Jump to content

Renault Kangoo Kamper


thl

Recommended Posts

takvu 123jku je stari imal svojedobno... zadnja serija koja se radila pa je imal polu kozne siceve, mahagonij, siber... to sve, naravno, maslinasto zelene boje... i najjaca stvar, iza hidraulika - 800kg nosivosti braco, nema da legne iza... tam negdje pocetkom 90ih, isli smo na hvar par godina za redom na moreno... prve godine se pakiramo doma, nikad to necu zaboravit, auto pun, stari, stara, buraz, ja i pes... na krovu maestral 18 brijem, polunapuhan, nutra tomos 4 sa okrenutom zastavom da bude kak se sika... skupili se boduli oko auta i smiju se starom, auto na podu, kak ces tak do zagreba (autocesta je bila samo zg-ka kolko se sjecam) , a stari ponosno kroz prozor, sa neizostavnim cikom u gubcu, upali traktorce, a guzica u zrak... muk :)  samo mu je bilo zal kaj je 240td, a ne 300... 4 brzine... s njim je majstor vozio zg-st 4,5h u to vrijeme

inace, znali smo s njim i u kamenolom po gromade staroj za cvijecnjak i tak... 

nikad ga prezalio nije i jedino kaj mu se mozda vise svidjalo je isto 123 ali coupe kojih je kod nas jako malo...

Link to comment
Share on other sites

Odavno ja maštam o Nordkappu. Da je klasični diesel (ne zbog potrošnje), nego zato što je pouzdaniji i nema nikakve elektronike za tako daleki put, možda bih i razmislio da krenem.

Bilo je ljudi koji su putovali sa skuterom iz Hrvatske do Kine, a sjećam se jednog da je išao s Yugom do Kine, tako da sve je moguće.

Meni se sviđa ovo - mercedes w123 ili w124 karavan sa diesel motorom, kao što je ovaj proputovao svijet sa svojim 123 300 dieselom.

4218182733_4f1aaae9d8.thumb.jpg.65c621bc

3051727245_1e45fbd197_b.thumb.jpg.68a75f






 

 

Imas mozda neki link na reportazu ovoga sa 123-kom?

 

 

Edit: Nasao...

 

https://expeditionportal.com/forum/threads/mercedes-w123-expedition-300td.37908/

Edited by Dule
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Putovalo se i ovaj mjesec.

Zadar > Lašvanska dolina > Split > Delta Neretve > Pelješac > Dubrovnik, pa nazad Metković > Hercegovina > Imotski > Omiš i obalom sve do početne pozicije.
6 puta prelazio granicu, na Strmici pričao s bh. graničnom policijom 30 minuta, nisu vršili pretres nego ih zanimlo što sam sve napravio i kako radi, a najzanimljiviji im je bio tuš i grijanje :D. Kangoo je služio besprijekorno. Evo i neke slike:

Okolica Novog Travnika - Kangoo pretvoren u mini kamper i stari kiosk pretvoren u vikendicu :D

IMG_20180516_162038.thumb.jpg.55301e2791

Unutrašnjost kako sada izgleda. Sva oprema stane unutra.

IMG_20180516_161859.thumb.jpg.57df16a1fa

Jadranskom magistralom prema jugu. Na slici se vidi u prolazu još jedan kamper. Imam osjećaj da ih je svake godine sve više i više, nemože proći niti nekoliko minuta, a da ne sretnem vozila preuređena za kampiranje (kombije, SUV-ove, kamione) i naravno prave kampere.

IMG_20180520_172942.thumb.jpg.d2f259feb2

Delta Neretve - ovo mi je drugi put ovdje, definitivno se opet vraćam.

IMG_20180521_125321.thumb.jpg.46387ea6ca

Trajekt Ploče-Trpanj.

IMG_20180521_142152.thumb.jpg.19d18fa8ee

Nakon Dubrovnika krećem nazad i ponovo istražujem po Delti Neretve.

IMG_20180521_081629.thumb.jpg.96d11a0c39

Nakon Hercegovine i Imotskog, spuštam se do Omiša. Pogled kroz prozor na Cetinu.

omis.thumb.jpg.b30be0c787e7411fa89116fe8

Sela u zadarskom zaleđu.

IMG_20180523_124115.thumb.jpg.70d57c33da
 

 

 

Edited by thl
Link to comment
Share on other sites

Samo uživaj. Divno je tako bezbrižno tumarati okolonaokolo 

Link to comment
Share on other sites

onaj dio kad se spuštaš Hercegovinom prema Metkoviću i sama Delta Neretve, nešto prekrasno

Link to comment
Share on other sites

opa, nisam opce skuzio ovu temu do sada, vrhunski projekt, obozavam te RV konverzije, fora je kako se u malo prostora uz dosta inovativnosti moze smjestit cijela prostorija za živjeti, super super, samo nastavi tako i šibaj slike, putopisi su ti fenomenalni, zaleđe i okolica zadra su mi osobno predivni, bar ovo što sam uspio vidjet u par puta što sam bio

što se tiče podizanja auta, sve stoji kako su dečki rekli, napred nemoj dizat više od 3cm sa oprugama nikako, a ako i želiš podignut, možda najjednostavnije istokarit aluminijske prstene tj distance koje bi se stavile između mulde i amortizera pa podigle auto za žaljenu visinu, šta se zadnjeg kraja tiče mislim da je torzija, pretraži malo po forumu ima tema kako se spušta ili diže torzija, najlakše je dignut auto u zrak, odvidat 4 vide koje drže most da on padne par centimetara dole ako smeta šasija za izbit torzije, možda na kangoo i ne smeta, napravit pripremu tj. alat za izbijanje, odnosno izvlačenje torzija van i krenut u borbu, jer znaju dosta zaruzinavit, ali ništa šta dobra vida i cijev nemogu izvući van, kad ih izbiješ naštelaj ramena na željenu visinu i vrati torzije, dosta je jednostavno, zub u pravilu diže ili spušta 2-3 cm ovisno o autu tj duljini ramena, ali nikad se po tome nisam ravnao, izbijem obadvije van, očistim ih čeličnom četkom na bušilici brusilici ili manualno, namastim sve, naštelam ramena na željenu visinu i stavim torzije na mjesto, nije problem, moj prijedlog je samo, da si olakšaš posao maximalno jedno tjedan dana recimo prije nego se planiraš uhvatit toga da si uzmeš kanticu wd-a ili nekog drugog sredstva koje služi za odpuštanje ruzine i da svaki dan našpricaš torzije ispod plastičnih čepova na krajevima mosta i na sredini torzije gdje se dvije torzije spajaju u središnji dio mosta, to bi ti uvelike trebalo olakšat situaciju

P.S. mogao bi čak i napravit distance od recimo centimetra, možda dva, pa ih stavit između prednjeg i zadnjeg mosta i šasije, samo opet, ako se upustiš u to pazi da te iste distance imaju povšinu što je moguće sličniju serijskom mjestu dosjeda mosta na šasiju, nadam se da si shvatio šta želim reć, ako šta nije jasno vadim ja bojice i papir nema opce problema :D

sretno sa nastavkom projekta i želim ti puno puno sretnih kilometara i da te ne muče francuski gremlini :) 

P.P.S. neznam dal bi mogle ic idistance spod prednjeg mosta zbog povezanosti letve volana sa osovinom volana, nisam razmislio na vrijeme baš o svemu... :p 

Edited by Lix
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mali update:

95% onoga što sam u početku zamislio je gotovo i projekt je trenutno u stabilnoj BETA verziji  :D

Kako su krenule vrućine tako su i mirisi unutar vozila drugačiji. Tako je inače kod svih vozila, a da ne govorim kada unutra imate razno-razne opreme kao što je slučaj kod mene. Neutralnost mirisa sam očuvao na 2 načina - 1. redovnim pranjem (jednom godišnje dubinski) i 2. oba bočna vjetrobrana su mi uvijek otvorena nekoliko centimetara bez obzira kakva bila vanjska temperatura. (da, to vrijedi i za velike minuse zimi zbog kondenzacije)

Radilo se na nekim sitnicama kao što je unutarnja mrežica za komarce - bez obzira kako zaštitio vozilo, oni nekako uvijek prolete unutra tako da sam naručio onu mrežicu što ide iznad kreveta, skratio je koliko mi treba i najzad sam se riješio gamadi. (to sam isto uradio u sobi i napokon rekao zbogom smrdljivim tabletama protiv komaraca) 

Iako se tek bliži ljeto, zima će ipak jednom doći tako da sam naručio i vreću za spavanje u obliku ljudskog tijela.

s-l1600.thumb.jpg.9c01e957f946b398703dca

s-l1600_(1).thumb.jpg.088cf67116551fcf8f

Već imam klasičnu vreću za spavanje, ali u njoj sam kao mumija, a još kada boravim u tako malom prostoru i kada mi nešto treba, nije nikako fleksibilno dok je ova vreća za spavanje savršena. Oblači se kao obični odjevni predmet, ima otvore za ruke, a mogu se i kretati dok je na meni. Vrtim se često navečer i sve spada sa mene, dok to ovdje nije moguće pa i na velikim minusima mogu održati svoju temperaturu.

- Rezervoar sa naftom od toplozračnog grijača sam prebacio ispod tapacirunga jer kao što rekoh, čim su počele vrućine, odmah su krenuli i neki mirisi, a nebi volio ni da udišem neke pare budući da na čepu od rezervoara ima rupica tj. odušak, a postojala je mogućnost da se slučajno razbije rezervoar pa da nafta iscuri u unutrašnjost.. Sada je opet sve po starom što se mirisa tiče. :) I sami grijač je pomaknut više prema krevetu da imam još više prostora za pohranu.


7.thumb.jpg.395cca981ef00b183f13453b3022

Instalirao sam i jednu zavjesu na bočni otvor gdje su klizna vrata, novi stolić i još štošta - uglavnom sve sitnice, slike će biti kasnije.

Ono što sada trebam napraviti jeste registrirati vozilo, dubinski oprati unutrašnjost i jednostavno se otisnuti na put.

---

No tu nije kraj. Kako sam već naveo da mi je plan preseliti se na kotače i tako živjeti 24/7, potrebna mi je stajaća visina i to najviše zbog dva razloga:

1. Čovjek jednostavno ima potrebu da se ustane, ali i dosta svakodnevnih radnji činimo uspravljeni. Ja mogu izaći van iz vozila, ali ponekad kada treba neke stvari obaviti unutar vozila, sve je brže i lakše dok se stoji.

2. Zbog samog tuširanja, iako sam ja napravio svoj sustav i radi vrlo dobro, ipak bi bilo puno fleksibilnije tuširati se stojeći.

Inspiracija mi je bio povišeni Fiat Doblo

P1270092.thumb.JPG.3b22c67356cb39f93ec81

Pa sam napravio u photoshopu kako bi to izgledalo na mome Kangoou

primjer.thumb.jpg.ebde1bdd449f9d7e38128e

Ono što prvo treba da uradim jeste instalirati panorama krov od twinga (kupiti polovni ili novi s ebaya). To inače ljudi rade na raznim old school vozilima, a imam tu i susjeda koji bi mi to napravio. Nakon toga izraditi ovu "kapu" koju bi instalirao na krov. Još neznam od kojeg materijala bi to trebalo da bude jer je za mene sve ovo novo i još skupljam informacije, pa ako netko zna neka napiše. Tu je i atest koji bi trebalo napraviti, već sam bio na tehničkom po pitanju toga - košta 1200 kn i treba napraviti ukrute te napisati tehnički elaborat. Postoji opcija i da izbjegnem atest, ali o tome kada dođe vrijeme i ako uopće krenem u sve ovo.

Druga opcija jeste nakon panorama krova napraviti neku vrstu DIY pop top krova odnosno krova koji se diže kao npr:

DSC_0074.thumb.jpg.5ba626e4c561c95f11ffd

maxresdefault.thumb.jpg.7c8c3599d7e91611

5b26f73f6651c__86.thumb.JPG.186e8f5c60a9

Za ovu opciju nebi trebalo raditi ni atest, jer vozilo više-manje izgleda originalno. Samo problem kod pop top krova jeste što ga nemogu dignuti kada sam u nekom gradu (gubim stealth mode :D ) ili kada je loše vrijeme pa opet nemam skoro ništa, a uložio bih novce za ugradnju.

Da napomenem još jednom, ovo sa krovom je samo ideja, možda od toga nebude ništa, a panorama krov bi gotovo sigurno instalirao, pa imam osnovu za dalje, a dobro dođe ljeti.

I još nešto, za one koji bi pitali zašto se mučim sa svime ovim i ne kupim neko veće vozilo npr. povišeni kombi ili barem stariji kamper - odgovor glasi: Ovo je low-budget projekt, vozilo je maleno, održavam ga kao obični automobil i super me služi, a košta me manje nego neki jeftini stari kamper, a kombi za malo novaca je nemoguće pronaći da nije trul i ofucan jer se koriste kao radna vozila. Isto vrijedi i za stare kampere, puni su vlage, stranice istrule i sve to ponovo treba servisirati dok je na Kangoou sve napravljeno. Kamperi se ne smiju svugdje ni parkirati, a kombiji su mi jako veliki i nisu mi opcija za svakodnevnu vožnju.

https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmacija/split/clanak/id/478510/pjevac-vec-mjesec-dana-zivi-u-kamperu-u-svacicevoj-splicani-iz-susjednih-ulica-ogorceni-jer-im-blokira-automobile-a-komunalci-mu-mogu-jedino-staviti-soli-na-rep

Kangoo me dosad koštao 3000 €, ali uzmite u obzir da u tu cijenu ulazi auto, svi mogući servisi i kamperska oprema (nisam računao registraciju, ali taj harač bi svakako platio za bilo koje drugo vozilo koje bi vozio svakodnevno). Svi mi znamo kakav je osjećaj kada radimo nešto svoje, a još kada smo zadovoljni s time, to je neprocjenjivo. Tijekom 2017. sam 3 mjeseca živio na kotačima, a još su ispred mene brojna putovanja - brzo će se on otplatiti jer ne plaćam nigdje smještaj.

Prijedlozi, komentari i kritike, ako ih ima, pucajte :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oduševljava me tvoj upornost i sklonost detaljima koja je kod ovakvih skučenih prostora najbitnija da sve radi kako treba i zadrži svoju funkcionalnost.

Što se tiće nastavka na krovu on je sigurno napravljen od stakloplastike.  

Stakloplastiku nije problematično odraditi u "sam svoj majstor" maniri, ali postoji nekoliko prepreka koje bi ti mogle zadavati problem. 

Prva i najbitnija je elaborat i atest......ako to radiš sam neznam kako će na cijelu priču gledati CVH.

Druga je izrada kalupa i preciznost dosjeda između plastičnog nastavka i starog krova.

Kalup se izradi od tanke šperploče i drvene građe. Na taj kalup se onda stavljaju slojevi staklenog ojačanja i smole. Taj "kalup" može pooslužiti i kao ukrepljenje stakloplastike.

Možda bi najjednostavnije bilo složiti "kalup" na način da će on uvijek ostati zajedno sa nadogradnjom, kao dio nadogradnje koji joj daje strukturalnu čvrstoću, a stakloplastika je tu samo radi vodonepropusnosti. I manji brodovi (kaići) se rade na sličnom principu. Postoje i drugi materijali koji mogu zamjeniti drvenu građu ali se bojim da bi poskupili cijeli projekt, a dobio bi malo lakšu konstrukciju. Težina ovdje je bitna jer s tom nadogradnjom nebi smio preći dopuštenu nosivost krova. Ta dopuštena nosivost je oko 80kg. Ovisi od auta do auta.

Treba razmisiti o načinu spajanja sa krovom. Možda je nabolje uhvatiti se uzdužne nosače krova na koje se inače stavljaju krovni nosači. NIkako ne kidati tvorničke poprečne nosače u krovu iznad zadnjih vrata i špferšajbe, One po sredini krova možeš otkiniti ali ih moraš zamjeniti nosačima u nadogradnji.

Dosjed se odliije sa krova na način da se na krov stavi Alu folija i na nju dva tri sloja  staklenog ojačanja i smole. NA taj način ćeš dobti vrlo dobar dosjed između nadogradnje i starog krova. Svakako će između morati doći nekakva gumena brtva koja će smriječavati ulaz vode unutra na tom spoju.

Ovo su natuknice koje sam ovako iz glave izbacio na snovu mog iskustva sa razradom raznih konstrukcija na brodovima. KAd se krene u projekt moglo bi se proanaći još kakva prepreka ali mislim da neće biti problem doskočiti joj.

Kad sve staviš na papir možda će biti isplativije probati naći neki takav gotov krov polovan i samo ga ugraditi.

 

Sretno sa projektom.

Čirim iz prikrajka:ninja: i kad imam nešto pametno za napisati pišem, kad nemam šutim i plivam dalje

 

Link to comment
Share on other sites

Evo sto meni pada u prazan prostor između mojih usiju: ako ces vec ugradjivati mekani krov, nadogradnju od staklo plastike bi napravio da se po potrebi skida, ne znam kakvi su ovi žljebovi na kangoou za poprecne nosace i jel bi se moglo to kaciti nekako na to, naravno sa brtvom po rubu nadogradnje. Tako da izbjegnes atest za nadogradju. I naravno sacuvati krutost vozila pri tom podhvatu. Osobno ne bi stavljao prozore na nadogradnju.

Mislim da se tu naš Miloš kuži u stakloplastiku, ako se sjecam, pa nek da koji savjet.

Edited by CRN11
Link to comment
Share on other sites

CRN11 kao da si mi pročitao misli. Mekani krov od stakloplastike sam i kontao uraditi da se po potrebi skida i tako izbjegnem atest. A kada idem na tehnički ne ostaje rupa nego panorama krov. Koliko sam ja istraživao po forumima, naknadnu ugradnju panorama krova nitko nije atestirao. Jedino što bi morao brtvu po rubu nadogradnje da skidam svake godine i ponovo odradim kada završim tehnički. Nebi ni ja prozore stavljao, tu sam uzeo s jednog vozila za photoshop samo za primjer.

Puno hvala petak. Neke stvari su mi sada jasnije. Kome da se obratim vezano za izradu kalupa? Stolaru? Ovima što prave manje brodove ili nekome trećem?

Link to comment
Share on other sites

Vrhunska tema, i vrhunski auto.... bravo!

Jedno vrijeme sam bio zagrizao za tako nesto, sto sam vidio na youtube-u, i bas mi je drago kad vidim da netko kod nas isto tako nesto ima/radi! Samo tako nastavi, i stavljaj sto vise slika, sto auta, sto prirode!

Sent from my Samsung Galaxy A8

Link to comment
Share on other sites

imas po youtubeu dosta videa kak se to radi... nije nauka iako nisam nikad radio kalup, osobno bi probao sam prvo... krpal sam kanu par puta sa nekakvim setom iz kemoboje, igra...

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Najjeftinije ćeš proći ako sam radiš.

Stolarija i ovi koji rade brodice će ti teško to uzeti za raditi a mogli bi biti i jako skupi.

Ako ideš sam raditi treba ti cca 4-5 kvadrata šperploče od 3 ili 4 mm. Može i tanki MDF poslužiti od 3 mm. Ja sam sebi taj MDF kupio za bloge na vratima od R4 napraviti. Zna se koristiti iiza stražnje stranice ormara. Frischeiss ima te ploče. Mislim da je kvadrat nekih 50tak kuna. Mogu ti oni i izrezati na mjeru.

I treba ti cca 10m daske 5x5 cm. To vidi uzeti negdje gdje se prodaje građevinski materijal. Nebi trebalo biti skupo.

Treba ti malih brukvica ili vijaka za drvo za povezati sve to.

I onda hrpa brusnog papira za dovesti to u neki pristojan oblik.

Ovo je ugrubo šta ti treba. 

Od daski moraš složiti okvir na krovu auto okolo naokolo. Također ti treba gormji okvir na nadogradnji. I trebaju ti nosači od donjeg okvira do gornjeg okvira i poprečni nosači na gornjem okviru.

Donji okvir oblikuješ prema krovu auta a rubove svih nosača malo zaobliš jer stakleno ojačanje nemožeš saviti pod kutom od 90°. Mora biti mali radijus.

To ti je konstrukcija.

Na nju pričvrstiš šperploču ili MDF. Onda pokitaš i zagladiš spojeve. Kad si zadovoljan onda na to naneseš minimalno 3 sloja staklenog ojačanja i smole. Isto tako iznutra na nosače naneseš 3 sloja da bi povezao elemente.

Kad se osuši, obojaš i imaš nadogradnju.

Ovo je jako ugrubo opisan postupak.

Neka slobodna procjena je da bi za materijal trebao izbrojiti nekih 1500-2000 kn. Onako iz glave sam bubno cifru.

Treba preciznije izmjeriti površine i dužine i staviti na papir.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Super projekat. Tek sad vidim ovo.

Meni tak ko daily auto sluze Citroeni.

Imao sam 07 Belinga 2.0hdi a sad sam uzeo 2011 berlingo xtr 1.6 hdi8v.

Svaka cast kak je to slozeno, cisti diy. Pretpostavljam da ih ima i gotovih za kupit vec u mini kamper izvedbi

Pa s njim se samo i vozim kak su to zakon auti, planiram slozit isto minikampera sad da u 9 mjesecu mogu malo duz jadrana se zaletit, nedam bodulima 500e samo za nocenje, ne ne. A i gust mi je tako kampiranje i prezivljavanje vise nego hoteli :) a i ustedi se za nove felge za drugu sezonu hahah

Edited by Marekk
Link to comment
Share on other sites

Filozofija života kao onaj lik iz stare yu serije "priče iz radionice", lik se zvao Kroka, živio u karavanu .

Link to comment
Share on other sites

Sta ne moze pur pjena odigrati podlogu umjesto drvene konstrukcije lako se brusi, pili, oblikuje? 

Link to comment
Share on other sites

Može, ali pur pjenu moraš na nešto izliti, odnosno opet moraš neku podlogu staviti.

Ja sam jednom prilokom radio surf dasku sa prijateljem vakum tehnikom i baza surf daske je bila od pur pjene u bloku koja je na 3D glodalici oblikovana.

Bilo bi odlično ako se mogu nabaviti blokovi pur pjene koje spojiš i brusnom pločom na maloj kutnoj brusilici oblikuješ kako ti paše.

Samo nakon izlijevanja treba na odljevku napraviti ukručenja i nosače za montažu na krov.

Ovo sam spomenuo jer je sve lako odobavljiv i jeftin materijal, ali traži malo spretnosti koju kolega očito ima (što iz priloženog možemo zaključiti) i vremena za izradu svega toga.

 

Link to comment
Share on other sites

Nemora pur pjenom, ima izolacionih materijala debljine do 5cm u plocama za kupit (stirodur i slicni) jeftino je i lako obradivo, cak bi se usudio rec i bolje od pur pjene jer je struktura punija i nema zracnih rupica koje se mogu pojavit u kalupu od pur pjene

Link to comment
Share on other sites

Tako je bilo koji izolacijski "pjenasti" materijal može poslužiti kao osnova i baza.

Prednost njih u odnosu na letvice je što ih je puno lakše oblikovati prema krovu auta. 

Brusni papir u ruke i udri dok se ne poklopi.

Samo zna biti jako prljavo i prašnjavo. Obavezno maska na lice.

Link to comment
Share on other sites

Ko se sa tim misli bavit toplo mu preoorucam da ulozi u 3m respirator, ja sam bio tvrdoglav i glup i nisam ga koristio dok mi ga nisu kupili frendovi, sad bez njega nis ne radim

Link to comment
Share on other sites

Ako sam dobro shvatio, dosjed na krovu odnosno donji okvir mogu napraviti i od tog izolacijskog materijala. Dok bi gornji okvir na nadogradnji bio od letvica.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.