Jump to content

Diskovi i amortizeri


16 tl

Recommended Posts

Evo ekipa, došao je na red i izmejna diskova, pločica te amortizera.Neke preporuke molim,koje  i što staviti.I jedno pitanje,kada se opruge mijenjaju?

Link to comment
Share on other sites

Budimo iskreni, frizak sam s renolima... ali par pitanja: jesu ti se diskovi potrosili kad ih minjas skupa s plocicama? Zasto minjas amortizere, jesi bia na tehnicki ili negdi provjerit u kakvom su stanju? 

I opruge? Otkad se to opruge minjaju? Govorimo o oprugama na amortizerima??? 

Link to comment
Share on other sites

Diskovi se izmjere, pa ako je potrebno promjene. Ipak ako se moze pri svakoj izmjeni plocica dobro je potokariti rub diska i eventualne brazde. Amortizere testiras pa shodno tome mijenjas. Opruge ako nisu pukle ne diras

Link to comment
Share on other sites

Diskovi se izmjere, pa ako je potrebno promjene. Ipak ako se moze pri svakoj izmjeni plocica dobro je potokariti rub diska i eventualne brazde. Amortizere testiras pa shodno tome mijenjas. Opruge ako nisu pukle ne diras

I kad ti pukne prednja opruga (kao meni na laguni) ispred zgrade, onda platiš "šlep službu" da ti odveze auto do mehaničara? Opruge treba dobro pregledati i ako se uoči guljenje zaštite i prevelika korozija izmjeniti. Komad za lagunu je oko 350 kn (nije puno), a može izazvati puno problema.

Link to comment
Share on other sites

Mene za koji dan ceka izmjena na meg2 78kw. 

Odabrao sam prednje diskove i pločice ate, za iza trw s lezajom +plocice trw,

Opruge su mi 3 bile puknute pred godinu dana i uzet je eibach i stavljen s 5g garancije.po meni best buy, tata vozi auto i zadovoljan je kako je udoban a drzi fino, kociono je isto mjenjano, auto ima 125tkm

Također iduci tjedan mjenjam na 197ici i isto je ate+ ate napred i iza trw+ novo kociono....na proslom sportu sam bio zadovoljan i nastavljam u toj kombinaciji dalje

Edited by Vox2
Link to comment
Share on other sites

I kad ti pukne prednja opruga (kao meni na laguni) ispred zgrade, onda platiš "šlep službu" da ti odveze auto do mehaničara? Opruge treba dobro pregledati i ako se uoči guljenje zaštite i prevelika korozija izmjeniti. Komad za lagunu je oko 350 kn (nije puno), a može izazvati puno problema.

A izuzev namjernog njihanja auta i vizualnog pregleda opruga i amortizera, postoji li neki vremenski (ili kilometržani) interval za promjenu i jednog i drugog?

Link to comment
Share on other sites

Meni na 80tkm su pukle prednjani zadnja na meganu...a auto se pazi i nema pentranja s njim ....

Kako im dode ocito?.

Nit je lupalo nit nabijalo....

Edited by Vox2
Link to comment
Share on other sites

lipo u ovlasteni, pa nek minjaju o svom trosku... opruge su valjda jedna od stvari koje na normalnom autu NIKAD nebi tribalo minjat... sve drugo znak je da je i usrani kinez sa svojim kopijama auti kvalitetniji od renola... ta opruga pari ko da je radjena od najobicnije zeljezne late, a ne celika... 

Link to comment
Share on other sites

Meni pukao pednji desni na CS200 kad sam izlazio iz autopraone. Na cca 120.000

Link to comment
Share on other sites

Meni pukao pednji desni na CS200 kad sam izlazio iz autopraone. Na cca 120.000

cim sam uzeo prvu 197...odma sam stavio druge sport opruge..sad sam uzeo drugu 197 i odma h&r isto puko gore...bas zbog takvih stvari....jos ok u praoni....a da se nateravas pa u zavoju rokne??

Link to comment
Share on other sites

Evo ovako, malo smo off, Grand scenic faza 2,2008 godina,19dci, u jačoj exploataciji dakle, na satu je 140 000 km točno i nemam ja tu što puno razmišljati.Prednji lijevi disk se na scenicu rapidnije troši nego desni, ploćice su ono na knap do diska.Auto ne mislim prodavati, i dalje ću ga ganjati, sin će za godinu dana u polaganje, dakle još jedan vozač.Što mi se nudi u Slav. Brodu je Monroe od amortizera,ali bih možda i nešto drugo.

Link to comment
Share on other sites

A izuzev namjernog njihanja auta i vizualnog pregleda opruga i amortizera, postoji li neki vremenski (ili kilometržani) interval za promjenu i jednog i drugog?

Njihanje nema veze s oprugama, već amortizerima. Opruge bi se trebale izmjeniti kad i amortizeri.

Link to comment
Share on other sites

Evo ekipa, došao je na red i izmejna diskova, pločica te amortizera.Neke preporuke molim,koje  i što staviti.I jedno pitanje,kada se opruge mijenjaju?

Diskovi i plocice Ate. Opruge se mijenjaju kad puknu. Mene je Clio u ponedjeljak pocastio s tom psinom, i tom prilikom unistio lezaj amortizera. Amortizere bih kupio bilo koje, svakako ne traju dulje od 150.000 km nikakvi.

Link to comment
Share on other sites

Eto valjda su vase opruge od bobi slanih štapića. Moje su još originalne, cak ni hrdje nemaju

Link to comment
Share on other sites

Njihanje nema veze s oprugama, već amortizerima. Opruge bi se trebale izmjeniti kad i amortizeri.

sporo njihanje je upravo do opruga, a prelaz preko neravnina na cesti je do amortizera, isto kao i naginjanje auta u zavoju..

i zbog istog razmisljanja ljudi stavljaju brutalno tvrde amortizere kako im se auto ne bi ljuljao i onda je prtvrdo za upiti bilo kakve neravnine na cesti...

 

ova pucanja opruga su tvornicke greske, mogle su se desiti i na 10oookm i ne desiti uopce...

vidis ti kazes da je preventivno mijenjanje dijela koji se realno haba glupost (leteci koji kostaju ko i dvije opruge za zamjeniti) , a mijenjao bis opruge koje se ne trose, nego pucaju ukoliko imaju gresku u materijalu. god thinking ..  

 

kod mene 180ookm koni opruge delaju... i za pravo cudo nisu pukle

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

sporo njihanje je upravo do opruga, a prelaz preko neravnina na cesti je do amortizera, isto kao i naginjanje auta u zavoju..

i zbog istog razmisljanja ljudi stavljaju brutalno tvrde amortizere kako im se auto ne bi ljuljao i onda je prtvrdo za upiti bilo kakve neravnine na cesti...

 

ova pucanja opruga su tvornicke greske, mogle su se desiti i na 10oookm i ne desiti uopce...

vidis ti kazes da je preventivno mijenjanje dijela koji se realno haba glupost (leteci koji kostaju ko i dvije opruge za zamjeniti) , a mijenjao bis opruge koje se ne trose, nego pucaju ukoliko imaju gresku u materijalu. god thinking ..  

 

kod mene 180ookm koni opruge delaju... i za pravo cudo nisu pukle

Zanima me jesi li ti ikada vozi auto na kojemu je bio uklonjen amortizer??? Pucanje opruge nije tvornička greška (tvornički ugrađene opruge, ne one koje su naknadno prerađivane) već je uzrokovano zamorom materijala, i/ili oštećenjima zaštitnog sloja spiralne opruge, usljed čega dolazi do korozije čelične jezgre, što pak protokom vremena dovodi do pucanja opruge. Tko je napisao da se opruge trebaju preventivno mijenjati? Ja sam napisao da ih treba pregledati i ukoliko se otkrije da je zaštitni sloj opruge pukao promijeniti (pucanje zaštitnog sloja rapidno povećava rizik od pucanja). Zamisli situaciju u kojoj ti pukne prednja opruga na autocesti i proreže ti bočnicu gume pri brzini od 130 km/h. Ne trebaš niti zamišljati što bi se tada dogodilo.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

1. moras znati jednu stvar a to je da se opruge dimenzioniraju za trajnu cvrstocu, tj naprezanja u njima nesmiju preci naprezanja koja su definirana kao dozvoljeno trajno opterecenje (glavnom oko 10-20% maximalnog naprezanja) tako da do zamora materijala NESMIJE doci.

2. to sto ti govoris za koroziju, moze jedino utjecati ukoliko dodje do interkristalne korozije, cemu celik NIJE sklon, pogotovo ne celik za opruge (ne bi smio biti) bilo kakva površinska korozija ce zapravo samo omeksat oprugu i naprezanja ce biti jos manja sem ako se samo lokalno korodira, al smanjenje presjeka od 10-20% i to samo lokalno na maloj povrsini (gde se npr ogulio lak) nemoze biti uzrok pucanja opruge.

takodjer na VOX-ovoj slici vidis da je opruga pukla u krtom lomu i to bez prijasnje interkristalne oksidacije. kako se vidi pa lepo, nema "zagladjenih" dijelova presjeka pucanja koji je karakteristican za pucanje uslijed zamora materijala, gde se prvo stvori povrsinska pukotina, a zatim lagano kroz cikluse prosiruje preko cijelog presjeka. 

ukoliko stvarno tolko cesto pucaju opruge, mozemo zakljuciti da nije ispunjen prvi ili drugi dio mog posta i to je onda tvornicka greska. u termicku obradu opruge nezelim ni ulaziti jer tek tu moze biti svega od nedovoljnog popustanja nakon kaljenja do...

 

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

1. moras znati jednu stvar a to je da se opruge dimenzioniraju za trajnu cvrstocu, tj naprezanja u njima nesmiju preci naprezanja koja su definirana kao dozvoljeno trajno opterecenje (glavnom oko 10-20% maximalnog naprezanja) tako da do zamora materijala NESMIJE doci.

2. to sto ti govoris za koroziju, moze jedino utjecati ukoliko dodje do interkristalne korozije, cemu celik NIJE sklon, pogotovo ne celik za opruge (ne bi smio biti) bilo kakva površinska korozija ce zapravo samo omeksat oprugu i naprezanja ce biti jos manja sem ako se samo lokalno korodira, al smanjenje presjeka od 10-20% i to samo lokalno na maloj povrsini (gde se npr ogulio lak) nemoze biti uzrok pucanja opruge.

takodjer na VOX-ovoj slici vidis da je opruga pukla u krtom lomu i to bez prijasnje interkristalne oksidacije. kako se vidi pa lepo, nema "zagladjenih" dijelova presjeka pucanja koji je karakteristican za pucanje uslijed zamora materijala, gde se prvo stvori povrsinska pukotina, a zatim lagano kroz cikluse prosiruje preko cijelog presjeka. 

ukoliko stvarno tolko cesto pucaju opruge, mozemo zakljuciti da nije ispunjen prvi ili drugi dio mog posta i to je onda tvornicka greska. u termicku obradu opruge nezelim ni ulaziti jer tek tu moze biti svega od nedovoljnog popustanja nakon kaljenja do...

 

Na vox-ovoj slici prednje oopruge se jasno vidi da je uzrok korozija i to lokalnog karaktera. Ako se na mjestu gdje korozija napreduje konstantno smanjuje presjek gdje će opruga biti najslabija, i gdje će puknuti? Imao sam priliku skidati opruge na svom autu i uzrok pucanja je bila isključivo korozija jer se na puknutom dijelu jasno vidi da je korozija napredovala prema centru presjeka opruge dok je ista nije oslabila toliko da je puknula. Također, to se dogodilo točno na mjestu gdje je stradala zaštita. Inače, zaštita se izvodi iz više slojeva pa se ja pitam zašto ako čelici od kojih se izrađuju opruge nisu skloni koroziji? Progresivna točkasta korozija naročito je izražena u mediju bogaton klorid ionom (posipanje solju prometnica).

Link to comment
Share on other sites

  • Opruge ublažavaju udarce. Služe kao privremeno skladište energije koju kasnije opuštaju osciliranjem.
  • Amortizer služi gušenju kretanja opruge odnosno ublažavanju efekta federiranja (spriječavanje oscilacija).

Dotrajali amortizeri sporije reagiraju i premalo guše kretanje opruge pa se javljaju oscilacije. To je ono što mjere na testu učinkovitosti amortizera. Rezultat je pretjerano naginjanje auta i izraženo lupanje na poprečnim pukotinama na cesti koje može biti i od potrošenih ležajeva na nosačima amortizera ili čak sami nosači amortizera.

Opruge ne bi nikad smjele puknuti. Nažalost zadnjih 10ak godina ne znam od čega rade opruge i pucaju. Na klitačima II pucaju zadnje opruge zadnjih ~5cm.

Ako misliš zadržati auto toplo preporučam Bilstein B6. Stavio sam ih naprijed na stari auto i napravljeni su da idu na originalne federe. Razlika u odnosu na originalne je OGROMNA. Skupi su, ali mi nije bilo žao ni lipe. Taj 17god stari auto koji je bio sportskog karaktera je s tim amortizerima bio udobniji nego ovaj Clio kojeg sad vozim kad je praktički bio nov. Da mi trebaju novi amortizeri i da mislim još par godina zadržati auto ne bi imao niti sekunde dvojbe.

Link to comment
Share on other sites

Na vox-ovoj slici prednje oopruge se jasno vidi da je uzrok korozija i to lokalnog karaktera. Ako se na mjestu gdje korozija napreduje konstantno smanjuje presjek gdje će opruga biti najslabija, i gdje će puknuti? Imao sam priliku skidati opruge na svom autu i uzrok pucanja je bila isključivo korozija jer se na puknutom dijelu jasno vidi da je korozija napredovala prema centru presjeka opruge dok je ista nije oslabila toliko da je puknula. Također, to se dogodilo točno na mjestu gdje je stradala zaštita. Inače, zaštita se izvodi iz više slojeva pa se ja pitam zašto ako čelici od kojih se izrađuju opruge nisu skloni koroziji? Progresivna točkasta korozija naročito je izražena u mediju bogaton klorid ionom (posipanje solju prometnica).

napisah da taj materijal nesmije biti sklon interkristalnoj koroziji. inace celici opcenito nisu skloni tome. 

kod tebe je mnogo vjerojatnije da je dosl do zamora materijala (opet znaci krivo konstruirano) i onda je to polako korodiralo kroz tu pukotinu.

interkristalna korozija se pretezno javlja kod materijala s veikim kristalima sto celik za opruge nesmije biti... ocito je da se tu jako puno stvari lose odradilo i zbog toga pucaju. slicno kao i s letecima, preslabo/od neadekvatnog materijala za namjenu/opterecenje koje treba trpeti. 

 

medo, jasno je da amortizeri moraju prigusiti vibracije, al ako su opruge pre mekane, ljuljanje ce biti mnogo izrazenije nego s tvrdjim oprugama.  

Link to comment
Share on other sites

napisah da taj materijal nesmije biti sklon interkristalnoj koroziji. inace celici opcenito nisu skloni tome. 

kod tebe je mnogo vjerojatnije da je dosl do zamora materijala (opet znaci krivo konstruirano) i onda je to polako korodiralo kroz tu pukotinu.

interkristalna korozija se pretezno javlja kod materijala s veikim kristalima sto celik za opruge nesmije biti... ocito je da se tu jako puno stvari lose odradilo i zbog toga pucaju. slicno kao i s letecima, preslabo/od neadekvatnog materijala za namjenu/opterecenje koje treba trpeti. 

 

medo, jasno je da amortizeri moraju prigusiti vibracije, al ako su opruge pre mekane, ljuljanje ce biti mnogo izrazenije nego s tvrdjim oprugama.  

Svi čelici su podložni koroziji osim ako nije riječ o nehrđajućem čeliku, ili je površina presvučena metalom nižeg elektrodnog potencijala (pasiviziranje površine) neovisno o mikrostrukturi kristalne rešetke. Sitnokristalične strukture su poželjnije zbog izbjegavanja stvaranja područja različitog elektrodnog potencijala u ovisnosti o potencijalu baznog materijala. Još jednom te pitam zašto služi višeslojna zaštita opruge od korozije ako čelici nisu podložni istoj?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

  • Opruge ublažavaju udarce. Služe kao privremeno skladište energije koju kasnije opuštaju osciliranjem.
  • Amortizer služi gušenju kretanja opruge odnosno ublažavanju efekta federiranja (spriječavanje oscilacija).

Dotrajali amortizeri sporije reagiraju i premalo guše kretanje opruge pa se javljaju oscilacije. To je ono što mjere na testu učinkovitosti amortizera. Rezultat je pretjerano naginjanje auta i izraženo lupanje na poprečnim pukotinama na cesti koje može biti i od potrošenih ležajeva na nosačima amortizera ili čak sami nosači amortizera.

Opruge ne bi nikad smjele puknuti. Nažalost zadnjih 10ak godina ne znam od čega rade opruge i pucaju. Na klitačima II pucaju zadnje opruge zadnjih ~5cm.

Ako misliš zadržati auto toplo preporučam Bilstein B6. Stavio sam ih naprijed na stari auto i napravljeni su da idu na originalne federe. Razlika u odnosu na originalne je OGROMNA. Skupi su, ali mi nije bilo žao ni lipe. Taj 17god stari auto koji je bio sportskog karaktera je s tim amortizerima bio udobniji nego ovaj Clio kojeg sad vozim kad je praktički bio nov. Da mi trebaju novi amortizeri i da mislim još par godina zadržati auto ne bi imao niti sekunde dvojbe.

Mijenjaju li se po pravilu, zajedno sa amortizerima, i ležajevi i nosači?

Link to comment
Share on other sites

Svi čelici su podložni koroziji osim ako nije riječ o nehrđajućem čeliku, ili je površina presvučena metalom nižeg elektrodnog potencijala (pasiviziranje površine) neovisno o mikrostrukturi kristalne rešetke. Sitnokristalične strukture su poželjnije zbog izbjegavanja stvaranja područja različitog elektrodnog potencijala u ovisnosti o potencijalu baznog materijala. Još jednom te pitam zašto služi višeslojna zaštita opruge od korozije ako čelici nisu podložni istoj?

dal ti razlikujes interkristalnu koroziju od povrsinske korozije ?? 

viseslojna je kao i svaka druga AK zastita (temeljna boja s udjelom cinka ili nekog drugog materijala sklonijem koroziji nego celik + dekorativni premaz) isto se radi i s praskastim nanosenjem.. 

Link to comment
Share on other sites

dal ti razlikujes interkristalnu koroziju od povrsinske korozije ?? 

Iviseslojna je kao i svaka druga AK zastita (temeljna boja s udjelom cinka ili nekog drugog materijala sklonijem koroziji nego celik + dekorativni premaz) isto se radi i s praskastim nanosenjem.. 

Drugi put kad kupiš oprugu dobro provjeri o kakvoj je zaštiti riječ, mislim da ćeš skužiti da nije baš riječ o temelju+dekoraciji. 

Kakve veze ima interkristalična korozija s činjenicom da se javlja točkasta korozija (pitting) na površini oštećenog dijela opruge, koja polako prodire prema unutrašnjosti slabeći samu strukturu čelika?  Je li ti uopće jasan mehanizam nastanka elektrokemijske korozije? Dobro pročitaj što sam napisao.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.