Jump to content

Dnevna svijetla Twingo


Astrea

Recommended Posts

Pošto se pri uključenju svetla smanjuje osvetljenost ekrana brzinomera a tast i inače slabije vidi hteo sam da mu ugradim dnevno svetlo. Ali sam došao na ideju da donji deo fara, gde je fabrički postavljen migavac iskoristim za dnevno svetlo a da se migavac prebaci ispod fara ugradnjom posebnog dela - tu bi već moralo da se napravi otzvor u braniku i da se kupi posebno kućište koje bi se ugradilo. Na opisanio način mislim da bi se izbegao odlazak na atestiranje. 

Link to comment
Share on other sites

a mi bi cime tu trebali pomoc :) 

ideja je ok, mada meni se cini jednostavnije maknut dimanje ekrana, i taj dio staviti na prekidac da po noci ne bude pre svijetlo.

Link to comment
Share on other sites

Nekim svojim mišljenjem ... valja kada se kaže i suprotno, kada se ukrste mišljenja, zar ne. :hop:

Zatamnjivanje ekrana je problem koji bi se dao rešiti samostalno  ali... Ako je svetlo uključeno stalno onda sve to radi stalno - sve unutrašnje svetiljke, pozicija napred i nazad. A znamo i kako to sve ume da bude vrelo kada upekne letnje sunce. Gore sijalična grla, plastika, farovi ... U Srbiji, BiH, KS, MNE itd je obavezna upotreba oborenih ili dnevnih svetala stalno. U Hrvatskoj je to malo pametnije, po mom mišljenju ...

Link to comment
Share on other sites

Nevidim nikakav problem imat svjetla stalno upaljena. Niti sa ikad imao problem radi toga ker su meni stalno ukljucena.

Do pregrijavanja grla dolazi kad je los kontakt zarulje u tu ti sunce nema nikakve veze. Meni je preko zime izgorilo grlo od zmigavca jer je bio los kontakt.. I na kontaktu se doslovce rupica od 2mm pojavila.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Moje iskustvo je potpuno drugačije. Nisam baš siguran da su deset ili više sijalica imale loš kontakt. Ipak, smatram da moramo da se složimo d aje bolje da bude uključena jedna tj. par sijalica nego npr. još najmanje 8 (koliko sam na brzinu pobrojao u ovom malom Twingu).

Link to comment
Share on other sites

Meni također smeta što se po danu zbog uključenih svjetala displej  slabo vidi. Razmišljao sam kako to izbjeći jer uglavnom cijelu godinu vozim sa svjetlima pa mi to još više smeta, posebno ljeti za jakog sunca jer tada je prikaz na displeju skroz nevidljiv. Ima na forumu napisa na tu temu ali još se nisam odvažio da se upustim u pothvat...

 

Link to comment
Share on other sites

Slažem se tobom bez diskusije. Od kako je taj Twingo, na neki način pošto je to ipak tastov auto, ušao u moju 'sferu interesa' to sa dnevnim svetlima mi je baš postala opsesija. Dosta ideja sam razmatrao i video više različitih rešenja ali ni jedno nije u potpunosti bilo baš po mom ukusu.

1. Ugradnja posebnog LED dnevnog svetla. Mane: Uvek će se videti da je to 'prilepljeno', ona kvalitetnija LED svetla osim što su dosta skupa jednostavno nemaju gde da se ugrade a da bude po propisima i da ne budu izložena lomu i udaru a i da sve bude estetski u redu. Sigurno će morati da se radi atest a to ovde zna, osim dangube, da košta negde oko 70 Eur.

2. Ugradnja drugog (posebnog) migavca a iskorišćenje postojećeg prostora od migavcca u faru za dnevno svetlo. Mane: Jednostavno nema mesta u braniku za tako nešto i nema odgovarajućeg migavca na tržištu. Ako bi se našao neki migavac koji nije kako treba opet bi trebalo raditi atest od 70 Eur.

3. Da ostane sve ovako. Mane: Sve sijalice rade čitavo vreme vožnje, jednostavno sva grla i ona okolna plastika nagorevaju, farovi propadaju. Poseban problem je potpuno nevidljiv displej po danu.

4. Da se vrši izmena na displeju. Mane: I dalje sva sijalična mesta rade preko dana a s tim ubrzano propadanje svega., dodaje se poseban prekidač za displej preko dana. Lično, ovo mi deluje kao najgore rešenje.

Link to comment
Share on other sites

A ugradnja DRL modula na dugo svijetlo i dimaš prema potrebi. Meni je Cliu dimano na 25%.

Sve je i dalje u funkciji, ne radi ni jedna druga žarulja i blicanjem 5x gasiš sistem ako je potrebno iz nekog razloga. Na isti se način pali. DRL se gasi palenjem pozicije ili kratkog svjetla, ovisno kako namjestiš. Trošak 280 kn.

Link to comment
Share on other sites

Koliko znam ugradnja 'smanjenog' 'utišanog' 'dimanog' dugog svetla je moguće samo ako postoji posebna sijalica za dugo svetlo, a u slučaju Twinga iz 2005 je H4. Ako je to moguće što predlažeš imaš piće od mene!

PS - najlakše bi bilo kada bi se mogla prosto dodati još jedna sijalica u glavni far ....

Edited by Astrea
Link to comment
Share on other sites

 

 

H4 ima 2 žarne niti, za kratko i dugo svjetlo. Ne vidim razlog zašto se ne bi moglo spojiti na dugo.

 

Sebi sam spajao na maglenke, a sestri na Clio, istina na posebnu žarulju od dugog svijetla. Na Laguni je dimano na 40%, na Cliu 25%.

Ispod imaš link gdje naručiti. Ima Kineza nešto jeftinijih ali nisam želio eksperimentirati.

 

http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/49987-laguna-ii-20-dci-127-kw-grandtour/&do=findComment&comment=10118494

 

http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

 

Ako bi ugradio posebnu žarulju npr 21W, morao bi staviti ju donji dio fara da ne smeta kratkom svjetlu, samo je pitanje koliko bi smetalo dugom.

 

 

Edited by mata73
Link to comment
Share on other sites

Vrlo si me zaintrigirao. Kako uključuješ dnevna svetla? Da li prilikom uključenih dnevnih tj. Umanjenih dugih radi jos neko drugo svetlo? Sta se dogadja npr. Kada vozis po puu koji ima tunele?

Link to comment
Share on other sites

Dnevna se pale sama sa odgodom koju namjestiš. Ja sam stavio 15s. Ne radi ništa drugo osim indikatora na instrument tabli za dugo svjetlo. Tako znam da radi sve ok.

Na Laguni sam spojio deaktivaciju na pozicijsko svjetlo. Na Clio sam spojio na kratko iz razloga što je Clio SMB boje i nije uočljiv. Pa npr uđeš u tunel i da bi imao osvjetljen i zadnji kraj klikneš poziciju a duga umanjena ostaju upaljena sa zadnjim pozicijskim. Isto se koristi po danu kad kiša pada. Kad klikneš na kratka onda se dugo umanjeno gasi. Ja sam se dvoumio oko toga 1g. Sad mi je zao sto nisam prije stavio. Ne bi stavio i na Clio da nije ok.

Link to comment
Share on other sites

@mata73 jei naručio sa poljske stranice? Na ebayu je trgovina prazna. 

Link to comment
Share on other sites

Da, direkt od njih. Dođe za 3-4 dana. Kod logiranja stavi prave podatke jer na te podatke šalju robu. Kasnije možeš promjeniti.

Link to comment
Share on other sites

mata73>

Verovatno si pročitao sve moje ideje i dileme. Na mojoj L3 imam dobro a i komforno rešenje: Glavni prekidač za svetlo mi je postavljen na 'Auto' a softverski sam podesio da su DLR uključena. Tako da kada pokrenem auto po danu DLR se sama uključe (naravno da ništa drugo ne radi osim tih DLR), padne mrak pale se svetla a DRL sijalice se isključuju.  Dobro, ne očekujem i za Twinga baš sve isto ali da se barem ne uključuje ništa drugo osim tih dimovanih kratkih ili dugih. 

Od kako su u Srbiji uveli ta dnevna svetla ubio sam se menjajući sijalice po unutrašnjosti kola i na zadnjim svetlima a farovi preko leta vreli da ispržiš jaje. Tako mi je bilo sa prethodnim kolima (sa ovom L3 naravno ne) i zato i jurim da tastu sredim sve ovo, Twingo je došao iz CH tako da nisu još uvek izgoreli farovi i sijalična grla ... Kada se čovek malo preračuna da se uzme i najskuplja varijanta tog poljskog modula, pa poštarina, pa eventualni PDV pa i ugradnja sve će biti jeftinije od opisanih problema i štete.

Link to comment
Share on other sites

Ne treba ti jači od ovog 010 modela. Iz istog razloga sam stavio na Clio jer sam mijenjao žaruljice često i jednom ručicu svjetala.

Link to comment
Share on other sites

Sviđa mi se što ima interesantne detalje onaj od 50 E ....

Link to comment
Share on other sites

Istina da taj ima đinđe. Nisam bio spreman to sve spajati i provlačiti pa sam uzeo ovaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

 

 

Mata evo ja tvojim putem. Stigao paketić iz Poljske za 3,4 dana. Montaža ide na duga svjetla, koliko % još se dvoumim

b667d9a63916847f5ff85e2de2df8c29.jpg

Čisto usporedbe radi, s kineskim budževinama se neda usporediti, od pakiranja, uputa u boji na više jezika, garancije i računa fiskalnog...svaka čast

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Ja sam na Cliu krenuo sa 40% pa sam vidio da su prejaka, sad su ako sam dobro zapamtio na 24%, s tim da ih nisam vezao na poziciju već na kratko svjetlo.

Što znači da kad kliknem poziciju, dnevna ostanu, a imaš osvjetljen zadnji kraj i tablu, što je po meni potrebno zbog tunela, garaža i lagane kiše.

Kad upalim kratka onda se dnevna gase.

Jedino nisam uštekao narančastu žicu jer ne znam gdje bi se prikačio a da bude u funkciji?

Link to comment
Share on other sites

mislim se i ja na kratko se vezati, tj. da paljenjem kratkog se gasi dnevno koje će biti na dugom. Na ručki imam i auto funkciju koja sama pali kratka u tunelima i u sumrak, ali to mogu i isključiti pa manualno paliti poziciju i kratka

Link to comment
Share on other sites

Ja sam u medjuvremenu saznao da veoma sličnu, skoro pa istu stvar proizvodi jedna firma iz Strare Pazove, kupio sam osnovni model koji nema nikakva podešavanja i platio gfa 20 E. Upravo sutra mi tast dolazi tako da ću to da mu ugradim. Jedino se dvoumim da li da ugrađujem na duga ili kratka, malo naginjem više ka dugim jer polazim od toga da se H4 više troše tj. više rade na kratkim svetlima nego na dugim ...

Link to comment
Share on other sites

dobro razmišljaš. Ja bi na duga išao definitivno

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

mislim se i ja na kratko se vezati, tj. da paljenjem kratkog se gasi dnevno koje će biti na dugom. Na ručki imam i auto funkciju koja sama pali kratka u tunelima i u sumrak, ali to mogu i isključiti pa manualno paliti poziciju i kratka

Na Cliu palenjem pozicije ostaju DRL (duga) i sve što se pali sa pozicijom.

Tek kad upalim kratka onda se DRL gasi.

Na Laguni palenjem pozicije DRL (maglenke) se gasi.

Link to comment
Share on other sites

ja ću ipak na duga, uočljivja su iz daljine jer dugo ne baca u širinu kao maglenke već spot 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.