Jump to content

Svjecice i bobine problem


Marko_Os

Recommended Posts

 

 

treba vidjet dođu li renoove nove bobine namašćene ili ne, ako je do tog razloga, al meni se čini kao da je nešto nakapalo unutra, izgleda ko da je netko natočio solnu kiselinu. hehe..

našo sam neki video o tome..

 

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Zasto? Ne radi zimi?

Ne pali kad je hladno, tj. moras imati ugraden grijac motora i svako jutro sat dva prije ga ukljuciti da bi mogao upaliti. Radi na 220v struju.  Ja imam taj grijac i normalno palim ga kad sam kod kuce, jer imam uticnicu vani. U kabini imam jos jedan grijac, koji mi grije i kabinu istovremeno, ali problem je kad dodjem na posao ili negdje drugdje gdje nemam uticnicu, ako se auto ohladi, postaje neketnina. 

Pricao sam sa nekoliko ljudi koji su isprobavali granice i kazu da do -5 jos nekako upali, ali radi lose dok ne uhvati malo temperature. Ispod toga nema sanse. Zasto je tako, iskreno nemam pojma. Slicno je i sa LPG koji koristi toplu vodu za rad isparivaca, ali etanol ide u isti tank kao i benzin i nije pod tlakom, pa ne znam teoriju zasto ne radi kad je hladno. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ovo su moje bivse, skinute na 20000 km prije mjesec dana. Jedna je malo hrdjavija ali sve je to u tolerancijama. Nikakva mast ni nist upotrebljeno. Samo sam sa wd40 pospricao kontakte i to je to. Makar ove nove imaju duzi zivotni vijek, nakon 20000 km cu ih izvaditi i vidjeti stanje. Pocisiti, provjeriti zaror i vratiti. 6039a6bf6a6b2a720bdd027d98ca4d11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sad je kod nas benzin 16 SEK (na danasnji tecaj 11,50kn), a alkohol je 10 SEK (7,20kn). U prosjeku sa 50 litara benzina, prijedjem 680km, a sa alkoholom  550km. Kazu da na etanolu auto bolje ide, al ja ne osjetim neku razliku, vjerovatno jer je to samo mali jadni 1.6

To je bullshit. Motor troši cca 20-25% više etanola za isti učinak. Ako nije napravljen da ide na etanol onda je štetno i gubiš garanciju na auto ako ga voziš na etanol.

Etanol diže oktanski broj, ali to ne znači da će gorivo biti bolje i da će ga manje trošiti. Etanol korodira sustav dovoda goriva i tank na autima koji nisu za to predviđeni.

I nije "ekološkiji" kad pogledaš kompletan proizvodni proces. Samo politika, lobiji proizvođača (GMO) kukuruza, soje i sl. koji previše proizvode.

Link to comment
Share on other sites

Ma baš me pati jel ekološkiji ili ne. Ovdje je nekih 70% prodanih benzinaca pripremljeno za etanol, jer je tržište na tom polju dosta veliko, tako da mislim da se samo ovi sa V6 i V8 voze na benzin ljeti. 

Edit: jel uopće može vozit auto na etanol, ako nije pripremljen za njega?

 

Edited by Marko_Os
Link to comment
Share on other sites

Moze. Samo je mapa korigirana. A ako je bifuel ko tvoj sigurno ima zastite protiv koridiranja i sveg ostalog tak da nemas brige. Nije to instalacija od obicnog meg3 1.6.. ima sigurno razlika i drzave koje imaju mrezu razvijenu za alkohol a sto nasa vukojebina od drzave nema, jasno da se proizvodjaci prilagodjavaju i isporucuju bifuel vozila.

https://hr.m.wikipedia.org/wiki/Bioetanol

Link to comment
Share on other sites

 

 

treba vidjet dođu li renoove nove bobine namašćene ili ne, ako je do tog razloga, al meni se čini kao da je nešto nakapalo unutra, izgleda ko da je netko natočio solnu kiselinu. hehe..

našo sam neki video o tome..

 

Fora su ova dvojica na YT, jedan maže posvuda, a drugi veli nikako po kontaktima [emoji1]

Link to comment
Share on other sites

Ta mala elektro mast je pljacka. Sa bilokakvom termootpornom masti se namaze. Ja sam danas to napravio s nekom koju imam teflonskom. 100% izolator, do 200 stupnjeva pa bumo vidli. Hrdje nebu sigurno..

Link to comment
Share on other sites

Obojica skoro pa nemaju pojma. Onaj bi stavio vodljivu mast tako da mu napravi kratki spoj u konektoru. Mulac.

S time treba znati raditi inače si učiniš medvjeđu uslugu samo tako.

treba vidjet dođu li renoove nove bobine namašćene ili ne, ako je do tog razloga, al meni se čini kao da je nešto nakapalo unutra, izgleda ko da je netko natočio solnu kiselinu. hehe..

našo sam neki video o tome..

Original Beru kabeli koje imam na autu imaju tu mast bilo na novom autu bilo kad kupuješ te kabele kod koncesionara. Vidi se bijeli prsten s unutarnje strane kabela.

Link to comment
Share on other sites

Bilo je i na Beru kablovima koje sam kupio kod Anđelka.

Nego, kako bi trebalo staviti mast na ovakve konektore kao što su bili ovi na slici?

Kad sam skidao prvi put konektore s ECU na cliu, unutra je bilo malo te masti, ali malo, ne ogromna gruda kao što ovaj lik na videu natrpa. Valjda tvornički stavljaju.

Link to comment
Share on other sites

Tvornički se štedi :)

Teško je ući s tom masti u konektor. Puno lakše je u pinove. Problem je što kad to jednom staviš to s ničim ne ide dolje. Nema šanse da to izvučeš iz konektora van. Kontakti zauvijek ostaju zamašćeni.

Link to comment
Share on other sites

taj čovjek iz videa sve maže 40 godina i vozi.. netko drugi ništ ne maže i isto vozi 35 godina.. 

tak da svejedno jel buš namazao il ne.. 20000km si napravio s tim svječicama, baci ih i kupi druge. i tak su 30kn komad.. 

nebih kupovao onu mast za 200kn.. jer ju nebudem potrošio nikad. to da ima ona mala tubica sa videa za 10-15kn to da.. 

kupio sam par puta nove kablove, ne beru, nego valeo, champion ili ngk i nije bilo nikakve masti.. valjda beru stavlja samo, makar ja neznam da tko to maže kasnije ponovno..

ovlašteni bi trebali ak piše u service manualu, a i ak piše ne stavljaju jer im se neda zezat s tim.. to stavljaš za svoju dušu da znaš da si napravio sve da spriječiš elektrokoroziju.

ja sam stavio neku bijelu mast, piše na njoj prevent corrosion on electrical contacts, high temperature exosed  bearings, etc.. ak se rastopi, nikom niš, al hrđe nebu hehe..

već 2 dana tak vozim i nema naznaka da nebi bilo iskre, sve je ok.

Link to comment
Share on other sites

Stavio sam Denso iridium. Izvrnut cu ih nakon mjesec-dva, da vidim na sta lice. Ja sam se navozao auta i sve sam ih odrzavao i cesce nego proizvodjac preporucuje, ali ovakav slucaj nisam imao ni na jednom. Cak ni na autima koje sam kupio polovne i na kojima se vidjelo da su svjecice dale svoje. Sad je doslo toplije vrijeme, pa je i vlage puno manje, pa cemo vidjeti. Cinjenica je da su ove odradile godinu dana, a vecina je bila pod minusima i kratkim relacijama.

Provjerio sam tu mast kod nas i traze skoro 30€ za 15g, a treba mi koliko? Gram? Nece ici. 

Link to comment
Share on other sites

U Hrvatskoj da. Ovdje je puno suši zrak. Trenutno je 35%, dok preko zime je 100-ka ko dobar dan

Edited by Marko_Os
Link to comment
Share on other sites

To je relativna vlažnost u odnosu na temperaturu. 35% pri 40 stupnjeva je više vlage nego 100% na -5 stupnjeva.

Link to comment
Share on other sites

mislim da se ovdje radi o tipičnom primjeru elektrokorozije zbog spoja dva različita materijala. čelik i alumunij..plus ovdje su i strujni krugovi visokog napona.  kod starih sustava gdje je bobina daleko i vodi kabel do svječice koja je prišarafljena na glavu i ima se gdje hladiti ili grijati, kod coil on plug sustava (svi noviji auti imaju to), sve je sbijeno u rupu i svječica i bobina na nju i unutra je prazan prostor.. i još je zabrtvljen koliko toliko, dakle vlaga izvana ne utječe na pojavu hrđave svječice..  neki auti imaju coil on plug od keramike obložene limom što je sigurno bolja zaštita od plastike i gume na renoovoj bobini.

sad si stavio kvalitetniju svječicu koja bi i tijelo trebala imati od kvalitetnijeg čekila, otpornijeg na koroziju pa javi rezultate. makar meni ni sa običnim ngk nije bilo tak hrđavo. 

ovakva kak kažu dalmatinci RUŽINA rijetko se viđa, kao da su svječice bile u moru. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Pozdrav, tatatatira, problem se ponovo pojavio jučer. No, sad u obliku da je na 4-om cilindru prijavio grešku paljenja i blinkala je check engine lampica. Izvadio sam bobinu i oko svjećice je bilo vode cca 2cm koliko sam vidio od gore. Prostor na deklu oko rupe svjećice, usisna grana, tijelo bobine izvana i keramički dio svjećice su bili suhi, samo je donji dio bobine (tih 2cm) bio mokar. Auto je dan prije normalno vožen. Izvadio sve, osušio, vratio, ne radi. Srećom pa imam uvijek bobinu viška u gepeku, uvrnem nju i auto radi normalno. 

Još jedna stvar, čak sam improvizirao, nakon što se pojavila prvi puta hrđa, nekakav krović iznad te bobine da eliminiram eventualno slijevanje vode, no očito da to nije do toga. Ta bobina koja je sad stradala je bila nova i ona brtva na tijelu je bas lijepo nasjela na stijenke dekla.

Auto ne gubi rashladnu tekućinu, tako da sam eliminirao i tu soluciju. 

Pitanje, koji ud mu može biti i odakle fckng može doći toliko vode? Problem je sada samo na 4-om cilindru. Razumio bi da je kondenz, ali kondenz ne može stvoriti toliku količinu u tako kratko vrijeme, plus, kod zagrijavanja motora bi taj kondenz trebao ispariti u slučaju da se stvara duže vremena. Auto se vozi svaki dan i nisu baš kratke relacije, tj. auto uvijek dostigne radnu temperaturu ca. 25-30km dnevno.

Edited by Marko_Os
Link to comment
Share on other sites

Pozdrav, 

nisam siguran dal moje pitanje spada u ovu temu ili novu. I meni se povremeno (kod jutarnjeg paljenja i češće kad je hladno ili neka vlaga tipa magla ili dan nakon pranja) dogodi da auto upali uz zvuk grebanja i gušenje broja okretaja, danas se čak i ugasil, ali je onda iz drugog pokušaja upalil bez problema. Svjećice su promijenjene na malom servisu u rujnu, ali isto je bilo i prije i sad nakon zamjene. U međuvremenu smo zamijenili i bendiks, ali bez ikakvog efekta. Ima tko kakvu ideju?

Lp, Davor

Edited by Sputnik
Link to comment
Share on other sites

On 18. 05. 2018. at 17:49, ivan.martinko said:

Ekoloskiji je..

Naravno da je ekološkiji, poput plina. I u jednom i u drugom slučaju produkt je CO2 i H2O. Naravno, i u plinu io alkoholu postoji određeni postotak nečistoća a koji je zanemariv.

On 19. 05. 2018. at 12:23, Med0 said:

To je bullshit. Motor troši cca 20-25% više etanola za isti učinak. Ako nije napravljen da ide na etanol onda je štetno i gubiš garanciju na auto ako ga voziš na etanol.

Etanol diže oktanski broj, ali to ne znači da će gorivo biti bolje i da će ga manje trošiti. Etanol korodira sustav dovoda goriva i tank na autima koji nisu za to predviđeni.

I nije "ekološkiji" kad pogledaš kompletan proizvodni proces. Samo politika, lobiji proizvođača (GMO) kukuruza, soje i sl. koji previše proizvode.

Korodira ga jedino ako imaš puno vode u njemu. I proces industrijskog dobivanja etanola je sigurno puno ekološkiji od frakcijske destilacije nafte.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marko_Os said:

Pozdrav, tatatatira, problem se ponovo pojavio jučer. No, sad u obliku da je na 4-om cilindru prijavio grešku paljenja i blinkala je check engine lampica. Izvadio sam bobinu i oko svjećice je bilo vode cca 2cm koliko sam vidio od gore. Prostor na deklu oko rupe svjećice, usisna grana, tijelo bobine izvana i keramički dio svjećice su bili suhi, samo je donji dio bobine (tih 2cm) bio mokar. Auto je dan prije normalno vožen. Izvadio sve, osušio, vratio, ne radi. Srećom pa imam uvijek bobinu viška u gepeku, uvrnem nju i auto radi normalno. 

Još jedna stvar, čak sam improvizirao, nakon što se pojavila prvi puta hrđa, nekakav krović iznad te bobine da eliminiram eventualno slijevanje vode, no očito da to nije do toga. Ta bobina koja je sad stradala je bila nova i ona brtva na tijelu je bas lijepo nasjela na stijenke dekla.

Auto ne gubi rashladnu tekućinu, tako da sam eliminirao i tu soluciju. 

Pitanje, koji ud mu može biti i odakle fckng može doći toliko vode? Problem je sada samo na 4-om cilindru. Razumio bi da je kondenz, ali kondenz ne može stvoriti toliku količinu u tako kratko vrijeme, plus, kod zagrijavanja motora bi taj kondenz trebao ispariti u slučaju da se stvara duže vremena. Auto se vozi svaki dan i nisu baš kratke relacije, tj. auto uvijek dostigne radnu temperaturu ca. 25-30km dnevno.

prskalica za staklo ili njezino crijevo mogu li puštati vodu na to mjesto kada špricaš po staklu i pod tlakom je?

@Sputnik varijabilna je dobra?

Link to comment
Share on other sites

@Marko- French je bio brzi i odgovorio otkud može biti voda.
Može se uz prskalicu cijediti pa kapa na motor.

Link to comment
Share on other sites

@frenchkey iskreno, ja si to ne znam sam provjeriti ali predložil sam mehaničaru i to jer sam našel na forumima i on misli da nije to. Bil sam kod par majstora i niko neće ništ reči dok sam ne čuje i vidi kaj se točno događa

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, usrmaatre said:

Naravno da je ekološkiji, poput plina. I u jednom i u drugom slučaju produkt je CO2 i H2O. Naravno, i u plinu io alkoholu postoji određeni postotak nečistoća a koji je zanemariv.

Korodira ga jedino ako imaš puno vode u njemu. I proces industrijskog dobivanja etanola je sigurno puno ekološkiji od frakcijske destilacije nafte.

Sumnjam da je krčenje tisuća i tisuća hektara šuma i ostale vegetacije jako ekološko čim se osim flore i faune uništava životinjski svijet koji tamo živi i zauvijek uništavaju čitave vrste životinja. Da stvar bude gora često se tisuće hektara šuma spaljuju jer je lakše i jeftinije. Dim koji se pri tome proizvede se čak vidi iz svemira.

Zašto? Zato da bi se sadile monokulture soje, palmi, kukuruza i sl. za stočnu hranu, za ubrzano rastuću proizvodnju etanola i sl. Budući da to ne ide u naša usta nego u rezervar od auta koriste se najgori pesticidi samo da izraste što više toga za što više etanola, a kakva zemlja ostaje nakon toga ne želim ni pomisliti kao i podzemne vode gdje ih ima.

Stoga nemojmo se ni na trenutak zavaravati da se radi o "ekološkom gorivu". Samo se radi o drugim interesnim skupinama koje žele istisnuti naftaše odnosno osigurati se s još jednim energentom da bi se smanjila ovisnost o nafti.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.