Jump to content

Diskovi i amortizeri


16 tl

Recommended Posts

Frendu na 197-ici pukla prednja na 60 000km. Ja bih opruge zamjenio Eibachom i to na 100000. Iskreno oem su nekvalitetne. 

Link to comment
Share on other sites

Drugi put kad kupiš oprugu dobro provjeri o kakvoj je zaštiti riječ, mislim da ćeš skužiti da nije baš riječ o temelju+dekoraciji. 

Kakve veze ima interkristalična korozija s činjenicom da se javlja točkasta korozija (pitting) na površini oštećenog dijela opruge, koja polako prodire prema unutrašnjosti slabeći samu strukturu čelika?  Je li ti uopće jasan mehanizam nastanka elektrokemijske korozije? Dobro pročitaj što sam napisao.

i vise nego jasan - galvanska korozija (koja nam je dugo zadavala glavobolju kad se javila izmedju plastike i celika) .. tockasta korozija nemoze tolko duboko uznapredovati da bi pukla opruga ukoliko je ona dobro dimenzionirana. 

Link to comment
Share on other sites

Mijenjaju li se po pravilu, zajedno sa amortizerima, i ležajevi i nosači?

preporuceno je makar nosace. nisu tolko skupi

Link to comment
Share on other sites

daj ljudi, jel zajebavate ili sta? opruge nisu pucale ni na starim zastavama, a ovdje se uzima kao nesto sasvim normalno i jos nalazi opravdanje... i onda kad vidim one presjeke auta sa high strength, ultra high strength, super-duper high strength steel u zastitnom kavezu i razbacano po autu, zapitam se, dokad? dodjes na redoviti servis na 150tkm u ovlasteni renault servis i onda: sada vam moramo minjat A i B nosace krova, a sljedeci put C nosac jer je on malo deblji pa ce izdrzat... opruge su na normalnim autima jedna od rijetkih stvari koja nadzivi auto... 

a onda i leteci lezajevi... da budemo jasni, govorimo o letecim na radilici??? ako je motor uredno servisiran i odrzavan, onda jbte od cega su ti leteci kad ih triba minjat? 

pa vrazji dvomaseni zamasnjak - covice, zamasnjak je bia isto jedna od stvari koja je prakticki neunistiva osim ako se lamela ne razleti na proste faktore i izraketira ga... sad je sasvim normalno minjat zamasnjak+lamela, dapace, prije zamasnjak ode nego lamela... 

pa kvragu sve onda... da parafraziram audi "vorsprung durch technik", MY ASS... 

Link to comment
Share on other sites

Mogu li opruge vremenom otvrdnuti?

ne

daj ljudi, jel zajebavate ili sta? opruge nisu pucale ni na starim zastavama, a ovdje se uzima kao nesto sasvim normalno i jos nalazi opravdanje... i onda kad vidim one presjeke auta sa high strength, ultra high strength, super-duper high strength steel u zastitnom kavezu i razbacano po autu, zapitam se, dokad? dodjes na redoviti servis na 150tkm u ovlasteni renault servis i onda: sada vam moramo minjat A i B nosace krova, a sljedeci put C nosac jer je on malo deblji pa ce izdrzat... opruge su na normalnim autima jedna od rijetkih stvari koja nadzivi auto... 

a onda i leteci lezajevi... da budemo jasni, govorimo o letecim na radilici??? ako je motor uredno servisiran i odrzavan, onda jbte od cega su ti leteci kad ih triba minjat? 

pa vrazji dvomaseni zamasnjak - covice, zamasnjak je bia isto jedna od stvari koja je prakticki neunistiva osim ako se lamela ne razleti na proste faktore i izraketira ga... sad je sasvim normalno minjat zamasnjak+lamela, dapace, prije zamasnjak ode nego lamela... 

pa kvragu sve onda... da parafraziram audi "vorsprung durch technik", MY ASS... 

interval zamjene ulja na 30oookm kojeg su se drzali svi vozaci koji ne razmisljaju o autu nego prate preporuke poizvodjaca i eto sranja s letecima.

opruge je fakat tuzno da se desava sta se desava i apsolutno nema opravdanja, ocito se tolko stedi na materijala.

 

za zamasnjak se nemogu sloziti (sem ako izuzmemo VW kojem on zna otici na 70-100tkm, sto je znak jako nekvalitetnom dijelu)

VW takodjer problemi s lancem distribucije na 20-80ookm svaki 2. 

dvomaseni zamasnjak omogucava da po 200-300tkm ne mijenjas lamelu na autu na kojem je to ranije zbog momenta bilo neizvodivo i prije bis je mijenjao na 80-100tkm, ili bi bile velikog promjera pa teska pedala, plus smanjene vibracije. racunaj vani da je zamjena lamele s rukama preko 400€ i ako uracunas da ti zamasnjak plus lamela izguraju do 3. izmjene, tj ne mijenjas na 100, ne mijenjas na 200 neg tek na 300 ti si ustedo recimo 800€, to platis dvomaseni i ustedio si sebi vrijeme odlaska u servis npr, i to se desava tek kod XY vlasnika vozila uglavnom. 

Link to comment
Share on other sites

Evo ovako, malo smo off, Grand scenic faza 2,2008 godina,19dci, u jačoj exploataciji dakle, na satu je 140 000 km točno i nemam ja tu što puno razmišljati.Prednji lijevi disk se na scenicu rapidnije troši nego desni, ploćice su ono na knap do diska.Auto ne mislim prodavati, i dalje ću ga ganjati, sin će za godinu dana u polaganje, dakle još jedan vozač.Što mi se nudi u Slav. Brodu je Monroe od amortizera,ali bih možda i nešto drugo.

zaobidi monroe.

Odi na sta kvalitetnje.

Link to comment
Share on other sites

i vise nego jasan - galvanska korozija (koja nam je dugo zadavala glavobolju kad se javila izmedju plastike i celika) .. tockasta korozija nemoze tolko duboko uznapredovati da bi pukla opruga ukoliko je ona dobro dimenzionirana. 

Nije galvanska već elektrokemijska korozija. Točkasta korozija je vrsta elektrokemijske korozije. Ako plastična zaštita (vidiš da su i opruge zaštićene višeslojnom plasičnom ovojnicom) pukne i vlaga koja se nakuplja u pukotinama ostane zarobljena između plastike i metala (a ista ta vlaga/voda se ponaša kao elektrolit i stvaraju se mikro galvanski članci) korozija rapidno napreduje. Može celik biti i predimenzioniran ali će s vremenom (ako nije pasiviziran bilo kojom vrstom zaštite-može biti i anodna/katodna što se mene tiče) korodirati (nestati) i oslabiti samu strukturu. Ovo je jasno kao dan, a sumljam da se za izradu opruga koristi nehrđajući čelik, odnosno da se na taj način pasivizira materijal (onda im ne bi ni trebala plastična zaštita).

Link to comment
Share on other sites

daj ljudi, jel zajebavate ili sta? opruge nisu pucale ni na starim zastavama, a ovdje se uzima kao nesto sasvim normalno i jos nalazi opravdanje... i onda kad vidim one presjeke auta sa high strength, ultra high strength, super-duper high strength steel u zastitnom kavezu i razbacano po autu, zapitam se, dokad? dodjes na redoviti servis na 150tkm u ovlasteni renault servis i onda: sada vam moramo minjat A i B nosace krova, a sljedeci put C nosac jer je on malo deblji pa ce izdrzat... opruge su na normalnim autima jedna od rijetkih stvari koja nadzivi auto... 

a onda i leteci lezajevi... da budemo jasni, govorimo o letecim na radilici??? ako je motor uredno servisiran i odrzavan, onda jbte od cega su ti leteci kad ih triba minjat? 

pa vrazji dvomaseni zamasnjak - covice, zamasnjak je bia isto jedna od stvari koja je prakticki neunistiva osim ako se lamela ne razleti na proste faktore i izraketira ga... sad je sasvim normalno minjat zamasnjak+lamela, dapace, prije zamasnjak ode nego lamela... 

pa kvragu sve onda... da parafraziram audi "vorsprung durch technik", MY ASS... 

Tko kaže da nisu, stari mi je na Golfu 2 1.6d promijenio tri komada otkako je u njega. Dvomaseni zamašnjak sam prije barem 40tkm izvadio iz svog auta. Ljudi u 21 stoljeću hoće imati dizelaše koji ne vibriraju, a to košta.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

dobro al ajd realno, si vidio koju puknutu oprugu na starom autu ?? 

nemora uopce biti nehrdjajuci celik. imas celik koji ce na zraku od korozije korodirat tako da ce doslovce nestati a imas koji ce u istim uvjetima tek dobiti hrapavost od korozije.

npr celici u brodogradnji. kineski brodovi imaju problema s kvalitetom celika do mjere da se u 10 godina poprecni presjek prepolovi, dok isti koji su identicno zasticeni, (boje se iste koriste tj znam primjer da je bas ista) brod proizveden u eu nije ni 5% presjeka poprecnog izgubio! racunaj da je na 5god sve nanovo pjeskareno i piturano u sklopu redovnog odrzavanj ana oba broda i oba su radjena bila u VL.

Link to comment
Share on other sites

dobro al ajd realno, si vidio koju puknutu oprugu na starom autu ?? 

nemora uopce biti nehrdjajuci celik. imas celik koji ce na zraku od korozije korodirat tako da ce doslovce nestati a imas koji ce u istim uvjetima tek dobiti hrapavost od korozije.

npr celici u brodogradnji. kineski brodovi imaju problema s kvalitetom celika do mjere da se u 10 godina poprecni presjek prepolovi, dok isti koji su identicno zasticeni, (boje se iste koriste tj znam primjer da je bas ista) brod proizveden u eu nije ni 5% presjeka poprecnog izgubio! racunaj da je na 5god sve nanovo pjeskareno i piturano u sklopu redovnog odrzavanj ana oba broda i oba su radjena bila u VL.

Vidio sam ih na opelima, alfama, narodnjacima, fiatima, ladama... Da ne nabrajam dalje.

Link to comment
Share on other sites

dobro al ajd realno, si vidio koju puknutu oprugu na starom autu ?? 

nemora uopce biti nehrdjajuci celik. imas celik koji ce na zraku od korozije korodirat tako da ce doslovce nestati a imas koji ce u istim uvjetima tek dobiti hrapavost od korozije.

npr celici u brodogradnji. kineski brodovi imaju problema s kvalitetom celika do mjere da se u 10 godina poprecni presjek prepolovi, dok isti koji su identicno zasticeni, (boje se iste koriste tj znam primjer da je bas ista) brod proizveden u eu nije ni 5% presjeka poprecnog izgubio! racunaj da je na 5god sve nanovo pjeskareno i piturano u sklopu redovnog odrzavanj ana oba broda i oba su radjena bila u VL.

Kod brodova se koristi anodno/katodna zaštita osim boje, zato manje hrđaju. Kod starih auta opruge su bile predimenzionirane, a opterećenja prema današnjim smiješna. Zato i pišem da bi opruge trebalo pregledati, jer ako je puknula zaštita i vlaga ušla između onda opruga ubrzano gubi svoja svojstva, a i ti materijali u vremenu opće štednje proizvođača su lošiji, a i same opruge su poddimenzionirane zbog želje proizvođača da što više zaradi. Mnogo je faktora u igri.

Link to comment
Share on other sites

... a i ti materijali u vremenu opće štednje proizvođača su lošiji, a i same opruge su poddimenzionirane zbog želje proizvođača da što više zaradi. Mnogo je faktora u igri...

ono sto pokusavam reci u gotovo svim postovima...

i znam da brodovi imaju pasivnu zastitu... neki i aktivnu al pricam o dijelovima na palubi dva identicna, i govorim kolko ima razlike u kvaliteti dva celika slicnih mehanickih svojstava.

kad sma dosao na brod nisam mogo vjerovati da je 10god, tako inace izgledjau brodovi nakon 30godina..

Link to comment
Share on other sites

Mijenjaju li se po pravilu, zajedno sa amortizerima, i ležajevi i nosači?

Nosači amorzizera se mijenjaju ako su napukli ili ako ih je pojela hrđa. Mijenjaju se ležajevi amortizera. Oni su potrošni materijal koji treba dugo trajati. Koštaju 100-200kn po komadu, pa kad je već amortizer dolje lakše je.

Mogu li opruge vremenom otvrdnuti?

Navodno je to zanemarivo malo.

Link to comment
Share on other sites

opruga je jedan dio auta koji NE OCEKUJES da pukne... jer tom logikom, trebala bi pucat onda i kociona klista, stabi sipke, dijelovi ovjesa, glavcine, itd... pravo cudo kako onda ljudima putem ne otpadaju dijelovi auta i ostaju bez kocnica... a sve redom puno ruzine, bar one povrsinske... dovoljno je par godina i prakticki ce svi amortizeri imat onu patinu ruzine po sebi, ali to ne znaci da ce puknit... a kod renaulta to ispada da je redovita pojava, bas kao i sarke(granicnik) vratiju, leteci, i slicni samo njemu svojstveni failovi... 

Link to comment
Share on other sites

Kada uračunaš inflaciju i kada uračunaš kakvu opremu su imali stari auti dođeš do toga da su auti danas više nego dvostruko jeftiniji. Primjerice moj stari R19 16V sa 135KS je 1991. koštao 40.000DEM (20.000€), a Clio III RS sa 200KS se 20god poslije novi mogao kupiti za isto toliko. Oprema se ne može uspoređivati.

Vrijednost novca je inflacijom drastično pala. Sa 20.000€ možeš kupiti puno manje nego što si mogao kupiti prije 20god. Kako to da onda dobiješ daleko sigurniji auto s više snage, manjom potrošnjom i s daleko više opreme? Tako što efikasnost u proizvodnji raste, ali i kvaliteta dijelova pada.

Tako i opruge. Možda ih prebrzo zagriju ili prebrzo ohlade da proizvedu što više što brže, pa prije puknu? Možda koriste jeftiniji čelik? Tko zna... :nezna:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.