Jump to content

Alarm


vlovrec

Recommended Posts

Jel imate kakav alarm u autu? Dosad nisam razmišljao o tome, no jučer su mi ga izgleda htjeli odvesti. Upali su nutra, raskopali plastike ispod volana i polomili ručku od brisača. Bilo je nešto novaca (50kn+sitno za parking) i vina ali to nisu dirali

Pretpostavljam da sam imao sreće jer imam ključ, a ne ko većina karticu :)

Jel ima kakav jednostavniji alarm, nije auto nešto puno vrijedan, ali nešt bi možda stavio. Stambene zgrade su okolo, pa ako počne tuliti vjerojatno budu brzo pobjegli.

Pretpostavljam da su ga htjeli za dijelove, pošto zamjenskih baš nema (osim koji su kao i  na meg3) a orig. su skupi...

Auto je Fluence generation dci,2010, pa ako imate kakve prijedloge slušam :) 

Hvala

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, vlovrec said:

 Upali su nutra, raskopali plastike ispod volana i polomili ručku od brisača. Bilo je nešto novaca (50kn+sitno za parking) i vina ali to nisu dirali

Pretpostavljam da sam imao sreće jer imam ključ, a ne ko većina karticu :)

 

Na osnovu onoga sto si napisao, ocigledno su hteli auto i ocekivali su karticu, a ne kljuc. Nema nista lakse nego ukrasti Renaulta sa karticom, koje god generacije bio. Pocelo je tamo negde 2009, sa kradjama laguni i megana 2 generacije, nestajalo ih je i po 30 za noc. Postoji alat i za trecu generaciju Meganea, Lagune, kao i cetvrtu Clia (sustinski isti tip imobilizatora).

Sto se tice alarma, mnogo je bitnije kako je ugradjen, nego koje je marke (ne shvati bas bukvalno, ali je veoma blizu istine). Najbitnije je gde je smestena centrala i kako je izvedena blokada motora.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Brainmind said:

Na osnovu onoga sto si napisao, ocigledno su hteli auto i ocekivali su karticu, a ne kljuc. Nema nista lakse nego ukrasti Renaulta sa karticom, koje god generacije bio. Pocelo je tamo negde 2009, sa kradjama laguni i megana 2 generacije, nestajalo ih je i po 30 za noc. Postoji alat i za trecu generaciju Meganea, Lagune, kao i cetvrtu Clia (sustinski isti tip imobilizatora).

Sto se tice alarma, mnogo je bitnije kako je ugradjen, nego koje je marke (ne shvati bas bukvalno, ali je veoma blizu istine). Najbitnije je gde je smestena centrala i kako je izvedena blokada motora.

Jel imaš kakav info kako se to radi? Ako nađem kako to rade,možda mi je dovoljan jedan skriveni prekidač...  

Link to comment
Share on other sites

Prekidac je igracka, mora biti tebi dostupan, samim tim i lopovu. Ili alarm ili mehanicka zastita. Moze i oboje. Podrazumeva se promena OBD prikljucka. Mada je on dovoljan da zaustavi narkomancice...

P.S. Znam kako se radi, otprilike onako kako smo dekodirali mobilne telefone nekad. Govorim za Renault. Ima razlicitih sema kradja, mozda prevazilazi okvire Foruma.

Kako su usli u Fluencea?

Link to comment
Share on other sites

Alarmi i brave na mehaničkim zaštitama se zaobiđu pogotovo jer su tipski.

Imao sam tajni prekidač na R19 16V. Odraslim ljudima je usred bijela dana trebalo oko 15-30min da ga nađu. Kad ga nađeš, trebaš skužiti što napraviti da ga zaobiđeš. Naravno da ću postaviti tajni prekidač na najgorem mjestu za petljanje gdje nemaš mjesta za alat ;)

Ne podcjenjivati moć tajnog prekidača.

Edited by Med0
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Brainmind said:

Prekidac je igracka, mora biti tebi dostupan, samim tim i lopovu. Ili alarm ili mehanicka zastita. Moze i oboje. Podrazumeva se promena OBD prikljucka. Mada je on dovoljan da zaustavi narkomancice...

P.S. Znam kako se radi, otprilike onako kako smo dekodirali mobilne telefone nekad. Govorim za Renault. Ima razlicitih sema kradja, mozda prevazilazi okvire Foruma.

Kako su usli u Fluencea?

Neznam kako su ušli, nema tragova provale. Promjena OBD Priključka? Misliš da ga negdje drugdje smjestim? A da jednostavno stavim neki prekidač na njega? Kao ovaj kill switch, da dok se spoje na njega da nemaju pristup? To onda može biti i jako tajno i slabo dostupno pošto bude trebalo se spajati samo povremeno na njega...?

2 minutes ago, Med0 said:

Alarmi i brave na mehaničkim zaštitama se zaobiđu pogotovo jer su tipski.

Imao sam tajni prekidač na R19 16V. Odraslim ljudima je usred bijela dana trebalo oko 15-30min da ga nađu. Kad ga nađeš, trebaš skužiti što napraviti da ga zaobiđeš. Naravno da ću postaviti tajni prekidač na najgorem mjestu za petljanje gdje nemaš mjesta za alat ;)

Ne podcjenjivati moć tajnog prekidača.

A da stavim neki RF prekidač? Taj može biti onda bilogdje... Jedino bude problem ako rikne...

Link to comment
Share on other sites

Alarm je tipski samo iz fabrike, ako neko zna sta radi i kako ga ugradjuje, alarm je odlicna zastita, pri cemu je sirena najmanje bitna. Ne ugradjuje se alarm za dva sata, treba vise vremena da se odradi sve kako treba, napisao sam gore.

Sto se tice mehanickih zastita, zavisi dosta od brave, to je tacno, ali ih ima razlicitih.

Tajni - skrivrni prekidac. Ok resenje za stare automobile, kod novijih ako ga radi neko ko ne zna sta radi, moze da napravi takav problem da niste svesni toga. Ponavljam, ako je na skrivenom mestu, uvek je potrebno napraviti neku "gimnastiku" da se dodje do njega, a obicno ima ko to gleda. Automobili se retko kradu tako sto kao idu ulicom i natrce na neki auto i odluce se da "urade" njega. Obicno se tipuju auti i zna se koji ima zastitu, koji nema, prate se navike vlasnika.. i sve to za automobile koji kostaju par hiljada evra, a ne za Ferrarije..

Pored alarma i mehanickih zastita, postoje i imobilizatori sa RFID karticama, takodje dobro resenje.

Da rezimiram - zastita - ne nuzno ovim redom

1. alarm

2. mehanicka zastita

3. imobilizatori

4. OBD izmestanje i netipski konektor

Ne lepiti nalepnice sta je tacno od zastite ugradjeno. Za alarm je dovoljna diodica, pa neka razmislja sta ima unutra.

Sada se dosta krade i po tipu blokiranja zakljucavanja.. i to na velikim i prometnim parkinzima.. Bolnice, trzni centri. Dug je spisak.

P.S. Promeni se prikljucak OBD i moze da se izmesti dodatno. Nije neka zastita, stiti samo od narkica. Pogotovo za one koji rade tipski odredjena kola. Da li ti je ostecena brava na kolima, cesljana ili slicno? Da li ti kljuc otvara bravu?

Edited by Brainmind
Link to comment
Share on other sites

On 17. 02. 2020. at 19:25, Brainmind said:

Alarm je tipski samo iz fabrike, ako neko zna sta radi i kako ga ugradjuje, alarm je odlicna zastita, pri cemu je sirena najmanje bitna. Ne ugradjuje se alarm za dva sata, treba vise vremena da se odradi sve kako treba, napisao sam gore.

Sto se tice mehanickih zastita, zavisi dosta od brave, to je tacno, ali ih ima razlicitih.

Tajni - skrivrni prekidac. Ok resenje za stare automobile, kod novijih ako ga radi neko ko ne zna sta radi, moze da napravi takav problem da niste svesni toga. Ponavljam, ako je na skrivenom mestu, uvek je potrebno napraviti neku "gimnastiku" da se dodje do njega, a obicno ima ko to gleda. Automobili se retko kradu tako sto kao idu ulicom i natrce na neki auto i odluce se da "urade" njega. Obicno se tipuju auti i zna se koji ima zastitu, koji nema, prate se navike vlasnika.. i sve to za automobile koji kostaju par hiljada evra, a ne za Ferrarije..

Pored alarma i mehanickih zastita, postoje i imobilizatori sa RFID karticama, takodje dobro resenje.

Da rezimiram - zastita - ne nuzno ovim redom

1. alarm

2. mehanicka zastita

3. imobilizatori

4. OBD izmestanje i netipski konektor

Ne lepiti nalepnice sta je tacno od zastite ugradjeno. Za alarm je dovoljna diodica, pa neka razmislja sta ima unutra.

Sada se dosta krade i po tipu blokiranja zakljucavanja.. i to na velikim i prometnim parkinzima.. Bolnice, trzni centri. Dug je spisak.

P.S. Promeni se prikljucak OBD i moze da se izmesti dodatno. Nije neka zastita, stiti samo od narkica. Pogotovo za one koji rade tipski odredjena kola. Da li ti je ostecena brava na kolima, cesljana ili slicno? Da li ti kljuc otvara bravu?

Brava radi, nema nikakvih tragova na njoj. Ključ ju uredno otvara. 

Ovaj skriveni prekidač, na onom videu je prikazano da se uzme struja releju pumpe goriva. Tamo su redom bili stari auti. Dal bi se kaj desilo s VT pumpom/diznama ili nekom drugom sklopu, da se vergla na "prazno"? Tj bez goriva (u slučaju da je pumpa isključena). U svakom slučaju ako bi ga stavljao onda mislim staviti RF (daljinski) koji onda može biti bilo gdje

A da ugradim skriven prekidač kojim bi deaktivirao OBD port?  Mada moj auto je na ključ, ako strgaju bravu jel ga mogu preko OBD-a upaliti? Ili im je onda OBD nepotreban pa taj prekidač nema svrhe?

Hvala na pomoći

Link to comment
Share on other sites

Nikad nikakav alarm, nikakvu mehaničku zaštitu u bio kojem autu.

Ako ti je netko naumio ukrast auto ili nešto iz njega, to će se dogdit. nema priče.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, BorisL said:

Nikad nikakav alarm, nikakvu mehaničku zaštitu u bio kojem autu.

Ako ti je netko naumio ukrast auto ili nešto iz njega, to će se dogdit. nema priče.

Ma znam da ako hoće da bude ga odpeljao. Ali ako mu malo zakompliciram možda ode k susjedu :)

Edited by vlovrec
Link to comment
Share on other sites

Ako je lupež naumio ukrast auto, onda će ga ukrast, sa alarmom ili bez. Jedino, koliko toliko sigurno rješenje je višestruko. Alarm (nekakav jeftin samo da svira kad tresne auto), tajni prekidač (dobro skriven, ali lako dostupan) i GPS tracker koji šalje obavijest na mobitel čim nešto tresne auto. Znači, ako ga alarm ne otjera, mora naći prekidač, za što mu treba vremena, a u međuvremenu se obučeš i spustiš sa bejzbol palicom. Ako ga i nađe, upali i ode, GPS tracker ga prati, pa bar znaš kuda se vozi, obavijestiš policiju i šalješ im lokacije. Sve se to u konačnici može zaobići, ali lupež najprije mora znati što zaobilazi, tako da je najvažnije sve to ugraditi tako da nitko živ ne zna da je uopće ugrađeno i uz to držati jezik za zubima. Kompletna oprema ne mora koštati više od trećine cijene godišnjeg kasko osiguranja, tako da to uopće nije skupo.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kameru sa zaštićenim kablom i detekcijom pokreta i zvuka koja šalje sms i mail kod ulaska u zonu detekcije. Ostalo rješava njemački ovčar, od milja nazvan telence. 😊 Elektronske brave na vratima garaže, elektromehanički prekidač i elektrohidraulično otvaranje vrata da telence može izaći u šetnju oko garaže. 😊 

I još poneki old school fazon za tjeranje ljudi na trk. 🤓

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Većina nas vozi auto kojeg u krugu u 1km ima još 4-5 komada. Većina automobila se krade za dijelove. Po mom mišljenju i naljepnica "super spešl alarm instaliran" će pomoći. Jednostavno će vidjeti naljepnicu i otići kod susjeda jel je ovoga teže ukrasti i treba više vremena. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 21. 02. 2020. at 19:49, vlovrec said:

Brava radi, nema nikakvih tragova na njoj. Ključ ju uredno otvara. 

Ovaj skriveni prekidač, na onom videu je prikazano da se uzme struja releju pumpe goriva. Tamo su redom bili stari auti. Dal bi se kaj desilo s VT pumpom/diznama ili nekom drugom sklopu, da se vergla na "prazno"? Tj bez goriva (u slučaju da je pumpa isključena). U svakom slučaju ako bi ga stavljao onda mislim staviti RF (daljinski) koji onda može biti bilo gdje

A da ugradim skriven prekidač kojim bi deaktivirao OBD port?  Mada moj auto je na ključ, ako strgaju bravu jel ga mogu preko OBD-a upaliti? Ili im je onda OBD nepotreban pa taj prekidač nema svrhe?

Hvala na pomoći

Ne mozes da iskljucis pumpu na taj nacin, ona je mehanicki spojena sa radilicom, tj, uvek se okrece kada i radilica.

Dovoljno je da izmenis konektor na OBD-u, tj da napravis adapter, a umesto onog tipskog stavis bilo kakav.. Palio na kljuc ili karticu, nebitno, treba im pristup imobilizatoru, i to preko (najlakse, ne nuzno i jedino) OBD konektora.

Da li si ostavljao auto negde, u neki servis, perionicu? Bilo gde gde je neko mogao da iskopira kljuc?

Sustina svih tih zastita nije da 100 procentno onemoguci kradju, ne postoji sistem koji to moze. Njihov cilj je da kradju oteza, i da preusmeri lopova na drugi auto. Dobra i kompletna zastita kosta srazmerno malo u odnosu na cenu automobila.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Brainmind said:

Ne mozes da iskljucis pumpu na taj nacin, ona je mehanicki spojena sa radilicom, tj, uvek se okrece kada i radilica.

Dovoljno je da izmenis konektor na OBD-u, tj da napravis adapter, a umesto onog tipskog stavis bilo kakav.. Palio na kljuc ili karticu, nebitno, treba im pristup imobilizatoru, i to preko (najlakse, ne nuzno i jedino) OBD konektora.

Da li si ostavljao auto negde, u neki servis, perionicu? Bilo gde gde je neko mogao da iskopira kljuc?

Sustina svih tih zastita nije da 100 procentno onemoguci kradju, ne postoji sistem koji to moze. Njihov cilj je da kradju oteza, i da preusmeri lopova na drugi auto. Dobra i kompletna zastita kosta srazmerno malo u odnosu na cenu automobila.

A ima 2 pumpe u autu? Vidim da je jedna visokotlačna, ali da ima i jedna u rezervoaru? Toj u rezervoaru bi ja prekinuo dovod napona... evo je na slici:

Obd budem vjerojatno odpojio, tj stavio na kabel neki prekidač, ionako rijetko trebam OBD...

Auto je bio kod limara,  par dana, ali da su imali ključ bi ga odvezli, mislim da ih je spriječila bravica volana, volan se zaključao i bez ključa ili lomljenja brave nebi išlo...

Samo me zanima ako ja odpojim pumpu u rezervoaru, dal bi se kaj desilo s VT sklopom da vergla na prazno, bez nafte? Pretpostavljam da nebi niš smjelo biti, ili?

Capture.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mislim da tvoj Fluence nema transfer pumpu u rezervoaru, tj pumpu niskog pritiska. Bolje prekinuti struju na diznama, ili blokirati anlaser.

Ne bi ga odvezli da su imali kljuc. Ako su ga mehanicki iskopirali ( a nisu i elektronski), mogu da verglaju do sutra. Tu ih sprecava fabricki imobilizator koji se dekodira posebnim uredjajima koji se najcesce (mada i ne mora) "kace" preko OBD-a i onda iskljucuju imobilizator.

Kod Renaulta bez kljuca - sa karticom, kada se tim uredjajem iskljuci imobilizator, u funkciji je samo njihova prazna kartica koju koristi za kodiranje, originalne prestaju sa radom.

Hajde da ne pisem vise o tome javno.. U svakom slucaju, poseti nekog boljeg elektricara ako zelis blokadu putem prekidaca. Ume biti nezgodno ako se u voznji prekine strujni krug preko nevesto izvedene blokade.

Dobro izveden alarm sa NEZAVISNOM blokadom motora je ono sto je bitno i dovoljno da zastiti automobil. Ulaganje u zastitu automobila mora biti srazmerno ceni automobila, ne stite se od kradje na isti nacin automobil od 10 i 50.000 evra.

U svakom slucaju, mislim da je u danasnje vreme neodgovorno nemati neku zastitu protiv kradje. Koju, to je na vlasniku.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 21. 02. 2020. at 19:49, vlovrec said:

Brava radi, nema nikakvih tragova na njoj. Ključ ju uredno otvara.

Da li imaš ključ koji otvara vrata bez da stisneš gumb? Pretpostavio bi da su ti lopovi ometali signal sa ključa kad si zaključavao auto i da ga zapravo nikad nisi zaključao.

Većina ljudi ode od auta i ne provjeri da li se auto zaključao.

Link to comment
Share on other sites

Zar se ne čuje kad brave kliknu i odrade zaključavanje? Da mi auto samo blicne žmigavcima i ne škljocne, skužio bih sa 30m.

Link to comment
Share on other sites

On 25. 02. 2020. at 21:12, Brainmind said:

Mislim da tvoj Fluence nema transfer pumpu u rezervoaru, tj pumpu niskog pritiska. Bolje prekinuti struju na diznama, ili blokirati anlaser.

Ne bi ga odvezli da su imali kljuc. Ako su ga mehanicki iskopirali ( a nisu i elektronski), mogu da verglaju do sutra. Tu ih sprecava fabricki imobilizator koji se dekodira posebnim uredjajima koji se najcesce (mada i ne mora) "kace" preko OBD-a i onda iskljucuju imobilizator.

Kod Renaulta bez kljuca - sa karticom, kada se tim uredjajem iskljuci imobilizator, u funkciji je samo njihova prazna kartica koju koristi za kodiranje, originalne prestaju sa radom.

Hajde da ne pisem vise o tome javno.. U svakom slucaju, poseti nekog boljeg elektricara ako zelis blokadu putem prekidaca. Ume biti nezgodno ako se u voznji prekine strujni krug preko nevesto izvedene blokade.

Dobro izveden alarm sa NEZAVISNOM blokadom motora je ono sto je bitno i dovoljno da zastiti automobil. Ulaganje u zastitu automobila mora biti srazmerno ceni automobila, ne stite se od kradje na isti nacin automobil od 10 i 50.000 evra.

U svakom slucaju, mislim da je u danasnje vreme neodgovorno nemati neku zastitu protiv kradje. Koju, to je na vlasniku.

Mislim da su nekako ušli, i spajali se na obd. Da su imali ključ riješili bi bravu na volanu koja sprječava  volan da se okreće. Mislim da me upravo to spasilo. Nema veze elektronika u ključu ako ga upale preko OBD-a.

Pošto je auto star 10g, nemam namjeru trošiti previše na alarm. Razmišljam o tajnom RF-prekidaču. Taj onda ne mora ni biti vidljiv ni niš. Tako sam na prošlom autu riješio centralno daljinsko... Samo još moram razraditi gdje da ga stavim. Auto vozim jedino ja i ako se u vožnji prekine strujni krug znao budem gdje moram spojiti.

@ Medo i @borny svašta je moguće, više ni sam nisam 100% siguran dal sam zaključao. Ali opet nisu to baš bili neki amateri s ulice. Točno su znali gdje je koja komponenta. Otvarali su obd i one plastike kod vrata, poviše osigurača, tamo je isto nekakav komp. Da su bili klinci s ulice ti bi pokupili vrijednosti iz auta (bile su kovanice za parking i nekih 50kn.. i još neke stvari ne baš vrijedne, punjač, slušalice i sl) ali sve je bilo raskopano ali je ostalo...

Link to comment
Share on other sites

Nemrem vjerovat da su se na fluence namjerili. Ako nije tajna koji si dio zgb..
Sad zanimljivo ja imam neku lampicu sta blinka kod prekidaca 4 zmigavca al nisam siguran jel to alarm. Skidali su plastiku da prespoje uch. A realno prave lopine ubace samo drugi ecu sa immo off i odvezu auto. Posebno ove na kartice. Gurnes zdrastvenu i upalis ga.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.