijeniš i čep posude prije puta meni je toliko muke zadao i imao sam iste simptome kao i ti , a košta oko 20 kn jer posuda nije pukla sama od sebe. Sretno...

Naravno, u kompletu sam kupio...
Link to comment
Share on other sites

MORA biti određeni pritisak u sistemu, nije to auto do prije 40 godina pa da ima odušak na čepu kilera. Kada je pritisak u sistemu i točka vrelišta je viša pa auto teže zakuha. Ne zamaraj se time, osim ako ne pucaju crijeva i posude od tlaka.

 

btw gdje ima posuda tako jeftino?

Link to comment
Share on other sites

MORA biti određeni pritisak u sistemu, nije to auto do prije 40 godina pa da ima odušak na čepu kilera. Kada je pritisak u sistemu i točka vrelišta je viša pa auto teže zakuha. Ne zamaraj se time, osim ako ne pucaju crijeva i posude od tlaka.

 

btw gdje ima posuda tako jeftino?

Gas Osijek posuda oko 70 kn i čep oko 20 kn.

Link to comment
Share on other sites

MORA biti određeni pritisak u sistemu, nije to auto do prije 40 godina pa da ima odušak na čepu kilera. Kada je pritisak u sistemu i točka vrelišta je viša pa auto teže zakuha. Ne zamaraj se time, osim ako ne pucaju crijeva i posude od tlaka.

btw gdje ima posuda tako jeftino?

Nebi vjerov'o al autolimar mi ima u dvorištu karambol Megane 1.6e.

Osim što sam zamijenuo zadnji most prije par mjeseci za 700 kn (s izmjenom) sada je i posuda bila na redu. [emoji38]

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Bilo se sve smirilo i sad se vratilo. Molim vaše mišljenje:

Auto netom upaljen i hladan ponaša se ovako:http://sendvid.com/yzam16ll

Da li mogu sa sigurnošću potvrditi svoje sumnje da je glavni problem dihtung glave motora koji je mijenjan prije cca 3 godine i brušena je glava?

Renault Megane 1.6, 66kw, 1997., 326.000km, LPG, ....

Link to comment
Share on other sites

Da li ti miješa vodu i ulje, sudeći po simptomima, motor bye,bye, ako ti se da ponoco to radit daj, ako ne, barem traži drugi motor, bude ih za 2-3000 kn. 

Link to comment
Share on other sites

Da li ti miješa vodu i ulje, sudeći po simptomima, motor bye,bye, ako ti se da ponoco to radit daj, ako ne, barem traži drugi motor, bude ih za 2-3000 kn. 

Stvar je u tome da ne miješa ništa. Ulje je OK, nedavno zamijenjeno kao i filter.

Auto radi perfektno, mirno... 

Zadnji puta kada sam to radio miješao je ulje i vodu i dimio ko sam vrag, sada ništa.

Link to comment
Share on other sites

otkud mjehuri zraka? Dobro odzračen? Možda nabija kompresiju u antifriz, da se izmjeriti instrumentom dali ima ispušnih plinova u antifrizu

Link to comment
Share on other sites

otkud mjehuri zraka? Dobro odzračen? Možda nabija kompresiju u antifriz, da se izmjeriti instrumentom dali ima ispušnih plinova u antifrizu

Mislim da je ovo gotovo sigurno. Samo tražim neko rješenje da to što bezbolnije po novčanik riješim...

Išao danas 30-tak km i skoro mi 2 puta zakuhao, morao stat i dolijat skoro 3l vode.

Navečer nakon tekme ištao istu rutu, prazna cesta, nekoliko crvenih na semaforu i par puta mi dignuo temp ali kod 2000 okretaja uglavnom ne diže i na radnog temp je. Ali nije bilo kreni stani i sl. sranja po gradu. Čim ga malo opteretim na gasu odmah temperatura skače.

Stanem doma, ugasim da i idem otvoriti čep a pritisak u posudi nevjerojatan, tak da.... vjerojatno nabija pritisak i to jebeno... eh sad da li je dihtung ili glava..

Link to comment
Share on other sites

Može li na moj auto 1.6e 66kw ići motor (ili samo glava motora) 16v ??

Našao sam povoljno glavu motora ali od 16v...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.