Jump to content

Svjecice i bobine problem


Marko_Os

Recommended Posts

Jel ima netko neko logicno objasnjenje uslijed cega moze doci do ovoga sa slika? Auto ima 80tkm, svjecice 20tkm. Kupljene kod Andjelka po broju sasije. Auto kod jutarnjeg paljenja zakaslje (okretaji padnu ispod minimuma), ali ne crkne, a u voznji prvih 100-200m 3-4 puta proguta gas. Osjecaj je kao kad se na snijegu upali kontrola proklizavanja. Dalje sve ok. Motor 1.6 16v flexi fuel. Trenutno vozim na etanol, ali problem je bio isti i dok sam bio na benzinu. 

 

 

0-02-04-318d0759a059ff8b6ccddc871e7b4361af699c094a8675cb823895afff934d88_18dc3811.jpg

0-02-04-fbaea3fa1cd1564aa69e40396cfdc44beab9a44a2506db37827dce3bf21527b7_c65b93a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jel moguće da dolazi neka voda ili tekućina za pranje stakla na svjećice?

Gdje se nalaze dizne za pranje stakla?

Link to comment
Share on other sites

dok pereš auto...možda ti dobro ne brtvi hauba ..pa ti se slijeva ...a ako dobro vidim ..bobine nemaju dihtung ring na sebi...(jel su to denso bobine?)

 

Link to comment
Share on other sites

Beru su bobine. Imaju neku gumicu gore na tijelu.

mata: dizne su na haubi s unutarnje strane.

Sumnjam da se nekako slijeva, i to bas samo u te prve dvije, jer da bi dosao do bobina, moram maknuti plastiku ispod sajbe koja se zavlaci dosta duboko pod sajbu i prekriva bobine. Malo je masno gore, ali ne pliva u ulju, samo je povrsinsko, no ako dolazi voda, jel ne bi trebao vidjeti nekakvu emulziju ili tragove vode na deklu isto?

Link to comment
Share on other sites

Nešto curi po svjecicama.

Dobro provjeri da nisu dizne ili da nije od odvoda vode.

Možda je cijev od odvoda u blizini bobine pa kapa na nju i po kablovima završi na svjecici.

Link to comment
Share on other sites

imao sam na svom sličan problem ali na jednoj bobini,brtva od haube kod brisača mi nije dobro brtvila,ali meni samo svječica je bila smeđkasta.....reko bi voda je isparila a kamenac se ulovio za svječicu

Link to comment
Share on other sites

Ma prosle zime mu se sob naslonio na haubu, iskrivio sasiju i sada snijeg upadne sastrane.

(U Domovini je 23:32, troll friday pocinje za pola sata a meni se spava, pa da necekam :wavey: )

Link to comment
Share on other sites

Bilo meni na Yarisu isto kao tebi samo na dvije svjećice, zato sam ih zamijenio. Dok je bio Denso koji je došao s autom toga nije bilo, ali od kada sam stavio NGK to mi se počelo javljati.

P.S. Nije do odvoda niti voda kapa po svjećicama.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

ne radi jer je hrđav spoj bobine i svječice.. kod mene je jedna bila lagano takva, ali ne ovak izraženo.. na sam bobine počistio, skinuo ove gumice, ispod je feder, i njega i okolo sve, ove brzve namjestio tak da kad ubaciš bobinu brtva se uvali unutra,sjedne a ne da klampa i slično.. jesu uopće bile dobro stegnute bobine? jer oem šarafi su za ku***.. nemaju navoj po cijeloj površini nego nekak na tri frtalja i ak malo jače hoćeš stegnut preskoči ti navoj.. 

stavio druge vijke, pošpricao sa wd 40 sve i nakon 2 godine kad sam mijenjao opet, a to je bilo prije mjesec dana sve čisto i uredno.. ne brtve ti dobro te bobine..  nebu smjela ta voda samo tak uć unutra.. ajde da poliješ kantom vode ali inače te brtve dobro brtve, samo ih treba dobro namjestiti i ok zategnuti što sa original šarafima nemreš..

 

Link to comment
Share on other sites

Ne mora biti do brtvljenja, moguće je da je do struje. Odnosno na nekim mjestima se zbog "drugačijeg" dodira između materijala od kojih je napravljena svjećica i glava javlja više galvanskih članaka što uzrokuje koroziju. 

Link to comment
Share on other sites

da i to je jedna od mogućnosti, dosta česta ali to sam viđao uglavnom na starijim autima...

Link to comment
Share on other sites

Kod mene na Yaris-u nema šanse da voda uđe unutra zato i pišem ovo. Naime, bobine su tako projektirane da brtve na dva mjesta: svjećici i s gornje strane na glavi (nije kao ovdje već brtva ima gumeni "poklopac" kojim pokriva mjesto na glavi, a koje je malo izdignuto te voda ne može ući i da brtva ne zatvara 100%). Također, bobine su na donjem dijelu cijele silikonske (kao kabeli) a ne plastične kao što je na ovoj fotografiji.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

na renolima 16v bobine su oduvijek bile problematične, slažem se, loša konstrukcija prihvata.. trebao bi biti još neko gumeni dihtung koji prekriva cijelu rupu..

 

pl16274100-toyota_yaris_coils_echo_engine_ignition_coil_directly_plug_90919_02265.jpg

Link to comment
Share on other sites

Može biti curenje vode izvana ali može biti i kondenzacija (najvjerovatnije). Bobine netreba mijenjati,dovoljno ih je samo očistiti.

Link to comment
Share on other sites

Ako pogledamo sliku bobina malo bolje vidi se da na ove dvije ruzinave gumice oko sredine ne stoje dobro. Po meni je to problem. Namjesti gumice i ocisti svjecice ili stavi nove. Jos bi ti predlozio da ne vratis tu zastitnu plastiku preko motora, vozi tako mjesec dana pa prekontroliraj. 

Pretpostavljam da ima dosta jutarnje rose gdje zivis i da ne vozis bas neke duge relacije pa da to ne stigne ispariti, a ni poklopac ne pomaze jer se na njemu hvata kondenzat i ostaje u istom prostoru pa dobijes zacarani krug..

Link to comment
Share on other sites

na renolima 16v bobine su oduvijek bile problematične, slažem se, loša konstrukcija prihvata.. trebao bi biti još neko gumeni dihtung koji prekriva cijelu rupu..

 

pl16274100-toyota_yaris_coils_echo_engine_ignition_coil_directly_plug_90919_02265.jpg

Evo ovakva je bobina na Yarisu.

Link to comment
Share on other sites

Ako pogledamo sliku bobina malo bolje vidi se da na ove dvije ruzinave gumice oko sredine ne stoje dobro. Po meni je to problem. Namjesti gumice i ocisti svjecice ili stavi nove. Jos bi ti predlozio da ne vratis tu zastitnu plastiku preko motora, vozi tako mjesec dana pa prekontroliraj. 

Pretpostavljam da ima dosta jutarnje rose gdje zivis i da ne vozis bas neke duge relacije pa da to ne stigne ispariti, a ni poklopac ne pomaze jer se na njemu hvata kondenzat i ostaje u istom prostoru pa dobijes zacarani krug..

Ocistio sam sve detaljno i namjestio te gumice gore sad. Stavio nove svjecice, pa cu popratit. Zastitnu plastiku nema od kad sam uzeo auto. Za rosu si u pravu. Ujutro je bude stvarno dosta, a put do posla mi traje 10 minuta, tako da to isto sigurno doprinosi: Jedino se pitam, zasto samo na prve dvije onda, a ne na svima? Evo jutros upalio bez ikakvog trzanja, ali je u voznji opet malo gutnio gas dva tri puta. Pretpostavljam da bi to mogao biti odvojeni problem, pa sam mislio probati ocistiti klapnu (nikad ciscena) i mozda usipati neki aditiv za ciscenje.

 

2ivan: nije plin. Alkohol

Link to comment
Share on other sites

Koliko kosta voznja na alkohol?

Link to comment
Share on other sites

Sad je kod nas benzin 16 SEK (na danasnji tecaj 11,50kn), a alkohol je 10 SEK (7,20kn). U prosjeku sa 50 litara benzina, prijedjem 680km, a sa alkoholom  550km. Kazu da na etanolu auto bolje ide, al ja ne osjetim neku razliku, vjerovatno jer je to samo mali jadni 1.6

Link to comment
Share on other sites

Zato i plaćam manji porez. Jedina negativna stvar je da ne mogu voziti na etanol cijelu godinu, vec samo proljeće/ljeto. 

Link to comment
Share on other sites

Guma ne brtvi. Mast brtvi. Ušla je voda između bobine i svječice.

Originalni kabeli dođu sa bijelom fluoridnom masti na unutarnjoj stijenki kabela koja zavrtvi kontakt između keramike na svječici i gume na kabelu. Kada mijenjaš svječice i ostavljaš stare kabele onda moraš ponovno staviti tu mast. 99.9% automehaničara nema pojma o tome kao i 99.5% autoelektričara.

Mast se može kupiti aftermarket. Beru ZKF01

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.