Jump to content

Zamjena zadnjih diskova


tomislavwarm

Recommended Posts

Ako se neko odluči za US (Uradi sam) da mu olakšam i da opišem gdje sam se osobno mučio:

 

Prvo popustite (3-4 kruga) šarafe dok su je još auto na "podu". Poslije toga dignite ga dizalicom i stavite ispod njega neku drvenu građu. Odšarafite ostale šarafe. 

 

gx6Gxwp.jpg

 

E sad ovako: Ako imate gedoru obrnuti torz E16 i ako ste dovoljno jaki da ga rukama odšarafite preporučavam Vam da odmah skinete klješta.  Ja sam išao na drugu varijantu da prvo ošarafim dva "teška" šarafa te onda da skidam klješta. 

 

Klješta se skidaju tako da odšarafite ova dva šarafa:

 

JpkN2RJ.jpg?1

Napomena: Kad vraćate natrag sigurno ste kupili nove disk pločice pa ste dobili nova 2 šarafa te njih zašarafite. Nemojte vraćati stare šarafe. 

 

Kad ste ih skinuli, maknite disk kočnice (pakne). Sa druge strane naići ćete na obrnuti torz. Treba Vam broj 16. Slikao sam jedan sa unutarnje strane. Ako je ne možete odšarafiti u svoj ključ nagurajte negu cijev cca 50 cm i ići će. (Veći moment)

 

gaZQaWZ.jpg?1

 

Kad ste to uradili možete maknuti onu zaštitu sa srednjeg šarafa. To se radi sa čekićem i šarafcigerom, polako udarajte i vadite van.

 

tlUIwHy.jpg?1

 

Ako ste uspješno uradili uzmite ključ 30 (ili 32) te odšarafite taj unutarnji šaraf. Nakon toga skinite disk i stavite novi te ponovite postupak unazad.

 

qwoHSWg.jpg

 

Prilikom vraćanja novog diska, kupite nove pločice te prilikom vraćanja cilindra kod klješta sam koristio stegu i ključ za brusilicu. Prvo sam stegnuo stegom cilindar, a onda ga sa ključem za brusilicu okretao i tako ga vraćao nazad. Ili možete kupiti za stotinjak kuna isti takav alat sa ebay. 

 

 

 

Ušteda ovog je kojih 300 - 600 kn. Potrebno Vam je cca 30-60 min za jednu stranu. 

 

 

 

 

Edited by tomislavwarm
Link to comment
Share on other sites

Super svaka čast[emoji106]

Samo napomena, obavezno očistite dosjed između kliješta i držača. Dobro ostrugati odvijačem i žičanom četkom sve naslage i nečistoče kako bi pločice sa klještima mogle nesmetano kliziti.

Netko te klizače namaže bakrenom masti ili sl.

Edited by mata73
Link to comment
Share on other sites

Promijenio sam i sajlu.. ala zaje***ncije nikako da tamo između vozačevih i suvozačevih budu iste dužine (nisu niti sad ali barem ne ispadaju)....

isto tako dole ispod auta sam ih vezao da ne iskaču iz svog ležišta (kukice ispod auta)...

 

a da ti ne pričam oko provlačenja sajli od ispod auta do gornjeg dijela....  

Link to comment
Share on other sites

Bravo za trud.

na cemu si ustedio 300-600kn?

promjena zadnjih kocnica je tu kod nas cca 200kn i gotovo je u pola sata racunajuci i pivu koju popijes sa mehanicarem nakon sto zamjeni kocnice..

nadam se da si odmastio nove diskove prije montaze?

posmirglao plocice malo?

i da si koristio kilo kljuc za stisnuti lezaje?

Link to comment
Share on other sites

Ležajevi su utisnuti unutra kod zadnjih diskova tako da samo staviš zadnji disk, a onaj srednji šaraf nije bio jako stegnut, pa sam ga morao odokativnom metodom i stegnuti... Nisam našao na koliko ga kg moram stegnuti... Pločice nisam smirglao (nisam čuo za to) jer sam vratio cilindar (kočioni) do kraja pa je sve lijepo naljegalo.

 

Ja znam da moj majstor neće ništa skidati ispod 300 kn (bilo to teže ili lakše)... Jbg skupi su sati kod automehaničara, pogledaj samo u servisu oko 190 kn/h pa sad ti vidi.... 

Link to comment
Share on other sites

Laci ti i je automehanicar pa ti iz iskustva govori,

Link to comment
Share on other sites

Bravo za trud.

na cemu si ustedio 300-600kn?

promjena zadnjih kocnica je tu kod nas cca 200kn i gotovo je u pola sata racunajuci i pivu koju popijes sa mehanicarem nakon sto zamjeni kocnice..

nadam se da si odmastio nove diskove prije montaze?

posmirglao plocice malo?

i da si koristio kilo kljuc za stisnuti lezaje?

 

Obrtni momenat 175 Nm za stezanje matice lezaja tocka, plocice nije neophodno smirglati ako su novi i diskovi i plocice. Ako se vracaju stare plocice iz nekog razloga, onda ih je dobro presmirglati da se skine prljavstina s njih i da se poravnaju eventualne neravnine, mada se na novi disk u pravilu montira nova plocica. Ako se disk ne odmasti prije ugradnje, doci ce do kontaminacije plocica i diska, nece kociti kako treba, i moze doci do krivljenja diska uslijed pregrijavanja.

Link to comment
Share on other sites

Znaci kolega gore tomislavwarm mi salje na pp da ga ne je**m u mozak mojim pitanjem cime cistiti disk. Steta sto je netko vec banirao razgovor da mu odgovorim. Kakav nacin i postupak na normalno pitanje. Malo smiri strasti za pocetak, nitko te ne podjebava nego postavlja normalno pitanje. Nikad nisam odmascivao disk. Bar ne ja.

Link to comment
Share on other sites

Znaci kolega gore tomislavwarm mi salje na pp da ga ne je**m u mozak mojim pitanjem cime cistiti disk. Steta sto je netko vec banirao razgovor da mu odgovorim. Kakav nacin i postupak na normalno pitanje. Malo smiri strasti za pocetak, nitko te ne podjebava nego postavlja normalno pitanje. Nikad nisam odmascivao disk. Bar ne ja.

Imaš sprej za čišćenje kočnica probaj s njim.

Link to comment
Share on other sites

Obrtni momenat 175 Nm za stezanje matice lezaja tocka, plocice nije neophodno smirglati ako su novi i diskovi i plocice. Ako se vracaju stare plocice iz nekog razloga, onda ih je dobro presmirglati da se skine prljavstina s njih i da se poravnaju eventualne neravnine, mada se na novi disk u pravilu montira nova plocica. Ako se disk ne odmasti prije ugradnje, doci ce do kontaminacije plocica i diska, nece kociti kako treba, i moze doci do krivljenja diska uslijed pregrijavanja.

ja imam naviku i nove plocice malo posmirglati kao i nove pakne da se skine onaj povrsinski sloj na njima,

novi diskovi dolaze konzervirani..

za odmascivanje koristim nitro,ili benzin za pranje - ne obicni

ili nekakav brake cleaner

Link to comment
Share on other sites

Mora viti odmascivac koji ne ostavlja masno, tipa brake cleaner, ima drugih odmascivaca koji ostavljaju masno, malo kontradiktorno no tako je

Link to comment
Share on other sites

Ili nisi ni znao kolko je lose ustvari

Link to comment
Share on other sites

Nikad nisam odmascivao diskove, niti su bili masni. Uvijek stavim i nove plocice, a njih zasigurno nesmirglam. Mora sve sjet na svoje mjesto i to je to.

Link to comment
Share on other sites

Disk se mora odmastiti. Jer dolazi zamascen kako ne bi oksidirao.

Link to comment
Share on other sites

Nikad nisam odmascivao diskove, niti su bili masni. Uvijek stavim i nove plocice, a njih zasigurno nesmirglam. Mora sve sjet na svoje mjesto i to je to.

Upravo zbog tog "sjedanja na mjesto"

sljedeci put kad budes mjenjao diskove i plocice nebudi ti tesko, uzmes malo nitra na cistu krpu(neku svjetliju) i kad prodes diskove ces vidit koliko masnoce i prljavstine ostane na krpi, a plocice isto skines samo povrsinski sloj i ako montiras ispravno sve je "sjelo" i mozes koristiti pun potencijal kocnice odmah..

kad idu nove plocice na stari disk onda poturpijas gornji i donji rub plocice radi potrosenosti diska i onda treba nalec, znaci nakon nekoliko kocenja plocica dobije oblik diska i nalijeze 100% ili skoro toliko

Link to comment
Share on other sites

Stavljao u 5mj nove ate diskove i plocice nesto manje od 2000kn set ptednjih(clio 197) i nisam nista dirao.kako kupljeno stavljeno i koci amje meni :) , jos moram zadnje zamjeniti a patent je isti kao na ovom megane2 .bez turpijanja odmascivanja itd. Jbg kako ko...al sve to nakraju koci...meni su komplet diskovi bili kao u temeljnoj zasticeni i kociona povrsina...nakon par km i kocenja sve se sjaji...

Link to comment
Share on other sites

I onda se cudite sto vam nakon xy km pocnu cviliti, i neznam kakve sve simptome imate

Link to comment
Share on other sites

Zaboravih napomenuti..brembo celjusti skinute isciscene, dosjedi ocisceni , kuda plocice klize ocisceno i namazano sve bakrenom masti,vec kad je sve bilo dolje oprano je sve iza diska/ glavcine itd da izgleda cisto...problema nikad nije bilo nikakvih zasada, kazem samo za diskove i plocice da nije dirano nista, samo stavljeno gore iz paketa

Edited by Vox2
Link to comment
Share on other sites

Imao si jako srece ili si unistio pakne nesvesno i trajno

Link to comment
Share on other sites

Koje gluposti. Ni u jednom servisu mi nisu odmascivali diskove. A jbte koci odmah indan danas a kad plocice dodju do kraja onda pocnu skripati malo. Zamjenim ih i sve 5.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.