Jump to content

Mišljenje o radu motora u leru!


Mišo227

Recommended Posts

Što mislite dali je dobro po hladnijem vremenu ostaviti auto da radi,  da se malo ugrije, dali ima kakvih posljedica, tipa nepodmaziva dobro itd?  ili odma kreniti i lagano vozti dok se neugrije, imam malu djecu, pa ih nevolim baš stavljati u skroz hladan auto!

Link to comment
Share on other sites

slobodno pusti da radi u leru, al kad krenes vozit ak nije zagrijana masina vozi 200 - 300 okretaja vise nego inace da se motor rastereti.

Link to comment
Share on other sites

Auto se najbrže grije prilikom vožnje. Po meni je najbolje po zimi nakon paljenja auta pričekat 10-15 sekundi, čisto da se ulje koje je gušće lagano opusti, i onda lagano gas bez gaženja. Prije će postić radnu temperaturu u vožnji nego na leru.

Link to comment
Share on other sites

jasno, al on zeli ugrijat auto zbog djece prije neg ista udju u auto

Link to comment
Share on other sites

Takav rad na leru mu nebi smio naškoditi....

 

Iako je istina da je bolje "odmah" krenuti po paljenju. (brže se postigne radna temperatura)

 

Nekad su stari vozači na starim autima palili auto i čekali da postigne radnu temperaturu pa onda kretali u vožnju.

 

To danas više nije preporučljivo...

 

Više radi "ekoloških" razloga nego radi sačuvanja motora.

 

Istu stvar i ja radim kad su jutra hladnija (oko i ispod  0)....radije da on radi nego da mi se djeca smrznu ili navuku kakvu prehladu.

Link to comment
Share on other sites

Ma naravno da smije radit na leru ali što se tiče postizanja radne temperature bolje je odmah krenut. Jer ako želiš da ti djeca uđu u zagrijan auto onda ti moraš upalit auto 10-15 minuta prije nego klinci dođu.

Link to comment
Share on other sites

Na starom autu sam imao serijski pokazivač tlaka ulja. Kada bi s autom odmah krenuo po zimi sa pola minute grijanja na mjestu tlak ulja bi se zakucavao u maksimum već na >2000 okretaja. Inače kad je bio potpuno zagrijan do blokade na full gasu ne bi išao do maksimuma. Ulje bude pregusto, ne podmazuje dobro i bypass ventil na uljnom filteru se aktivira pri visokim tlakovima pa samo propušta ulje umjesto da ga filtrira.

 

U auto priručniku stoji da se odmah krene zbog ekologije i zagađivanja. Po meni dobro je pričekati bar 15-30sec jer toliko treba ulju da procurkulira kroz motor, pa polako krenuti i voziti u drugoj/trećoj na 1500-2000 okretaja par minuta dok ne izađeš na neku glavnu cestu.

 

Temperatura ulja puno sporije raste i pada od temperature vode. Kad se motor zagrije na radnu temperaturu ulje je i dalje hladno. Jednom sam došao na tehnički s toplim motorom, a ulje je bilo manje od 50°C (trebalo je biti bar 85°C). Moj tehnički je početkom godine.

 

Čuo sam priču da su prometnim policajcima stradavale bregaste jer su dugo držali aute na leru :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Na starom autu sam imao serijski pokazivač tlaka ulja. Kada bi s autom odmah krenuo po zimi sa pola minute grijanja na mjestu tlak ulja bi se zakucavao u maksimum već na >2000 okretaja. Inače kad je bio potpuno zagrijan do blokade na full gasu ne bi išao do maksimuma. Ulje bude pregusto, ne podmazuje dobro i bypass ventil na uljnom filteru se aktivira pri visokim tlakovima pa samo propušta ulje umjesto da ga filtrira.

U auto priručniku stoji da se odmah krene zbog ekologije i zagađivanja. Po meni dobro je pričekati bar 15-30sec jer toliko treba ulju da procurkulira kroz motor, pa polako krenuti i voziti u drugoj/trećoj na 1500-2000 okretaja par minuta dok ne izađeš na neku glavnu cestu.

Temperatura ulja puno sporije raste i pada od temperature vode. Kad se motor zagrije na radnu temperaturu ulje je i dalje hladno. Jednom sam došao na tehnički s toplim motorom, a ulje je bilo manje od 50°C (trebalo je biti bar 85°C). Moj tehnički je početkom godine.

Čuo sam priču da su prometnim policajcima stradavale bregaste jer su dugo držali aute na leru :nezna:

Potpis.
Link to comment
Share on other sites

pošto je naslov teme nedorečena navlakuša, mišljenja sam da motor radi na leru, kad god ne vozi ili nije ugašen  :00009019:

Link to comment
Share on other sites

hvala svima na odgovorima,! 


Edited by Mišo227
Link to comment
Share on other sites

pošto je naslov teme nedorečena navlakuša, mišljenja sam da motor radi na leru, kad god ne vozi ili nije ugašen  :00009019:o 

o! pa ja mislio da na ovom forumu nema takvih, ali sam se prevario!

Link to comment
Share on other sites

samo jedna opaska , kad vam kazaljka i dode na pola odnosno na radnu temperatru (kao sto je netkovec naveo al cu ponoviti), temperatulja ULJA u mtooru koja je bitnija od temperature vode, sigurno jos nije na radnoj temperaturi..

Link to comment
Share on other sites

to bi se dalo istestirati torque aplikacijom, čisto da vidimo koliko temp ulja ''kasni'' za temp vode

Link to comment
Share on other sites

motor mora imati senzor temp ulja da bi to radilo.. po mojoj slobodnoj procjeni kasni bar dvostruko u nekoj prosjecnoj voznji, ali samo ako si auto upalio na hladno. ako je bio vožen prije toga lako se može dogoditi da je temp ulja u startu veća od temp vode.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

motor mora imati senzor temp ulja da bi to radilo.. po mojoj slobodnoj procjeni kasni bar dvostruko u nekoj prosjecnoj voznji, ali samo ako si auto upalio na hladno. ako je bio vožen prije toga lako se može dogoditi da je temp ulja u startu veća od temp vode.

Opet potpis. :D
Link to comment
Share on other sites

Mislim da sam negdje čitao (a može biti i patka) da je u austriji zabranjeno držati auto upaljen na parkingu ("samo dok postužem"), upravo iz ekoloških razloga.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.