Jump to content

Problem podizanja temperature


RenatoZg

Recommended Posts

Pozdrav svima. Kupio sam navedebi auto prije 3000 km i u zadnja 2 i pol mj nikada nije bio ni na 90 stupnjeva ...kazaljka je bila konstantno na crtici ispod srednje, a u leru na sredini 90c s time da bi se nakon nekog vremena spustila...sada odjednom u voznji auto pokazuje sredinu a u leru pali ventilator tek kad prede za jednu crticu iznad sredine...ali ga ne spusta nego ostavlja temperaturu na crtici iznad sredine...znaci kao da ga pokusava ventilatorom odrzat na previsokoj temperaturi. Ima jos jedan problem...imao sam novijeg scenica (redesign) 2000 godinu 1.4 16v i trosio je do 8 litara max.. U ovom cudu od 1.6 rt 8v potrosnja skace i iznad 12,5 po gradu...inace vlasnik od kojeg sam kupio auto je zagrebao cijelu granu na neki rinzol i katalizator je probusen (onaj pleteni dio se raspao)...zanima me ima li to utjecaja na lambda sondu (ako je ona uopce pored katalizatora)...ako ima jeli moguce da auto zbog toga trosi vise (svijecice su nove i auto je uredan sto se tice rada motora). Takoder me zanima, ako je sve prethodno navedeno potvrdno...jeli moguce da je vlasnik ostetio lambda sondu...kako to mogu provjeriti. Auto je spajan na kompjuter ali nemoze ga ocitati. Sto se tice temperature...mozda je termostat? Sto se tice potrosnje, mozda sam preskrt tocit auto?

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Upravo sam skuzio da uopce nisam objavio pod scenic1...kriva lokacija teme...ako netko moze..neka je prebaci

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

odradjeno :) 

zvuci kao termostat koji je zaglavio u otvorenom polozaju

Link to comment
Share on other sites

Termostat je sigurno ali treba i auspuh pokrpati pa onda vidjeti kako ce se potrosnja ponasati. Ne bi smjela biti tako visoka. A lambda ako je ostecena se vidi na oko, iskrivljena, otkinuta, pocupane zice..

A taj komp na koji si se spajao nije bas neki naj kad ga nije ocitao, odi kod nekog drugog.

Link to comment
Share on other sites

Auto je bio razbijan...abs ne radi itd...to bi isto volio srediti. Ali neznam koja je cifra u igri...tj. Radi linse samo o senzoru ili ili ili?

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

I jos jedna stvar...sto mislite da jednostavno maknem katalizator i stavim straight pipe haha direktno na zadnji lonac...jel bi potrosnja pala ili bi to jos vise "zbunilo" sondu i ecu?

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

I ja imam takvoga i potrošnja je oko 8 l po gradu, definitivno ti ne smije toliko trošiti. E sad, bojim se da je na tvom autu netko nešto jako gadno kemijao da ga je toliko izmaltretirao.

Što se tiče temperature, mogao bi biti termostat, ali i ne, jer taj je instrument jako osjetljiv u području između 70 i 100°C, a na nižim temperaturama jedva da se i diže kazaljka. Kod mene je u vožnji na sredini, pali ventilator na crtici iznad sredine i spusti ga na polovicu između te dvije crtice i tako oduvijek. Provjeri imaš li dovoljno vode u sistemu (kad je hladan, nivo u posudi mora biti na max). Već ako fali pola litre, kod mene se to vidi na kazaljci.

Međutim, katalizator i regulacija moraju raditi besprijekorno da bi auto trošio toliko koliko bi trebao. Prije svega, bez katalizatora nema šanse da prođeš eko-test, a s lošom lambda-sondom nema šanse da malo troši. Lambda sonda nalazi se u motornom prostoru na početku ispušne cijevi i vizualno možeš vidjeti je li čitava i jesu li joj žice spojene. Međutim, ona može dobro izgledati, a da svejedno bude neispravna, pogotovo ako je bivši vlasnik bio tako pažljiv prema autu. Osim toga, neispravna lambda-sonda daje krivu informaciju ECU-u o sastavu ispušnih plinova, pa mu ECU šalje previše ili premalo goriva (češće previše), što također može oštetiti katalizator. Katalizator, također, može stradati i od prevelike potrošnje ulja (otišle gumice na ventilima ili karike). U svakom slučaju, ti prokleti katalizatori su velike mimoze i svaki vrag im smeta, a bez njih ne možeš. Svaka najmanja nepravilnost u motoru najprije napadne katalizator i zato prije svega treba sve popraviti i tek na kraju zamijeniti katalizator.

Kako znaš da ne radi ABS, svijetli li lampica?

Link to comment
Share on other sites

Hvala puno ma odgovoru. Sto se tice tehnickog...tu nema problema...proci ce. Sto se tice katalizatora on je doslovno supalj. Znaci auto prdi. Kako provjeriti lambda sondu?? Mislim ako je citava. Ulje ne trosi a voda je na pola izmedu min i max oduvijek. Abs me radi zato jer sam kocio zbog zeca koji je iskocio i nije se upalio...znam kako funkcionira kocenje kod absa....imao sam 4 scenica do sad

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Zanima me samo tehnicki dio..sto ce biti s potrosnjom ako maknem katalizator i napravi decat jel

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Potrošnja će ostati ista, za potrošnju moraš urediti lambda sondu.

ABS se nije upalio... nisam te pitao bez veze pali li se lampica. Moj Scenic nema ABS, a ako je tvoj isti kao moj, onda ga uopće nemaš.

Link to comment
Share on other sites

Znaci potrosnja ovisi jedino o lamdi? Svijecice su uredne ...a i bobine cim auto radi normalno...kazem auto je zmaj...mene zanima...da nije mozda katalizator zastopan pa da zato toliko zeza potrosnja

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice absa...lampica svijetli..tako da haha neznam ni sam sad vise

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kad lampica svijetli, znači da je ABS isključen. Vjerojatno je neki od senzora u prekidu, pa centrala odmah isključuje sustav da ne bi dobivao krivu informaciju i pogrešno reagirao.

Lambda sonda daje informaciju o količini kisika u ispušnim plinovima, odnosno o odnosu kisika i goriva u smjesi. Ako lambda sonda daje krivu informaciju, ECU će u motor poslati krivu količinu goriva. Našao sam jedan link gdje je jako jasno i kratko objašnjeno kako radi lambda sonda:

http://www.autoispuh.hr/tehnika.php?kateg=4

Katalizator je zadnji element u sustavu, koji čisti ispušne plinove od neizgorenih ugljikovodika. Koliko će ih biti, određuje upravo lambda sonda. Pošalje li ih ona previše, katalizator ne samo da ih neće moći očistiti, nego će i umrijeti u pokušaju, tebi će auto više trošiti i stričeku na tehničkom morat ćeš dati više kuna da te ne pošalje doma.

Edited by tom1961
Link to comment
Share on other sites

Hvala puno na pomoci. Puno ste mi pomogli...upravo sam bio u isapu i rekli su mi da je kuciste katalizatora prazno...sto znaci da se vec zastoao, a to znaci da je dobivao krivu smjesu...sljedeci korak je testiranje lambde...to obavim regularnim spajanjem na komp ili?

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ako je kućište katalizatora prazno, onda su moguća dva scenarija. Prvi, da se zaštopao pa ga je netko probušio i izvadio mu saće, a drugi je da je saće izgorjelo (prethodno se vjerojatno zaštopavši) i da je komadić po komadić polako napustilo ispušni sustav, usput gađajući prolaznike :fighting:

Spajanje na komp dat će ti samo napon lambde, iz čega nećeš moći zaključiti je li kriva sonda ili njezina instalacija. Samu sondu treba izvaditi, pregledati joj vrh i izmjeriti otpor - ne znam koliki treba biti, pa ipak preporučujem servis. Ali, s obzirom da je auto tako održavan, kladim se na sondu jer sonde su u pravilu potrošna roba i odlaze relativno često. Ako si pročitao tekst koji sam ti linkao, shvatit ćeš i zašto.

Link to comment
Share on other sites

To stvarno ne znam. Ovisi i o proizvođaču. Mislim da se zamjenske daju naći već za nekih 300-400 kuna, a originalna 2-3 puta više. Ali nemoj me držati za riječ, raspitaj se kod Tokića, Auto-Kreše itd. Možda imaju i u ISAP-u, ali pazi, Boris kupuje obično kod Auto-Kreše. On tamo sigurno ima i popust, pa vidi, možda ti se više isplati da uzmeš kod njega nego kod Kreše.

Ako u ISAP-u budeš ugrađivao i katalizator i sondu, vjerojatno će ti dati neki popust. I onda bi bilo dobro da ti odmah naprave eko-test, mislim da imaju opremu za to.

Link to comment
Share on other sites

Za original katalizator možeš dobiti solidnu lovu na otpadu, ne bacaj ga

Papatalk

Link to comment
Share on other sites

Nema katalizatora...prazno kuciste...hvala puno na pomoci. Imam onu karticu od tokica sa 20% popusta. Ha uzet cu tu sondu...jer evo jucer sam bas gledao potrosnju...sa 150 kn 110 km...to mi je malo previse, zar ne?

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Neznam jel mi se isplati stavljat sondu ako necu dirat ispusnu granu...preskupa mi je ta igra...auto je pri kraju sa regom a dao sam za njega malo novaca. Glupo mi je sad ostavit u isapu hrpu novaca.. Traze me za lonce 750 kn i to su spustili za 100 kn...plus katalizator 650...pa jos lambda.. Pa jos ovo pa jos ono...odlucio sam nista ne dirat sto se tice grane i cata....isplati li mi se onda uopce mijenjat samo sondu?

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Renato, vidio si svoj kat ili im vjerujes na riječ? Platina iz njega poprilican je mamac za mehanicare ;)

Papatalk

Link to comment
Share on other sites

..sa 150 kn 110 km...to mi je malo previse, zar ne?

To je puno previše. Ja napravim obratno - za 100 kn vozim se 150 km.

Neznam jel mi se isplati stavljat sondu ako necu dirat ispusnu granu...preskupa mi je ta igra...auto je pri kraju sa regom a dao sam za njega malo novaca. Glupo mi je sad ostavit u isapu hrpu novaca.. Traze me za lonce 750 kn i to su spustili za 100 kn...plus katalizator 650...pa jos lambda.. Pa jos ovo pa jos ono...odlucio sam nista ne dirat sto se tice grane i cata....isplati li mi se onda uopce mijenjat samo sondu?

Pa rekoh ti - o sondi ovisi potrošnja (između ostalog).

Reci lijepo čovjeku u ISAP-u da nemaš odjednom novce za sve i neka ti promijeni samo sondu, a sljedeći mjesec ostalo. Ako ti je rega pri kraju, onda nema šanse da prođeš tehnički bez ijednoga od toga. Moraš odlučiti hoćeš li zadržati auto ili ne. Ako ne, onda se ništa ne isplati ulagati, nego prodati ga dok još ima registraciju da ga novi vlasnik može odvesti.

A što se tiče malo novaca... kad mene ljudi pitaju gdje da nabave dobar i jeftin auto, ja odgovorim kratko - nigdje. Postoje dobri i skupi auti, loši i skupi auti, ali ne postoje dobri i jeftini auti. Bar ne na prodaju. Žao mi je što grubo zvučim, ali to je realnost.

Drugim riječima, ako kupiš jeftin auto, već unaprijed moraš znati da ćeš u kratkoročnom razdoblju u njega morati uložiti još bar jedanput toliko da bi se vozio kako treba. To se meni dogodilo s Astrom prije sedam godina. Platio sam je 10 000 kuna i nakon toga uložio još oko 5 000 na popravak motora (a radio sam sam, da sam platio majstora, bilo bi novih 10). Nakon toga vozio sam se bez kune ulaganja sljedećih šest godina. Da sam tada tražio auto koji bi mi služio sljedećih šest godina bez ulaganja, platio bih ga 15 do 20 tisuća kuna. Ali ih nisam imao. Imao sam 10, pa sam malo kasnije namaknuo još 5 i sredio ga.

Link to comment
Share on other sites

Kak se tice podizanja temperature...poalusao sam Vas i natocio vodu do maxa...i kao da nema tog problema vise. Idem na put iduci tjedan, pa cemo vidjet.

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Drago mi je :smije: Sad još i ja to moram napraviti, baš sam se tebe sjetio jutros. Krenem, digne se u nebo, pa se otvori termostat, pa se spusti...

Ako ideš na put... kako da ti to nježno kažem... imaš velike šanse da ti se zbog povećane količine goriva zamažu svjećice i da ti auto počne cukati... onda se digne temperatura... onda se zaista imaš zašto zabrinuti. Ja bih prije tog puta promijenio bar lambda sondu.

I da, primijetio sam da mi govoriš Vi. Ništa od toga, čitavih godinu dana si stariji od moje kćeri, ima da mi govoriš ti. :bigl: Jedno od nepisanih forumskih pravila je da smo svi na ti, bez obzira na dob, iskustvo ili društveni status.

Link to comment
Share on other sites

Haha dobro onda na ti. Uglavnom...taj auto je napravio 3000km u mj i pol dana...cijelo ljeto, pun ljudi od 90 kila po osobi i punim gepekom kofera.. i sve je izdrzao...mislim da necd bit problem odvea poluprazan auto do mora i natrag..kazem...imam ga od 7. Mj....kupio sam ga sa 134000 (laznih predpostavljam) sad je blizu 140000.

Poslano sa mog LG-H525n koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.