Jump to content

Laguna 2 preklopnik retrovizora (automatsko preklapanje)


Mirotvorac

Recommended Posts

Pozdrav ljudi,

kao i mnogima, potrgao mi se okretni gumb regulatora retrovizora, te sam naručio novi, kineski. Prvi put je uredno preklopio retrovizore, no nakon toga više ne. Otvorio sam regulator i ustanovio da je izgorio. Zamijenio sam ga s originalnim polovnim, no ne radi i dalje.
Pitanje je; ima li itko ideju gdje bi mogao biti problem, s obzirom da ne radi preklapanje ni lijevog ni desnog, dok podešavanje radi.
Link na fotku: Preklopnik vanjskih retrovizora - kineska kopija.

Koliko sam shvatio, kontrola preklapanja je u modulu podizača u vratima, no kako su prdeknula oba, rekao bih da problem nije u tome. Osigurači svi ispravni. Nisam još otvorio retrovizor, bojim se da ne pukne staklo.

Eto, ako ima netko pametnu ideju, slušam.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, petak said:

si siguran da taj polovni prekidač radi?

Originalan s Lagune s funkcijom preklapanja. Iskreno nisam ga ispitivao, no kako mi je prdeknulo nakon ugradnje kineskog, pretpostavio sam da je zamjenski ispravan. Imam shemu spajanja struje pa mogu provjerit. No ako nije do prekidača, zanima me zna li netko da li je kontroler preklapanja za oba retrovizora u lijevim vratima, ili svaki posebno. Jer mi ne rade oba nakon izgaranja prekidača. Dakle izgorjeli su električni vodovi u prekidaču. Pretpostavljam da je još nešto izgorjelo.

Link to comment
Share on other sites

Neznam gdje bi mogao biti problem ali znam da od tog prekidaca izgori obloga vrata i pola instrument table pa taj prekidac treba uzeti pouzdan i uvijek ga držati na srednjoj poziciji.

Link to comment
Share on other sites

Nisam.proučavao di je kontroler, 

A da li možeš zakretati zrcala.

U svakom slučaju teško da su oba motora crkla u isti tren.

Žao mi je ali nemogu ti puno pomoći.

Link to comment
Share on other sites

U vratima sigurno nije kontrola preklapanja retrovizora. A sigurno nije u sklopu prekidača podizača stakla. Kontrola je vjerojatno UCH, a on nije u vratima već u skloou osigurača unutar kabine. Moram priznati da nikada nisam imao problema s tim prekidačem tako da ne znam mogući uzrok, ali smrdi mi na taj prekidač.

Link to comment
Share on other sites

Ako je kineski prekidač izgoreo, moguće da je napravio štetu na kontroleru, verujem da je uch u pitanju, ne verujem da ima poseban kontroler.
Ispratiti šemu i pregledati relej, triak i otpornike na vodu, 99% sam siguran da je tu problem pod uslovom da je polovan prekidač ispravan

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, nukleuz said:

Ako je kineski prekidač izgoreo, moguće da je napravio štetu na kontroleru, verujem da je uch u pitanju, ne verujem da ima poseban kontroler.
Ispratiti šemu i pregledati relej, triak i otpornike na vodu, 99% sam siguran da je tu problem pod uslovom da je polovan prekidač ispravan

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 

Imam samo pinologiju konektora prekidača, pa ako netko ima shemu, veselilo bi me.

Link to comment
Share on other sites

Mora bi ju iskopati. Probati ću do večeras izvući shemu 

Link to comment
Share on other sites

Evo sheme prekidača. NA njoj sam ti dešifrirao kodne oznake koliko sam znao 

A prilažem i popis osigurača i releja te njihov položaj na kompjuteru kabine.

Sretno u pronalaženju problema i obavijesti nas o rješenju kad popraviš 

prekidač retrovizora.pdf

PLATFUSI.PDF

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, petak said:

Evo sheme prekidača. NA njoj sam ti dešifrirao kodne oznake koliko sam znao 

A prilažem i popis osigurača i releja te njihov položaj na kompjuteru kabine.

Sretno u pronalaženju problema i obavijesti nas o rješenju kad popraviš 

prekidač retrovizora.pdf

PLATFUSI.PDF

Uh, mučos grasijas, isprintao sam, pa kad stignem bacim se na posao. 
S obzirom da oba ne rade, a izgleda da dio priče ide preko UCH, čeka me lijep posao - i kad otvorim UCH, treba skužit što je crklo i znat točnu vrijednost..dakle trbeao bih shemu UCH modula..za sad mogu ovo:
-provjerit osigurače
-provjerit da li ručnim prespajanjem napajanja motor retrovizora preklopi retrovizor
Ako je to OK, ostaje mi UCH..


 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mirotvorac said:

Uh, mučos grasijas, isprintao sam, pa kad stignem bacim se na posao. 
S obzirom da oba ne rade, a izgleda da dio priče ide preko UCH, čeka me lijep posao - i kad otvorim UCH, treba skužit što je crklo i znat točnu vrijednost..dakle trbeao bih shemu UCH modula..za sad mogu ovo:
-provjerit osigurače
-provjerit da li ručnim prespajanjem napajanja motor retrovizora preklopi retrovizor
Ako je to OK, ostaje mi UCH..

EDIT
Nakon bacanja oka na shemu, UCH srećom nije u igri. Rotacijski prekidač na vratima (134) dobiva napajanje s kutije s osiguračima - stvarno si to lijepo i precizno napisao, hvala ti.



 

 

Link to comment
Share on other sites

Znaci samo mu prekidac treba onda. Nznm jesu isti s clia i lagune?. Mozda imam jedan doma ali mozdaaa

Link to comment
Share on other sites

E to ne znam. Meni fizicki izgledaju svi isto. Al unutra nemam pojma.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Osigurač OK.
Instalacija do konektora OK (provjerena voltmetrom, dodatno s komadićima žice provjeren rad motorića ogledala)
Prekidač OK (porvjereno ohm-metrom, sve radi kako treba).

No nije mi radilo ni podešenje ogledala, pa sam posumnjao u konektor, jer je prije radilo.
PIN-ovi na konektoru (gornji red) bili su preširoki pa više nije radilo ni podešenje ogledala - vjerojatno sam ih proširio instrumentom pa sam morao vaditi jedan po jedan PIN i vraćati ih u "normalu" - to je bila lijepa "zabava."

Preklapanje i dalje ne radi tako da mi ostaje instalacija do retrovizora i sami retrovizori. Ono što me buni je - ako je već izgorio prekidač - kako je mogla izgorit druga instalacija? Jer uvijek ode najslabija karika, a kad nešto pregori, više nema zatvorenog strujnog kruga, pa nema što dalje izgorit..to je teorija. Istina jedan vod je deformiran, ali je strujni krug i dalje zatvoren na tom mjestu, pa je moguće da je uslijed povišenja temperature uslijed kratkog spoja i velike struje kroz tanki strujni vod, ipak izgorilo nešto unutar OBA retrovizora (nadam se samo spoj do motorića) - to me još čeka.)

Još moram smislit kako skinut ogledalo da bih došao do kopči plastičnog poklopca retrovizora - jednom sam na staroj (starijoj) Laguni skidao staklo rukom, jaaako pažljivo i kupovao novo staklo :-)
Pa ako netko ima ideju..znam da postoje neke sisaljke za tu svrhu.

U prilogu je par fotki rada s konektorom, ako će itko ikad trebati vaditi pinove - ili preventiva, umjesto pipalice instrumenta gurnite unutra ili pin nekog elektroničkog elementa (optornika recimo), ili obične igle.

#renaultlagunadijelovi
#autodijelovijeftinekineskekopije

#prekidačretrovizora
 

PREKIDAČ RETROVIZORA - USPOREDBA ORIGINAL RENAULT I JEFTINA KINESKA KOPIJA:

181108_101745_COLLAGE-1.thumb.jpg.6637ce6ec78dead4654056ea5930ef6f.jpg


 1119885726_RenaultLagunawingmirrorswitch.thumb.jpg.93743163229b72562926f08adb6d14b5.jpg

IZGORJELI KONTAKTI KINESKE KOPIJE PREKIDAČA RETROVIZORA, UZ DODATNU ŠTETU NA INSTALACIJI (ne radi preklapanje):

1919716322_Capture_2019-02-25-09-29-38-1.thumb.png.8f001410ee209fbfd5790d9fe5f72f88.png

 

POPRAVAK GUBITKA KONTAKTA PIN-a KONEKTORA

Ako nekog zanima kako se vade pinovi iz konektora:

20190228_135904.thumb.jpg.907ce8811d4ea4bf0a43bef918ae8c7a.jpg

Popravak pin-a:

20190228_135239-1.thumb.jpg.702171f962f022ede48455603786312e.jpg

Usporedba gornjeg dijela kontakta konektora prije i poslije "zabave" (koju bih izbjegao da nisam gurao pipalice instrumenta u kontakte):

190228_141112_COLLAGE-1.thumb.jpg.c3fb92e8bc937db0177c5c7f8b183a75.jpg

Edited by Mirotvorac
Isprvaak rdosjlida rjeiči.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zrcalo retrovizor skineš tako da neki široku mekaniju polugu gurneš ispod zrcala i na polugu izvučeš.

Zrcalo je na kopče i moralo bi iskočiti.

Evo slike (neko drugo zrcalo je u pitanju ali ista stvar je i na laguninom)

zrcalo.jpeg.362671acf212d7c3789a7e409bf2a7b1.jpeg

 

Probaj zrcalo okrenuti prema unutrašnjosti vozila (ne cijeli retrovizor nego samo zrcalo). U tom položaj bi se trebala pojaviti najveća rupa između zrcala i tijela retrovizora.

Tu gurni špatulu za gletanje i sa polugom "iščupaj" zrcalo.

Trebalo bi raditi.

 

A možeš li ispitati (i saznati) da li je koja žica od prekidača do retorvizora u prekidu. 

Jer gledajući po shemi sve žice (osim mase i 2 žice od napajanja) idu direktno na retorvizore.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zadnju plastiku na retrovizoru koja je u boji auta lako skineš pa onda možeš i zrcalo lako izgurati da kopce ne popucaju. Usput i podmaži zglob retrovizora i oprugu.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mata73 said:

Zadnju plastiku na retrovizoru koja je u boji auta lako skineš pa onda možeš i zrcalo lako izgurati da kopce ne popucaju. Usput i podmaži zglob retrovizora i oprugu.

Negdje sam pročitao da se zadnja plastika skida tako da prvo skineš ogledalo.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, petak said:

Zrcalo retrovizor skineš tako da neki široku mekaniju polugu gurneš ispod zrcala i na polugu izvučeš.

Zrcalo je na kopče i moralo bi iskočiti.

Evo slike (neko drugo zrcalo je u pitanju ali ista stvar je i na laguninom)

zrcalo.jpeg.362671acf212d7c3789a7e409bf2a7b1.jpeg

 

Probaj zrcalo okrenuti prema unutrašnjosti vozila (ne cijeli retrovizor nego samo zrcalo). U tom položaj bi se trebala pojaviti najveća rupa između zrcala i tijela retrovizora.

Tu gurni špatulu za gletanje i sa polugom "iščupaj" zrcalo.

Trebalo bi raditi.

 

A možeš li ispitati (i saznati) da li je koja žica od prekidača do retorvizora u prekidu. 

Jer gledajući po shemi sve žice (osim mase i 2 žice od napajanja) idu direktno na retorvizore.

 

 

Tako se skida pod uvjetom da ogledalo nije samozatamnjujuće. Ako je samozatamnjujuće onda ga može slomiti ako ga tako skida.

Link to comment
Share on other sites

Kako se onda skida "samozatamnjujuće zrcalo? i u čemu je razlika?

 

Link to comment
Share on other sites

Nerazumijem.....u čemu je razlika.....:nezna:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.