Jump to content

Servis Megane III-1.6-16V


schumi89

Recommended Posts

Imam dilemu na meganu 3 1,6 koji je usao u petu godinu a presao sam samo 20,000km mi predlazu pored redovnog servisa i zamenu kaisa i spanera koji se menja po nlknjizici na 4 god ili na 60,000 km, da li da menjam ili da odlozim zamenu za sledeci servis kroz godinu dana ?

Link to comment
Share on other sites

Sam moraš odlučiti. Ja sam odgodio na 5., eventualno 6. servis. Na četvrtom sam imao 52670 km. U "Evropi" veliki rade na 6 godina ili 90 000km ( nisam baš najsigurniji).

Link to comment
Share on other sites

Na cliu smo radili nakon 8 godina i 60000 prvi put

Link to comment
Share on other sites

ja bi ga pogledao kako izgleda, pa onda odlučio...

jel ispucani, iscufani ili slično

Link to comment
Share on other sites

Nisu ispucani, zategnuti su, megana vrtim do 7000 rpm.kad zatreba sve je u najboljem redu, nego prilikom zakazivanja redovnog servisa sa zamenom ulja i filtera na 10,000 su mi su servisu sugerisali preko telefona da bi trebao da zamenim, kao gube svoja svojstva posle 4 god sto i stoji u knjizici e sad koliko ta prica pije vodu mada lepo stoji 60,000 ili 4 god, ako neko ima iskustva sa velikim servisom kod megana 3 dobro bi doslo misljenje, unapred hvala svima ;)

Link to comment
Share on other sites

To ti je originalni remen, nije nekvalitet kao npr. zamjenski Gates, to moze komotno izdrzati 8 godina. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja imam 2 kolega, objema su pukli remeni oko roka. (Jednom 2 mj prije (clio III, 1.2, drugom 2 mj kasnije P207, neki benzinac). Oba auta su bila kupljena nova, a remeni su bili iscufani. Al nijedan nije bas vodio brige o tome previse.

Link to comment
Share on other sites

Npr kod Forda ili PSA grupacije govore o servisnim intervalima na 10 godina ili na 200.000km.

Što reći na to?

Vjerojatno iz nekih razloga su stavili kraći interval i to je već trebalo biti odrađeno. Tako je najsigurnije.

Iako osobno smatram da je to stvarno malo i po kilometraži i po godinama, ali ipak neki razlog mora biti zašto je tako.

 

S druge pak strane, ne mogu se složiti da Gates remenje je loše, čak štoviše, sam vrh, a i u Renaultu je prva ugradnja i razlikuje se samo po otisnutim Renault brojevima i logu.

Da je Gates toliko loš, ja ga ne bih prodavao, a i osobno ga koristim na svom autu s 400.000 km na kotačima (a da ne spominjem rad na leru).

Na to sam morao reagirati, jer netko od čitatelja će doista pomisliti da ne valja, a do sada na zupčasti remen i općenito Gates distribuciju zupčastog remena nitko nije ima žalbe,

čak štoviše, traže ga ponovno.

Gates nije zamjenski proizvod, već originalni proizvod/proizvođač što radi za prve ugradnje na mnoga vozila po svim kontinentima i predstavlja predvodnika u svom segmentu proizvoda.

Naravno, uz Gates tu su još i HUTCHINSON (Francuska), CONTITECH (Njemačka) i DAYCO (Italija) - uz napomenu da svi od njih nemaju svaki proizvod "Made in... njihova država" već ih isto tako ima odasvuda.

Svi oni su proizvođači prvih ugradnji i zajedno s proizvođačima vozila razvijaju svoja remenja.

No iz iskustva u Hr, svi su oni najbolji i svi su oni najlošiji po riječima raznih ljudi.

Razlika između aftermarket proizvoda i zamjenskog proizvoda je velika i te kategorije su totalno krivo postavljene, jer ako uzmemo kompletan auto kao produkt proizvođača vozila

to znači da je on sklopljen od najpovoljnijih dijelova sa natječaja odnosno "zamjenskih" dijelova od proizvođača koji rade za njih dijelove, a isto tako te dijelove prodaju u slobodnoj prodaji u svoje ime.

To što se razvilo mišljenje kako proizvodi nisu isti/jednaki.... nema smisla niti ekonomske računice, a i s vremenom se u eksploataciji nekih dijelova primjeti da od početka ima nekih nedostataka

pa shodno tome i sami proizvođači dijelova reagiraju u svojoj proizvodnji pa se događa da su u konačnici i bolji i kvalitetniji od prve ugradnje.

 

A evo i jedna slika originalnog seta zupčastog remena za 1.5dCi motore kojih ima najviše i svi imaju isti set (od Clia II, Meganea II.... pa na novija godišta)

(nije mi dozvoljeno stvaljati slike pa moram ovako s linkovima pa ako netko od admina mi može to omogućiti inače, bio bih zahvalan, jer bilo bi korisno da se to sve može vidjeti odmah, a ne da ljudi moraju klikati na druge linkove. Hvala unaprijed!)

 

post-10375-0-96480700-1432196685_thumb.j

 

Ili za 1.6 16v benzinca Megane II, Clio III, Fluence, Laguna II i III

 

post-10375-0-82715400-1432196716_thumb.j

 

Lijepo se vidi logo i oznaka Renaulta, ali i Gates-a kao proizvođača pa čak i na natezaču, jer mnogi ljudi i ne znaju da Gates proizvodi i natezače/klizače.

I odgovorno tvrdim da nema razlike između ovog i u svojoj kutiji.

Najbitnije je da dobar, kvalitetan i pošten majstor napravi posao kako treba i sve će raditi.

 

A i moram spomenuti da se događa i dan danas da u aftermarket kutijama dolaze poizvodi koji imaju na sebi pečat nekog od proizvođača vozila ili je taj dio "pošaran" ili "izgreban"

da se ne vidi da je to "original" proizvod koji dolazi sa te iste trake.

 

Ali još bitnija napomena je to da postoje lažni proizvodi na tržištima diljem svijeta i na to treba jako paziti i pratiti, jer stalno nam dolaze obavijesti gdje možemo kupiti originalnu robu, kako bi bili sigurni

dok neke druge moramo provjeravati, jer nam nije želja raditi sa plagijatima zbog svih vas koji to koristite, ali isto tako i zbog nas i našeg imena kojeg stvaramo još 1992. godine.

Zato i eto reagiram ovako da mi sutra ne bi netko došao u dućan i rekao da je to fuj jer je pročitao tako na forumu  ;):D (malo šale ne škodi, ali i edukacije ;) )

 

Moj savjet je da čuvate i održavate vozila, jer samo tako će odraditi najbolje do velikih kilometraža s malo ulaganja osim ako vozilo nema neke greške.

A kad je proizvođač vozila postavio ovako niske granice za veliki servis na 4 godine ili 60.000 km (mislim da je to svakako premalo, ali crv sumnje je u zraku zbog toga)

bolje onda odraditi servis i biti miran još 4 godine, nego imati troškove koje u današnje vrijeme i ne možemo baš tako lako financirati.

 

Uh, al sam se raspisao u ovaj kasni sat.... pardon :)

 

 

 

Edited by mata73
Link to comment
Share on other sites

Nadam se da razumiješ da sam pisao o tome kako u ovlaštenim servisima gledaju na nešto što ne dolazi u šarenim kutijicama sa natpisima Renault, Citroen, Ford, itd.

Link to comment
Share on other sites

Nadam se da razumiješ da sam pisao o tome kako u ovlaštenim servisima gledaju na nešto što ne dolazi u šarenim kutijicama sa natpisima Renault, Citroen, Ford, itd.

 

Sve je jasno, ali kako sam upoznat s promišljanjem ljudi, vrlo često se vole uhvatiti jednog određenog konteksta izvučenog iz rečenice

pa se uhvate toga i onda im se više ne da objasniti u čemu su razlike i slično.

No eto, imao sam vremena pisati jučer navečer pa sam se malo raspisao :wink:

Link to comment
Share on other sites

Samo bih dodao da je originalni set zupčastog remena za moju Lagunu sadržavao Dayco Isoran remen, a ne Gates. Također remen koji sam skinuo bio je Dayco, a ne Gates.

Link to comment
Share on other sites

Samo bih dodao da je originalni set zupčastog remena za moju Lagunu sadržavao Dayco Isoran remen, a ne Gates. Također remen koji sam skinuo bio je Dayco, a ne Gates.

 

Tako je! Zato gore i jest bio spomenut taj proizvođač, jer kao i ako je itko gledao na gume kotača na vozilima jedne marke, nisu na svim vozilima samo GoodYear ili Michelin ili Continental ili neki drugi. Tako je i s ovim dijelovima gdje isto tako postoje do nekoliko dobavljača kako za koji motor su dogovorili posao, a što ne isključuje da se s vremenom to ne promijeni, jer netko dao nižu nabavnu cijenu. (ili je berba krenula u drugo "trsje", kako bi direstraits rekao :D )

To nije ništa drugačije nego kao i krajnji potrošač što gleda gdje će povoljnije kupiti, bilo to Gates, Dayco, Conti, Hutchinson itd.

 

A onda dolazimo do onih problema gdje ovako mi ovdje pišemo o tim proizvođačima i onda se dogodi da taj Dayco recimo ima napisano Made in China ili Made in Italia, na Contiju pak npr Made in Romania i slično pa na kraju opet sve ispočetka objašnjavati tko gdje kako i zašto radi izvan Njemačke npr.

 

Npr ovdje na forumu ima neki broj korisnika TEXTAR diskova i pločica koji su s njima zadovoljni jako i to ističu, a s druge strane pak događa mi se da mi ljudi govore kako ih ne žele jer su bili nezadovoljni s njima. No i dalje to ne umanjuje TEXTAR kao brand, jer i s ostalima je tako pa generalno gledano nikad ništa ne valja, a opet s druge strane sve pak valja po riječima korisnika.

 

Ovaj posao s auto dijelovima je totalni kupleraj i tu ima toliko zamršenih stvari i kompliciranih rješenja, a opet je sve to tako jednostavno i vrlo logično, ali znate i sami kako to ide, pogotovo po forumima kada netko nešto kaže i onda ja kao jedan od trgovaca pokušavam isto ili slično, vrlo često puta ispadnem kao netko tko propagira ono što prodajem. Naravno da ću to raditi, jer to je moj "kruh", ali isto tako svi znate da uvijek nudim skoro pa sve.

 

Vidim ja da onu moju incijativu za "EducaMeeting" moram ubrzati kako bi govorio baš o ovakvim stvarima, kao kad mi imamo razne treninge i edukacije od proizvođača pa ne vidim razloga da to ne prenesem i svima vama, jer osobno smatram da je informacija daleko bitnija od same prodaje.

 

:wavey:

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

Tako je Lageros. Recimo Febi-Bilstein-ovi seleni koje sam nedavno kupio su "Made in Germany", ali masa toga što Febi proizvodi je "Made in China". Valjda im se ne isplati neke stvari raditi u Njemačkoj, ili samo stavljaju svoj logo na iste.

Link to comment
Share on other sites

Febi inače nema nikakve veze s firmom BILSTEIN koja proizvodi amortizere, jer sam vidio da ih ljudi često povezuju i misle da je isto.

Inače FEBI je isto što i SWAG, jer i to se pojvaljuje na tržištu. Osobno kod njih jedino što priznajem je poprilično veliki asortiman gdje neki puta nema izbora osim njih ili original. Inače to je jedna te ista firma, samo je u jednom trenutku bilo previše onih koji su htjeli biti distributeri FEBI-ja, pa i ja isto tako prije nekih 10-ak godina pa kako je bilo previše onih koji su već radili s FEBI-jem, pokrenuta je nova firma SWAG kako bi se roba i dalje prodavala na tržište.

Dakle doslovno sve isto, pa i slike proizvoda s istim kutem i svjetlinom, samo je vodeni žig drugačiji. I znao sam čitati po forumima kako je jedan ili drugi bolji jedan od drugoga. To je doslovno kao da ste na Clio umjesto Renault značke stavili znak Dacie ili ako je netko upoznat s PSA grupacijom taj slučaj imamo s Citroen Berlingom ili Peugeot Partnerom gdje su bili identični osim u doslovno par sitnica i detaljića.

 

Dakle i Febi i SWAG su najviše pakirači, ali da se razumijemo, u njihovim kutijama se može pronaći i original roba od renomiranih proizvođača dijelova, ali u tom slučaju je i cijena izraženija i ne isplativija.

Doista imaju skoro pa sve i kao firma su za respekt po tom pitanju, jer treba si dati toliko truda, ali nekako znatno više ljudi (npr 8 od 10 ljudi) je nezadovoljno tim brandom (govorim iz svoje statistike kupaca/klijenata).

Ja ako baš moram prodati Febi, onda volim reći kupcu da to možda i neće biti nešto za očekivati od trajnosti i slično, ali opet moram nekako biti svjestan i sam da se razina kvalitete i na tom i takvom tržištu podiže, ali usporedno s time i cijene, jer ako nešto traje duže, mora koštati i više da se zaradi na tom periodu kada se ne prodaje, a ovako kad nešto u nabavi košta npr 10, a prodaje se po 150, ima ekonomsku računicu, dok je etablitrana konkurencija npr na 250 ili 300, a uz nabavu od nekih 50-90 zbog skuplje proizvodnje i materijala + još razvojni odjeli koji isto tako koštaju, jer svi originalni aftermarket proizvođači rade upravo baš takve stvari, a to sve košta više od same proizvodnje, dok je svima kristalno jasno da daleki istok dođe na sve gotovo i samo kopira i štanca. Računica je vrlo jednostavna.

Ili npr da kažem na svom primjeru. Nekada sam zano u ponudi pisati samo brand i cijene, ali onda i samog sebe kasnije zeznem kada netko nešto naruči, jer dogodi se da netko naruči nešto i nakon godinu dana pa onda opet moram sve vaditi ispočetka, jer sam već u tom periodu promijenio 2-3 bilježnice u kojima pišem ponude i narudžbe. I tako ja danas kada radim ponude pišem sve kompletno i originalne brojeve dijelova (gdje ih ima) i oznake od proizvođača. Koristim sve licencirane programe koji koštaju, a da ne govorim o utrošenom vremenu, jer znate i sami koliko puta za samo jedan dio mogu izvući ponuda pa kad se tu još nabere cijeli veliki + mali servis i diskovi i pločice, toga bude poprilično puno artikala i brandova kako bi si stranka mogla odabrati što bi najradije naručila. I onda se dogodi da taj netko s tim papirom ode negdje drugdje i samo da pročitati tom drugom trgovcu koji bez puno truda i muke sve to izvuče, vidi cijene i ako može, ponudi za koju Kn niže samo da proda. I onda kad se sve zbroji, to sve košta, a ja ipak sebe u tom svom poslu i cijenim, ali i živim od toga, jer nema smisla da hranim samo državu i politiku, a da moja firma i ja stojimo na mjestu, jer želja mi je da mogu uložiti novac u još više kako bih i ja imao lager robe u cijeloj toj širini ponude, a ne da se baziram na jednom bradnu ili samo na uvozu.

Jer eto, na stanju već više od pola godine imam diskove i pločice za Clio II od TRW-a (a gledao sam prodajen rezultate i to se najviše trošilo u nazad 4-5 godina) i sad ih nitko neće, svi bi nešto drugo. I sad mi to stoji u skladištu, a prodajem druge brandove umjesto onoga što imam za odmah, a opet glupo mi je reći stranki da ne može kupiti nešto drugo dok ja na stanju imam to što imam.

Mi imamo pravilo u firmi sljedeće:

1) Kupac je uvijek u pravu!

2) Ako i nije u pravu, pogledati pravilo broj 1  :D

 

A u klinac, opet sam se raspisao.... sorry ... gibam odavde..... :hey:

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

I kod moje tvrtke vrijedi pravilo "kupac je uvijek u pravu". :) Što se tiče Febija (Ferdinand Bilstein) tvrtka nema apsolutno nikakve veze s proizvođačem amortizera i to znam. Isto tako znam da je marka koja ima srednja kvalitetne proizvode. Također, ljudi po forumima ih hvale (a i kude). Ja sam stavio njihove selene na lagunu (rađeni u Njemačkoj) jer me zanima koliko će izdržati (nije mi problem staviti druge zbog toga što imam alat). Najrađe bi montirao Lemforder, ali su jako teško dobavljivi. od Febija na autu osim spomenutih selena imam i kugle (evo već su 3 godine na Laguni i nemam s njima nikakvih problema. Imam i krajnike koje sam nedavno stavio i također me zanima koliko će izdržati, zato što su Sasic-ove trajale manje od 1 godine.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Da, to su te stvari što se stalno događaju na tržištu, a gdje neki puta i projektanti vozila naprave probleme da nešto zbog toga kraće traje (da se ugradni i zlatni proizvod, kako bi se ono u naroda reklo).

Inače to s made in Germany sam ih baš pitao kada su bili kod mene, a radilo se o ležajevima kotača, jer na svima piše da su rađeni u Njemačkoj, a mi kao tvrtka kojima je primarna djelatnost ležajevi (sviih vrsta) i prateći pribor, znamo da u Njemačkoj tvornice imaju samo FAG, SKF i STYER pa na pitanje gdje je njihova tvornica, jer nam je to tada trebalo zbog atestiranja, čovjek mirno odgovorio da ako treba može napisati i "Lageros" gore na proizvod i mjesto proizvodnje Hr.

 

Uglavnom, ovo sa selenima nije toliko problematično, osim što se mora više puta zavlačiti pod auto, ali neke bitnije komponente kao natezači, remenje ili kočnice, ne bih se usudio to ugraditi, a bome niti prodati iako ih ima u prodajnom asortimanu.

Link to comment
Share on other sites

Upravo iz tog razloga sam i ugradio OEM set zupčastog. Također, ugradio sam Metelli vodenu pumpu (svi su mi savjetovali da stavim Hepu koji je bio nešto sitno skuplji -ispod 100 kn). I kad sam skinuo staru - OEM vidio sam da je Metelli čak kvalitetnije izrađen (OEM je imao plastična krilca, Metelli mesing).

Link to comment
Share on other sites

Remenje za Febi proizvodi Dayco ili Conti. Sto ce reci, kvalitet je OE. Isti slucaj sa Metzgerom, kod njih je sve Dayco. Eh, sad, zna se desiti i da Dayco u pakovanju ima nesto od drugih OE proizvodjaca.

 

Vezano za krilca pumpe, bolje su se pokazala plasticna na OE, ova od mesinga znaju dobiti napukline, a da ne govorimo o krilcima koja nisu radjena u jednom komadu s osovinom, pa pucaju na kontaktima s osovinom koji su lose izvedeni/vareni.

Edited by direstraits
Link to comment
Share on other sites

Inače uz OEM dijelove seta zupčastog su preporuka: INA, GATES, SKF, DAYCO, SNR (jer u svima njima je gotovo sve identično kao u OEM setu, pa čak i više zna biti u aftermarket kutijama popratnog pribora u odnosu na OEM set, a razlike su u remenju, gdje se kroz njihove kutije provlače: GATES, CONTI, DAYCO), a ima još i setova zupčastog remena s pumpom vode gdje se osim gore više nabrojanih za setove zupčastog remena, isto tako mogu još preporučiti HEPU set ili GRAF (inače Graf je Metelli brand, odnosno proizvođač pumpi vode u toj grupaciji, a Metelli krovni brand koji onda od tih nekoliko proizvođača pod sobom ima i svoj brand, a sve ide s iste trake).

Inače SKF koji je kao pojam isto tako kad su pumpe vode u pitanju, za njega pumpe vode rade GRAF/Metelli (kad je SKF made in Italy) odnosno DOLZ kad je SKF made in Spain. Ja provjeravao baš te razlike i točno se vidi kako dihtunzi pumpe vode su jednaki u kutijama odakle je koji proizvođač, kao i sama izrada pumpe vode i gdje na kojoj pumpi ostavljeno mjesto gdje se markira za koga te firme rade pumpe vode (naravno i za originale isto tako)

 

Dakle to je ono što sam spominjao da aftermarket je ponekad i bolji u odnosnu na ono što se kupi u novom autu.

 

A ovo što kaže direstraits je isto tako točno, a to sam i spomenuo kako je sve to kupleraj, jer nitko ne radi i ne može raditi sve

pa kako bi firme na tržištu mogle pouditi sve na jednom mjestu pod svojom "kapom" onda surađuju i s drugim proizvođačima i često puta uopće ne rade svoje dijelove, već npr samo 1 proizvođač proizvodi ležaj kotača (npr SKF) i onda ga svi ostali pakiraju u svoje kutije i to ne s imenom svoje kutije, već se normalno vidi da je to unutra SKF ili npr FAG ili SNR te je na kraju samo pitanje koliko ćete koji proizvod platiti.

Evo sad baš čovjek za jednog Volva inzistira da želi SKF ležaj prednjeg kotača, a SKF ga ne proizvodi uopće, već u svoju kutiju pakira FAG, koji je ujedno i prva ugradnja, ali i jeftiniji u svojoj kutiji naravno. I to čovjek nikako ne može prihvatiti i ljuti se, da je to prevara, da mi muljamo i stavljamo druge dijelove u te kutije i dižemo cijene itd..itd.. uglavnom, neugodno. I kada sam mu na lijep način uspio objasniti da Volvo kao firma ništa ne proizvodi od dijelova, već samo gotov auto od raznih dobavljača, a od kojih je jedan od dobavljača i SKF, kao npr na stražnjem kotaču, onda je nekako uspio smiriti tenzije i prihvatiti to što sam mu govorio i ranije. I kad sam mu još rekako o tenderima i javnoj nabavi, naravno da se odmah sjetio i naših državnih firmi, javnih nabava i sličnih koncepata kako se to općenito radi.

 

Sve u svemu, nije lako sve ovo raditi, ali ja to ipak volim :srce:

Link to comment
Share on other sites

Ne znam, ali meni je nekako puno bolje vidjeti mesing lopatice od plastike. Inače lopatice i dio koji ide na osovinu su izrađeni od jednog komada. Uzrada je jako kvalitetna (prema mom vizualnom pregledu). Može biti da su se te pukotine javljale zbog preagresivnog antifriza. Stvarno ne znam. Vjerujem da voliš svoj posao, to se vidi čitajući tvoje "postove".

Link to comment
Share on other sites

Ako su radjene od jednog komada, nije toliko problematicno. Desavalo se na Metteliju da se odvoji rotor od osovine, upravo zbog lose izvedbe vara.

Link to comment
Share on other sites

Zbog modernizacije, globalizacije, ekologije i čega sve ne, dobili smo olakšane motore, a koji bi trebali i manje trošiti goriva, manje zagađivati itd.

To se isto tako manifestira i s dijelovima pa shodno tome i njihovim "olakšanjem" da sveukupno kad se sva ta olakšanja zbroje imaju neku zadovoljavajuću brojku.

E sad, plastične lopatice imaju i neku svoju pozitivnu stranu (osim te olakšanosti), jer ima i bilo je slučajeva da ove metalne budu toliko oštećene da se raspadnu i taj metalni dio nekuda mora otići pa shodno tome i napravi štetu, dok recimo to isto s plastičnim perima se ne može dogoditi, već samo "prolete" kroz sustav bez da naprave neku drugu mehaničku štetu. Naravno, tako bi to trebalo biti u praksi.

Premda i sam više zagovaram te metalne peraje, s druge pak strane ima modela pumpi vode koje se mogu kupiti isključivo samo s plastičnim perajama kod svakog proizvođača, a zato jer je to tako odredio proizvođač vozila. Srećom pa je to uglavnom vrlo mali dio.

 

Ali eto, drago mi je čuti zadovoljstvo Graf/Metellijem :)

 

Ali svi proizvođači dijelova su imali svoje boljke, a imaju ih i dan danas. Srećom to se danas puno prije i brže otkriva i otklanja.

Link to comment
Share on other sites

Zar ne bih upravo na plastičnim bilo više problema zbog same izvedbe (spoj plastika metal)? Ovaj metelli koji sam ja stavio ima dosta robusno izvedene lopatice i nije ni se činilo da bi se mogle raspasti. :) U 6 mjesecu će biti 2 godine da je stavljena (kada i zupčasti).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.