Jump to content

Koje ulje?


Du-Dario

Recommended Posts

Dakle...

1,5 dci 110 ks 2010-ta godina sa 181 tkm.

Ekipa, koje ulje stavljate u svoga mezimca i koje je ''najbolje''?

 

Edited by Du-Dario
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, macan said:

Maslinovo :)

Djevičansko ili može obićno?

Link to comment
Share on other sites

Ja sam vise za bučino..

Šalu na stranu..najbolje ti je novo ulje staviti :deda:

Ja koristim elf 5w40 u svom, jel najbolje il nije nemam nuspojava.

poglesaj u knjizi s uputstvima koje bi trebalo ići, koja norma..imas dpf ili nemas..

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

ELF 5W30 Evolution Fulltech FE. Knjiga kaže na 30.000, ali ja ga mijenjam na 15.000 skupa s filterom. Nije skupo, sve skupa ispod 300 kuna, tako da nema potribe šparat i riskirat.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Krivo sam gore napisao.. 5w30 sam točio zadnji put i prvi od kad je kod mene, nisam još napravio ni 6tkm ali još 1-2tkm i mijenjam opet. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, STkaos said:

ELF 5W30 Evolution Fulltech FE. Knjiga kaže na 30.000, ali ja ga mijenjam na 15.000 skupa s filterom. Nije skupo, sve skupa ispod 300 kuna, tako da nema potribe šparat i riskirat.

Ja ga mijenjam jednom godisnje i to mi ispada između 12 i 15tkm...

Pitao sam eto cisto da vidim na cemu su nam ljubimci 😉

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Du-Dario said:

Ja ga mijenjam jednom godisnje i to mi ispada između 12 i 15tkm...

Pitao sam eto cisto da vidim na cemu su nam ljubimci 😉

Pozdrav. Ja sam stavio 0 w 40 castrol edge sport. Zasada sam napravio 12300 km i na štangici je cca 2,3 mm od maksimuma. Uskoro opet servis i isto ulje točim. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Po specifikaciji je za moj 1.6 dci preporučeno elf 5w30 i liqui molly 5w30 , može li se i toči li netko drugu marku u taj motor te iste gradacije? Tipa total ili mobil.

Link to comment
Share on other sites

Uz gradaciju idu i specifikacije. Na to isto moraš paziti. Nazovi lageros Anđelka . Pozna tu tematiku jako dobro. Partner je foruma. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Može ići bilo koje ulje koje zadovoljava RN0720 normu.

Sent from my SM-G981B using Tapatalk



Link to comment
Share on other sites

Da bitan je taj R720.. meni su svašta nudili.. i R710 i kao to sve isto bitno da je 5w 30...

Link to comment
Share on other sites

Meni su u dućanu nudili ulje po novoj RN17 specifikaciji jer to je ulje koje ide u nove euro 6 benzince i dizele i kao može ići i u sve starije motore. Može šipak, to ulje zamjenjuje RN700 i RN710 ulja, ali ne i RN720...

Sent from my SM-G981B using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ukoliko se radi o motoru koji traži Renault specifikaciju RN0720, onda je samo to u pitanju i ništa drugo, a osim toga, to je samo 5W30 gradacija, dok je ACEA: C4.
A prema godištu motora, to mora biti upravo ta specifikacija i može biti bilo koje ulje, a da zadovoljava gore navedene navode.

S druge pak strane, ovo drugo navedeno ulje RN17 ima isto tako gradaciju 5W30, ali ACEA: C3 i nikako ne zadovoljava kemijskim sastavom,
odnosno nije ekvivalent za RN0720, ali taj RN17 se može mijenjati sa specifikacijama RN0700/RN0710, a koja su bila gradacije 5W40 i ACEA: A3/B4.
Taj novi RN17 bih možda čak i preporučio za one novije motore, a koji nemaju DPF, ali imaju turbinu, jer svakako 5W30 ima bržu protočnost (tečljivije je od 5W40),
a za što će turbina abiti zahvalnija, jer će biti brže podmazana kod paljenja, s obzorom da turbine odmah kreću sa iznimno visokim okretajima pa je podmazvanje iste
u što kraćem roku svakako bitno.

Još da se spomenem te RN17-ice, jer ona je došla naknadno, nakon što je ELF izgubio poslovanje sa RENAULT-om, a zbog toga što je CASTROL izgubio poslovanje sa VW koncernom,
Castrol je osmislio novo ulje za RENAULT koncern pa je shodno tome danas i na Renault original pakiranju naveden logo Castrola, kao i na vozilima, umjesto prije naljepnice sa ELF-om.


image.thumb.png.17f316d55ea34e8133df5fbe12a58a3b.png  image.png.5574f0197b54fdc9a90fc8770f1138d3.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

A koji novi motor nema filter cestica? Od 2018. ga imaju i benzinci..

Dakle ide u sve motore od 2018. na dalje..

Application:
Renault - Castrol GTX RN-SPEC 5W-30 RN 17 is a fully synthetic oil designed for most gasoline engines (except
Renault Sport & Alpine) and new Euro 6d diesel engines (2018 onwards).

I vidim da u service manualu za npr kadjar 1.7 dci pise RN17 ili RN0720, C3 ili C4.


Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, ivan.martinko said:

A koji novi motor nema filter cestica? Od 2018. ga imaju i benzinci..

Dakle ide u sve motore od 2018. na dalje..

Application:
Renault - Castrol GTX RN-SPEC 5W-30 RN 17 is a fully synthetic oil designed for most gasoline engines (except
Renault Sport & Alpine) and new Euro 6d diesel engines (2018 onwards).

I vidim da u service manualu za npr kadjar 1.7 dci pise RN17 ili RN0720, C3 ili C4.

 

Ja sam se referirao na starije motore koji koriste RN0700/RN0710 sa gradacijom 5W40 i mogu biti sa ili bez DPF-a pa kako oni bez DPF-a koriste tu vrstu ulja,
htio sam dati do znanja da taj RN17 može ići u te tipove motora. (dakle oni ispod 2010 godine npr).

A to što piše u manualu, to je baš ofrlje i nedorečeno, zbunjujuće za korisnike i trgovce/servisere koji se drže regulativa.
A inače u manualima piše i da je normalno da motor troši 1L na 1000 prijeđenih Km, što svakako nije normalno, ali na taj način sebe štite od tužbi.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, ivan.martinko said:

Pa oba su low saps. Mislim da moze ici i u dci bez problema RN17. Tak pise.

Može ići bilo koje ulje u motor, bilo koji pa čak i suncokretovo, jer će podmazivati klipove i karike, ali....
Ja ovdje cijelo vrijeme govorim o specifikacijama koje su za koje motore, odnosno ono što je bitno za te motore sve ono izvan motora.
Dakle, motor je praktički manje bitan kod ulja, jer njega će bilo što podmazivati, ali sve ostalo, što se odnosi na mjerne instrumente/senzore/ventile, kao i DPF naravno,
e tu je bitno sve ovo što piše sitnim slovima pod specifikacija, kao i klasifikacija ACEA.

Navesti ću drastičan primjer da u dizel motor može ići normalno i premium dizel gorivo, ali pak premium ili običan benzin ne može.

Mislim da smo se gore negdje pogubili o temi koju sam obrađivao pa smo otišli u krivom smjeru gdje to sada izgleda kao sve krivo :D 


 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, ivan.martinko said:

A zasto C3 ulje nemoze u 1.7 dci isko pise da moze?
U tdi ide C3 vec 15 godina.

Nisam ništa rekao da ne može C3, zapravo, nisam se niti spomenuo toga motora uopće.
Tek kasnije kada si rekao da u manualu stoji da može i jedno i drugo po RN specifikaciji.
TDI i ostali motori nisu isti i to ne možemo staviti u isti koš uopće.
Jer postoje još i C1 i C2 kod PSA i FORD-a npr.

Dakle, fulali smo i šefa i stanicu

Link to comment
Share on other sites

Koja je razlika između C3 i C4 osim kolicine sulfatog pepela, sumpora i fosfora?
Nisam gledao specifikacije ovog castrola 5W30 RN 0720 i RN 17.

Ne vjerujem da su isli raditi ulje koje zadovoljava samo normu benzinaca.

Vjerohatno oba zadovoljavaju potrebe modernih renoovih dci i tce motora, dok nije bilo RN17 ulja u tce motore su u servisima ulijevali 5W30 0720.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, ivan.martinko said:

Koja je razlika između C3 i C4 osim kolicine sulfatog pepela, sumpora i fosfora?
Nisam gledao specifikacije ovog castrola 5W30 RN 0720 i RN 17.

Ne vjerujem da su isli raditi ulje koje zadovoljava samo normu benzinaca.

Vjerohatno oba zadovoljavaju potrebe modernih renoovih dci i tce motora, dok nije bilo RN17 ulja u tce motore su u servisima ulijevali 5W30 0720.

Opet ponvaljam, motor je najnebitnija stvar što će ga podmazivati, nego svi ostali elementi oko njega, a koji su bitno vezani za kemijski sastav ulja i njegova isparavanja.
Tu se već jednom mora tome stati na kraj i misliti da je sve to isto, jer nije i bitno je da li je specifikacija, norma, gradacija i klasifikacija zadovoljavajuća za određeno vozilo.


 

- ACEA (Association des Constructeurs Europeens de l`Automobile – Udruženje Europskih Proizvođača Motornih Vozila) se uvodi 1996. godine kao nova Europska specifikacija te je zamijenila CCMC (Comite des Constructeurs d`Automobiles du Marche Commun – Odbor Proizvođača Automobila na Zajedničkom Tržištu), a koja je 1972. godine izdala prvu Europsku klasifikaciju motornih ulja prema radnom učinku, a s ciljem objedinjavanja svih zahtijeva europskih proizvođača motora. Ova skraćenica ACEA označava udruženje europskih proizvođača automobila koji su se udružili i donijeli Europske propise za određivanje kvalitetnog nivoa motornih ulja. Članice toga udruženja su proizvođači osobnih, lakih teretnih i teretnih vozila: BMW, DAF, FIAT/IVECO, FORD Europa, General Motors Europa (Opel, Vauxhall), MAN, Mercedes Benz, PSA (Citroen, Peugeot), Porsche, Renault/RVI, Rolls-Royce, Rover, SABB/Scania, Volkswagen (VAG) i Volvo.
Kategorije motornih ulja (za osobna vozila), prema ACEA, su definirane u sljedećim kategorijama:
* ACEA A – ulja razvijena za benzinske motore osobnih putničkih automobila
* ACEA B – ulja razvijena za dizel motore osobnih putničkih automobila i lakih teretnih vozila
* ACEA C – su novija ulja razvijena za osobna putnička i laka teretna vozila sa DPF filterom čestica čađe te su uvedena ograničenja količine sulfatnog pepela, fosfora i sumpora (SAPS).

Do 2004. godine A i B specifikacije su bile zasebne kategorije, a od 2004. godine za benzinske i dizelske motore osobnih putničkih i lakih teretnih vozila je objedinjeno u jednu ACEA A/B kategoriju bez promijene zahtijeva kvalitete.

ACEA A1/B1 – spada u ulja koja ostaju u gradaciji i zadržava svoju viskoznost u svim uvjetima vožnje, koristi se za produžene servisne intervale u benzinskim i dizelskim motorima čiji su motori konstruirani za uporabu ulja niske viskoznosti. Ne mogu se koristiti u svim motorima, nego samo kod onih gdje proizvođač motora to odobrava i spadaju u ona ulja koja su namijenjena za uštedu goriva.

ACEA A2/B2 – je ulje visoke stabilnosti na smicanje, isto tako ostaje u gradaciji kod svih režima vožnje, koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi te za produžene servisne intervale. Ovo je specifikacija koja se više ne proizvodi.

ACEA A3/B3/B4 – isto spada u ulje visoke stabilnosti na smicanje, ostaje u gradaciji kod svih uvjeta vožnje i koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi sa direktnim ubrizgavanjem goriva te isto tako se koristi za produžene servisne intervale. Ovo je ujedno i najčešća specifikacija koja se koristi u motorima sa direktnim ubrizgavanjem.

ACEA A5/B5 – je ulje visoke stabilnosti na smicanje, ostaje u gradaciji u svim režimima vožnje, koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi, a posebno konstruiranih za uporabu ulja niske viskoznosti koja su formulirana za uštedu goriva. Kao i ACEA A1/B1, ne smiju se koristiti kod svih motora, nego samo kod onih gdje to odobrava proizvođač motora. Namijenjeno je za duže servisne intervale i uštedu goriva.

ACEA C1 – je kao i sve prethodne specifikacije u smislu smicanja i ostajanju u gradaciji, kompatibilno za DPF filtere čestica čađe. Koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi, a koji zahtijevaju nisku viskoznost ulja i za uštedu goriva. Ne smije se koristiti u svim motorima, već samo kod onih gdje to odobrava proizvođač motora. Ima najnižu granicu SAPS-a.

ACEA C2 – jednako kao i C1, isto kompatibilno za motore sa DPF-om i koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi koji zahtijevaju nisku viskoznost ulja. Isto tako nisu za sve motore, nego samo za one gdje to odobrava proizvođač motora.

ACEA C3 – visoka stabilnost na smicanje, ostaje u gradaciji, kompatibilno za DPF i produžuje njihov radni vijek. Koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi i duži servisni interval.

ACEA C4 – ostaje u gradaciji i ima visoku stabilnost na smicanje, kompatibilno za DPF i produžuje njihov radni vijek. Koristi se u benzinskim i dizelskim motorima visokih performansi te s dužim servisnim intervalom.

Što je veći broj uz A, B ili C oznaku, to ukazuje da je bolja kvaliteta ulja, no, nisu sva ta ulja kompatibilna za sve tipove motora te je jako bitno znati što odabrati od ponuđenoga pa je svakako uputno provjeriti što je navedeno u korisničkom uputstvu za vozilo ili provjeriti kod pouzdanog prodavača ili servisera.
Nama se svakako možete javiti za sve takve upite.


(ovo je moj tekst o uljima, samo sam izvadio odlomak o ACEA)

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

da, tehnički je vrlo mala razlika između C3 i C4, jer po svim manualima za "novi" npr 1.7 blue dci piše da ide Castrol GTX RN 17 5W30 C3 ulje. 

Shell ima u katalogu čak C5 ulje i RN 17 FE normu..

https://www.shell-livedocs.com/data/published/en-GB/a5cff7a5-4682-4569-838a-ced89228c122.pdf

 

kakva je sad to RN17 FE norma?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, ivan.martinko said:

da, tehnički je vrlo mala razlika između C3 i C4, jer po svim manualima za "novi" npr 1.7 blue dci piše da ide Castrol GTX RN 17 5W30 C3 ulje. 

Shell ima u katalogu čak C5 ulje i RN 17 FE normu..

https://www.shell-livedocs.com/data/published/en-GB/a5cff7a5-4682-4569-838a-ced89228c122.pdf

 

kakva je sad to RN17 FE norma?

Što je novije vrijeme, sve je više novih kemijskih sastava, a sve pod krinkom ekologije i ispušnih plinova.
No, ako piše u manualu samo RN17, onda ide to, jer je motor 1.7, a za motor 1.6 ide RN16 ;) :D 

(ovo zadnje je zajebancija)

  • Like 4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.